Alanyassa käyneet vinkkejä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Syötiin ihan kaikkea. Mäkkärissä ei kyllä käyty :), Burger Kingissä sen sijaan käytiin kerran Alanyassa ja kerran lentokentällä. Käytiin päivittäin milloin missäkin ravintolassa syömässä.

Jäätelöä muksut söivät paljon, ei irtojäätelöä kadunvarsikojuista vaan ihan niitä kaupan pakastealtaan jätskejä.

Joivat pullovettä, pillimaitoja (mansikan, banaanin ja suklaan makuisia), makusoodaa (pienissä vihreissä pulloissa, monen makuisia), gazoz-limpparia, colaa...Juomat ilman jäitä useimmiten, joissain paikoissa ottivat jäitäkin.

Ei vatsaongelmia kenellekään.

Mukana olleen ystäväni lapsi joi maitoa koko reissun ajan, ja paljon joikin. Kaupasta ostettiin (siellä on iskukuumennettua maitoa pääasiassa) ja hotelliltakin kai joskus.

Maitohappobakteerit ostin, syötiin niitä ehkä kerran tai kaksi. Olivat isoja ja ikävän makuisia purutabletteja joten syömättä jäi :D

Me juotiiin tosiaan pullovettä, jota sai myös hotellissa olevasta kaupasta. Syömässä kävimme eri ravintoloissa pääkadun varrella ja pari kertaa söimme myös hotellin ravintolassa. Ruoka oli hyvää joka paikassa ja neiti 5 v söi ranskalaisia eri lisukkeiden kanssa koko viikon. Itse söin paljon kanaa, joka oli todella hyvää.

Jäätelöä söimme pari kertaa, kerran ostimme irtojäätelöä ja muuten ostimme kaupasta jäätelöpuikot. Olivat hyviä, eikä kenellekään tullut mahavaivoja.

Meilläkin jäi nuo maitohappobakteerit syömättä, vaikka mukana olivatkin. Ja jos ei halua maitoa juoda, niin suosittelen omenamehua. Tyttö joi sitä joka paikassa ja hyvää oli.

Maitohappobakteereja syötiin n. viikko ennen matkaa ja matkan ajan.
Lähes kaikkea syötiin, ei irtojätskiä.
Kerran kaupasta ostettu maito oli pahentunutta, ihmettelin kun taaperolle ei kelvannut, laitoin itse kahviin ja sakkautui ja oli hirveän makuista! Eli kannattaa itse maistaa / haistaa ennenkuin antaa lapselle.
Mehut, pullovedet limsat juotiin, joskin aina pyydettiin ilman jäitä ravintoloissa. Mäkkärillä tms. ei käyty, paitsi sitten lentokentällä, mikä siellä nyt olikaan. Muissa ravintoloissa kyllä, hyvin lapsille kelpasi siellä ruuat.
Ei vatsavaivoja.

Yhteistyössä