Alakoululainen lapsi yön kotona yksin!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"murmur"
Alkuperäinen kirjoittaja huono isä?;28300407:
siiis mitä vittua?11 v ei voi olla yksin yötä?siis iha oikeesti?mitä äidin mussukoita tollasista tulee ei helvetti.kyl ton ikänen sata varmasti yön pärjää yksin!
Enpä todellakaan olisi halunnut olla yhtään yötä yksin ollessani 11v.! Enkä vois kuvitellakkaan että omatkaan lapseni olisivat. Miksi ihmeessä alakouluikäisen lapsen pitäis olla öitä yksin?? En keksi yhtään järkevää syytä!! Vuorotyö?? Ehkä pitäis kiireesti hommata päiväduuni!!! Jos vanhemmat suhtautuu noin, tuskin lapsi kertois vaikka kuinka kovasti pelottais ja ahdistais :(
 
[QUOTE="vieras";28300418]
Jos lapsi on vieraalla yökylässä niin kyllä vanhemman pitää olla siinä kunnossa, että tarvittaessa on valmis hakeen lapsen, jos lapsi soittaa. Mitä jos kaverin vanhemmat olisi yrittäneet tavoittaa, jos lapselle vaikka olisi sattunut jotain?[/QUOTE]

Samaa mieltä tästä.

Ei siinä mitään jos käy viihteellä kun kerran pääsee, mutta mielummin olisin ehkä jättänyt lapsen jonkun tutumman aikuisen hoitoon. Ehkä silloin ei olisi koti-ikäväkään iskenyt.

Jos itse ottaisin lapsen yökylään, toivoisin vanhempien olevan tavoitettavissa. Tai ainakin haluaisin tietää jos vanhempiin ei saa yhteyttä.

Tämä mun mielipide perustuu siihen miltä musta tuntuu, ei mihinkään kiveen hakattuun sääntöön. :D
 
"vieras"
Kyllä 11-vuotias pärjää yön omassa kodissaan yksinkin. Hyvä olisi tosin ollut, että olisi saanut äitiinsä yhteyden. Itse 10-vuotiaana menin kaverin kanssa miten sattuu. Oltiin heidän kesämökeillään ilman aikuisia yms. Eikä silloin ollut kännyköitä tai puhelimia, joilla olisi voinut soitella.
 
Halojaa
Kyllä varmaan on lapsi pelännyt mitä äidille on sattunut kun ei ole kotona yöllä eikä saa yhteyttä. Jos hän on nimenomaan äitiään kaivannut kotiin lähtiessään EIKÄ äiti ole siellä kotona ollut! Eipä äidin juopottelut ja baarireissut 11-vuotiaalle kuulu, ja vaikka lapsi olisikin ollut kaverilla yötä niin äiti olisi aamulla lapsen kotiin palatessa ollut sitten krapulaa potemassa?? Itse en 10-vuotiaan äitinä käy KOSKAAN viihteellä, vaan oon mieluummin kotona sen lapsen kanssa. Rentoutua voi muutenkin kuin vetämällä päänsä täyteen. Itse jännitin yksin nukkumista kotonakin/pimeää, ja mun mielestä lapsi voi olla yksin yötä vasta sitten kun on siinä iässä että pärjäisi pidemmänkin ajan yksinään. Itse olin 9. luokalla viikon yksin kun mun vanhemmat lähti lomareissulle, ja silloinkin olin ihan paniikissa!! Ei tarvii olla itsekäs, ja asiat on mietittävä lapsen näkövinkkelistä, ei aikuisen..
 
"Jeppis"
Apua, tää olikin uutta että edes kymmenvuotiaan äiti ei saa käydä viihteellä! Mä olen luullut että kotiin on vangittu ainoastaan alle kouluikäisten vanhemmat :D

Siis milloin ne vanhemmat voi johonkin lähteä kun lapsen ollessa yökylässäkin pitäisi päivystää kotona ?!? En mä päästä lasta sellaiseen yökylään, missä ei voida lapsesta huolehtia koko yötä. Tietty saa soittaa kotiin jos ikävä tulee, mutta jos ei olla kotona niin sitten ei olla. Tietysti jos on uusi kaveri ja ekaa kertaa yökylässä niin sitten eri asia.
 
helouhelou
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28300345:
mä ainakin kilahtaisin sen kaverin vanhemmille, niiden olis pitänyt huolehtia et kotona on joku.
Mun 11-v. oli juuri kesällä myös samanlaisen yllättävän koti-ikävän kohdalla lähtenyt, kun muut nukkuivat.

Ihan tuttu paikka, ollut kymmeniä kertoja yökylässä. Oli laittanut ensin tekstiviestin meille, että "en saa unta, lähden kotiin". En ollut huomannut sitä heti, soitti sitten itkuisena hetken päästä, että hän on nyt matkalla pyöräilemässä yksin klo 00:30 sieltä 6 kilometrin päästä. Lähdettiin autolla vastaan ja soitettiin kyläpaikan vanhemmille. Heräsivät, mutta parempi niin kuin että säikähtäisivät yöllä/aamulla, kun kaveri on hävinnyt. Ei ollut jostain syystä uskaltanut herättää niitä vanhempia ja sanoa, että tahtoo kotiin.
 
"viekku"
[QUOTE="alkup.";28300426]Joo ihan varmasti olet huolissasi minusta. Kerrankos sitä saa humalan vetästyä huom. en juo koskaan pisaaraakaan kotona. Ja heti en kyllä huomannut/kuullut lapsen soittoa. Mutta yöllä tulin kotia, eli lapsi ei ollut koko yötä yksin.

Sanoin kuitenkin lapselle, että olen baarissa, saattaa kestää. Tulin kotiin neljän aikaan ja hieman humalassa joo. So what. Oli kuitenkin pitkä matka kotiin baarista ettei ihan heti olisi kotiin muutenkaan päässyt.[/QUOTE]

Oi tätä äidinrakkautta.... <3
 

Yhteistyössä