Alaikäisen kanssa seurustellut mies sai tuomion hyväksikäytöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -----
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="TosiMies";23207728]31v olen. Juu olihan tuo hiukan ällöttävästi sanottu. Tarkoitin lähinnä sitä, että jotkut 12v on jo siinä iässä niin puolikypsiä :) Ehkä useemmin kumminkin 14-15v.

En ole koskaan ollut sängyssä alaikäisen kanssa. "Ennätys" on 17v ja olin itse silloin 24v. Iäkkäin nainen on ollut 44v ja se tapahtui vuosi sitten. Oli elämäni yksi parhaista seksikokemuksista. Nuoren kanssa sekstailusta ei voi sanoa samaa...

Eli en mä itse noita nupukoita metsästä, tiedän että yleensä ne on erittäin epävarmoja noissa asioissa. Joten seksi on aika heikkoa. Mutta joskus samainen ajatus on kiihottava. Seksuaalisuudessa on monia puolia.

Ja en aio rikkoa koskaan lakia ja mielestäni ikärajat ovat ok. Mutta kyllä eläinmaailmassakin uros yhtyy naaraaseen heti kun on edes teoriassa mahdollista saattaa naaras tiineeksi. Joskus aiemminkin. Ihmisillä jyllää samankaltaiset hormonit pohjalla... ei niistä eroon pääse.[/QUOTE]

Tuli tässä ihan vain mieleen, että sinulla ei vissiin lapsia taida olla? Entä kun itse olet joku 50v ja sinun tyttäresi olisi 15v niin miltä tuntuisi jo 30v puhuisi sinun tyttäresi iästä samalla tavalla kuin sinä nyt? Kuinka tyyliin 16v tyttö kiihottaa? Mitä ajatuksia se sinussa herätäisi?

[QUOTE="a p";23207918]Sehän on fakta että pojat kehittyvät hitaammin kuin tytöt.[/QUOTE]

Joo oliko se noin 2 vuotta hitaammin......Eli millään laskutoimituksella ei 14 vuotias TYTTÖ + 10 vuotta vanhempi MIES ole samalla kehitystasolla henkisesti tai fyysisesti.

"Sinulla ei sitten ollut, mutta minulla ja monilla ikäisilläni oli tarve. Ja ainakaan meidän kaupungissa omanikäiset eivät tuntuneet omanikäisiltä vaan nuoremmilta, ja siksi hakeuduttiin vanhempien (18-25-vuotiaiden seuraan). Ja ikinä näiltä vanhemmilta ei saanut niin huonoa kohtelua kuin omanikäisiltä pojilta. Oli turvallisempaa olla vanhempien kanssa."

Sinulla on tainnut olla vaikea isäsuhde? Se, että tyttö ihastuu vanhempiin miehiin, ja hakee tuota turvallisuuden tunnetta, on ihan normaali kehitysvaihe, mutta yleensä se menee aika nopeasti ohi.
Minua kiinnostaisi, miksi ihmeessä tuo sinun miehesi on alun alkaen hengaillut 14-vuotiaiden kanssa?
Kun ei kerran millään tavalla jälkeenjäänyt tai lapsista kiinnostunut ollut? Ihan vaan sinun kanssa löytyi tuo sielujen sympatia.
Omasta nuoruudeani kyllä muistan nuo teinien kanssa hengailleet miehet, ja ei ne kyllä ainakaan meidän "kylässä" ihan sitä terävintä sakkia ollut. Ja heidän kanssa pyörineet tytöt olivat sitten niitä mustasilmäisiä röökiä polttavia pahiksia.

[QUOTE="Horuksen silmä";23207899]Mietisa miltä niistä nupopuikäisitä tuntuu kun aikuiset miehet alkaa ahdistella? Mä olin fyysisesti kehittynyt jo 12 vuotiaana ja ahdistuin todella paljon siitä että koulumatkoillakin vanhemmat äijät pysähtyi autolla viereeni ja alkoivat vokottelmaan.[/QUOTE]

Kyllä mä kuule ymmärrän liian hyvinki, muistan hyvin kun oltiin kavereiden kanssa ja olin 15v kun 40v mies yritti vokotella meitä. Ja kun saavutti maagisen baari iän niin edelleen ne neljänkympin ja kuoleman väliltä olevat miehet yritti. Tiedän myös miltä tuntuu kun naapurin mies kaappaa väkisin syliin ja alkaa kosketella. Tiedän kyllä hyvin miltä tuntuu.

[QUOTE="Horuksen silmä";23207947]Joo oliko se noin 2 vuotta hitaammin......Eli millään laskutoimituksella ei 14 vuotias TYTTÖ + 10 vuotta vanhempi MIES ole samalla kehitystasolla henkisesti tai fyysisesti.[/QUOTE]

Moni 15-vuotias tyttö ei enää kasva. Kun taas moni mies kasvaa vielä 18-19-vuotiaana. Henkisen kasvun ero voi olla vielä suurempi. Joka tapauksessa, uutisen tyttö tiesi mitä teki eli ilmeisesti oli henkisesti vanhempi. Jos tyttö on henkiseltä iältään 18-vuotias, niin mitä pahaa on olla 25-vuotiaan kanssa, koska 18-vuotias saa olla 25-vuotiaan kanssa? Jos nyt jätetään huomiotta se että se on laitonta.

[QUOTE="a p";23208011]Moni 15-vuotias tyttö ei enää kasva. Kun taas moni mies kasvaa vielä 18-19-vuotiaana. Henkisen kasvun ero voi olla vielä suurempi. Joka tapauksessa, uutisen tyttö tiesi mitä teki eli ilmeisesti oli henkisesti vanhempi. Jos tyttö on henkiseltä iältään 18-vuotias, niin mitä pahaa on olla 25-vuotiaan kanssa, koska 18-vuotias saa olla 25-vuotiaan kanssa? Jos nyt jätetään huomiotta se että se on laitonta.[/QUOTE]

No niin, tiedätkö mitä, tämä ei ole naisen logiikkaa. Mene peräkamarinpoika sinne äitin patojen ääreen, kaivele likasta persettäs ja jätä lapset rauhaan.

[QUOTE="vieras";23207981]Kyllä mä kuule ymmärrän liian hyvinki, muistan hyvin kun oltiin kavereiden kanssa ja olin 15v kun 40v mies yritti vokotella meitä. Ja kun saavutti maagisen baari iän niin edelleen ne neljänkympin ja kuoleman väliltä olevat miehet yritti. Tiedän myös miltä tuntuu kun naapurin mies kaappaa väkisin syliin ja alkaa kosketella. Tiedän kyllä hyvin miltä tuntuu.[/QUOTE]

Aivan....
Mä en jaksa ymmärtää miten äidit puolustelee sitä että on normaalia kun aikuinen mies kiinnostuu teinistä.
Musta se ei ollut normaalia kun sukulaismies yritti pussailla ja kouria mua kun olin 12. Tai kun sai pelätä jokaista ohi ajavaa autoa kun kulki yksin ulkona.

15-vuotiaan aivot eivät ole vielä kehittyneet. Hänellä ei ole aikuisen kykyä ennakoida eikä tehdä päätöksiä. Tämä on siis ihan modernin aivotutkimuksen löydöksiä. Aivojen etulohko kehittyy vielä 18-25 vuoden iässä.

Esim. MIT:ssä tätä on tutkittu.

"Tärkeimmät muutokset tapahtuvat aivojen etuotsalohkossa, joka säätelee päätösten tekemistä, riskien arvioimista, tulevaisuuden ennakoimista, ongelmanratkaisua ja tunteiden hallintaa. Etuotsalohkon hermoista tulee tehokkaampia. Ne myös kommunikoivat useammin aivojen muiden osien kanssa, jolloin aivot kokonaisuudessaan toimivat yhtenäisemmin", kertoo Young Adult Development -hankkeen johtaja Rae Simpson.

Simpson pitää muutoksia nuoren aikuisen aivoissa hyvin merkittävinä.

"Niillä on valtavan suuri vaikutus siihen, miten nuori aikuinen osaa käsitellä vahvoja tunteita, suunnitella tulevaa tai asettaa asioita tärkeysjärjestykseen."

[QUOTE="a p";23208011]Moni 15-vuotias tyttö ei enää kasva. Kun taas moni mies kasvaa vielä 18-19-vuotiaana. Henkisen kasvun ero voi olla vielä suurempi. Joka tapauksessa, uutisen tyttö tiesi mitä teki eli ilmeisesti oli henkisesti vanhempi. Jos tyttö on henkiseltä iältään 18-vuotias, niin mitä pahaa on olla 25-vuotiaan kanssa, koska 18-vuotias saa olla 25-vuotiaan kanssa? Jos nyt jätetään huomiotta se että se on laitonta.[/QUOTE]

Aika heikosti menee, jos henkinen kasvu loppuu 15-vuotiaana! Sinullako on käynyt niin?
Itse olen ollut kai melkoisen jälkeenjäänyt teininä, kun koen edelleen kasvavani henkisesti, ja ikää on yli 30v.

[QUOTE="vieras";23208049]15-vuotiaan aivot eivät ole vielä kehittyneet. Hänellä ei ole aikuisen kykyä ennakoida eikä tehdä päätöksiä. Tämä on siis ihan modernin aivotutkimuksen löydöksiä. Aivojen etulohko kehittyy vielä 18-25 vuoden iässä.

Esim. MIT:ssä tätä on tutkittu.

"Tärkeimmät muutokset tapahtuvat aivojen etuotsalohkossa, joka säätelee päätösten tekemistä, riskien arvioimista, tulevaisuuden ennakoimista, ongelmanratkaisua ja tunteiden hallintaa. Etuotsalohkon hermoista tulee tehokkaampia. Ne myös kommunikoivat useammin aivojen muiden osien kanssa, jolloin aivot kokonaisuudessaan toimivat yhtenäisemmin", kertoo Young Adult Development -hankkeen johtaja Rae Simpson.

Simpson pitää muutoksia nuoren aikuisen aivoissa hyvin merkittävinä.

"Niillä on valtavan suuri vaikutus siihen, miten nuori aikuinen osaa käsitellä vahvoja tunteita, suunnitella tulevaa tai asettaa asioita tärkeysjärjestykseen."[/QUOTE]

Niin niin niin mutkun sillä 15 veellä on jo ne isot tissit, kyllähän se nyt jo riittää!

[QUOTE="alma";23207976]"Sinulla ei sitten ollut, mutta minulla ja monilla ikäisilläni oli tarve. Ja ainakaan meidän kaupungissa omanikäiset eivät tuntuneet omanikäisiltä vaan nuoremmilta, ja siksi hakeuduttiin vanhempien (18-25-vuotiaiden seuraan). Ja ikinä näiltä vanhemmilta ei saanut niin huonoa kohtelua kuin omanikäisiltä pojilta. Oli turvallisempaa olla vanhempien kanssa."

Sinulla on tainnut olla vaikea isäsuhde? Se, että tyttö ihastuu vanhempiin miehiin, ja hakee tuota turvallisuuden tunnetta, on ihan normaali kehitysvaihe, mutta yleensä se menee aika nopeasti ohi.
Minua kiinnostaisi, miksi ihmeessä tuo sinun miehesi on alun alkaen hengaillut 14-vuotiaiden kanssa?
Kun ei kerran millään tavalla jälkeenjäänyt tai lapsista kiinnostunut ollut? Ihan vaan sinun kanssa löytyi tuo sielujen sympatia.
Omasta nuoruudeani kyllä muistan nuo teinien kanssa hengailleet miehet, ja ei ne kyllä ainakaan meidän "kylässä" ihan sitä terävintä sakkia ollut. Ja heidän kanssa pyörineet tytöt olivat sitten niitä mustasilmäisiä röökiä polttavia pahiksia.[/QUOTE]

Sanoinkin jo että omanikäiset pojat olivat niin kakaroita ja heihin kun sekaantui, sai aina kärsiä. Sieltä tuli haukkumista ja juoruja ja lisäksi seksi oli ällöttävää äheltämistä. Muukin käytös oli kuin ala-asteelta. Jos omanikäiset olisivat olleet saman tasoisia kuin minä itse, en varmasti olisikaan ajautunut vanhempien seuraan. Vanhempien miesten kanssa oli turvallisempaa siksi koska heiltä ei tarvinnut odotta ala-arvoista kohtelua. Isäni ei liity tähän.

Tutustuin mieheeni kaverini kaverin poikaystävän kaverin sisaruksen kautta, eli väliin mahtui monen ikäistä nuorta 14-20 vuoden väliltä. Ja välillä siis vietettiin aikaa isossa porukassa ja sitä kautta tutustuttiin ennen kuin alettiin seurustella.

[QUOTE="alma";23208051]Aika heikosti menee, jos henkinen kasvu loppuu 15-vuotiaana! Sinullako on käynyt niin?
Itse olen ollut kai melkoisen jälkeenjäänyt teininä, kun koen edelleen kasvavani henkisesti, ja ikää on yli 30v.[/QUOTE]

Puhuin erikseen henkisestä ja fyysisestä kasvamisesta.

Päivän VITSI!!

Vaikka pituuskasvu pysähtyisi 15 vuotiaana, niin se ei tarkoita etteikö fyysinen keho muuttaisia muotoaan vielä noin 10 vuoden ajan. Aivoista puhumattakaan.
Moni 15 vuotias mielestään tietää mitä tekee, vaikka ei siihen olisikaan valmis. Kivahan se on sitten 10-20 vuoden päästä käydä terapiassa kun vihdoin alkaa tajuamaan asioista jotain.

[QUOTE="vieras";23207909]Joo ymmärrän, inhottaa muakin, vaikkei mulla ole edes lapsia. Mutta älä nyt missään tapauksessa pyytele anteeksi tollaselta. Näihin aina silloin tällöin törmää, jotka koittaa verhota aina milloin mihinkin tekosyyhyn omia kieroutuneita seksuaalisia tarpeitaan. Niinhän sitä sanotaan, että kyse on sairaudesta, jolle yksilö itse ei mahda mitään.[/QUOTE]

Olet kyllä oikeassa ettei mitään anteeksi pyydettävää ole. Välillä vaan on paha tapa pahoitella vaikka aihetta ei siihen ole. Jos joku tulisi ihan kasvotusten sanomaan saman mitä ajattelee tuon ikäsistä niin varottamatta minä vetäisin turpiin :) Ja anteeksi en pyytelisi.

[QUOTE="Horuksen silmä";23208099]Päivän VITSI!!

Vaikka pituuskasvu pysähtyisi 15 vuotiaana, niin se ei tarkoita etteikö fyysinen keho muuttaisia muotoaan vielä noin 10 vuoden ajan. Aivoista puhumattakaan.
Moni 15 vuotias mielestään tietää mitä tekee, vaikka ei siihen olisikaan valmis. Kivahan se on sitten 10-20 vuoden päästä käydä terapiassa kun vihdoin alkaa tajuamaan asioista jotain.[/QUOTE]

Aivan. Naisen lantio esimerkiksi kasvaa 20-vuotiaaksi saakka. Eli kyllä niitä ihan konkreettisia muutoksia tapahtuu naistenkin vartalossa vielä 15 vuoden jälkeenkin. Puhumattakaan aivojen kehityksestä.

[QUOTE="Horuksen silmä";23208099]Päivän VITSI!!

Moni 15 vuotias mielestään tietää mitä tekee, vaikka ei siihen olisikaan valmis. Kivahan se on sitten 10-20 vuoden päästä käydä terapiassa kun vihdoin alkaa tajuamaan asioista jotain.[/QUOTE]

Ei ole tarvinnut tähän mennessä käydä terapiassa, hyvillä mielin muistelen sen aikaisia kokemuksia. Tuolla kasvun loppumisella tarkoitin lähinnä murrosiän loppumista.

[QUOTE="a p";23208168]Ei ole tarvinnut tähän mennessä käydä terapiassa, hyvillä mielin muistelen sen aikaisia kokemuksia. Tuolla kasvun loppumisella tarkoitin lähinnä murrosiän loppumista.[/QUOTE]

Niin tuskin kaikki terapiaa tarvitseekaan ;)
Murrosikä EI lopu 15 vuotiaana.

[QUOTE="Horuksen silmä";23208193]Niin tuskin kaikki terapiaa tarvitseekaan ;)
Murrosikä EI lopu 15 vuotiaana.[/QUOTE]

Sanoin että monilla 15-vuotiailla tytöillä. Minulla loppui tai ainkin viimeistään 16-vuotiaana.

[QUOTE="a p";23208267]Sanoin että monilla 15-vuotiailla tytöillä. Minulla loppui tai ainkin viimeistään 16-vuotiaana.[/QUOTE]

Siis mikä loppui?
Jos henkinen seestyminen kestää noin 20 vuotiaaksi ja samoin fyysinen muutos.
Eli pysähtyikö sun henkinen kehittyminen 16 vuotiaana ja kavereidesi 15 vuotiaana?
Vai tarkoittaako murrosikä sulle pituuskasvun pysähtymistä?

[QUOTE="Horuksen silmä";23208368]AP, nyt kiinnostaisi tietää sinun tämän hetkinen ikäsi...[/QUOTE]

Murrosikä loppui. Pituuskasvu ja _suurimmat_ fyysiset ja henkiset muutokset. Olen nyt 27 v. Ei henkinen kehitys lopu koskaan tietenkään, turha vääntää siitä.

[QUOTE="vieras";23208428]Ja jos ap on nyt fiksu, niin lopettaa keskustelun aiheesta. Varmaan on huomannut ettei kannata keskutella enää koska kanta on tullu harvinaisen selväksi.[/QUOTE]

Miksi aiheesta ei saisi keskustella? Saako vain niistä aiheista keskustella joista kaikki ovat samaa mieltä?

[QUOTE="a p";23208521]Miksi aiheesta ei saisi keskustella? Saako vain niistä aiheista keskustella joista kaikki ovat samaa mieltä?[/QUOTE]

Puolustelet aihetta siksi, että tuollaiset uutiset muistuttavat sinua siitä tosiasiasta, että olet suhteessa lapseensekaantujan kanssa. Että miehesi on aikuisena pannut lasta. Tajuat, että se on ihan helvetin väärin, mutta myöntämällä sen joutuisit tuomitsemaan myös miehesi. Ihan ymmärrettävä reaktio, jos edelleen siis olette yhdessä. Mutta tajua tosiasiat silti.

Yhteistyössä