Alaikäisen kanssa seurustellut mies sai tuomion hyväksikäytöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -----
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";23207240]Ehkä jossain satumaailmassa! Kyllä aikuisilla on seksuaalisia tarpeita, ja seksi on tärkeä osa suhdetta.[/QUOTE]

Aivan, ja aikuisen pitää päästä toteuttamaan sitä seksuaalista tarvettaan 14-vuotiaan kanssa? Just...

[QUOTE="motha";23207253]Rohkenen epäillä[/QUOTE]

Miksi epäilet? Yleistykset eivät monesti pidä paikkaansa. Minulla on menestyvä yritys, meillä on oma talo ja kaikki mitä toivoa voi. Sori.

[QUOTE="a p";23207240]Ehkä jossain satumaailmassa! Kyllä aikuisilla on seksuaalisia tarpeita, ja seksi on tärkeä osa suhdetta.[/QUOTE]

Mun mielestä myös se on satumaailmasta, että kauan aikuisena olleella ja yläkoululaisella voisi olla terve, yhdenvertainen suhde...

Tuomio oli ihan oikea. Itse harrastin seksiä 14-vuotiaana 23 tai 24- vuotiaan miehen kanssa. Koin olevani kypsä ja minua ei painostettu.
Oman ikäiset pojat kiusasivat minua, osin varmaan siksi että olin varhain kehittynyt ja ulkoisesti ikäistäni vanhemman oloinen. Aikuiset miehet pitivät mua kauniina ja naisellisena, kohtelivat hyvin (en siis ollut lihava, mut olin ulkoisesti täysin kehittynyt jo alle 15-vuotiaana).

Silti jälkikäteen ajattelen et se oli väärin, koska jos oman ikäisistä pojista ei olisi ollut niin huonoa kuvaa, en olisi aikuisen miehen kanssa ollut. Eli tavallaan tuokin mies hyväksikäytti mua, sitä että oman ikäisten poikien kanssa oli huonoja kokemuksia.

[QUOTE="motha";23207278]Näin on ja siksi AIKUISTEN KANNATTAA SEURUSTELLA AIKUISTEN KANSSA ![/QUOTE]

On niitä tarpeita monella 14-vuotiaallakin, ja silloin ei ole ongelmaa.

[QUOTE="a p";23207272]Niin minäkin aloitin seurustelun ennen seksiä, ja niin aloitti tämän uutisenkin pari. Nuo asiat opetetaan koulussa aikaisin, että kyllä nuoret tietävät.[/QUOTE]

No nuoret varmasti myöskin tietävät, että kun täysi-ikäinen harrastaa seksiä lapsen kanssa seksiä, niin se on rikos. Jos he eivät tätäkään käsitä eivätkä pysty sääntöjä noudattaamaan, niin he eivät mielestäni ole valmiita seksiinkään. Suurempi vastuu on kuitenkin aina aikuisella, jonka pitäisi ymmärtää, että jos aletaan seurustelemaan alle 16-vuotiaan kanssa, niin silloin seksiä ei harrasteta. Muuten aikuinenkin on pikkaisen tyhmä.

[QUOTE="huh";23207285]Aivan, ja aikuisen pitää päästä toteuttamaan sitä seksuaalista tarvettaan 14-vuotiaan kanssa? Just...[/QUOTE]

Ei ollut kyse pelkästä seksin harjoittamisesta, vaan seksin harjoittamisesta osana normaalia parisuhdetta.

Mietittekö mammat näitä vain omien lastenne kannalta, vai itsenne kannalta? Luulen että vastaus on tuo ensimmäinen vaihtoehto, ja siksi vastauksetkin ovat näin kriittisiä.

[QUOTE="a p";23207303]On niitä tarpeita monella 14-vuotiaallakin, ja silloin ei ole ongelmaa.[/QUOTE]

Useimmat 14-vuotiaat tytöt eivät osaa/ymmärrä edes masturboida. Miten heillä muka on seksuaalisia tarpeita?

[QUOTE="a p";23207291]Miksi epäilet? Yleistykset eivät monesti pidä paikkaansa. Minulla on menestyvä yritys, meillä on oma talo ja kaikki mitä toivoa voi. Sori.[/QUOTE]

Pikainen profilointi sinusta : mies, ikä n 40 +, matala koulutustaso, elää yksin...

[QUOTE="a p";23207319]Ei ollut kyse pelkästä seksin harjoittamisesta, vaan seksin harjoittamisesta osana normaalia parisuhdetta.

Mietittekö mammat näitä vain omien lastenne kannalta, vai itsenne kannalta? Luulen että vastaus on tuo ensimmäinen vaihtoehto, ja siksi vastauksetkin ovat näin kriittisiä.[/QUOTE]

Omat lapseni ovat sen verran pieniä, etten osaa asiaa heidän kannaltaan pohtia. En pohdi myöskään omalta kannaltani vaan yleisesti. On aika erikoinen oletus sekin koulutetulta ihmiseltä, ettei asiaa voisi pohtia yleisellä tasolla. Itsekin pohdit kokoajan vain omasta näkökulmastasi. Yksikään tapaamani 14-vuotias ei mielestäni olisi ollut valmis kantamaan kaikkia seurustelun ja seksin mukanaan tuomia velvollisuuksia, esimerkiksi raskautta.

No nuoret varmasti myöskin tietävät, että kun täysi-ikäinen harrastaa seksiä lapsen kanssa seksiä, niin se on rikos. Jos he eivät tätäkään käsitä eivätkä pysty sääntöjä noudattaamaan, niin he eivät mielestäni ole valmiita seksiinkään. Suurempi vastuu on kuitenkin aina aikuisella, jonka pitäisi ymmärtää, että jos aletaan seurustelemaan alle 16-vuotiaan kanssa, niin silloin seksiä ei harrasteta. Muuten aikuinenkin on pikkaisen tyhmä.

Nuoret tekevät paljon muitakin asioita jotka on laissa kielletty, ei siksi että haluavat rikkoa lakia, vaan siksi että haluavat tehdä niitä asioita. Minusta se ei ole silti kypsymättömyyttä. Ja puhun nyt asioista joista ei ole kenellekään haittaa, eli seksistä ja alkoholin kokeilusta. Varkaudet ym. ovat asia erikseen.

[QUOTE="vieras";23207330]Useimmat 14-vuotiaat tytöt eivät osaa/ymmärrä edes masturboida. Miten heillä muka on seksuaalisia tarpeita?[/QUOTE]

Mistä tämän keksit??? :D

[QUOTE="a p";23207350]Nuoret tekevät paljon muitakin asioita jotka on laissa kielletty, ei siksi että haluavat rikkoa lakia, vaan siksi että haluavat tehdä niitä asioita. Minusta se ei ole silti kypsymättömyyttä. Ja puhun nyt asioista joista ei ole kenellekään haittaa, eli seksistä ja alkoholin kokeilusta. Varkaudet ym. ovat asia erikseen.[/QUOTE]

Itse olen eri mieltä. :) Olen vastuullinen aikuinen ja tiedän, että lain rikkomisesta on seuraamuksia, ja siksi pyrin olemaan rikkomatta lakia.

[QUOTE="motha";23207334]Pikainen profilointi sinusta : mies, ikä n 40 +, matala koulutustaso, elää yksin...[/QUOTE]

Pikainen profilointi sinusta: pahoja häiriöitä aivotoiminnassa.

Noista mikään ei ole totta, lue ensin viestini ennen kuin teet naurettavia profilointejasi.

[QUOTE="a p";23207367]Pikainen profilointi sinusta: pahoja häiriöitä aivotoiminnassa.

Noista mikään ei ole totta, lue ensin viestini ennen kuin teet naurettavia profilointejasi.[/QUOTE]

Oho, taisi ikä mennä pieleen. Laitetaan sitten 50 +.

[QUOTE="a p";23207350]Nuoret tekevät paljon muitakin asioita jotka on laissa kielletty, ei siksi että haluavat rikkoa lakia, vaan siksi että haluavat tehdä niitä asioita. Minusta se ei ole silti kypsymättömyyttä. Ja puhun nyt asioista joista ei ole kenellekään haittaa, eli seksistä ja alkoholin kokeilusta. Varkaudet ym. ovat asia erikseen.[/QUOTE]

Onhan siitä seksistä ja alkoholinkäytöstä haittaa niille aikuisille, jotka sen mahdollistavat... Ja tietenkin myös niille lapsille. Itsetuhoisuus on syy pakkohoitoon, aina ei tarvitse vahingoittaa toisia.

Itse olen eri mieltä. :) Olen vastuullinen aikuinen ja tiedän, että lain rikkomisesta on seuraamuksia, ja siksi pyrin olemaan rikkomatta lakia.

Minäkin tiesin nuorena että noista asioista voi tulla seuraamuksia, mutta seksistä ja alkoholista seuraamukset ovat niin mitättömiä että ei niistä tarvitse paljon huolehtia (ja joo - alkoholista voi saada myrkytyksen ja seksistä voi tulla raskaaksi - mutta jos nyt puhutaan kuitenkin siitä mikä on todennäköistä).

[QUOTE="vieras";23207375]Onhan siitä seksistä ja alkoholinkäytöstä haittaa niille aikuisille, jotka sen mahdollistavat... Ja tietenkin myös niille lapsille. Itsetuhoisuus on syy pakkohoitoon, aina ei tarvitse vahingoittaa toisia.[/QUOTE]

Ne aikuiset kyllä ymmärtävät riskit itsekin. Mikä itsetuhoisuus? Onko energiajuomien juontikin itsetuhoisuutta koska se ei ole terveellistä?

Olihan tuossa tapauksessa runsaasti ikäeroa, tyttö 15 ja mies 25. Eivät voi olla samalla tasolla. Sen sijaan ystäväni on alkanut aikoinaan seurustella 15 v. 18 v. kanssa. Minusta ei paha juttu, koska noin vähän ikäeroa, olivat silloin "samalla tasolla".Tosin en tiedä, koska heille tuli seksi mukaan seurusteluun. Ovat yhä yhdessä ja ystäväni on muuten ammatiltaan sosiaalityöntekijä :D

[QUOTE="a p";23207319]Ei ollut kyse pelkästä seksin harjoittamisesta, vaan seksin harjoittamisesta osana normaalia parisuhdetta.

Mietittekö mammat näitä vain omien lastenne kannalta, vai itsenne kannalta? Luulen että vastaus on tuo ensimmäinen vaihtoehto, ja siksi vastauksetkin ovat näin kriittisiä.[/QUOTE]

No, ei mulla ollut 14-vuotiaana mitään tarpeita harrastaa seksiä, eikä varsinkaan olisi ollut yli parikymppisen miehen kanssa. Nehän tuntuivatkin täysin ikälopuilta sen ikäisestä. :x

Aloitin seksin harrastamisen 16-vuotiaana, ja silloinkaan ei ollut kyse mistään muusta tarpeesta, kuin tarpeesta päästä neitsyydestä eroon. Eli hyvin olisin voinut kypsyä vielä vuoden tai kaksi. Se mitä opitaan muualta, ja mikä on oma tarve, on täysin kaksi eri asiaa...

Yhteistyössä