Minulla on nyt se tilanne, että minulla on yksi tunnusluku jäljellä verkkopankissa. Eli pystyn kirjautumaan yhden kerran verkkopankkiin. Sampo-pankin verkkopankki on paitsi ällöttävän näköinen ja toimivuudeltaan todella ankea ja vanhanaikainen, niin sen verkkopankki toimii niin, että asiakkaalle lähetetään kaksipuoleinen tunnuslukukortti, jossa on 80 tunnuslukua (tai suunnilleen tuon verran). Jokainen kirjautuminen verkkopankkiin vaatii yhden tunnusluvun. Eli minulla on niitä nyt yksi jäljellä. Kun kortilla on alle 20 tunnuslukua jäljellä niin verkkopankkiin tulee teksti, että uusi tunnuslukukortti lähetetty. Minulle tämä tuli 9 päivää sitten eli viime viikon keskiviikkona. Kortti ei ole vieläkään tullut. Tämä ei ole mitään uutta, kaikki toimii hitaasti.
Pahinta tässä on, että jos on paljon verkkopankkitapahtumia niin voi käydä niin, ettei pääse enää kirjautumaan pankkiin ennen kuin uusi kortti saapuu. Esimerkiksi moni huuto.netin aktiivikäyttäjä voi kokea tämän kohtalon. Minä myös ostelen paljon netistä, jolloin niitä tunnuslukuja menee. Tai jos lähtee pidemmälle matkalle ulkomaille niin voi tullla ongelma tästä asiasta.
Kaduttaa niin hirveästi, että vuonna 2005 avasin tilin Sampo-pankkiin niiden kuvakorttien takia. Mitään muuta ei ole ollut kuin huonoja kokemuksia joka asiassa. Pitäisi nyt vihdoinkin käydä avaamassa johonkin muuhun pankkiin tili. Missäköhän olisi toimiva verkkopankki? Sellainen, että käytetään yhtä tunnuslukukorttia KOKO ajan.