Älä koskaan avaa tiliä Sampo-pankkiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummomainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kannattaa varmaa kysellä sieltä pankista. Mulle ne on aina lähettäny kortin ajoissa. Mä taas en muuten vaan tykkää Sampopankista, siellä ollaan todella töykeitä ja muutenkin jokaisesta asiasta yritetään tehdä hiton vaikeeta. Mun miehelle ei edes avattu tiliä pankissa.. pelkkä ulkonäkö riitti :D

[QUOTE="vieras";22848283]Ei ainakaan mulla oo samat luvut kyllä sieltä on uus lappu tullu kun vanhaa on ollu enää vähän jäljellä. Op:ltä muuten tuli nyt uusi siinä on vissiin tuhat lukua - eli ei ihan heti lopu. Nekin kyllä lähettää uuden kun on 10 jäljellä mut ite voi aikaisemminkin tilata uuden[/QUOTE]

eli olen käyttänyt lukuja niin vähän, että ensimmäinen erä vasta menossa ?

Säästöpankissa tuli tuo vaihtuva tunnusluku-systeemi vasta muutama vuosi sitten. Hyvissä ajoin tulee uudet tunnarit, ja sieltäkin saa kuvallisia kortteja :). Me vaihdettiin sampopankista säästöpankkiin kolmisen vuotta sitten, kun siellä sammossa noita ongelmia oli. Tililtä ei kyllä koskaan hävinnyt ihmeellisesti rahaa (niinkuin monilla) mutta sinne saattoi tulla yhtäkkiä rahaa, minkä alkuperästä ei ollut tietoakaan, ja parin päivän päästä ne sitten taas katosi.

sampohan ei varsinaisesti ole edes pankki vaan sijoitusyhtiö, vakuutusyhtiö. pankkibisnes on vaan sivutoimintaa ja rahanpesua muille hämärille hommille, siellä ei tosiaankaan kannata olla asiakkaana. Suosittelen osuuspankkia joka on ainoa oikea Suomalainen pankki.

Joopa joo, Sampo (vakuutusyhtiö) on ihan eri firma mistä tässä puhutiin. Ketjussahan oli kyse Sampo-pankista, joka on, kas kummaa, pankki.

Alkuperäinen kirjoittaja se Sampoon kyllästynyt;22848386 begin_of_the_skype_highlighting**************22848386******end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting**************22848386******end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting**************22848386******end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting**************22848386******end_of_the_skype_highlighting:
Moniko pääsee asioimaan pankin tiskille aina tarvittaessa? Välimatkakin voi olla huikea, ja nettiaikana asiat pitää voida hoitaa netitse. Ja kuinka sä sinne puhelinpalveluun tunnistaudut jos tunnuslukukortti on käytetty loppuun? :whistle:

Joo, asiakashan on aina oikeassa.... pitääkö odottaa ihan siihen asti että luvut kuluu loppuun?
Onko varmaa että itse ei ole hukannut postissa tullutta korttia? Postinjakajakin on ihminen. Minun luukustani on tullut naapurin palkkalaskelma. Samoin tilattu lehti, vein toki naapurille joka oli siinä ajassa jo kerinnut soittaa lehtitaloon ja hakkua asiakaspalvelun koska lehti ei tule ajoissa perille. Syy voi olla missä vain, tottakai pankissakin. Mulla on aina tullut uusi kortti pari päivää sen jälkeen kun verkkopankkiin ilmestyy teksti että uusi kortti on postitettu.

Minulla on nyt se tilanne, että minulla on yksi tunnusluku jäljellä verkkopankissa. Eli pystyn kirjautumaan yhden kerran verkkopankkiin. Sampo-pankin verkkopankki on paitsi ällöttävän näköinen ja toimivuudeltaan todella ankea ja vanhanaikainen, niin sen verkkopankki toimii niin, että asiakkaalle lähetetään kaksipuoleinen tunnuslukukortti, jossa on 80 tunnuslukua (tai suunnilleen tuon verran). Jokainen kirjautuminen verkkopankkiin vaatii yhden tunnusluvun. Eli minulla on niitä nyt yksi jäljellä. Kun kortilla on alle 20 tunnuslukua jäljellä niin verkkopankkiin tulee teksti, että uusi tunnuslukukortti lähetetty. Minulle tämä tuli 9 päivää sitten eli viime viikon keskiviikkona. Kortti ei ole vieläkään tullut. Tämä ei ole mitään uutta, kaikki toimii hitaasti.

Pahinta tässä on, että jos on paljon verkkopankkitapahtumia niin voi käydä niin, ettei pääse enää kirjautumaan pankkiin ennen kuin uusi kortti saapuu. Esimerkiksi moni huuto.netin aktiivikäyttäjä voi kokea tämän kohtalon. Minä myös ostelen paljon netistä, jolloin niitä tunnuslukuja menee. Tai jos lähtee pidemmälle matkalle ulkomaille niin voi tullla ongelma tästä asiasta.

Kaduttaa niin hirveästi, että vuonna 2005 avasin tilin Sampo-pankkiin niiden kuvakorttien takia. Mitään muuta ei ole ollut kuin huonoja kokemuksia joka asiassa. Pitäisi nyt vihdoinkin käydä avaamassa johonkin muuhun pankkiin tili. Missäköhän olisi toimiva verkkopankki? Sellainen, että käytetään yhtä tunnuslukukorttia KOKO ajan.

No ihan yhtä kauan kestää kyllä osuuspankiltakin tuon tunnusluku kortin tulo. Ja jos on vaan yks luku jäljellä et voi itse enään aktivoida uutta tunnuslukulistaa vaan joudut meneen pankkiin sen tekemään. Osuuspankista saa kyllä hakemallakin tommoisen ja olen sit ottanut muutaman kerralla ni eipä tule tota ongelmaa enään. Ja se et kestää välil kauan tulla ei välttämättä ole pankista kiinni vaan postista!

kannattaa varmaa kysellä sieltä pankista. Mulle ne on aina lähettäny kortin ajoissa. Mä taas en muuten vaan tykkää Sampopankista, siellä ollaan todella töykeitä ja muutenkin jokaisesta asiasta yritetään tehdä hiton vaikeeta. Mun miehelle ei edes avattu tiliä pankissa.. pelkkä ulkonäkö riitti :D

Joo tää on kyllä totta.. Olen siellä duunissa ja me ei haluttais lainkaan rumia asiakkaita (eikä läskjä), mutta välillä niillekin on pakko availla tilejä, vaikka ovat yleensä ihan perse auki siinä.

Op:n asiakas olen ja aina on tunnarit tulleet ajoissa. Olen myös pyytänyt niitä kortteja tiskiltä, jos on ollut muuta asiaa pankkiin. On kiva kun on muutama lista varalla kotona:)

Mieheni on Sampo Pankin asiakas ja se oli minusta aivan käsittämätöntä, kun oltiin selvittelemässä paljonko saisimme asuntolainaa ja Sampossa olisivat myöntäneet sitä aivan älyttömän määrän siihen nähden, kuinka paljon miehelläni on ennestään velkoja. He eivät kysyneet tuossa alkukartoituksessa lainkaan muita velkoja niin kuin muissa pankeissa, antoivat vain alustavan lainalupauksen. Sittenhän se olisi ollut myöhäistä, kun oltaisiin tehty tarjous asunnosta ja sitten olisivat kysyneet niitä tietoja tai eivät olisi kysyneet, hullusti olisi joka tapauksessa käynyt jos oltaisiin niin suuri laina saatu. Onneksi meillä oli järki päässä, vaikka Sampo Pankissa olisivat antaneet palaa vaan:D

[QUOTE="tsirpu";22848262]mun käsittääkseni missään nettipankissa ei käytetä vain yhtä tunnarikorttia KOKO ajan, kun loppuuhan ne luvut aina jossakin vaiheessa kesken, oli niitä miten paljon tahansa...mulla on OP ja 100 tunnaria per kortti.[/QUOTE]

OP:lla on nykyään 300 avainlukua =)

Ai kamala! Mahtaa olla rumannäköinen mies sulla. Onneksi omani on niin komea että kelpaa asiakkaaksi minne vaan, kuten minäkin.

[QUOTE="Tiiu";22848460]Joopa joo, Sampo (vakuutusyhtiö) on ihan eri firma mistä tässä puhutiin. Ketjussahan oli kyse Sampo-pankista, joka on, kas kummaa, pankki.[/QUOTE]

Ei sampo siltikään ole mikään Suomalainen pankki. 1 2 3 4

Joka pankissa taitaa olla vaihtuvat lukulistat, mutta esim. osuuspankissa voi itse päättää milloin tilaa sen uuden, automaattisesti se tulee vasta kun alkaa olla aika vähän lukuja jäljellä. Osuuspankissa pitää olla pari lukua vielä jäljellä siirtyessä uuteen listaan. Mutta lukulistan saa vaikka pankista hakemalla.

Sampopankki ei ole kyllä ensimmäinen valinta pankiksi. Sen edeltäjä Postipankki sössi sen verran pahasti minun suoraveloituksessa olevan vuokranmaksuni kanssa aikoinaan. Mitään syytä ei löytynyt, etteivät vaan olleet ottaneet tuota summaa. Sattui olemaan vielä viimeinen vuokra ja vuokratakuut olivat siinä kiinni. Satuin huomaamaan tuon, kun kävin irtisanomassa tuon suoraveloituksen ja jäin ihmettelemään tilin liian suurta saldoa. Lupasivat hoitaa tuon vuokranmaksun, mutta eivätpä vaan hoitaneet vaan jouduin sitä moneen kertaan selvittelemään muutettuani toiselle puolen maata.. Ja tilin avasin sinne yhden pankkilakon takia aikoinaan, se oli ainoa lakon ulkopuolella oleva pankki :D

Sampo-pankki on aivan loistava! Ikinä ei ole ollut mitään ongelmaa ja kaikki sujuu todella hyvin. Soittavat kotiin esim. rahastojutuista jne.

minulla ei ole mitään negatiivista sanottavaa. Nordeasta vaihdoin enkä ole katunut!

Hassu juttu, mutta minulla on ollut tili Sammossa sen alusta asti eikäi ole ollut koskaan mitään ongelmia. Niin ja puhelinpalveluun voi soittaa ihan ilman tunnuslukujakin.

Mulla on Sampo toiminu TODELLA hyvin!
Uus tunnarikortti tulee, todella usein.
Kaupan kassalla olen töissä ja usein Nordean visa elektronit tökkii. Ei saa edes automaatista rahaa.

UBS:stä saa pienen taskulaskimen kokoisen vempeleen ja siihen syötettäväm kortin joka luo koodeja nettipankissa asiointiin. Ei lopu luvut koskaan kesken.

Dansks Bankin tunnuslukuja odotellut jo kaksi viikkoa ulkomaille..

Yhteistyössä