AJATUKSISTA YRITYKSEEN 30

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ole nähnyt! Ja ihmettelen suuresti.

Mua ei oikeastaan juurikaan enää pelota, että joku tunnistaa täältä palstalta. Täytyy olla melko hyvä kaveri, että tunnistaa ja siinä tapauksessa se ei mikään katastrofi ole. Mutta yritän silti olla kertomatta liian yksityisiä juttuja täällä.

No mun mies taitaa olla sitten aika herkkä, se itkee kyllä varmaan tyyliin joka toinen tai kolmas kuukaus. Minä melkein joka viikko, viimeks eilen illalla just näistä vauvajutuista... Kun haluan niiiiiiiiin paljon, ja oon taas menny kurkkimaan noita lapsettomuussivuja, ja oon jo melkein diagnosoinut itseltäni sekä keltarauhashormonihäiriön (tiputtelu), PCOS:in (akne) ja tukkiutuneet putket (ollut vuosia klamydia) ja sitten jänskättää tuo miehen huominen simppapurkitus.

Voi Minni Minni... Mitenkäs sun koneelle sais jonkun filtterin, ettet pääsis noille masentaville sivuille ollenkaan? Näppisfiltteri ei taida toimia, I presume... ;-)

Mutta teillähän on huomenna sitten tosi jännä päivä! Tsemppiä - molemmille ;-D

Gallupista: Miehen kummityttö vähän aikaa sitten kyseli samaa asiaa! Olen nähnyt, pari kertaa. Vuosia kuitenkin takana kohta neljä.

heippa muruset pitkästä aikaa!!

Tämä on nyt reissut reissannu, tosin porukoiden kanssa... ja kuinka ollakaan mulle tuli kunnon oksutauti sillä reissulla (siis ku normisti kerran päivässä, lähinnä aamuisin) niin juoksin koko yön oksuamassa ja koko seuraavan päivän autossa.. eli porukat arvas, kysy mieheltä että ootanko ja se oli vaan sanonnu joo... sit täti tuli äiskän kans uudestaa kysyy et onks se oksutautia vai raskautta ja sanoin et varmaa sekä että...
molemmat vanhemmat onnitteli ja oli jopa innoissaan :)
tosin sanottiin sit että se on viel salaisuus että ei puhu siitä kellekä vielä mitään..

No nyt en oo eilen enkä tänää viel oksunnu.. hyvä niin..

Tänään oli eka neuvola :) oli mukava täti ja kaikkea... huomenna sit varhaisultra, jännittää vähän :)

Minnille tsemppiä purkitukseen (tai siis miehellesi), hyvin se menee. Ja tuloksetkin voi ehtiä vielä ennen joulua (vai kauanko niissä siellä kestää?)

mä erehdyin kerran tuonne lapsettomuuspuolelle ja sen jälkeen olen pysynyt poissa, tulee ihan liian masentunut olo. joten pysy vaan haaveilupuolella =)

Lumikukalle tervetuloa takasin! Minnille & miehelle peukutukset purkitukseen!

Saanan hiusmalli kuulostaa ihanalta! Neilikkaa ollut jo ikävä, kirjottele lisää sun kuulumisia!

Ja kaikille isot halaukset!

Mulle tuli ruokakaupassa ahaa-elämys. Mielettömän vahva tunne että olen raskaana. Jo lounaalla oli outoa, kun tuttu ruoka-annos lemahti niin oudolle, etten voinut syödä sitä (juu, olen siirtynyt takaisin kiinteään). Ajattelin vaan että se on varmaan vanhaa ruokaa, mutta hassusti se kaikille muille maistu. Mutta siellä ruokakaupassa ihan pysähdyin pitkäksi aikaa, tunne oli niin vahva. Lämpöä on yli 37,3 (vasta tänään kylläkin olen mittaillut). Vatsaa "repii" välillä, kun laitan kenkiä tai kurkota, niinku siellä ruokakaupassa.

Vaikka en saisikaan plussaa ja menkat alkaisivat, olen varma että "olin" raskaana tänään. Ja vasta nyt tajuan/uskon, ettei testit näytä plussaa turhaan, negaa taas voi näyttääkin. Eli jos menkat alkaa, tää oli sit varhanen km. Tietty toivotaan ettei menkat ala! Mutta tällasta varmuutta ei ole ikinä ollut! On tosi onnellinen ja varma olo.

Olen ärsyttävyyten asti kaikille km-kokeneille toitottanut, että positiivista on että tietää voivansa tulla raskaaksi - aion tosissani yrittää iloita siitä, jos menkat alkaa. Jos menkat alkaa, en voi todistaa että raskaus oli alkanut, mutta olen siitä 100% varma. Toisaalta eihän sitä haaleaa plussaviivaa muuten olisi tullut. Mutta tyhmyydestäni ja huonosta laskupäästä johtuen ihan liian aikasin olen testaillut.

Kiitos ja anteeksi kaikille teille, kun pitkästi selitän ja soudan ja huopaa, mutta te kaikki ootte ihan korvaamattomia. Enkä mä tähän lopeta, vaan aamulla nähdään :)

JÄTTIHALAUS KAIKILLE!!!
Ihan vaan siitä riemusta että ootte olemassa! Mulla on ollut kauhea ikävä teitä, mutta en ole vain ehtinyt langoille, vaikka nappiongelmakin ratkesi siis itsestään...
Luin nyt vasta ajan kanssa viime ketjua, ja nauroin kyllä ääneen Rosan viikon mittaiselle laskuvirheelle, ja nykyinen tilanne huomioon ottaen nauru on aika vähissä. Liian jännää!!! Peukutamme minkä ehdimme, toivotaan toivotaan!
Saana ja Lumppari oli ilmeisesti menkanneet - pahoittelut siitä. Ja Erica saa kans erityislähetyksen sympatiaa, turhan iso surupala taas yhdelle päivälle.
Nyt sit jännätään Rosan lisäksi Iipiä ja Minniä lähiaikoina. bd bd bd Ja itseäni jännään sen verran, että tuleeko menkat vai ei joskus loppuviikosta, en ole edes laskenut. Raskausmahdollisuutta tuskin on, minkäänlaisia ovisoireita ei ollut. Mutta terot nyt siis käytössä ekaa kertaa, ja klomit odottaa innokkaasti kaapissa.
Sitten alkaa puhumaan insinööri. Voi Sade että sait minut nauramaan ton tiskikonejutun kanssa! Anteeksi vain, mutta sulla on tosiaan tainnut mennä pari fyssantuntia ohi... Kulutettu sähkö mitataan kilowattitunneissa. Tiskikoneella on perusohjelmalla vaikka teho 2 000 W, ja jos se kestää kaksi tuntia, sähköenergiaa kuluu 2x2 000=4000 Wh, eli 4 kWh. (toi teho voi olla tosi väärä, keksin päästä) Sit eko-ohjelman teho on pienempi, vaikka 1000 W, ja vaikka se olis tunnin pidempi ohjelma, energiaa kuluu 3x1000=3000 Wh=3 kWh. Eli kyllä se varmasti säästää energiaa, uskotko nyt? Ja tiskikone käyttää vähemmän vettä kuin käsitiskiin kuluu. Huh - insinööri on puhunut.

Voi Rosa, (olit kirjoittanut silloin kun väsäsin omaa juttuani). Ihanaa että sulla on tollanen varma olo, minä uskon täysin teoriaasi! (mutta voi Jesus parkaa, kannattaako aina vannoa tollaisia hölmöjä juttuja ääneen...) Testaathan taas huomen aamulla! Peukkuja on tukenasi!!! Tää on kyllä ihan huippua kun voi elää teidän muiden vaiheissa täysillä mukana, kun omassa kehossa tapahtuu niin harvoin mitään kiinnostavaa!
Minulla ei tosiaan tähään kiertoon ole mitään uskoa. Miehen simppatulokset tuli viime viikolla, ja normaalit oli! Se ei ollut kysellyt mitään lukuja, mutta meille kyllä riittää tää tieto että hedelmöityskyky on normaali. Huomenna mulla on soittoaika lääkärille, ja saadaan sit se lähete lapsettomuuspolille.
Sit hassu kysymys. Kuinka monesta juoma-annoksesta teille tulee krapula? Kun mulla on ruvennut käymään niin, että oon täysin immuuni alkoholillle! Kyllä mulla tavallisesti jo pari viinilasia tekee kepeän olon, ja nuoralla tanssi ei onnistuisi (ihan niin kuin tavallisesti olisin siinä muka hyvä...) Mutta viikonloppuna kakkos-pikkujouluissa ei tuntunut olevan mitään vaikutusta, ja kun aamulla laskeskelin että olin juonut illan aikana 8 ja valvonut neljään, olisi ollut jotenkin loogista, että aamulla olisi ollut edes pää kipeä. Mutta ei. Ei niin mitään. Huolestuttavaa, onko musta tulossa joku spurgu?!

Joo, jutusta ei nyt tunnu tulevan loppua -sen verran pitkään olen ollut poissa. Pitää vielä selittää meidän joulunaloitus. Tein olkkariin sellaisen ihanan adventtikynttiläasetelman. Mulla on se Aallon teräsvati, johon laitoin keskelle sammalta, ja neljä isoa valkoista pöytäkynttilää. Sit siinä on sellaista metallilankaa, jossa on tähtiä, ja ensimmäisen adventin saavuttamisen kunniaksi yksi liekki lepattaa nytkin. Sit olen tehnyt jo osan joulukorteista. Oikeastaan yksi asia, jota odotan eniten on, että pääsisi laulamaan joululauluja kirkkoon. Mutta me taidettiin valkata sellainen kirkko tänä vuonna, että lauluihin on vielä aikaa pari viikkoa.
Hei taidan jatkaa vielä postin puolelle pari sellaista juttua, joita en halua täällä kertoa. En muuten välttämättä huomennakaan pääse hirveästi juttelemaan, kun yritän olla ahkera töissä, että saisin pidettyä perjantain lomaa. Mutta Rosan tiedote on pakko päästä katsomaan!!!

Kas tehän olitte linjoilla samaan aikaan :)

Nyt peukutan sulle Rosa ihan täysillä täällä. Voi toivottavasti se nyt olisi totta! En saa ajatuksia puettua nyt sanoiksi, mutta olen ihan tohkeissani puolestasi täällä! Milloin aiot testata taas uudelleen? Mä oon ajatellut samalla tavoin noista testeistä eli että plussaa ei voi virheellisesti näyttää... :) Roskishaamusta en tosin osaa sanoa.

Ja hyvä selvennys Neilikalta. Mä en ainakaan tajua noista tuollaisista asioista yhtään mitään... Koomisinta on, että lukiossa kävin kaikki fysiikan kurssit mitä vain oli ja yhtään mitään ei ole jäänyt mieleen... Ei mitään! Menipä talteen sekin vaiva. Eipä silti, tässä ammatissa niitä tietoja ei millään tavalla olisi tarvinnutkaan ;)

Kirjoitellaan ristiin... Gallupiin on vähän vaikea vastata... Tunnen sen itse illan aikana, missä kohtaa menee se raja, jonka jälkeen ei sovi enää juoda. Joskus se jää siihen, joskus juon lisää siitä huolimatta. Raja vaihtelee ehkä jostain viidestä siideristä ylöspäin. Mulle ei joko tule krapulaa ollenkaan tai sitten soittelen norjaan isolla luurilla yöhön asti.

Neilikka, kiitos selvennyksestä..kävin erikoislukion niin ei tarvinnut lukea kaikkia tieteisaineita, ja niitäkin joita luin oli vaan 1 peruskurssi. Mutta nytpä siis uskallan jatkossakin käyttää eko-ohjelmaa =)

Rosa, uskon että olet todellakin raskaana ja saat vielä tosi vahvan viivan!! olen kanssa ihan tohkeissani teidän puolesta, olisi niin mieletön juttu!! ei voisi olla upeampaa!!!! *hihkuu ihan sekopäisenä, miten voikin olla näin onnellinen toisten puolesta*

Katsoin äsken sen ekan osan siitä monisikiö dokumentista, ihan mieletöntä, ja vaikka ne alkiot nääyttää ihan sammakoilta niin olivat silti mun mielestä niiiin kauniita ja rakastaisin sellaista niin älyttömästi *huokailee syvään* Ei tosin tehnyt vauvakuumeiselle hyvää katsoa tuota kun nyt on ihan täpinöissään ja toivoo että tärppäisi pian. Tosin 4 kerralla olisi aika järkyttävää...

Niin ja kiva kun Neilikka on taas takaisin. Kuulostaa ihan mielettömän ihanilta noi joulukoristeesi. Tekisi mieli tulla teille kylään nauttimaan joulutunnelmasta ;)

Voi Neilikka, ihana kuulla susta! Onnea miehen simpoista!!! Normospermikko! Kiva että saatte sen lähetteen menemään. Mun gyne sanoi, että lähettää sen joulukuun puolessa välissä, että mun pitää muistuttaa sähköpostitse ellei ole plussaa kuulunut sitä ennen. Mennäänköhän me samaan sairaalaan tutkimuksiin...?

Lumppari, en mä mihinkään roskishaamuihin luota, mutta toisen testin haalea viiva ilmestyi kyllä ihan samaan aikaan kuin kontrolliviiva. Kyllä mä aamulla taas testaan, vaikka järkevää olis odottaa torstaille. Mut ei tää touhu ennenkään järkevää ole ollut.

Mun ei pitänyt tänään jämähtää telkkarin ääreen, mut mitä ihmettä? Täydelliset naiset juu, mut sit 2 jaksoa Sinkkuelämää?? Ja uus kausi Raitoja rakkaudessa... Onko mun pakko möllöttää tota toosaa hela natten...

Thanks, tulee niin kiva olo teidän hihkutuksista ja peukutuksista! Jos menkat alkaakin, niin ihanaa on se että saa jatkaa jännäilyä näin ihanassa porukassa!

Neilikka, näin "vanhemmiten" olen huomannut että krapula menee/ilmenee täysin suhteessa kiertoon. Ennen menkkoja on ihan kamala krapula pienemmästäkin määrästä, ja alkukierrosta on aamulla ihan normaali olo vaikka olisi nauttinut myöhäänkin. Alkon päähän nouseminen myös ihan erilaista kierron eri vaiheissa.

Lumppari, juu, ihan selkeä haalea viiva oli, mut sen jälkeen esim tänään aamuvirtsasta selkeä nega. Eli koitan pysyä järjissäni torstaille jolloin menkat tulee tai ei.

Toi on muuten IHANA toi Soneran mainos missä soi Dave Lindholmin Pieni hento ote-biisi ja se vauva syntyy ja isukki tarpoo hangessa... Kerrankin hyvä mainos ja kertoo todellakin mainostettavan tuotteen merkityksen.

Galluppi miesten itkemisestä, en kovin monta kertaa ole nähnyt mieheni itkevän, mutta häissämme herkisteli ainakin kolmessa eri kohdassa.. Vaikka luulin, että se olisin minä, joka vetistelisi. :)

Galluppi 2, en ole seurannut juomista kierron mukaan, eli en osaa oikein kommentoida, mutta varmaan pitää paikkansa, kun välillä pienestäkin määrästä voi olla tosi kännissä.

Rosa, testaa tosiaan huomenna ja uskon todellakin sun teoriaasi siitä, että olet ollut raskaana ja uskon kyllä, että olet vieläkin. :) Toivottavasti huomenna on selkeä plussa.

Mä katoin kans sen dokumentit kaksosista, kiitos vaan vinkistä Sade. Pitää katsoa ensi viikolla toinen osa.

Neilikalle, hyvä kun selvensit tota ekoasiaa.. Mäkin olen kironnut meidän eko-ohjelmaa, kun on niin pirun pitkäkestoinen ohjelma. Sade, mikä on erikoislukio, erikoistunut johonkin muuhun kuin luonnontieteisiin vai?

Voi vitsi kun kuulostaa lupaavalta tuo Rosan olotila ja varsinkin noi oireet! :) Ois taas hyvä aika plussalle meidän ketjussa, ainakin yks plussa joka kuukaus pitäis ketjuun saada. Mä pidän vielä toivoa niin kauan yllä kun tuhrut ei ala... Oikein yritän puristella välillä tissejä, mutta ei ne vaa oo kipeet, pöh. No, onhan tässä vielä piinaviikkoja jäljellä...

En mä usko että kahteen testiin voi tulla plussa ilman syytä! Katoitko Rosa niiden testien herkkyyksiä? Jospa olisit testannu ekaks herkimmillä...

täälläkin kovasti peukutan että Rosa saisi vihdoinkin oikein paksun plussan ;)

Anna, kävin musiikkiinerikoistuneen lukion.

Mä oon huomannut että mulla on joka kierron lopussa tosi herkästi paha olo. Alkoi jo elokuussa ja sen vuoksi silloin luulin olevani raskaana. Mutta sama juttu on siis jatkunut siitä lähtien..onko teillä muilla mitään tällaista?

Mä aion mennä tänään Hesaan shoppailemaan..tai luultavasti pikemminkin vaan pyörimään kaupoissa kun ei mulla oo mitään shoppailutarpeita (ihan kuin se estäisi/vähentäisi ostamista..)

Huh, onpas täällä ollut aktiivinen iltavuoro :)

Rosaaaa?!?
Multakin oli kyllä mennyt ohi se, että olit testannut roskishaamun jälkeen haalean viivan... bd bd :D

Jee, mi-iulla ollut hyvä neuvolakäynti. Tsemppiä ultraan! :)

Ja Neilikalle onnea miehen siittiöistä!
Hihi, jos mun mies lukisi tän, voin kuvitella, mikä silmien pyörittely seuraisi XD

Ja tiskikoneasiaan vielä. Ne eko-ohjelmat kestävät kauan, mutta se vedenkulutus ei ole suurensuuri. Se ei vaihda sitä vettä koko ajan, vaan lätkyttää sitä samaa pitkään.

Ja galluppiin. Vaihtelee tosiaan hirmuisesti se määrä. Mutta se määrä minkä sietää, pienenee kyllä koko ajan. Viikonloppuna 8 annoksesta tuli aivan kaamea kapula.... Hihi, Neilikka, ei susta mikään spurgu ole tulossa, vaikka oletkin suorittanut puistokemian alkeiskurssin, ainakin oletettavasti ;D

Nyt kyllä taas vituttaa kaikki ihan valtavasti. Raivostuttavaa, kun menkat kestää reilun vuorokauden, sitten tulee väli, jolloin ei tule mitään ja sitten alkaa se saamarin tuhruvuoto, joka ei tunnu loppuvan mitenkään, ja rakastella ei viitsi, kun se jotenkin aukaisee taas jotkut helevatan verisuonet ja sitten taas tuhruaa. Raivostuttavaa!

Puuh, mä olen kyllä tänään pikkuisen liian räjähdysaltis. Miesparka huomasi sen jo aamulla.

Saana, tsemppiä :)! mulla oli pillereiden kanssa menkat silleen että kestivät 2päivää ja sen jälkeen päivä täysin vuodotonta ja sitten taas 2 päivää vuotoa. Gynen mukaan tuollainen voi olla ihan normaalia. Aika ärsyttävää tietty..ja ajattele positiivisesti, että jos rakastelette niin sitten se tuhru tulee vaan aiemmin pois kuin muuten tulisi. Jos rakastelette paljon niin se tulee ihan vauhdilla ja saat paljon lyhyemmät menkat ;)

Mulla tää päivä ei mene yhtään putkeen..olen tänään etänä mutta kun avasin koneen huomasin että olisikin pitänyt olla töissä. no ei sinne enää busseja mene ja kun mies otti auton niin olen nyt sitten jumissa kotona. hieman nolottaa mutta ei voi mitään. Ja illalla pitäisi mennä käymään verikokeessa, joku arvo on aina ollut vähän korkealla niin haluan nyt itse tarkistaa onko edelleen. jos olisin mennyt töihin niin siellä olisi tänään ollut labratäti niin olisi tuokin jo hoidettu...hmm, tämän siitä saa kun asuu "maalla"...