Ajatuksista yritykseen 23

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anna..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täytyy sitten kokeilla sitäkin, eiks vyöhyketerapia oo samaa kun zone therapy? Mä saisin sitä nimittäin ilmaseks työpaikan kautta :) Jos se nyt on samaa, mut ne on vaan 20 min aikoja.

Täällä on KUNNON V*TUTUS päällä! Tää v*tun tiputtelu alkoi taas, samalla tavallakin kun viime kierrossa 9 pvää oviksen jälkeen. Ja jos kaikki menee niinkuin aina, niin tätä tuhrua kestää 5 pvää ja sitten vaihtuu kunnon menkoiks sen jälkeen, jotka kans kestää 5 pvää. Varaan heti huomenna lekurin! (kuinkahan monta kertaa oon sen nyt sanonu, ei oo vaan muuuta mielessä). Harmittaa kauheesti... Aikaisemmissa kierroissa oon epätoivoisesti yrittäny uskotella et joo se on varmaan jotain kiinnitysvuotoa (ja lukenut varmaan kaiken mahdollisen tiedon kiinnitysvuodosta), mutta eipä se ainakaan tähän mennessä oo muuta kun mun vammanen kierto. Perhana, ois nyt kerrankin pysyny poissa... :(

voi että minni, sorit tuhruista! :/
kannattaa kokeilla vt:tä, sehän saattaa auttaa kaikki tuhrutki pois..(tosin tarvii useamman hoitokerran ku pari kolme..mut kuitenki)
nyt rohkeasti vaan otat yhteyttä sinne ja menet :)

Mä tosiian kävin samalla kiinalaistädillä vyöhyke/akupunktioterapiassa kun Neilikkakin. Siellä olis pitänyt käydä säännöllisesti ja mulla oli hääkiireet ja matka, joten päätin palat asiaan kun arki iskee. Eli aion mennä sinne ens viikolla jos menkat alkaa torstaina.

Gallup! Mitä vitamiineja tai lisäravinteita te syötte?

Mäkin syön Beroccaa päivittäin. Multitabsin myös, en mitään Raskaus Multitabsia vaan tavallista, siinä ei oo A-vitamiinia ja sitä voi syödä mieskin, oon syöny jo monta vuotta. Lisäksi mä syön Möllerin omega 3- kapseleita, varsinkin talviaikaan, kesäisin tulee syötyä niin paljon kalaa ettei tarvi. Sitten syön Piimax Pro-Vita kivennäisainevalmistetta, kynnet ja hiukset pysyy tosi hyvässä kunnossa (Piitä, sinkkiä, seleeniä ja kromia).

Hauska gallup... Vastaus: en minkäänlaisia. Syön monipuolisesti ja toivon mukaan saan ravinnosta kaikki tarvittavat ainekset. Mies tosin popsii jotain vitamiiniporeita ja joskus harvoin olen itsekin sellaisen ottanut.

mäkään en syö mitään extraa. Yritän syödä monipuolisesti ja kun koko ikäni olen noita lisäjuttuja ollut syömättä niin en koe että nyt täytyisi aloittaakaan. Mies meilläkin syö välillä jotain (anoppi tyrkyttää koko ajan jotain pillereitä popsittaviksi), mutta mä en niitä siis syö.

Minnille hali! tiedän niin hyvin kuinka ärsyttävää tuo tuhruilu on. Kannattaa tosiaan käydä siellä lekurilla, melko varmasti määrää sulle terot (niitä ne kai melkein aina määrää).

Mua kiinnostaa edelleen tuo vyöhyketerapia, mutta odotan nyt kevääseen ja jos ei ole mitään tapahtunut niin sitten voisi kokeilla. Mä luotan edelleenkin siihen että tulee ne ihmiset ilman sitäkin raskaaksi samoin kuin ilman mitään poppaskonsteja niin kai sitä sitten itsekin tulee kun on vaan se oikea aika. Mulla on nyt ihan selkeästi rauhottunut olo, en enää niin paljoa stressaa siitä että ei ole vielä raskaana. Kyllä se munkin aika vielä tulee kun vaan jaksaisi odottaa.

Kauniita unia, oman kullan ja tulevien vauveleitten kuvia ;)

Voi kun te ootte ihania :)

Mä popsin sellasta GraVitamin -monivitamiinivalmistetta, joka on ihan perusvitamiinitabletti, mut siin on normaalia enemmän foolihappoa ja ei ollenkaan a-vitamiinia. Silloin tällöin otan kalaöljykapselin, mut usein unohtuu (tarkoitus ois ottaa sekin tavaks, kuulemma se saattaa auttaa akneihoon). Rosalla on ainakin vitamiinitarpeet tyydytetty! :D

Yhdyn Minni *itutukseesi, tosi epäreilua että sulla aina tulee noi tuhrut. Varaapa tosiaan se lääkäri.
Vitamiineistä: minä ajattelin myös ennen, että syön tarpeeksi monipuolisesti, mutta vyöhyketerapeutti, jolla kävin alkukesästä (eri tyyppi siis kuin akupunktiolääkäri), selitti (hei tää on taas vähän hihhulijuttua, en ole varma kannattaako ottaa tosissaan, mutta ajatella voi!) sanoi että nykyään kasviksissa ja vihanneksissa ei ole niin paljon hiven- ja ravinneaineita kuin mitatuissa arvoissa on. Mittaukset on tehty siis joskus 60-luvulla, ja nykyisen tehokasvatuksen aikana niissä on vähemmän ravinteita. Tästä syystä on vaikeaa saada monipuolisellakaan ravinnolla tarpeeksi kaikkea. Okei, en ole varma uskonko itse tähän, mutta kiinnostava näkökohta. KEsällä sit aloin tätä vauva-asiaa varten syömään vähän kaikkea. Ekaksi käytin liemimäistä monivitamiinia (mivi-total), mutta sitten maku rupesi tympimään, ja vaihdoin multivita plussaan. Nyt olen lisännyt annokseen omega6+foolihappo ja omeaga3-tabletit.

Voi Minni noita tuhruja...

Mä olen kyllä ihan pilleristi. Jotain monivitamiinia, jossa ei ole a-vitamiinia, mutta jossa on foolihappoa, kalaöljykapseleita, kalkkitabletteja jos satun muistamaan ja magnesiumia kun alkaa vetämään suonta.

Huh, harvinaisen huonosti nukuttu yö takana, en meinannut millään päästä sängystä ylös. Ja mahtava päänsärky tulossa... *huoh*

mä olisin nyt periaatteessa kiinnostunut ottamaan jotain pillereitä, mutta koska mulla oli ne virtsatiekivet niin foolihappoa eikä liikaa c-vitamiiniakaan suositella, niin pysyn nyt sitten erossa noista lisävitamiineista. Oon tosi harvoin kipeenä (paitsi nykyään kun oon niin loppu ton työni kanssa) niin luulen että saan riittävästi kaikkea.

Minni, joko varasit ajan?

Mä nukuin pitkästä aikaa tosi hyvin! 8,5h putkeen, en herännyt kertaakaan mihinkään, nyt on tosi levännyt olo! on kyllä syytäkin kun tänäänkin tiedossa kiire päivä =(

Terveisiä Saanan päälle: älä tule kipeäksi!
Piti mainita, että mulla on vitamiinien aloittamisen jälkeen kynnet olleet merkittävästi paremmassa kunnossa, niin että kait mulla sit jotain puutosta oli.

Täällä alkoi oikein kunnon lumipyry. Toivottavasti iltapäivällä ei ole kauhea loskakeli tai liukkaat tiet. Ei ole kyllä yhtään kiva ajaa tuollaisessa kelissä. Kun voisi vain käpertyä miehen kainaloon...

Äh, keskeytys taas...

Meillä taitaa Sade olla aika samanlaiset näkemykset asioista. Kaipa se plussakin sieltä aikanaan tulee ilman sen ihmeempiä konsteja, mikäli se ylipäätään mahdollista on. Sitähän ei taas voi kyllä tietää.

Mä yritän itseasiassa aktiivisesti vältellä lisäaineita ym ym ja tähän filosofiaan ei sovi ollenkaan pillereiden popsiminen ;) Ja se lisäaineiden välttely on tosi hankalaa, voin kertoa... Tahtoo olla joka paikassa. Ja kaikenlaiset light-tuotteet on pahimpia, vaikka niitä pitäisikin painonhallinnan kannalta syödä.

Täällä oli tullut yöllä talvi. Pääsee tosiaan harjoittelemaan sitä talviajoa.

Nyt ottaa päähän &%#?# :-( Kierrosta toiseen mulla ei ole kuin huonoja uutisia. Pientä menkkavuotoa heti aamusta eli alkavat tämän päivän aikana kunnolla. Tai mikä "kunnolla" se on kun vuotoa on päivä tai kaksi ja loput arvaillaan... Sori negatiivinen viesti, mutta nyt ei muuhun pysty... Täytyy varmaan ottaa puhelin kauniseen käteen ja soittaa gyneaika.

Iipille hali! varaa nyt tosiaan gyneaika niin saat jotain selvyyttä tohon, ei nyt kuulosta kovin normaalilta :(

*tahtoo lunta* täällä on tullut eilisestä lähtien jäätävää vettä mutta lumesta ei tietoakaan. Oon miettinyt että pitää varmaan kohta muuttaa täältä etelästä pois kun ei täällä taida enää kunnon talvea tulla :(

Jep, niin Iipi teet. Ja illalla joko riehut lenkillä tai syöt herkkuja sohvalla tai vedät kännit. Muu ei auta. Muakin ottaa päähän että teillä ei onnistu, kun kierrossa ei tunnu olevan vikaa. Hittolainen, että pistää vihaksi.

plaah..nyt on sitten varmistettu että mari kakkokin on raskaana..ensi vuodesta tulee oikein kunnon julkkisvauvavuosi..ja noikin kai tunteneet vasta vuoden tai jotain..siis tosi äkkiä tärppää. Pitäisi vaan olla niin paljon muuta elämää että ei ehtisi yhtään ajatella vauvoja niin ehkä se tepsisi..

Iipi ja Minni; halaukset! Tosi ärsyttävää tuollaiset.

Mulla huomenna pitäs menkat alkaa, mut testasin "huvin vuoksi" äskön, niin selkeä nega ettei mitään jakoa.

Meillä on vapaa päivä ja lähdetään juat maaseutumatkailemaan 600:n asukkaan kuntaan, josta toinen puoli suvustani on kotoisin on (haudassa tosin jo), itse tosin en ole siellä asunut... Ollaan ihan innoissaan. Täällä ei vielä sada. Mun mielestä ehdottomasti pitäis sataa. Se on niin melankolinen kylä/kunta, että lahkeet pitää olla märät ja tukka valua sateesta kun sieltä etsii grilliä/kahvilaa mistä saisi jotain syötävää tai päivän vanhaa kahvia (eväitä ei kuulu tuollaiselle retkelle ottaa mukaan).

Neilikka, aamen, en jaksa hirveesti alkaa tilittää mitä mieltä olen vitamiineista, mutta siis aivan samaa mieltä kuin sä!!! Mulla on muutama asiaan täysin valistautunut ystävä, joilta olen oppinut paljon. Ja tuon toimivuuden näkee heidän vartaloistaan (terve iho, hiukset, kauniit pitkät lihakset, hyvä kunto, normaali bmi; eli ei mitään anorektikkoja).

Tuon lisäksi mitä kerroit, harva ihminen syö niin paljon kasviksia+muuta päivittäin, että saisi tarvittavat vitamiinit. Keitetyistä kasviksista häipyy kaikki vitamiinit, vaikka tietty plussaahan se on jos niitä syö. Esim porkkanoista, parsasta jne ei jää melkein mitään jäljelle jos ne keittää. Talvisin ainakaan mä en saa todellakaan tarvittavia aineita ruuasta. Kurkkua, tomaattia, salaattia ja hedelmiä, siinä taitaa olla. Ja ulkomailta tuoduissa ei ole läheskään kaikkea mitä pitäis olla. Lisäksi pakasteista (kala) on taas häipynyt kaikki tarvittava ravinneaine noin puoleen. Mä huomaan voivani monin tavoin paremmin kun syön noita ravinnelisiä (vitamiineä), mut kukin tavallaan.

Mukavaa päivää kaikille! Mä vedän nyt saappaat jalkaan ja me startataan meidän kotiseutumatkailuretki...

Ihanaa lomapäivää Rosalle! Kyllä väritön ja vetinen suomalainen maaseutu iskee syvälle sydämeen, ja ílmaisee monet tunteet juuri oikealla sävyllä, vai mitä! (viitaten nega-testiisi, plääh. mutta ei nyt uskota sitä vielä lopullisesti)

Voi täällä taas huonoja uutisia Mi-iun plussan jälkeen. Iipille, Minnille ja Rosalle halit negoista ja tuhruista ja vuodoista. :) Mikäs on Neilikan tilanne, joko täti löysi perille?

Galluppiin, mäkin olen erikoistunut vitamiineihin; popsin monivitamiinia, omegaa, maitohappobakteereja, b-vitamiinia ja helokkeja. B-vitamiinin pitäisi auttaa tuohon lyhyeen luteaalivaiheeseen. Kahvi, kola ja suklaa imee B-vitamiinia kehosta, joten ne on lisäksi pannassa, mitä nyt joskus juon vieraissa kupin kahvia ja joskus joku suklaa eksyy suuhun. :) Mulla on sellainen filosofia, että minkään kanssa ei saisi olla liian jyrkkä. Muuten Neilikka, menitkö siihen totaaliseen herkkulakkoon?

Rosa, kivalta kuulostaa teidän reissu, mulla on itseasiassa ihan vastaavantyyppinen reissu suunnitteilla, mutta kun en ole saanut aikaiseksi kaikkien mukamas kiireiden keskellä..

Anna, täti ei ole täällä, mutta mahaa kyllä nipistelee joka päivä jonkun verran. Tänään oli havaitsevinani tuhrua, katsotaan kehittyykö tästä mitään. Vitsit kun olisi keino käynnistää kadonneet menkat jotain pistettä painamalla tai vetämällä joku nappi naamaan... Jos menkat olisi tulleet ajallaan, oltaisiin kohta jo uuden oviksen kynnyksellä. Niin että te säännöllisten kiertojen tytöt - olkaa ikionnellisia!!!
- Ja ei mun herkkulakko ihan totaalinen ole. Karkkia en kyllä ole syönyt, mutta muutama keksi on mennyt. Mulla on vähän sama ajatus kuin Anna sulla, että ei pitäisi hurahtaa liian jyrkästi mihinkään... Sit kun tapaan seuraavan kerran lääkärin, niin kyselen tarkemmin, että pitäisikö nimenomaan välttää sokeria, vai nopeita hiilareita, niin kuin diabeetikkojen. Mutta ei tää homma pariin päivään tai viikkoon kaadu.

Halitus iipille! Voi meitä... :(

Täällä tuhrut on hieman vahvistunut eilisestä, eli sinänsä ois positiivista jos nyt tulis kunnon menkat ja sais uuden kierron alkuun. Tosin nyt on vasta kp 25/28-31, eli se nyt ois kiva jos yhtäkkiä ois niin outo kierto. Eli tuhruttakoon taas sen viis päivää niin on edes tasainen kierto (yritän olla siitä onnellinen niinkun Neilikka käskee, vaikka en nyt jaksas iloita).

Hmph. Lekurille voi soittaa vasta kl 13, täytyy yrittää uudestaan. Hmph.

Voi "#¤ttu. Päätä särkee ja ikkunan alla käytetään sitä tärytintä maan tasaamiseksi.

Saa nähdä mitä tästä kierrosta tulee. Vituttaa ihan yhtä paljon kuin pahimmassakin pms:ssä ja limaa tulee tolkuttomasti. Tietysti ihan kivaa, jos limaa alkaa olla tavallista enemmin, mutta ei sitä nyt kuuluisi noin paljon olla. HMPH.

Sorry taas omanapaisuus. Se vaan on lähinnä. Ja varsinkin silloin kun kaikki vituttaa ja päätä särkee.

Meilissä purkausta.

Halit meille kaikille! Iipille tädistä, mulle tuhrusta (joka näyttää ja tuntuu enemmän ja enemmän tädiltä...) ja Saanalle v*tutuksesta ja päänsärystä.

Toivotaan et se Rosan nega oli vaan liian aikainen ja vaihtuis plussaks!

Yhteistyössä