Ajatuksista yritykseen 23

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anna..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minni, meillä testeihin vaikutti toi km. Haluttiin kaikki selväksi, ettei jatkossa tule km:ja meistä riippuvista syistä. Ja nykyäänhän lapsettomuus ja lapsen saamis ongelmat ovat älyttömän yleisiä. Pääsee sitten hoitoihin ajoissa, jos jotain löytyy. esim. simppatesti on mun mielestä "ilmainen", 50e. Mun mielestä on parempi maksaa se kuin yrittää vuosi ja sitten huomata, että jotain on pielessä. Hoidoissa menee helposti vuosi, hoitojonoista puhumattakaan....

Niin joo tietysti angsteri! Musta täällä on vaan puhuttu niin paljon kaikenlaisista testeistä niin rupesin ihmettelemään!

Toivottavasti sun laatotus rupee hellittämään :) Eiköhän sun norjan kielen läksyt oo jo tältä päivältä tehty!

Tein kyllä profiilin, mutta siihenpä se jäi ainakin toistaiseksi. Löysin kyllä tuttuja, mutta en ketään sellaista, jonka kanssa olisi halunnut tuttavuutta lämmitellä.

Minni, mekään ei olla kyllä mihinkään testeihin osallistuttu, eikä menossakaan vielä toistaiseksi ja yritystä takana jo 7 kk.

Olen facebookissa, mut en mitenkään ahkerasti. Ihan hauskahan sieltä on katsella, missä muut vanhat tutut ovat tällä hetkellä ja pariin vanhaan tuttuun olen sitä kautta saanut yhteyden. :)

Hmm... Olen siis tosi vanhanaikainen. Mun elämän urkkimiskanavaksi riittäköön tämä ;)

Kyllä mulla taas kestää näiden viestien kirjoitus, hmph. Monta viestiä ehtii aina väliin, mikä on tietysti ihanaa. Siis se, että tulee paljon viestejä.

Minni: Mulla tehty laparoskopia ja umpilisäke leikattu. Vatsanseudun leikkaukset tekee usein kiinnikkeitä, jotka voi vaikeuttaa raskautumista (munatorvet menee tukkoon, limakalvokin kärsii, jne). Miehellä on lapsena ollut vesikives ja se on leikattu. Koska leikkauksesta on 30v (nykyään ne tehdään paremmin) niin se on riski siittiöille, monissa tapauksissa leikkauksen jäljiltä siittiöt ei pääse spermaan asti laisinkaan. Nämä kummatkin jutut on sellaisia, että kehoitetaan tutkimaan onko kaikki ok,jo ennen vuoden yritystä.

Lisäksi me aloitettiin oikeastaan jo huhtikuun kierrosta kunnon yritys (pillerit lopetin muistaakseni vuoden alussa). Mulla on säännöllinen kierto. Olen joka kierto pongannut oviksen (yhdessä kierrossa ei ollut ovista) ja se on hyödynnetty. Gyne sanoi, että harvinaista että on näin kellontarkka kierto, ettei varmaan kauaa mene raskautumiseen. Silti ei natsaa. Sitten gyne sanoi, että ongelmia voi olla kiinnittymisessä tai jossain muussa.

(Sitäpaitsi ovistikkujen ohjeissa sanotaan, että mikäli pongaa ja hyödyntää oviksen 2-4 kierrossa eikä raskaudu, niin ottaa yhteys lääkäriin. Ei se nyt niin yksinkertasta ole, mutta usein se ongelma on siinä onko ovis, onko luteaalivaihe tarpeeks pitkä, jne kaikki sellaset mitkä mulla ok)

Niin... parempihan se on mennä ajoissa kun odottaa liian pitkään. Tuskin mekään sitä vuotta pystytään odottamaan, on tää vaan niin rankkaa tää odotus ja taas pettyminen. Ja pitäähän mun jokatapauksessa selvittää nämä mun oudot tiputtelut ennen varsinaisia menkkoja. Odotan taaskin kauhulla et millon ne alkaa, eilen illalla olin huomaavani jotain pientä mutta nyt ei taas mitään. Mutta jos vanhat merkit pitävät paikkaansa niin viimeistään ylihuomenna alkaa 5 pvän tiputtelu ennen varsinaisia kuukautisia. Joo, mä selvitän sen ensi kierrossa, tilaan ajan lekurille heti pian menkkojen jälkeen... *huokaus*

Tästä "meidän" nettiriippuvuudesta tuli mieleen yks huvittava juttu...

Keskusteltiin vähän aikaa sitten työpaikalla kuinka ois kiva jos meilläkin tupakoimattomat sais yhden ylimääräisen vapaapäivän vuodessa. Mä ajattelin että joo kivaa ois saada lisää lomaa, kun en polta. Mutta paljonkohan työaikaa meillä kuluu täällä lorvaamiseen? No, turha potea siitä huonoa omaatuntoa, kunhan työt saadaan hoidettua!

Mä päätin, etten enää töistä käy täällä... Sähköpostin luen kyllä ;) Mutta mun riippuvuutta ruokkii ikävästi se, että yksi tietokone on kotona aina päällä miehen töiden takia. Joten tosi helppo käydä aina tsekkaamassa kirjoitukset.

Laparoskopia on tähystysleikkaus. Se tehdään kun epäillään endometrioosia. Tehtiin nukutuksessa. Navasta tungettiin videokamera, ja kylkiin ja häpyluun päälle tehtiin reiät mistä kameraa liikuteltiin. Isä sanoi että hyvä ettei olla 80-luvulla. Haahaa. Toimenpide kyllä pisti vatsan ja gyne-elimet aika sekasin hetkeks. Vatsa oli ku ilmapallo, kaikki vatsalihakset poikki ja pinossa. Mut eipä ollu endo.

hirveä kiire ja illalla pitäisi vielä ehtiä sinne tanssikurssillekin =(

ei mekään Minni oltaisi vielä menty mihinkään tutkimuksiin mutta tosiaan kun mulla viime kierto meni sekaisin ja tuli se tuhruttelu niin oli käytävä ja samalla sitten miehenkin tarkistaa. Nyt ei aiota mennä vielä mihinkään sen enempää. POhdin tässä nyt että perunko sen gynenkin minkä jo tilasin..jos nyt ei tule tiputtelua niin tuskin menen vielä käymään. katsotaan sitten ensi vuonna. Vaikka onhan meilläkin nyt jo se 6kk takana..aika menee kyllä niin älyttömän äkkiä...

Todellakin inhottava toi Rosan toimenpide, etenkin jos se tehtiin turhaan. Vai oliko se umpilisäkkeen poisto? Muistelisin jotain tällaista.

Mä olen oikeasti niin noiden tutkimusten puolesta kuin olla ja voi. Aina on parempi tietää kuin vain miettiä että mikä on kun ei tärppää. Sade, oletko ajatellut jutella gynen kanssa ton sun kierron ja simppatestin tuloksen yhteisvaikutuksesta? Vai siis kyselitkö jo? Ja Neilikkana lintsisin tösitä sen verran, että saan klamydiakokeen vietyä jo ennen perjantaita.... :) T.tutkimus-intoinen laatoittaja

En nyt ole ajatellut jutella, tai siis tietty jos nyt sinne gynelle asti menen niin juttelen sitten tuosta miten vaikuttaa jos mulla ovisongelmia ja miehellä vasta-aineita. Mutta en nyt jaksa murehtia tuota, ja siis kun periaatteessa miehen tulos hyvä, paperissa luki että "saattaa mahdollisesti jonkinverran" eli tosi epävarmaa vaikuttaako ollenkaan hedelmöityskykyyn kun muut tulokset niin hyvät =)

Heippa. Vitsi mä juttelin just yhden kaverin kanssa jolla on pikkukakkosen yritys päällä. Kyseli meidän yrityksestä, johon vastasin sitten ihan rehellisesti. Kyselin että mitäs sielläpäin, ja kaveri oli vähän aikaa hiljaa ja vastas sit et on ollu kauheita kiireitä. Musta tuntuu että siellä on tärpänny mutta ei vaan kehdannu sanoa kun ties että meitä painaa tää asia aika paljon. Mutta sanoin sit kaverilleni et tottakai mulle voi sanoa sit, ja et oon vaan onnellinen heidän puolesta jos tärppää.

Mä oon nyt googlaillu tota mun tiputtelua, ja epäilen että mulla saattais olla jotain keltarauhastoiminnan häiriöitä, ja haluan saada sen kuntoon. Varaan heti huomenna ajan lekurille ensimmäisenä! Mä olen nyt vetkutellut asian kanssa pitkään, mut nyt saa luvan loppua vetkuttelut! Mutta ei tohon Googleen pidä aina luottaa lääkärikirjana, niinkuin jo aiemmin todettiin.. :)

joku täältä kyseli että mitkä oli mun "keinot" raskautua :D
eli siis pääasiassa vt ja sekstailu :D toki berocca voidaan lukea niihin myös (sisältää foolihappoa).. vt:ssä eka normaalintuntunen kierto (siis semmonen ennnen pillereitä ollut normaali) oli viimekuussa, ja nyt sit tärppäs... eli keho oli solmussa sitä ennen ja menkat ei ollu yhtä runsaat mitä on ennen pillereitä ollu.. jne..

Mä joudan nyt lähteä miehen kanssa kauppaan...
Kumma kyllä ku sitä edelleen kyttää vessassa että millon alkaa vuoto.. äh!

Minni, kokeile ihmeessä! toki eipä siitä yhdestä kerrasta oikein ole hyötyä mutta muutaman kerran jälkeen rupee lukot aukeamaan ja hoidot oikeasti auttamaan... mulla pari hoitokertaa kahtena viikkona esti takuuvarman kipeäksitulemisen... olin jo nuhan alussa jne ja täysin varma et kohta saikulla, mutta sitten se menikin ohi kun otti pari vyöhykekertaa lyhyen ajan sisään...
Mutta kukin tyylillään, on ne ihmiset raskautunu kyl ilman vyöhykettäki ;)

Oli ihana ku ilmotin tänää vyöhyketerapeutille että peruutan sen ajan että tuliki testattua plussa, niin se oli ihan onnessaa et jess, mun sormissa on siis tunto tallella :D

Ei tätä vieläkään osaa uskoa todeksi.. jotenki ihanaa ja jännittävää ja vaikee uskoa! :)

Yhteistyössä