Ajatuksista yritykseen 21

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sade81

Vieras
Neilikka 26+26 Y01/07
Iipi 32+36 Y02/07
Erica 31+34 Y3/07 +09/07 km 10/07
Anna 27+25 Y04/07
Minni 26+25 Y04/07
Rosa78 29+32 Y05/07
Sade81 26+28 Y06/07
Mi-iu 22+26 Y08/07
Saana 24+28 tjot 10/07
Lumikukka 26+29 TJOT 10/07

Plussanneet
Ballerina 30+28 Y06/07 +09/07
Angsteri 28+31 Y3/07 +10/07

Jees. Hitaasti etenee. Periaatteessa tk-lääkäri lupasi tehdä lähetteen, vaikka vuosi ei ole täynnä, mutta ennen kuin lähetettä käsitellään, pitää olla seuraavat testit tehtynä ja niistä tulokset: klamydia, (papa ilmeisesti, en ole varma kun mulla on tehty just), kilpirauhasarvot (ei väliä mihin aikaan kierrosta), spermanäyte, ja prolaktiini ja ssh. Eli spermanäyte täällä edessä, ja prolaktiini ja ssh. Heti niiden tulosten jälkeen lähete pääsee jonoon. (kiitos Rosa tuhannesti kun tähdensit että se oikeasti kantsii viedä itse) Ei muuten mitään ongelmaa, mutta prolaktiini ja ssh otetaan alkukierrosta verikokeena, ja jos mun menkat nyt ei ala, niin sitten vaan odotetaan. No teroilla ne kait sais tuleen, mutta lääkäri suositteli odottaan noin kp 60 ennen kuin otan teroja. Pitää tosissaan toivoa että alkaisivat ennen sitä.
Sit kysyin, että voisinko alkaa syödä teroja säännöllisesti, ja se sano että tuskin siitä on mitään apua kun on pco. En nyt silti ole ihan varma että kirjoittiko se reseptin. Selviää huomenna kun haen spermanäytekamat. Mutta sama kait se vaikka ei kirjoittaisikaan, kun eihän ne tosiaan pco:hon auta mitään. Summa summarun: lähettäkää se täti tänne ja ryminällä!!!

Mitä olen tähän mennessä oppinut: ei kannattanut olla niin kuuliainen että odotti sen melkein vuoden. Olisipa aloitettu tutkiminen vähän aiemmin, niin oltaisiin päästy siihen jonoonkin vähän aiemmin. Lähinnä vinkiksi sinne Iipin suuntaan, joka näyttää olevan aloituslistassa mun jälkeen…

Neilikka 26+26 Y01/07
Iipi 33+36 Y02/07
Erica 31+34 Y3/07 +09/07 km 10/07
Anna 27+25 Y04/07
Minni 26+25 Y04/07
Rosa78 29+32 Y05/07
Sade81 26+28 Y06/07
Mi-iu 22+26 Y08/07
Saana 24+28 tjot 10/07
Lumikukka 26+29 TJOT 10/07

Plussanneet
Ballerina 30+28 Y06/07 +09/07
Angsteri 28+31 Y3/07 +10/07

Vähän päivitystä...

Hienoa Neilikka että asiat edistyy!

Mä lähetin mun gynelle sähköpostia, että kirjottaa mulle lähetteen lapsettomuushoitoihin, ja se kirjotti jo takas, että laittaa lähetteen liitteineen mulle tällä viikolla. Eli vien sen itse sitten. Katson kyllä tän ja seuraavankin kierron ennen kuin vien, eli ei kiirettä mutta mulla on rauhallisempi olo kun on lähete takataskussa.

Meillä siis tehtynä papa, kaikki sukupuolitautitestit, aukiolotutkimus ja siemennesteanalyysi. Mitään labroja eikä kilpirauhasarvoja ei ole otettu, mutta eilen kun soitin lapsettomuuspolille, niin sanoi, että ellei ole otettu niin ottavat siellä sitten. Hyvähän se on kun ne on valmiina, mutta lääkärit kirjottaa niin eri tavoin niitä lähetteitä. Mun gyne sanoi selkeesti viimeksi, ettei voi enempää tehdä että seuraavaksi pitää mennä lähetteellä Tyksiin.

Mä lähden pian avantouimaan, vaikkei siellä tietty mitään avantoa olekaan. Tekee silti niin hyvää uida meressä ja saunoa, ihanaa.

Saana, tuu ny piristää meitä ja kertoo mitä sulle kuuluu!!

Hei mulla rupes valuun kyyneleet just kun tajusin mitä lääkäri sanoi. Eli oon tiennyt aiemminkin, että pco:laisille suositellaan sokeritointa ruokavaliota. Tavallisestikin syön terveellisesti, ja karkkia maksimissaan kerran viikossa, mutta tää lääkäri oli sitä mieltä, että kannattaa olla tosi tarkka ja tiukka sokerittomuuden kanssa. No menin ottaan nyt töissä kaakaota (herkuttelen sillä ihan maksimissaan kerran viikossa), ja siinä samalla tajusin että eipä käykään päinsä, pitää tyytyä tavalliseen teehen. Samalla iskeytyi ajatus, että mää en saa syödä jouluna mitään herkkuja. Ja sit tuli tippa linssiin. Ja kun olen luonteeltani aika ehdoton, niin ei kait tässä auta kuin tyytyä siihen, että ei enää herkkuja. Onneksi ehdin maistaan sitä lontoon rae-suklaata. Oon todella itsesäälin kourissa – auttakaa!

Lumikukka: Jos on kerran kp 31 nyt menossa, niin ihan hyvin oot voinut testata vaan liian aikaisin. Peukutan siis edelleen db db db

Juu, otan Neilikan vinkin vastaan. Odottelen nyt ainakin vielä tämän kierron ja katsotaan sitten miten mieli on muuttunut. Alkuperäisen suunnitelman mukaan ajattelin odottaa ensi vuoden puolelle, mutta alkaa tämä pikkuhiljaa ahdistaa liiaksi. Miestäkin olen jo varovaisesti prepannut niitä juttuja varten. Ettei sitten tule ihan puun takaa ;-)

Noin muuten mulla on hieman huono omatunto, kun lukee noita teidän viestejä ja miten suunnittelette esim. oviksen hyödyntämisen. Mun tikuttelu on melko satunnaista enkä ole lämpöjä seuraillut ollenkaan. Ja nyt vasta tuntuu siltä, että ovisajan tunnistaa omista tuntemuksista. Näin monen kuukauden jälkeen... Me ollaan oikeestaan luotettu tarkasti ajoitettuihin täsmäiskuihin, mutta kaipa sitä voisi olla ahkerampikin. Ei vaan meidän ohjelmiin oikein sovi :s Eli tavallaan meidän Y pitäiskin muuttaa TJOT:ksi...

Ei tilanne kai noin vakava ole, Neilikka. Onhan sokerittomia tuotteita varmaan kaupoissa saatavilla... vaikka suklaatakin? Täytyy sanoa, etten ole valikoimaan tutustunut tarkemmin, mutta nykyäänhän on tarjolla vaikka millaisia tuotteita. Muutama vuosi sitten laktoosittomia tuotteita oli todella harvassa, mutta nykyään niitä tulee koko ajan vain lisää ja lisää :-)

Nöh, Neilikka...

Ei kai se nyt voi noin ehdotonta olla! Sori että käännän veistä haavassa, mutta ostin just eilen sitä lontoon rae-suklaata kun suosittelit, ja hyvää oli. Nam.

Jos aiot kirjaimellisesti noudattaa niin toihan menee ihan överiksi. Vai tarkottaahan se vain keinotekosta sokeria?? Oluessa, jugurtissa, majoneesissa, vaikka missä on sokeria. Ja fruktoosiahan ei nyt tietenkään lasketa tohon, eihän??

Terv. Nim. Atkinsin dieettiä 2 kk kokeillut ja melkein hulluksi tullut, sokrut vainos joka kulman takana...

Aivan, sokerittomia tuotteita on paljon! Jopa suklaata :) (tosin se ei maistu ihan niin hyvältä kun tavallinen suklaa) Ja tuskin se on niin vaarallista jos "totuttelukauden" aikana käyttää enemmän light-tuotteita.

Mutta paras neuvoja minäkin, varsinainen kofeiini- ja sokerinarkomaani. *hmph*

Kukkuu, Saana?

Mä olin muuten eilen illalla ihan säälittävä. Mulla ei ollu muuta tekemistä (seli seli) kun Prison Break (3. tuotantokausi on alkanut! *läääh*) oli loppunut, paitsi surffailla netissä ja eksyin positiivareiden värssyparkkiin. Mitä kaikkia ihania loruja siellä onkaan! Luin niitä tippa linssissä ja haaveilin että minkä tekstarin lähettäisin sit kaikille kun oon tullu raskaaks ja kun ois aika kertoa... sniff. *hakkaa päätä seinään*

No en minäkään sitä ole tähän mennessä kirjaimellisesti ottanut, mutta kun lääkäri sanoi suurin piirtein, että jotkut on kolmessa kuukaudessa tulleet raskaaksi, kun on jättäneet kaiken sokerin pois. Että toisaalta tuntuu pöljältä heittäytyä ihan ehdottomaksi, mutta toisaalta hölmöä jättää näennäisesti helppo keino käyttämättä.

Ymmärrän Iipi sun ajatukset tosta Y versus TJOT jutusta, mutta kyllä mun käsittääkseni raskaaksi pitäisi tulla vaikka ei tarkkaan ovista määrittelisikään. Siis ikään kuin vahingossa. Eli kyllä yritystä on kaikki missä ei käytetä ehkäisyä.

Ooooo... mun ei pitäis Googlettaa. Vähän mä oon herkällä päällä! *sniff*
Onpa koskettava runo, en tiedä kuka on tehnyt

Vauvankaipuu-runo
Katselen täältä kaukaa
Rakas Taivaan Isä, miksi äiti itkee?
Miksi isällä on niin raskaat askeleet?

Minäkö heille olen surua tuottanut,
kun vain katselen täältä kaukaa.
Enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti,
että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan.

Voitko, Taivaan Isä, äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei niin kumarassa hän ois?

Kerro heille, Taivaan Isä,
etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro, että jotkut lapset taivaassa niin rakkaita on
luojalleen ettei heitä malttaisi millään antaa pois.

Huomaisipa äiti, kun hänen luokseen
lennän perhosena ikkunaan.
Tietäisipä isä, miten tuulen mukana
hänen poskeaan silittää saan.

Vielä joskus saan siemenenä kasvaa äidin vatsassa
ja isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea.
Ja kun vihdoin kohtaamme,
löytää tarkoituksensa pettymys jokainen
Ne on kestettävä jotta juuri minä syntyisin.

Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää
Koska saan mennä, Taivaan Isä,
joko pian pääsen omaan kotiin?

Mä en kestä. "Positiivareiden värssyparkki"!!! Sori, Minni, mut kuulostaa niin pateettiselta että mua alko naurattaa ihan hirveesti.

Ja ihan varmaan löydän itseni vielä tänään samoilta sivuilta... Ääriryhmä, ääriryhmän paine...

Höh, ei se sen kummempi paikka oo kun et siellä on paljon runoja. Oon löytänyt sieltä hyviä runoja ja lausahduksia synttärikortteihin, muihin onnitteluihin, tai kannustukstektareita sairaalle kaverille. Mutta säälittävää varmaan on että lueskelen niitä vauvarunoja...

BYÄÄ Juuri kun olin selvinnyt niistä suklaa-itkuista, niin Minni lähetti ton runon. Oli vaikea lukea loppuun kun silmät sumeni. Noinhan se juuri on! Mutta nyt saa tää avokonttorissa nyyhkiminen riittää tältä päivältä... Yritetään piristyä!

Sori Neilikka, ei ollu tarkotus vetää ketään mukaan näihin apeisiin tunnelmiin :( Musta tuo runo vaan kuvasti niin hyvin näitä ajatuksia... Mutta jos nyt edes Rosa sai tästä mun säälittävyydestä hyvät naurut aikaan niin hyvä et oon sitten tehnyt edes jonkun iloiseks..

täälläkin tippa linssissä =( en ole ikinä ennen kuullutkaan tuosta sokerittomien tuotteiden välttämisestä. Mun mielestä joka paikassa puhutaan että jos haluaa raskaaksi niin pitää välttää kaikkia keinotekoisesti makeutettuja, eli kaikkia light- ja rasvattomia juttuja. Mä ainakin syön karkkia joka viikko ja en voi käsittää että se jotenkin vaikeuttaisi raskautumista???

Joo, eihän noi Terot PCOhon autakaan, mutta niillä saadaan menkat käyntiin ja kiertoa lyhemmäksi niin kroppa voi sitten itse tajuta jotain..

Neilikka, siis sulla on todettu ainoastaan PCO ei monirakkulatautia (pcos)? en nyt edelleenkään tiedä mitä siinä on eroa mutta netin mukaan vaan tuo pcos oikeasti vaikeuttaisi tosi paljon raskautumista.

Mä nyt edelleen yritän lihottaa itseäni jos vaikka kroppa siitä tajuaisi jotain. Meillä on myös noi muut testit tehty paitsi prolaktiini ja ssh. Vieläkin ihmettelen tuota sokerintoa, voisiko olla että sitä yleensä suositellaan sen takia että PCOn liittyy ylipaino ja jos jättää sokerit pois niin laihtuu! mutta sullahan Neilikka on ihan päinvastainen tilanne niin en vaan tajua mitä se auttaisi?!?!?

mulla alkaa muuten vaikuttaa jo työntekoon tämä vauvajuttu, tai siis sen puute, ja tietoisuus siitä että tästä voi tulla vielä pitkä matka ennenkun vauva on kasvamassa..

no onpa nyt ainakin se gyne varattu niin hän varmasti tietää paljon PCosta ja osaa kertoa mitä kannattaa tehdä. Ja sitten jo tiedetään miehen sperman laatukin.

Pelottavaa miten tämä meidän ennen niin positiivinen ketju alkaa väkisin kääntymään realistisemmaksi ja siis itse kullakin pohdituttaa jo toi lapsettomuushoitolähete asia...*syvä huokaus*

Sade: mää oon kuullut monelta taholta, että pco:laisten pitää välttää sokeria. En osaa selittää tarkemmin, mutta tää koskee niin laihoja kuin lihaviakin. Ja light-tuotteista en tiedä, itse en ole koskaan käyttänyt.

täytyy kysyä tuota sitten gyneltä.

Mutta mun mielestä kaikki lehdet ja netti on täynnä tietoa siitä että noita light-juttuja pitäisi välttää..eli silloinhan pitäisi sitten ihan oikeasti jättää kaikki makea ja hyvä pois..

nyt täytyy saada jotain muuta ajateltavaa tai tämä ilta kuluu taas itkiessä kun murehtii etukäteen kaikkea..ja joo, ei pitäisi. pitäisi vaan elää päivä kerrallaan (miksi on niin vaikeeta??!? tosin mun mies osaa sen taidon kyllä hyvin)