Ajatuksista yritykseen 20

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minni80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä tossa aikani kuluksi tikutin ovista, nyt tuli ihan ihan haalea haamu..silloin reilut 2vkoa sitten kun tikutin huvikseni niin tuli tosi selkeä haamu mutta silloin kroppa olikin ihan sekaisin..tämä hailakka haamu voisi pitää paikkansakin kun on menossa kp8 niin voisi olla nousussa..tai sitten mä oon vaan niitä ihmisiä jotka saa haamuja joka päivä..en nyt siis edelleenkään aio ruveta oikeasti tikuttamaan, mutta käytän noi parit testit pois sillon kun mieli tekee.

Meillä taas tylsä lauantai, nämä miehen lauantaityöt vaan ottaa niin koville..siis kun tulee väsyneenä töistä niin ei jaksa enää tehdä mitään ja mä taas olen levännyt koko päivän ja huvittaisi tehdä/mennä jonnekin..

Sade, ne ovistikut ei ole luotettavia JOS olet juonut vaikka vettä pari tuntia ennen testausta. Mä ole testifriikki, eli testejä kuluu. Eräs ovisaamu oli selkeä viiva, päivällä tuskin havaittava ja olin juonut pari tuntia ennen vain pari kuppia kahvia. Seuraavana aamuna taas selkeä viiva. Eli kannattaa tosiaan olla juomatta ja "pantata" pissausta ennen testausta.

Mut sulla kp 8 eli varmaan viiva vasta vahvistumassa.

Mun miekkonen vasta meni töihin, eli tylsää täälläkin. Löysin äskön netistä kukunor.com -sivut, mistä ajattelin tilata pari kivaa leffajulistetta. Johnny Cashin maalattu/piirretty Walk the Line-juliste oli ihanan taulumainen. Ja oli siellä aika kivoja lastenjulisteitakin, Muppet Showta, Nalle Puhia ja vaikka mitä...

no niin, nyt on sitten vaunutkin koottu ja testattu. Todella hyvän tuntuiset, kevyet, helposti kasaan ja auki taittuvat, kädensijat taittuvat kätevästi, kevyet, kuomussa kurkistusaukko ja hyttysverkko ja lisäksi pieni vetoketjullinen tasku kuomun takana minne saa lompakon, kännyn tms niin ei tarvi lenkille erillistä kassia. Koppa myös hyvä ja tukeva ja erittäin helppo kiinnittää/irrottaa ja lisäksi se ratasosa(se missä sitten vähän vanhempi vauva istuu tai nukkuu) myös helppo kiinnittää/irrottaa ja siinä tosi paksu jalkapeitekin. ja lisäksi pehmustetut valjaat ja päänalunen.

Ainoa miinus on pyörät, siis kun eivät käänny (tosin taitaa olla suuressa osassa vaunuja tuollaiset, eli vaan jossain tosi kalliissa etupyörät kääntyy) nyt siis jos haluaa kääntyä niin täytyy vähän nostaa vaunuja.

ihan loistava ostos kylläkin, kaikki muut on tosi hyviä, ainoastaan siis tuo pyörä miinus sekä sitterissä minimiinuksena se kun siinä ei ole sellaista leulukaarta, mutta senkin saa varmaan erikseen ostettua.

Ollaan siis tyytyväisiä ja nyt vaan puuttuu enää se vauva ;)

Hyvä juttu, että rattaa oli hyvät! Siinä oli teillä kiva lauantai-illan puhdetyö, kun kokositte niitä ;) ! Mä olen tänään vaan ahminut herkkuja ja kuvottaa koko ajan. Meillä on rauhallinen koti-ilta. Täytyykin mennä laittaan ruoka uuniin.

Hienoa Sade, hyvä että olette tyytyväisiä! Olipa siinä paljon kaikkea tavaraa. Mä en tiedä rattaista mitään. Tai vaunuista siis. Enpä edes tiedä mitä eroa niillä on... Tai siis milloin vaihdetaan mihinkin. No, onhan tässä aikaa.

Angsteri, miten sun elämä on muuttunut nyt?? Eli oletko vähentänyt kahvia tai ruoka-aineita? Niitäähän on pitkä lista mitä kaikkea ei saa syödä, tietyt kalat ja juustot, maksa, A-vitamiini jne. Mutta miten tuo näkyy sun arjessa? Ja kerro vähän miten mies kaikkeen suhtautuu!

Mun piti viettää rauhallinen ilta yksikseni, olinkin jo saunassa. Mut ystävä surullinen kun riita kotona (ei ole uusperhe-elämä helppoa) ja tässä on jo puitu asioista puhelimessa tuntikaupalla, joten käskin sen kipittää tänne sieltä, kun asuu ihan vieressä. Mulla sattuu olemaan punaviinipullo tuolla kaapissa. Ja eikös punkkua pitänyt juoda oviksen jälkeen jotta kiinnittyminen/hedelmöittyminen olis helpompaa... En kyllä juo kun sen pari lasia, jos olis nyt kerrankin natsannut...

pöh..nyt mies nauraa mulle kun kyselin noista pyöristä, siis että miksi vaan etupyörien pitää olla kääntyvät..että eikös takapyörienkin kuuluisi kääntyä..valisti sitten mua että ei kuulemma autossakaan käänny kun etupyörät (mistä helkkarista mä tollasta voisin tietää..ihan hyvin se auto tuntuu kääntyvän niin tietty olen ajatellut että kaikki pyörät kääntyy..) mutta siis tuli vähän blondi olo...

Angsteri, kuulostaa tutulta toi että ahmii herkkuja ja kuvottaa (tosin mulla kuvotus johtuu täysin noista herkuista joita ahmii...) Ruvetaan kohta katsomaan Die Hard 4, täytyy varmaan vähän ainakin karkkia syödä vielä ;)

Rosa, kiva että olet hyvin valmistautunut tuollaisiin yllätys-sydämenpurkusessioihin..meiltä löytyisi vaan suklaata, mutta eiköhän sekin auttaisi jo ensihätään ;)

Yksi kaveri laittoi mailissa kuvan heidän ekasta ultrakäynnistään, voi että on pieni ja edelleenkin mun mielestä elämä on niin uskomaton ihme. Siis miten voi tuosta vaan syntyä täydellinen pieni ihminen *ei ymmärrä* tämän vuoksi uskon Jumalaan enkä evoluutioteoriaan, siis miten mistään alkuräjähdyksestä voisi olla seurauksena näin uskomattoman vaikea ja täydellinen prosessi?!

Mites Iipi, onko tätiä näkynyt?

Sade, onko ne rattaiden pyörät sellaiset, että niillä voi mennä hyvin talvellakin, vai vaikuttaako liukkailta? Onko ne muovia vai kumia? Kuinka vanhalle lapselle ne rattaa käyvät? iski tilaushimo... katsoin tossa juuri rattaiden hintoja ja yhdessä mainostettiin, että ale rattaat 399e...

Rosa, toivottavasti ystäväsi murheet unohtuivat punkkupulloon. Riidat on aina surullisia! Mun lapsuuden ystäväni jätettiin juuri 8 vuoden seurustelun jälkeen toisen takia ja on jotenkin on vaikea löytää sanoja tai ei siis vaikeaa, mutta kun tietää, että ei ne oikeasti lohduta.

Iipi, tulepas nyt taustailemasta tänne rupattelemaan meidän kanssa -alkaa olla jo ikävä juttujasi ;) !

Rosa, sori, unohdin vastata sun kysymykseen. Mä olen rajoittanut joitakin ruokajuttuja, kuten en vedä light-juomia, vähemmän karkkia (tai siis paljon syön, mutta vain yhtenä päivä viikossa), en syö pastoroimattomia maitotuotteita, yms. Koitan myös syödä terveellisemmin. Mä en yleensä syö yhtään hedelmiä (häpeä tunnustaa), mutta nyt koitan syödä joka tai joka toinen päivä. Liikuntaa olen myös vähentänyt. Kävely riittää. Koitan myös olla stressaamatta mistään ja olla riitelemättä. Muuten ei oikein mikään ole muuttunut, mutta onhan noi aika isoja muutoksia joka tapauksessa. Koko ajan on raskaus mielessä. Raskaus multivitaa vedän kaksi tabua päivässä.

Mies suhtautuu ihan hyvin ja esim. siivoaa enemmän. Mä olen nykyään itsekkäämpi ja teen vain mikä tuntuu hyvältä. Toki otan miestäkin huomioon. Seksiä ei olla harrastettu, mutta miehellä on masturbointi vapaus ;). Sen km:n jälkeen päätin, että kyllä seksittä voi olla vk:lle 12. Koskee siis lähinnä mua. Mies on samaa mieltä. Seksin ei pitäisi aiheuttaa km, mutta kermitien ketjussa seksin jälkeen on usein ruvennut tulemaan verta. Mä en sitä halua. Tää on kuitenkin niin lyhyt aika.

Laatoitin tänään aamulla ekan kerran...jihaa...

Tämä tuijottaa nyt omaa napaa.... ens viikolla varmaan alkaa menkat, tissit on ollu tosi ärtyneet (niinkun aina nykyää oviksen jälkee ja ennen menkkoja) ja tänään taas kiukkusin turhasta miehelle... nyt se lähti vaihtamaa renkaita, vaikka alunperin mun piti lähtee mukaa... argh! miks pitää olla välil niin kiukku :( eli tästä voi päätellä että ne menkat tosiaan alkaa :/

No voi höh Mi-iu, me naiset ollaan välillä hormonien viemiä! Toivottavasti olette saaneet jo sovittua! Oli mullakin pms-oireita, vaikka raskaana olinkin eli pidetään peukkuja!

Angsteri, millaiset vaunut siis tilasit?!

kasataan vaunut huomenna uudelleen ja käydään vähän ulkoilemassa niiden kanssa (siis työnnetään niitä hieman pihalla, mutta ei viitsi tässä naapurien katseiden alla sitä tehdä). Kyllä pyörät vaikuttivat tosi tukevilta ja vankoilta ja pyörivät hyvin, ovat siis sellaiset ilmakennopyörät, eli jotain muovikumimassaa, ja niitä ei tarvitse siis täyttää koskaan, eivät siis ole pumpattavat. hain tänään vanhemmilta vanhan nukkeni ja testasin sillä nyt vielä sitterin ja rattaat. Matkarattaita käytetään kai yleensä yli vuoden ikäisillä, siis sellaisilla jotka jo vähän kävelevät jne.

Katselin netissä tänään lisää noita vaunuja, lähinnä siis Brion ja onhan noissa jotain pieniä eroja, mutta kyllä me nämä meidän pidetään, ei haittaa vaikka kuomun alaosa ei ole yhtä pitkä kun brion vaunuissa, ei se vauva siellä kuitenkaan koskaan talvella ilman lämpöpussia ole, joten kunhan vaan riittää tuo kuomun alaosa kuitenkin vaunujen alareunaan niin mitä väliä. Eli jos vaan miehen simpat hyviä niin kyllä toi paketti pidetään :)

Angsteri, kuulostaa ihan hyvältä idealta tuo rakastelemattomuus. Siis vaikka ei pitäisi mitään haitata niin voi sitä aina varman päälle pelata.

Mi-iu, höh tylsää jos täti taas löytää sinne =(

Vitsi Sade, kuulostaa hauskalta tuo teidän vaunutestaus. Ja tietty pitää testiajaa, nukke vaunuihin, toivottavasti ei tule tuttuja vastaan...

Angsteri, sä tilasit vaunut! Siistii! Minkä väriset? Mä en paljoa noista vaunuista ymmärrä, mutta väri kiinnostaa. Jos mä olisin plussannut, niin aivan varmasti tilaisin myös!!! Ne paketit oli tosi halpoja. Löysin hyviä paketteja tervekauppa.fin sivuilta. Eilen olin vähällä etten tilannut, mutta sain pidettyä itseni kurissa, kun tosiaan haluisin antaa miehellekin jotain hankittavaa hoidettavaksi sitten kun... Hemmetti ne olis kyllä nyt halvat, mutta tässä mä pistän jarruja nyt ääriryhmän paineesta huolimatta...

Tuo on varmasti fiksua olla sekstaamatta 1/3. Totta on, että seksiä ei missään edes käsketä välttämään, mutta tosi monilla palstoilla olen törmännyt siihen että verta tulee, tai jopa muutakin km-oireilua seksin jälkeen. Itseni tuntien, en pystyis relaamaan ollenkaan eikä olis sitten miehelläkään kivaa. Onneksi miehillä toimii kädet ja mielikuvitus.

Syötkö Angsteri foolihappoa missään muodossa?

Jos mä raskaudun, niin aion olla reippaasti itsekeskeinen. Nukun jos nukuttaa ja syön kun huvittaa, riitelyä aion välttää myös viimeiseen asti. Ystävälläni on nyt rv 11, ja hän on laihtunut melkein 4 kiloa. Oksentaa joka päivä mota kertaa ja aamupahoinvointi kestää iltaan asti. On silti onnellinen ja säteilee. Kertoi juuri, että on ihanaa kun saa ajatella vain omaa napaa. Mies jo automaattisesti tarkistaa missä lähin vessa on, kun ovat muualla kuin kotona, ja ojentaa välittömästi pussia jos ystävän maha edes murahtaa.

Angsteri, tuli sut mieleen kun lueskelin noita keskusteluja, että voiko olla monta ovista kierrossa (Tuo ei ole paras esimerkki, mutta en nyt löytänyt sitä mikä kuvas eniten sun tilannetta):

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=55&m=9619634&p=6&tmode=1&smode=1&cookieCheck=676228327

No voi ei! Ei se avaakaan sitä keskustelun sivua!

Mut moni oli tikuttanut kaksi ovista samassa kierrossa. Eräs oli tullut raskaaksi sellaisesta kierrosta, jossa varma ovis (tikuilla&tuntemuksilla) oli ollut normaalisti, ja sitten toinen ovis kp26 (oli huvikseen tikutellut ja todennut selkeän ovisplussan). Myöhemmin ultrassa varmistunut että oli hedelmöittynyt kun olivat yhdynnässä kp27.

Rosa, tosi outoa ja mielenkiintoista noi kahden oviksen kiertoilijat. siis kun mulla on ongelmia saada edes sitä yhtä joka kierrossa..on se ihmisen kroppa vaan aika outo juttu ;)

Mietin sitä kun PCOsta puhuttaessa yleensä sanotaan että on ylipainoisten juttu, tai siis että ylipainoisilla esiintyy enemmän monirakkulaisuutta. ja jos saavat laihdutettua normaalipainoon niin paranevat. Ensinnäkin ihmetyttää tuo että asia korjaantuu, estääkö ylipaino jonkun hormonin lähettämistä vai mistä tuo johtuu? ja toivon nyt että toimisi toisinkin päin, eli kun olen alipainoinen niin nyt kun olen lihotuskuurilla niin jos se sitten palauttuisi oviksen..on kyllä uskomattoman rankkaa lihottaa itseään :(

Että toivoisin olevani raskaana..mietin jo tuota lämmön mittaustakin että kannattaako, siis kun jos sitten vaan huomaa että ei ovista niin masentuu turhasta..ajattelustani huolimatta sitä kuitenkin jatkan. Olisi niin ihana hankkia vauvajuttuja kun olisi raskaana *syvä huokaus* täytyy vaan pitää mieli korkealla ja jatkaa yrittämistä..

Neilikalle kans halit negatestin johdosta... toivottavasti vaan testailit liian aikasin.

Mä en oo onnistunu bongaamaan ovisplussaa -eilen oli jo kaks suht selkeetä viivaa, muttei läheskään yhtä tummia. Ja tänään kans aamupäivällä, ja mut ei kunnon tummaa. Ja nyt illansuussa jo ihan haalea haamu. No, viime yönä puuhailtiin kun tultiin baarista kotiin (noloa taas puuhailla hissukseen salaa kun joku toinen on seinän takana, kunnon teinimenoa kun ollaan oltu kaverin luona yötä toisessa kaupungissa) mutta tänään jos se ovis nyt ois ollu (tosin ei oo mitään nippailuja) niin ei sit päästy puuhaileen. No ainakin yöllä puuhattiin ja huomisiltana sit taas, toivottavasti se riittää.

Kuulostaa ihanalta tuo Saden vaunu! Tahtoo kans vauvajuttuja...

mä oon miettiny sitä et miten sitte erimunaiset kaksoset ovat mahdollista jos kahden eri muniksen täytyy täysin samaan aikaan irrota... eli uskon hyvinkin siihen että munikset tipahtelevat eri tahtiin kuin että täysin samaan aikaan.. eli miksei olisi mahdollista... ekan oviksen mukaan ne menkat kyl yleensä tulee, et mistäs sitä kukaan tietää millon sitte toisesta munajohtimesta irtoaakin munis...

toivottavasti nyt joku ymmärs pointin...

Ja miehekkeen kanssa on täällä nyt rauha maassa :) turhasta kiukkusin, mut nyt onneks parempi mieli molemmilla...

Auauau, nyt mä taidan ovuloida. Sattuu vasemmalta sivulta, on sattunut tunnin verran. Tai sitten joku muu riesa.

Pöh, ja mies on 300 km päässä, nähdään vasta huomenillalla, grrrr! No täytyy toivoa että eilisillan tai viimeyön kännipuuhailuista ois jääny jotain uimareita. Auauau, harvoin tuntuu ihan näin. Mä en voi käydä edes vessassa tekemässä numero kakkosta (SORI yksityiskohtaisuus) kun en voi pinnistää kun se sattuu just tossa vasemmalla sivulla.

Juu toivotaan että elää jos nyt tosiaan on niin että tänään on oikea hetki. Kivut meni ohi jo, sitä oli tunnin verran. Hmmmm... Ihan tarkotuksella puuhailtiin eilen kun tiesin että tänään ei voida ja huomennakin nähdään vasta illalla. Nyt ei sitten auta muu kun odotella... (ja juoda satunnaisia punkkulaseja iltaisin, hih!)

Huomenta =) Meillä tuli pieni kellojensiirtokämmäys… Olen aina ihmetellyt että miten joku voi seota niin helpossa asiassa, mutta niin siinä vain kävi että meillä herättiin tänään tuntia liian myöhään - siis tuplasiirtymä! Me käytetään herätyskellona miehen kännykkää, ja se oli eilen vaihtanut siihen ajan manuaalisesti. Luultavasti kännykkä oli tehnyt siirron myös automaattisesti, eli yhteensä kaksi tuntia taakse päin. No, olipa ainakin hauska aamu, ja vieläkin hymyilyttää ;-)

Yöllä valvoin pari tuntia ja surin taas vauva-asioita, ja jotenkin hermostuttaa se soitto hoitojonoihin. Mitä jos siellä on tosiaan ihan älyttömät jonot? Soittoaika on vasta yhdeltä, joten minun kärsivällisyydelläni tuskainen aamupäivä tiedossa. No, ajattelin kyllä, että jos jonot ovat pitkät (vedoten kärsivällisyysasteeseeni tämä tarkoittaa että jos on yli viikon…) ajattelin soittaa terveyskeskuslääkärille ja anoa jotain aukiolotutkimuslähetettä ja simppatestiä sitä kautta, Rosan vinkkiin perustuen. Kun ollaan näin lähellä ilmaisia hoitoja, niin ei huvittaisi maksaa omasta pussista.

Eniten mua tällä hetkellä v****:aa se, että menkkoja ei näy eikä kuulu. Olisi helpompi hyväksyä, että tärppi ei vain olisi käynyt, mutta tämä tarkoittaa, että munasolua ei tosiaankaan ole irronnut ja kierto on sekaisin. Nyt aion luopua luomuajattelusta ja ruveta vetämään hormoneita naamaan. Estrogeeniannoksia varmaan aika heti, ja teroja sit ensi kierrosta. Mullahan on yhden kierron terot odottamassa, ja varmaan saisin lisää ihan terkkakeskuksesta.

Ei tämä miehellekään ole helppoa. Ensinnäkin, me riidellään aiheesta aika usein. Menee aina samalla kaavalla: minä rupean poraamaan että en enää jaksa, ja miksi maailma on epäreilu ja miksi meillä ei ole koskaan missään asiassa hyvä tuuri ja sitten mies yrittää lohduttaa että kyllä meilläkin vielä onnistuu eikä tämä ole meidän vika ja on ollut hyvä tuuri kun on löydetty toisemme ja minä jatkan kaksi kertaa kovemmalla äänellä että jollain on jotain meitä vastaan ja en enää aio jaksaa, ja sitten lopulta mieskin hermostuu. Lisäksi selitti taas tämän negatestin jälkeen, että hänelläkin aina toivo herää, jos ”esim jaksan syödä vain kaksi perunaa jos tavallisesti syön kolme” ja muista yhtä älyttömistä jutuista. Ei ole helppoa ei.

Minnille ovispeukut! Toivottavasti sun sisällä tapahtuu nyt jotain tosi jännää.

Voi Neilikka, halit sinne! Jos yhtään helpottaa, niin mulla on sama tilanne, että on meneillään kp 44, eikä tätiä kuulu eikä näy. Argh! Mutta ei se siis tietty lohduta oikeasti ja hyvä, että sulla on uusi sotasuunnitelma, minkä mukaan edetä. Tulepa kertomaan, mitä sieltä sulle iltapäivällä kerrotaan. Saatko soittaa heti siis suoraan lääkärille vai varataanko aikoja sinne vain tiettyinä kellonaikoina?

Ja Minnille peukutukset oviksesta! :) Ja Rosalle, kyllä linkin sai auki, kun poistaa tuon Cookie jne. pois siitä. Kiitos linkistä, antaa toivoa!

Neilikalle ja Annalle voimahalit! tiedän niin hyvin tuon tunteen kun testaa turhaan negaa mutta menkatkaan eivät ala. Kannattaa vaan marssia lekurille ja käynnistää Teroilla niin ei turhaa mene aikaa odotteluun. Mulla meni tavallaan kuukausi hukkaan kun vaan odotin ja odotin..no nyt pitäisi kyllä sitten tulla nopeammin.

Neilikka, toi kuvio on niiiiin tuttu meilläkin vaikka yritystä paljon vähemmän takana. Toi pco vaan jotenkin muutti ajattelun..siis itse valitan ihan samaa että miksi kavereilla tärppää heti ja me mennään kaikissa asioissa aina vaikeimman kautta ja mies vakuuttaa että kyllä mekin vielä saadaan vauva ja lopuksi kun olen ensin kiukunnut niin itken ja mies ihan sekaisin.

Siinä mielessä toi pco oli hyvä kun nyt jätettiin suosiolla pakko-jtp-seksi ja mennään paljon enemmän tjottailu linjalla kun väkisin yrittämisellä.

Että ulkona jaksaa olla harmaata =(

Yhteistyössä