Ajatuksista odotukseen 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Erica:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
heh, ihana angsteri!! tosin eihän sitä tiedä vaikka meidän prinsessa olisikin prinssi, vaikka uskomattomalta se tuntuu ;) :D heh!

Täällä väsy on ollut kova tänään... yöllä valvottiin neljään jolloin pikkumöykky alko valittelee jo että nyt nukkumaa... yritti vähän kiusata huonolla ololla, mutta uskoin parhaaksi kuitenkin totella ja mennä nukkumaan.. aamulla sitten kympin aikaa pieni yritti saada äitiä jo ylös mutta tätä väsytti niin paljon että nukkui kuitenkin, vaikka toinen ei meinannut antaa nukkua rauhassa... :)

nukuin tossa kotiintultaessa kahen ja puolentunnin unet enkä meinannu millään päästä ylös.. mutta pakkohan se oli että ehtii tehdä huomiseksi töihin ruoan ja jaksaa sitten yöllä nukkua..

miten teidän muiden uuden vuoden vaihde meni?!

Hyvää vuotta 2008 kaikille!!

Angsterihan sen sanoi: tämä on meidän vauvojen vuosi! Onnellista vuoden alkua tuleville äideille! :)

Me kävimme aamulla neuvolassa ja helpotuksen määrä oli suuri kun sydän sykki vahvasti. Vauvan syke oli 150 ja muutkin arvot kunnossa. Hemoglobiinikin oli pysynyt 125:ssä ja verenpaineelle saatiin järkevä luku usean mittauksen jälkeen (jännitys teki tehtävänsä). Painoa on tullut ensi käynnistä +2,6kg. Jokohan tässä uskaltaisi alkaa miettiä hankintoja?!

Uusi vuosi vaihtui kivasti ystäviemme tupareissa ja eilen oli ihanaa aloittaa vuosi pirteästi ilman krapulaa. Tulimme kotiin nukkumaan muiden suunnistaessa puolen yön jälkeen kaupungille. Kyläiltiin eilen kolmeviikkoisen vauvan luona -ei voisi suloisempaa otusta olla!!

Ballerina & Pötkylä rv 17+5

Hengissä ollaan kaikkien jouluherkkujen ahmimisten ja paukkujen ja pommien posauttelujen jälkeenkin:)

Tänne kuuluu hyvää, pikku kaveri on alkanut ilmoitella itestään liikkeillä, tai ainakin minä oon ne tulkinnu liikkeikisi:)

Meillä on huomenna neuvolaan meno ja ens viikolla ultra. Tällä hetkellä mennään siis uuden laskentatavan mukaan viikolla 20+2, vanhalla olis menossa 21+5. Pitänee oottaa tuo ens viikon ultra, niin tietää sitten taas tarkalleen, että mitä viikkoa tässä nyt edetään:) Mutta puolen välin hujakoilla joka tapauksessa.

Reissun ja joulun johdosta painoa on tullu lisää nelisen kiloa viime neuvolakertaan nähden. Edellinen neuvola oli 26.11. Saa nähdä, että mitä se neuvolantäti siitä sanoo:) Tosin masukin on nyt kasvanut aika paljon, eli sen kyllä jo huomaa. No nyt pääsee taas normaaliin elämän rytmiin ja ruokailuihin ja ennen kaikkea salille ja jumppaan:)

Moikka!

Hienoa, että kaikki ovat palailleet takaisin ketjuun juhlahumusta!

Mi-iu, tunnetko sä vauvan liikkeet jo noin hyvin vai tarkoititko huonon-olon perusteella?!? Musta tuntuu, että mä tunsin niitä ensi kerran tapaninpäivänä ja tänään taas. En tosin ole varma. Hentoisilta tuntuvat.

Mä en millään malttaisi odottaa sitä sukupuoliultraa. Thelma sai jo tietää odottavansa poikaa ja hän on viikolla 18+0. Mäkin haluuuuun tietää... ;) No vielä täytyy malttaa puolitoista viikkoa ja jännätä näkyykö silloin vielä mitään.

Muuten, neuvolantäti veikkasi, että raskaus on puhkaissut mulla laktoosiallergian ja siksi mulla on pahoinvointia ja vatsavaivoja. Tiedä sitten. Nyt koitan tarkkailla tilannetta ja käyttää Hyla-tuotteita mahdollisimman paljon.

angsteri, en siis tunne liikkeitä, mut jotenkin aavistan tietyin hetkin että mitä se vintiö siellä tekee.. useana aamuna jos en oo sillon heränny ku se on "käskeny" niin auta armias jos herään parin tunnin päästä, hyvin nukkuneena niin kyllä mahassa pyörii ja pyörii... ja outoa on lisäksi se että uni ei meinaa tulla vaikka kuinka väsyttäis (aamusta), joten oon päätyny siihen että pieni haluu mun nousevan ylös ja syömään jne.. :) en tiedä onko hullua mut niin usein tätä käy, että pieni määrää /määräisi tahdin tai sitten kiusaa urakalla.. :D

tänään kävin jumpassa... maha on niin turvoksissa että mulla ei oo kohta housuja mitä laittaa töihin.. tähän mennessä oon pitäny "löysiä farkkuja" ja nyt tekis mieli aina avata ylin nappi... eli tiukkaa tekee...

Hyvät yöt, nyt Housen pariin..

Mi-iu 12+ 2

Aurinkoista perjantaita! :) Joululoma vetelee viimeisiään ja maanantaina paluu arkeen. Onneksi voi haaveilla lähestyvästä äippälomasta...

Olen jo aika varma, että tunnen Pötkylän liikkuvan. Iltaisin on vilkkaampi ja öisinkin masussa jotakin tapahtuu. Vatsa tuntuu kasvavan hurjaa vauhtia, vaatevarasto pienenee samaan tahtiin. Eilen siivoilin vaatehuonetta uuteen uskoon -tilaa uusille mammavaatteille!

Olin eilen saliohjauksessa ja tällä ohjelmalla pitäisi voida treenata pitkälle kevääseen. Liikunnasta nautin taas valtavasti, koko syksy olikin yhtä taistelua väsymystä vastaan.

Oletteko jo miettineet vaunuja tms? Entäpä mielipiteitä kestovaippailusta? Seurailen tarkasti muutamaa juuri synnyttänyttä ystävääni, tuntuu että olen vielä aivan noviisi näissä jutuissa.

Ballerina & Pötkö rv 18+0

Ballerina, sulla onkin ollut ihanan pitkä joululoma!

Täällä on kaikki ihan ok, migreeni ja nenäntukkoisuus vaivaa. Täytyy huomenna hakea jotain keittosuolaliuosta tai vastaavaa. Inhottavaa, kun tuntuu yöllä ettei saa happea.

Jaa hankinnoista. No ne rattaa me hankittiin Sateen innoittamina jo syksyllä. Oltiin siis todella aikaisessa. Muita hankintoja tehdään vähän keväämmällä. Ajateltiin ostaa sellainen pinnasänky mihin saa tavallaan liitettyä hoitopöydän tai siis sen tason. Erillistä hoitopöytää me ei osteta. Mä ajattelin, että kestovaippoja voisi kokeilla, mutta saa nähdä kuinka käy. Mun kukaan tuttu ei käytä niitä, joten mulla ei ole parempaa tietoa siitä kuinka hyviä ne on. Tietääkö joku?

rv 16+5

Viimeinen lomapäivä... paluu arkeen ei houkuttele, pakko myöntää!

Angsteri, minkä merkkiset vaunut hankittekaan? Ja paljon maksoitte? Vaunupohdinnat ovat alkaneet todenteolla. Samoin kestovaippaselvitys. Kestovaippainfon sivuilta pääsee hyvään alkuun, kannattaa tutustua! Söpöjäkin ovat! Ekologisuus on tietenkin suuri kannustin, hirvittää ajatellakaan vaippavuoria kaatiksilla mätänemässä. Ainakin osittaiseen kestoiluun olemme kallistumassa. Selvitys jatkukoon...

Minusta tuntuu, että seuraava plussa haaveilijoista pärähtää tikkuun ihan pian! Sateen (vain Saden?) tilanne vaikuttaa lupaavalta, peukutteluja vimmatusti!!

Mi-iulle kärsivällisyyttä turvotukseen -minulla ainakin helpotti viikkojen kuluessa ja nyt ihastelen jo ihan oikeaa vauvamahaa! Eilen ostin "paniikkimammahousut" Hennesiltä, mustat sporttiset kangashousut vain 29e. Ja kivalta näyttävät!

B. rv 18+2

Siis ne on ihan tollaiset Terveyskauppa.fi:n vaunut ja se oli sellainen tarjouspakettihinta: 425e ja se sisälsi yhdistelmävaunut, syöttötuolin, matkarattaat ja matkasängyn. Vaikuttavat hyviltä ja tukevilta nyt kun on koottu.

Täällä on kaikki hyvin. 15.1 odottelen kovasti. Silloin toivomme, että saamme tietää sukupuolen.

Aurinkoista viikonalkua!

17+0

Ihanaa kun on lunta! Vaikka tänä talvena en taida uskaltautua hiihtämään enkä luistelemaan, sillä tulevien isovanhempien kommentit ovat olleet aika kauhistuneita puhuessani hiihtämisestä... Hih, en ole pahemmin mainostanut salitreenejäkään!Ihan suloista, kun ovat niin huolehtivaisia.

Painokäyrä on kääntynyt jyrkästi ylöpäin. Vaikka olen syönyt ihan terveellisesti, niin puntari näyttää ihan uusia lukemia. Vatsakin näyttää omasta silmäkulmasta valtavalta. Rakenneultraan vielä reilut kaksi viikkoa ja puolivälikin on jo ihan lähellä. Kyllä aika rientää!

Mitä teille muille kuuluu?

B. rv 18+4

Moi!

Kiva lueskella teidän kaikkien tuumailuja ja kuulumisia:)

Minä aloitin taas terveelisen elämän uuden vuoden alkaessa ja syöpöttelyn loppuessa... Paino on pudonnut kilon verran, mutta tuskinpa siitä on haittaa, kun oon syöny normaalisti ja jättänyt herkut pois. Eli en todellakaan oo laihduttanut. Painoa on nyt siis raskauden alusta tullu n. 6 kg. Mutta kaikki vanhat vaatteet mahtuu vieläkin päälle, jopa myös kaikki farkut! Ostin tosin yhet farkut H&M:ltä ja muutamia mammapaitoja oon myös shoppaillu, ettei tarvi sitte heti kerralla ostaa niin montaa. Sitten oon myös ostanut ihan normaaleja paitoja, mutta sellasia pidemämän mallisia.

Me ostettiin vaunut, Happy Baby-merkkiset. Ja päädyttiin testailujen jälkeen sellaisiin kolmipyöräisiin, niillä on tosi helppo päästellä kun etupyörä kääntyy itestään mentävään suuntaan, joten ei tarvi keulaa nostella käännöksissä. Ja hinta oli 490€, sisältäen hoitolaukun, sade- ja hyttysuojan sekä ratassuojat. Sitterikin on hankittu, tilasin vauvalehden ja siinä sai tilaajalahjana tukevan ja hyvältä vaikuttavan sitterin.

Oon myös ostellu muutamia bodyjä Lindexiltä, siellä on nyt tosi ihania, sellasia vähän retrohenkisiä vauvan vaatteita!:)

Me ollaan myös puhuttu tuosta kestovaippailusta, mutta kallistutaan kyllä näihin luontoa saastuttaviin muovivaippoihin. Äitin juttuja kuunneltua sain sellaisen kuvan, että aikamoinen pyykkirumba siitä seuraa ja sotkua sotkua sotkua. Ei ehkä vielä ihan alussa, mutta kun alkaa siirtyä kiinteisiin ruokiin jne. niin sitte soi pyykkikone. Mutta siis nyt ollaan kyllä vahvasti sillä kannalla, että liberot ja pamperssit käyttöön:)

Kuinkas muuten ootte ajatellu lapsilisän sijoittaa? Meneekö vauvan omalle tilille, vai käyttöön? Me tätä mietittiin myös tässä yhtenä iltana saunassa ja päädyttiin siihen tulokseen, että alussa sijoitetaan se vauvaan, kuten vaippoihin, ne kun nyt kuitenkin vie aika paljon rahaa. Ja sitten kun vaippaikä loppuu, niin sitten aletaan säästämään lapselle tulevaisuutta varten.

Meillä on huomenna rakenneultra, mutta ei vissiin kysytä sukupuolta. Tai minä voisin kyllä kysyäkkin, mutta mies ei halua. Ja samapa tuo toisaalta, tyttö se on:) Eli säilytetään jännitys h-hetkeen asti:)

Kattelin myös eilen noita Kelan laskureita, mammaloma alkaa 12.4., eli eipä siihen oo enää kuin kolmisen kuukautta... Hui!

Ore 21+2

Moikka!

Kiva kuulla, että teillä on kaikki hyvin! Mitä Mi-iun odotukseen kuuluu?

Ore, mä olen kuullut monien kehuvan niitä kolmipyöräisiä, etenkin niitä, joissa on "vain" yksi pyörä edessä. Jos on kaksi, niin ei käännyt kuulemma niin hyvin. Uskomatonta, että mahdut vielä vanhoihin vaatteisiin! Ei voi kuin onnitella! Mulla ei mene vanhat talvitakit kunnolla kiinni, onneksi ongelma on kuitenkin rintojen kohdalla, kerrankin ;) , heh! Aion kuitenkin sinnitellä näillä vanhoilla talvi vaatteilla. Eiköhän noin ihanat lumet sula jo maaliskuun aikana. Harmi sinänsä, mutta on se sitten ihanaa lenkkeillä, kun ei tarvitse pelätä kaatuvansa. Mähän kaaduin jo kerran maaliskuussa. Onneksi ei käynyt mitenkään. Me käytetään lapsilisät vauvaan. Täytyy sitten myöhemmin katsoa miten toimitaan. Aion kyllä muuten säästää hänelle rahaa ja ostaa rahastoja ja osakkeita. Pääsee nauttimaan niistä sitten myöhemmin.

Migreeni ja huonotolot ovat helpottaneet. Vatsakin on ollut kunnossa, kun siirryin niihin hyla-tuotteisiin. Ihmeellistä mitä kaikkea raskaus voi aiheuttaa.

Aurinkoista viikon jatkoa!

Angsteri 17+3

Jee, angsteri olit nopee:)

Juu, vauvaan siis myös meillä ekoina vuosina lapsilisä ja sitten katotaan tilannetta eteenpäin. Olishan se kiva avata heti vauvalle oma tili ja laittaa pieni pesämuna kasvamaan korkoa:)

Meidän vaunuissa on just ne kaks pientä pyörää edessä. Kokeiltiin myös sellasta missä on vaan yks ja kyllä se vähän helpommin käänty. Mutta hyvin kääntyy tuokin ja säästettiin vaunujen hinnassa melkeen 200€. Eli näillä on nyt tultava sitten toimeen.

Juu aika jännältä tuntuu itestäkin, että mahun vielä kaikkiin vanhoihin vaatteisiin vaikka tuo kuutisen kiloa on tullu lisää painoa. Toivottavasti mun herkkulakko ja terveellinen elämä jatkuu, ettei tuu mitään repsahdusta nyt sitten loppuraskaudesta. Jos se lisäpaino pysyis n. 10 kg:n rajoissa..

Ihmettelen kyllä noita malleja ja missejä, kun niistä kirjotellaan lehdissä, että on pudotettu painoa 20 kg ja 25 kg raskauden jälkeen. Ja mikäs se oli se joku ulkomaalainen malli, Milla Jovovich tai joku vastaava, joka oli ottanut lisäpainoa 30 kg raskauden aikana... Heh, mun 6 kg ei oo vielä mitään sen rinnalla:)

O

heip!

hyväähän tänne kuuluu... tänään kuultiin vauvan sydämenlyönnit ekaa kertaa :)
tosin neuvolatäti oli vaihtunu...tykästyin siihen vanhaan enempi, se kyseli meijän suhteesta ja kaikesta ja kehotti juttelemaa vaikka mistä ja kun tää uus taas no, hoiti hommat ja kerto kaikkea mut ei kyselly pahemmin elämästä mitään..

Tänään taas ruoka ei pysynyt sisällä, oksu lens.. mut muuten jaksellaan ihan hyvin :)

Mulla on jo nyt vajaa 2kg painoa lisää ku mitä alussa ja ei todellakaan mahdu farkut päälle. uskomatonta että o r e :lle mahtuu samat vaatteet :D
aika jännää :)

Nyt tämä lähtee saunomaan... palataan!!

Mi-iu 14+1

Uskomatonta tosiaan, että Ore voit käyttää vanhoja vaatteita! Farkut ovat kiristäneet minulla jo viikkokausia! Miten on rintaliivien kanssa? Minulle on tainnut tulla lisää viitisen kiloa, onneksi lähinnä masuun ja rintoihin.

Lapsilisistä emme ole edes keskutelleet! Minusta on päivänselvää, että ne on tarkoitettu lapsen hankintoihin. Varmaan perintöä kotoa... Muistan kyllä, että jotkut kavereistani saivat lapsilisät itselleen ja purnasin vanhemmilleni asiasta. Huonolla menestyksellä tosin! Nyt olen itse samoilla linjoilla. :)

Älä Ore vielä hylkää kestovaippailua täysin! Ajat ovat muuttuneet, ja vaipat ovat aivan eri maata kuin meidän lapsuudessamme! Käypä kurkkaamassa kestovaippainfon sivuja. Hih, minäkin muutin mieltäni... Vielä puoli vuotta sitten olin aivan varma, ettei ikinä kestovaippailua!

Angsterin ultra lähenee! Jännittävää! Minäkin haluaisin tietää jo! Olen kertonut raskaudesta vihdoin esimiehelleni ja muutenkin masua on jo aika vaikea piilotella. Eikä ole enää tarvekaan, korostan kasvavaa mahaa jo ihan mielelläni.

Pirteää loppuviikkoa!

B rv 18+6

Voih, ei kyllä yhtään käy kateeksi tuo oksuilu (mi-iu), ite onneks säästyin siltä:) Meillä muuten kans neuvolantäti vaihtui vuoden vaihteessa, ensimmäinen oli joku sijainen ja nyt tämä vanha "oikea" neuvolantäti palas takas töihin. Ite tykkään taas ehkä tästä uudesta enempi, mutta molemmat ovat olleet kyllä tosi mukavia!

Ihmettelen kyllä itekkin, että kuinka voin näihin vanhoihin housuihin vielä mahtua, mutta kiitos kuuluu varmaan matalle vyötärölle, stretch-farkkukankaalle ja sille, että mun maha on kuulemma (työkaverit) jotenki niin "ylhäällä":) Just eilen yks työkaveri sano, että "voi sulla on tuollanen ihana pallomaha", jeah... Mitäpäs siinä sitte muuta takasin sanomaan, kun että "joo"... :)

Rintaliiveistä sen verran, että yhtä kuppia suuremmat kuin normaalisti on nyt käytössä, ja kyllä näyttää siltä, että kohta saa vaihtaa suurempaan... Reeneihinkin saan melkeen laittaa pari toppia päällekkäin, että tuntuu tukevalta, varsinkin juostessa.

Niin joo, ja ultra kuulumiset:
Eli eilen oli rakenneultra ja kaikki oli niin kuin pitääkin! Laskettuaika pysyi samana eli 19.5. on nyt laitettu kalenteriin ja mammaloma alkaa 12.4.! Meijän vauvelilla oli muutes hikka:) Sukupuolta ei kysytty, pysyköön salaisuutena. Painoarvioon en kyllä ihan menis luottamaan, ultran mittausten mukaan meijän vaavi painais jo 430g ja noitten kaikkien oppaitten mukaan viikolla 21 sikiö painais vasta n. 325g. Mutta mistäpä noita tietää.

Ja pitihän mun sitten eilen taas käydä ostamassa pari bodya lisää ja kahet sellaset ihan minit sukat:) Niin joo ja ostinhan mää vielä myös sellaset flanelliset vanttuut ja töppöset.

Ens viikolla saankin laittaa kelaan paperit vetämään ja hakea myös äitiyspakkausta!

Mutta pitää nyt vielä katella ne kestovaippailu sivut:)

Ore 21+4

Angsterii!! Tulepa kertomaan viimeiset veikkaukset vauvan sukupuolesta ennen ultraa! Minulla on edelleen aika vahva tyttöolo, toivottavasti kahden viikon päästä saamme tietää tarkemmin.

Minulla on edelleen iltaisin hirmuista väsymystä ja pientä kuvotusta. Onneksi vain pientä ja ongelma ratkeaa käydessäni aikaisin nukkumaan.

Orelle onnittelut ihanista ultrakuulumista! Hikka! :D Sun äitiysloman alku on ennemmin kuin uskotkaan! Saako udella millä alalla olet?

Emme ole vieläkään ostaneet Pötkylälle mitään. Nyt odotan rakenneultran ja sitten aloitan, oikeasti. Me taidamme kaikki saada vielä viime vuoden äitiyspakkauksen. Ei haittaa kyllä yhtään, minusta se on tosi soma! Ainoa asia, mitä mietin on talvivaatteiden koko. Ovatkohan jo liian pieniä ensi talvena?

Mukavaa viikonloppua, taas yksi viikko takana!

B. rv 19+1

Ballerina, en usko että talvivaatteet ovat vielä ekana talvena liian pieniä... varsinkin toppahaalari on yleensä "tosi iso" ja saattaa mennä päälle ehkä jopa vielä vuoden ikäsenä.. riippuu toki vauvan koosta.. mutta musta tuntuu että enimmäksee niihin vaatteisiin hukkuu ennen kuin vauva alkaa toden teolla kasvaa :)

ja mä haluan tän nykyisen pakkauksen... eli heti kun pystyn niin laitan paperit kelaan että saisin varmasti sen vihertävän paketin :D
mutta siis te viksummat, kertokaa millä viikolla pitää olla että saa laittaa hakemuksen menemään, eli on se 154 arkipäivää kulunut... kiitos :)

Huomenta!

Orelle onnittelut hyvästä ultratuloksesta!!! Upeaa, että kaikki oli hyvin!!

Mä olen edelleen ihan kateellinen Orelle :). Mulla on jo ihan selvä maha, sellainen suht' suuri pallo tossa edessä. Se alkaa heti rintojen alta ja perhana, mulla ei ole IKINÄ ollut yhtään edes pömppömahaa alavatsassakaan. Ihmettelen vain, että voiko raskaus turvottaa noin, kun vauva ja kohtu ei vielä kuitenkaan ole noin ylhäällä. Tietääkö joku viisas? Kilojakaan ei ole tullut niin paljon, että se voisi tehdä mahan palloksi. Älkääkä vaan ymmärtäkö väärin, mä olen suunnattoman ylpeä omasta pallostani, mutta mietityttää vain, että mistä se johtuu.

Mi-iulle tsemppiä -eiköhän olosi kohta helpota, kun viikkoja tulee lisää! (Muuten, äitiys rahahakemuksen saa neuvolasta vk 20 aikoihin. Siellä käydään silloin läpi sitä). Mulla on nykyään suunnattoman energinen olo. Odotan innolla, josko pääsisin pian aloittamaan remonttia! Huoliakin on: en tunne vielä(kään) Nukin liikkeitä. Toivottavasti tiistaisessa ultrassa on kaikki hyvin. Mä olen tällainen vainoharhainen... Ballerina, mulla on edelleen ihan tyttö-olo. Saa nähdä kumpi sieltä vilkuttelee! Täytyy nyt toivoa, että Nuki ei makoilisi tiistaina jalat ristissä, niin saataisiin tietää se pitkään jännitetty sukupuoli. Pidän myös sormia ja varpaita pystyssä, että kaikki on Nukilla muutenkin hyvin! Huah, vielä kaksi yötä odotettavana...

Angsteri & NUKI 18+0

Huomenia!

Angsterille, raskaus voi kyllä turvottaa. Mulla on ainakin aamuisin aina suht normaali, sellanen "pieni ja kiinteä pieni pallomaha" ja iltapäivällä ja illalla kun menee peilin eteen niin maha on melkeen puolta suurempi... Ja riippuu tietysti myös vähän päivästä, joskus turvottaa enemmän joskus vähemmän:) Mulla maha ei lähe ihan heti rintojen alta, siinä on sellanen pari sormenleveyttä väliä ja sitte alkaa kumpu. Ja sitten taas se ei lähe ihan alavatsastakaan, juuri sopivasta kohtaa farkkujen kannalta:)

Minä kanssa haluan sen vuoden 2007 äitiyspakkauksen ja saan sen joka tapauksessa vaikka en haluaiskaan. Ihastuin myös siihen vihreään sävyyn:)
Meillä ainakin täällä Vaasassa paperit saa laittaa Kelaan kun 22 vkoa on täynnä, eli silloin on se 154 pv myös täynnä. Sitä ennen ei kuulemma neuvolasta voi äitiyspakkaukseen vaadittavaa todistusta kirjoittaa!

Me saadaan siis tällä viikolla laitta paperit eteenpäin! Oon tässä tuskaillu verokorttien kanssa, kun palkkaan ja äitiyspäivärahoihin pitää olla eri verokortit. Oon koittanut arvioida, että paljonko tulee palkkaa ja paljonko kelan rahoja. Yhet verokortit ja tilasin, mutta pitää lähtä käymään uudestaan verotoimistossa vielä...

Ore 22+1

Ai niin, unohin kertoa, että eilen ensimmäistä kertaan masuasukkaan liikkeet tunsi oikein kunnolla myös kädellä vatsan päältä! Myös isukki tuli kokeilemaan ja myös hän tunsi liikkeet:) Oli kyllä pikku kaverilla oikein kunnon tsembalot menossa eilen illalla:)

Ei oo Angsteri vielä mitään hätää, vaikka et liikkeitä tunnekkaan. Voi olla, että niitä on kyllä tuntunu, mutta et oo vaan osannu niitä rekisteröidä liikkeiksi:) Mulla alkoi liikkeet tuntua oikeestaan vasta, tai niin että ite ajattelin ne liikkeiksi, joskus ehkä viikolla 19. Mutta se on hyvin yksilöllistä. Kokeileppa illalla mennä sohvalle pötkölleen, sillä lailla puoliksi kyljellään olevaan asentoon, minä ainakin sillon tunnen ne parhaiten! Ja siihen pitää oikein keskittyä, niin hentoisia ne potkut vielä on.

Mutta taas takas töihin.

Moi!

Liikkeet alkoivat tuntumaan täälläkin. Toissayönä heräsin kolmelta, kun mua selvästi potkittiin sisältäpäin. Liikkeet tuntui selvästi ja nyt ne on koko ajan vahvistuneet.

Mä kävin tänään siinä ultrassa yksityisellä ja täytyy sanoa, että sain huonoa kohtelua. Ihan kuin olisi ollut kauhea synti kysyä sukupuolta. Lääkäri käski ostamaan beigejä ja valkoisia vaatteita... Se vaan vilkaisi ultraa ja kaikki on kunnossa. Hän sanoi, ettei näe sukupuolta, mutta mä sitten vaadin jonkinlaisen veikkauksen ja hän sanoi villiksi veikkaukseen tytön. Eli tyttöä minä täällä ainakin odottelen! Toivottavasti vahvistuu rakenneultrassa. Siis sama jos on poika, mutta olisi kiva saada jonkinlainen varmuus kahden viikon päästä. Inhottaa vieläkin se lääkärin asenne!