Ajatuksista asiaan 05/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sadee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
heh taustailijalle..mä en huomannut mitään ihmeellistä sun tekstissä, mutta mä voin syyttää sitä että klo on lauantaiaamuna 7 ja oon ollut hereillä jo tunnin ja niin käärmeissäni että ei mitään rajaa. Mutta siis ihanaa kun meidän taustailijatkin aina välillä ilmoittautuvat!

JB, meilläkin Nöpö on yleensä yhtä aurinkoa mutta välillä on halipulapäiviä jolloin mun tekemiset on vaikeampaa. Ehdin mä sentään suihkussa käydä mutta en jaksanut ruveta pesemään hiuksia, ei se peseminen mutta märillä hiuksilla syöttminen/kantaminen/röyhtäyttäminen on syvältä kun niitä irtoaa silloin enemmän ja Nöpö kiskoo niitä.

oon edelleen niin vihainen miehelle, en muista milloin viimeksi olen ollut näin näreissäni. Siis hänen eilinen ajattelemattomuutensa pilasi tän viikonlopun täysin! Nöpö heräsi siis jo tunti sitten ja tunnin päästä ollaan lähdössä anoppilaan. Mä itse ehdotin viikonlla että mentäis tuonne mutta nyt ei voisi vähempää kiinnostaa. Siis kun tosi noloa mennä vanhemmilleni hoitamaan se asia la-aamuna klo8 ja kaupassa käynnin voi unohtaa, en tiedä mitä mies ajatteli syödä. (joo on huomennakin kaupat auki mutta ellei käydä iltaysiltä niin ei ehditä..ja olisi vielä jotkut superbonuspäivät niin ajattelin ostaa kaikki yleistavarat mitä aina kuluu jne, en siis vain juosta kaupan läpi hakemassa maitoa.

ihanaa että JBllä rauha maassa.

Pimmu, joko alkaa häät jännittämään vai onko kaikki täysin hanskassa? =)

Pimmun tunnelmia minäkin kaipailisin. Mahtaa jo jännittää?!

Ihanainen Ulla Ulkopuolinen. :)

Luojan kiitos mies ei harrasta golfia. Tietää itsekin, että se veisi mennessään ja muut treenit kärsisivät. Meillä on useampi "golfleski" kaveripiirissä ja nostan heille hattua. Oma pinna ei varmaan kestäisi. Mies on alkanut treenata iltaisin Vinkun mentyä nukkumaan. Ihan kiva minullekin, nautin ihan omasta ajasta tuolloin. Tärkeintä kuitenkin, että menoista sovitaan yhdessä. Se pieni kysymys "saanko mennä" tekee hyvän mielen, eikä useimmiten ole tarvetta kieltää. Onpahan sitten itselläni "pelimerkkejä" varastossa.

Amildalle isoniso rutistus! Miten Enni-kulta jakselee?

Nyt taidan kivuta Vinkauksen viereen päikkäreille. Yöt ovat olleet levottomia, poika nukkuu käytännössä rinta suussa. A-p-u-a ja n-o-l-o-a. . Unikoulu on kuulemma tulossa hetimiten (mies laskee jo tunteja;), meillä on jo vuosi imetystä pian täynnä ja sitten alkaa vieroitus. Kieltämättä alan itsekin olla valmis, jos vaikka sen jälkeen nukkuisimme paremmin...

Enni haettu kotiin :) Ja kämppä siivottu lattiodenpesua myöden! Mulla on taas energiaa...
Neidillä on vain joku ärhäkkä virusflunssa - nyt vain "lepoa" (mitä se noilla lapsilla nyt sit tarkoittaakkaan) ja panaolia huiviin. Keskiviikkona sit polikäynnillä katotaan taas tilannetta. Onneks tuli nyt, niin ehditään parantua ensi viikonlopuksi ja päästään mukaan tapaamiseen. Onpa kivaa...

Heippa. Voi kamala millaisia asioita täällä onkaan käyty läpi sillä aikaa kun en ole tätä ketjua lukenut. Voi Rosa, olet sinä joutunut kovaan paikkaan. Ja voi kuinka ihanaa, että kaikki onkin hyvin. Tsemppiä kovasti. <3 Muuten, ennen kävin lähes päivittäin lukemassa juttujanne, mutta nyt omat vauvahaaveet eräässä ketjussa ovat vieneet sen ajan.

saanhan taas valittaa ja purkaa kaiken tänne?! ...kiitti.. (ainakin oletan että lupa myönnetty, jos ei niin hypätkää kyseinen osio yli;) )

elikkäs... ärsyttää ja ketuttaa ihan suunnattomasti... ei mies, vaan anoppi.. :( oli käynyt "ennustajalla" tms semmosella henkilöllä ja kysellyt kaikenmaailman jutut.. no ei siinä mitään, sille oli sit sanottu että joku lähisuvusta saa vauvan ja kuinka ollakaan niin soitti heti miehelle ja kysy saako onnitella vauvasta... mies sitte siihen että ei, mitennii... ja tää anoppi selitti sit juurtajaksain koko jutut miehelle... ja sen jälkeen siskollesa ja varmaan vanhemmillensa ja lapsillensa... elikkä nyt kun tää ärsy sisko tietää ton kyseisen jutun, niin menee laukomaan sitte yhteisille kavereille kuinka ihan varmasti me just odotetaa vauvaa jne jne...
käytii miehen tädillä jolle anoppi oli kaiken juorunnu niin se ekana kysy et oonks mä raskaana, vastasin vaan että en.. sit se kysy oonko varma ja alko selittää sitä ennustusjuttua...
vittu että ärsytti! Meiltä viedään suoraan ilo kertoa ite koko raskaudesta, enkä täs vaiheessa halua sitä kailottaa ku en oo kuullu sydänääniä enkä nähny ultrassa vielä mitään.. tällä hetkellä fiilikset on semmoset että kerron sille yhdelle kaverille (joka siis yhteinene tän ärsy-siskon kanssa) sekä omalle puolelle sukua ja sit annan vaan "olla"... sit ku kyselee niin voin kertoa että "joo, meille tulee vauva.. ei jaksettu ilmotella ku ilo siitä ilmottamisesta on jo viety.." ärsyttää niin sikana! vaikka kuin uskoo ennustajaa jne niin tollaset asiat pidetään omana tietonaan jos ei oo lupaa kysytty mahdollisilta asianomasilta.. must toi on niin törkeetä kailottaa pitkin kyliä kaikkien asiat!! :(
näinköhän anoppi viel soittaa mun äidille ja kysyy siltä varmuuden josko se tietäis.. se viel puuttuis, siinä vaiheessa anoppi kyllä kuulis kunniansa aivan varmasti.

että semmosta..

nyt voin keskittyä vähä piristävimpiin juttuihin.. ihania taustailijoita täällä! :)

Hienoa että Enni on taas kotosalla <3 inhoja noi virustartunnat...niihin ku ei mikään lääke auta :/

väsyttäis..tänään pikkis heräs seiskalta eikä kukaan sen jälkee enää nukkunu...
sitä vaivaa viel korvat (Vast loppu korvatulehduskuuri) ja nukkumaanmeno ja nukkuminenkin on hankaloitunut...

sade, mä en käsitä miten miehet on niin ajattelemattomia?!? mä oon miehelle monta kertaa sanonu että ilmota, kerro tai ehdota tai vinkkaa edes jotenkin jostain tempauksesta mitä on keksiny jos suunnitelmat muuttuu tai tulee yllärisuunnitelmia... sillä säästyis monilta riidoilta ku tietäis edes jotain... epätietosuus on maailman ärsyttävintä (+voiko tähän lisätä sukulaisten ajattelemattomuuden) ja siitä tulee olo et toinen ei kunnioita yhtään tai ajattelee että itse on "ihan sama" sille..siis miehelle..

joo, ehkä tää selitys taas riittää... jos tästä kukaan mitään selvää sais..

ainiin,mun oli pakko kertoa toi jb:n tukkajuttu miehelle, että mä keksin että leikkaisin sitten ku oikein vituttais niin otsatukan (en tarkoita millään pahalla ,musta ne on kivoja mut mies ei oikein lämpeä) ja se sano et tulee kyl sit yöllä kynimää sen ihan lyhyeks.. :D ja sekös mua nauratti, ei siitä otsiksesta leikkaamalla eroon pääse :D hyvä mies!

nyt euroviiiiiiiiisut..

mi-iu

Amilda, jaksamista kovasti! En voi kuvitellakaan kuinka suuri huoli seuraa perhettänne jatkuvasti lapsen sairauden vuoksi. Voimia paljon ja toivon sydämeni pohjasta että tila stabiloituu ja pääsette sairaalakierteestä aikanaan. Uskomaton nainen olet, kirjoitit että kämppä siivottu, itse en varmasti saisi rikkaa ristiin tilanteessasi, kun en meinaa nytkään jaksaa mitään ylimääräistä, lapsia tosin on kaksi mutta he ovat terveitä ja sitä yritän osata arvostaa.

Hyvää alkavaa kesää ja mukava kun jaksat kirjoitella, hengessä mukana

yksi fani taas :)

amildaiselle haleja vaikka en vielä mailiin ole ehtinytkään! ihan älyttömän kurjaa =(

ihan nolottaa noiden teidän oikeiden ongelmien jälkeen aina vaan vinkua miestä mutta edelleen ketuttaa. Taitaa olla meidän suhteen pahin kriisi menossa :/ ja mua ärsyttää kun en ole pitkävihainen mutta on pakko välillä vaan olla vihainen koska muuten aina olisin heti sopimassa eikä mies ainakaan oppisi mitään..ja nyt oon todella loukkaantunut kun laittoi 2 kertaa tällä viikolla omat juttunsa mun juttujen edelle, se yx kerta kun oli sovittu että hän voi mennä. Olin tänään vanhemmilla ja sain vähän levättyä ja jopa naurettua mutta miehelle ei huvita puhua sanaakaan. paalh.

Huomenna aamulla sitten Nöpön kanssa sinne hampulääkäriin, toivottavasti herää vähän myöhemmin kun nyt tuntuu tuo klo6 olevan tosi pop. mutta silloin olisi tuolla lääkärissä ihan ävys niin tuskin sinne suuhun kukaan pääsisi edes vilkaisemaan ja haluaisin tietää asiantuntijan arvion hammastilanteesta.

halit!

ajattelin äsken hetken rentoutua ennen nukkumaanmenoa ja olin menossa ottamaan dumleja kaapista mutta mies olikin syönyt kaikki..ihan hieman otti päähän kun olin jättänyt itselleni sinne herkutteluhetkeen kun harvoin enää ehdin ja nyt kun olisin halunnut niin ei ole mitään..aargh!ja varsinkin kun miehen pitäisi olla laihiksella. just ja joo.

mutta sitä piti tulla vielä kertomaan kun Nöpö oppi tänään uuden taidon, on siis ollut konttausasennossa jo pitkään mutta nyt on jatkuvasti punnerrusasennossa, siis jalat suorina varpaillaan ja siitä nostaa pepun ylös ja välillä siirtää jalkoja eteenpäin ja välillä pomppii jaloillaan kuin kenguru =) käsiä ei siis vielä siirtele vuorotellen mutta pääsee noinkin jo eteenpäin.

JB&rosis, joko teillä kontataan? Eetiläinen ainakin huojui konttausasennossa jo vai muistanko väärin? meillä yksi tuttu joka oppi konttaamaan vasta kuukautta ennenkuin seisomaan niin on noi jänniä miten jokainen kasvaa ja kehittyy omaa tahtiaan ja melkein kaikki tahdit ovat hyviä =)

mä en saanu amildan mailia, voisko joku lähettää sen mulle?!

meillä ei kontata vieläkää ja pikkis sentää 10kk.. tai siis se konttaa taaksepäin niinku ensin ryömiki taaksepäin... tukia vasten nousee ja niitä pitkin jopa kävelee pöydänmitan verran ja jos sille antaa etusormet (tai mitkä sormet tahansa) niin kävelee pitkiä matkoja pihalla ja sisällä jnejne.. ja kävelykärryl kävelee kans pieniä matkoja mut siinä täytyy olla aina vartioimas :) mut mä luulen et konttaus tulee vielä ja käveleminen jää siks aikaa tolle "tasolle".. mut josko se siitä... ei viitti pihal kyl hirveesti antaa ryömiä ;) et joko sit kävelee siel tai istuu jos ei konttausta kuulu.. :D
sit mul on taas tuttavapiiris niitä jotka on kontannu puolvuotiaasta eteepäin.. :D hurjia hurjia! :D

huomen tulee se mun ja ärsysiskon yhteinen kaveri käymään, ja saas taas nähä kuinka on kuunnellu sen mun anopin juttuja ja on sitten sekin aivan varma mun raskaudesta.. :( vituttaa... siis ei raskaus mut se juttu et huudellaa kylillä kaikille, ja vaan sen takia että ennustaja on niin sanonu.. :( mulle olis sama jos huutelis omasta raskaudestaa mut et mun asioista!!! ilman mitään lupia... no kyl te tiedätte..
mut empähän sit ilmotaka koko asiasta kenellekää.. ja kerron kyl mitä mieltä oon mun asioiden levittelystä..
anteeks, tää meni taas tähän ja muilla on isompiakin huolia.. :/

amildainen <3 toivottavasti ennillä kääntyy kaikki hyväks!

mä mietin tuleeko tälle seuraavallekin sydänvika... tai ku meil on se 2prosentin mahdollisuus... ja entä jos se on pahempi mitä pikkiksellä... vaikka tosiaan "vaan" 2prossan mahdollisuus, normaalistikin olis 1prossan.. no, se on sit sen ajan murhe... mut jotenki jännittää silti tuleva ultra josko siel olis jo jotain viitteitä sydämen mahdollisista vioista.. :/

Nöpöhän harjoittelee karhukävelyä! Se ainakin mun muistaakseni on välivaihe konttauksen ja kävelyn opettelun välissä.

Meillä Eeti huojuu edelleen vaan konttausasennossa. Ei pitkään harjoittele kerrallaan, kun lysähtää takaisin maahan. Jollain opilla se kuitenkin liikkuu pitkin olohuoneen lattiaa. Nähdäkseni takaperin ryömimällä. Tai siis suorilla käsillä puskemalla. Meillä Irkku oppi aikoinaan samalla viikolla (tai ainakin kahden viikon sisällä) konttamaan, nousemaan istumaan ja seisomaan.

Pikaista paranemista Ennille. Teidän perhettä koetellaan jo ihan liikaa.

Amilda mä olen sanaton. En voi muuta kuin lähettää virtuaalisen halauksen. Jos voisin ottaa tuskan ja kaiken pahan pois niin ottaisin. Niinkuin meistä jokainen. Ennille halaus ja suukko.

Sadelle jaksuja. Kyllä se mies siitä vielä viisastuu. Se ehkä tarvitsee hieman ravistelua. Kävisikö realiteettiterapiana sellainen, että jättäisit miehen Nöpön kanssa kaksistaan päiväksi. Meillä tekee oikein hyvää, kun aina toisinaan jätän Pojun ja miehen keskittymään toisiinsa. Ja ne on molemmat aidon onnellisia kun tulen kotiin ;) Ja Sade, mun piti hetki käyttää luovuutta, että tajusin mitä tarkoitat Nöpön liikkumisella, nyt meni ehkä tajuntaan. Hih, hauskan näköistä varmasti. Meidän junttura nostelee kyllä peppuaan, mutta ei vielä oikein kyllä liiku. Vahingossa voi potkia vähän itseään eteen päin, mutta ei tavoitteellisesti. Sitterillä se liikkuu taaksepäin, kun potkii maasta vauhtia! :)

Kiitos muuten kommenteista taustailijoille, niitä on aina hauska lukea. Hassua miten netin välityksellä voi koskettaa ihmisiä. Siis puolin jos toisinkin.

Baltsu, hä? Siis unikoulu kuulemma tulossa hetimiten. Mistä kuulit? :) Eli siis mistä tämä idea?Tsemppiä joka tapauksessa niin isille, äiskälle kuin erityisesti Vinkaukselle.

Olipa Miiu kummallinen tuo anoppisi juttu. Siis tavallaan eihän se teidän asioita selvitä vaan ennustajan höyrähtäneitä juttuja, mutta aika hauska sattuma. Mä en muuten ole konttinut ollenkaan, olen jättänyt sellaisen turhan välivaiheen pois ;) Toivottavasti ultrassa kaikki hyvin. Onko Miiu sulla ollut samanlaista stressiä verrattuna ensimmäiseen raskauteen? En nyt muista stressasitko erityisesti, mutta tarkoitan sitä kun itse ainakin mietin ihan hirveästi, että onko kaikki hyvin. Että helpottaako se toisessa raskaudessa ollenkaan?

Neilikka, halituspalitus sinnekin suuntaan lähtee nyt. Kävin tsekkaamassa kuulumisianne, aika luovia olette, heh. Mutta voin kuvitella tuntemuksenne kun Pojukin on aika kovaääninen tapaus, jos heitä olisi vielä kaksi niin uhhuh. Mutta älä ota oikeasti stressiä, helppo sanoa tiedän. Sitä vain täytyy karaista itsensä - ja korvansa - ja tehdä asiat kerrallaan. Jaksuja sinne.

Minnille muuten myös lämpimiä ajatuksia, jos käyt täällä. Olet joutunut käymään läpi ihan liikaa yhden ihmisen osalle.

Mutta nyt menen nukkumaan, pieni matka olisi tiedossa huomiseksi.

Mi-iulle onnea ultraan, eiköhän kaikki ole hyvin!

Nöpöllä oli se hammastarkistus aamulla ja oli kyllä todella turha, neuvolatäti olisi voinut kertoa samat asiat. Tunnusteli Nöpön ikenet mutta ei sanonut mitään joten ei varmaan lähiaikoina mitään ole tapahtumassa.

mutta pitää mennä.

Amildalle laitoinkin jo mailia Ennin asiasta. Kovin surullista!

Viikonlopusta selvitty ja morkkis ja pahaolo helpottaa. Tosin mä en tehnyt mitään, mutta erään toisen henkilön toilailujen takia.... No, nyt on taas maanantai ja elämä jatkuu.

Jaa, että golf-leskiä...me ollaan ajateltu aloittaa jossain vaiheessa golf yhteisenä harrastuksena, jota voidaan pelata sitten vanhuksenakin. Ehkäpä sitten ensi kesänä. Onko Sadella jo parempi mieli? Ja perhanan mies oli syönyt dumletkin!!! MURMUR!

Toivottavasti Miiu saa pitää vauvan vielä vähän aikaa yllärinä ja tosiaan, ilmoittaa asiasta itse.

Ulkopuolisille kiitokset ihanasta tuesta!

tohon ennustaja juttuun.. siis se nainen näkee ihan kunnolla jotain et ei oo mitään hömppää (ainakaan kaikki, niin monia vuosia anoppi sen tiennyt jne) ja niin monta juttua se on siltä kuullu ja siihen näköjään uskoo koko niiden suku.. eli mitään ylläriä tuskin tästä enää saadaan :( enkä kyl välttämättä enää mitään niille edes sano..

brogis, ei oo ollu stressiä mistään kun ei oikein oo viel iskostunu päähän koko raskaus.. kai sitä jossain vaiheessa tajuaa... ehkä.. :) miten jb sulla oli,millon "tajusit" olevas raskaana!? ku pikkiksestä mä olin varmasti raskaana jo sillon heti ennen testiä ja nyt aina välillä "unohdan" koko raskauden..

meil on siis viikon päästä vasta ultra... kerron kyl sit kuulumiset..

amildaisen postia lähen lukemaa nyt mailien puolellle..

pikkis nukku taas viime yön vieressä ku oli tarpeeks ravattu sen huoneessa "hiljentämässä" sitä kiljukaulaa :) maailman ihaninta ku semmonen möhkäle nukkuu kainalossa :D

ärsyttäääää!!! huoltomiehet tulivat nyt leikkaamaan nurmikoita ym joillain ylijäreillä koneilla jotka pitää ihan järkkyääntä..ja tietty just kun on Nöpön päikkäriaika. sain sen lopulta nukahtamaan mutta saa nähdä kauanko nukkuu kun pärisyttävät noita niin paljon. eilinen oli unien kannalta ihan kamala kun nukkui niin vähän että risattiin paljon :/

ja ärsyttää kun toiset sanoo että pitää tottua ääniin ja nukkua silti..en mäkään nukkuisi tuossa metelissä, siis on eri asia olla pelkäämättä ääniä kuin ukkua.

Ullapulla ulkopuoliselle ekana halaus, kiitos piristyksestä!

Sitten Amildalle ja Ennille tuhat halausta ja rutistusta, ei sanoja ole.

Oli jo ikävä ääriryhmää, meni viikonloppu anoppilassa. Anoppi päästeli taas suustaan sellaisia älyttömyyksiä, etten voi ymmärtää miten se on saanut kasvatettua noin fiksun miehen. Yritän aina keskittyä siihen, että se tosiaan on mieheni kasvattanut, muuten voisin sanoa mummolle aika tiukasti. Ja Puppehan on heille rakas ja tärkeä, sehän on tärekintä, ei mun tarvitsekaan tulla tosi hyvin toimeen anopin kanssa.

Antero, unohdas morkkikset. Sä olet ihana. Toistan taas mietelauseeni; leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä! Mä olen saanut nauttia alkoholin "iloista" nyt tarpeeksi usein, ja sanoinkin eilen miehelle että nyt vois olla oikea aika muutaman kuukauden jäähylle. Että jos laittais emännän itämään.

Mun on varmaan pakko perua sanani ja mennä sinne hempuran muskariin. Puppeparka alkaa aina laulaa kun telkkarista tulee melodinen mainos ja lastenlevyjä kuuntelee into piukassa. Eihän mun ole ihan pakko siellä muskarissa laulaa? Voiko sinne mennä noin "ison" kanssa? Pupson siis 7 kk.

Sade, saitko purettua huoltomiehiin ärsytyksen, menitkö heittelmään kaulimia? Entä onko oma mies yhtään tajunnut lepytellä sua? Kyllä täällä saa purkaa kun tuntuu pahalta, älä sitä anteeksi pyytele, kaikki on niin subjektiivista.

Antero, oletko sä vielä sitä mieltä että aloitatte yrityksen vasta syksyllä? Teillä on tosin se matka, joka on yksi syy. Ajattelin vain että olis kiva jännäillä yhdessä.

Mä tosiaan tuossa syöpäilypäissäni näköjään päätin, että jos kaikki on hyvin, niin yritetään tehdä heti toinen lapsi ja muutetaan jonnekin muualle mistä sais samaan hintaan kunnon talon ja ihanan oman pihan. Taisinpa päättää myös etten mene töihin vaan nautin Puppesta kotona mahdollisimman pitkään... Hmm, tuli tosiaan luvattua itselle aika monta asiaa. No, nyt eikun toteuttamaan.

voi hurja kun upeeta Rosis että heti vaan siemenet sisään ja itämään ;) minnepäin oot ajatellut muuttaa??

mä alan olla jo niin puutteessa että nään kaikki yöt jotain seksiunia..auts. Nöpö on siis nyt viikon verran mennyt nukkumaan vasta 21 ja mä usein jo niin väsy että jää aika vähiin meidän siemennykset. mutta kyllä mä viimeistään syksyn jännäilijöihin ehdin mukaan.

ja Rosis, todellakin voi mennä muskariin vasta ton ikäisenä.täällä kai muskarit tauolla kesän joten Nöpö on sitten jo 8kk kun päästään.

ja lapsen riemu on kyllä maailman ihaninta! nöpö hihkuu ja kiljuu ilosta tuossa matolla kun harjoittelee tuota karhunkävelyään ja konttausta, siis on ihan innosta soikeana kun pääsee eteenpäin jotenkin j keksii kaikkea uutta =)

Yhteistyössä