Ajatuksista asiaan 04/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brogan*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hihi, Brou, luulin eka että puhuit omasta miehestäs, että rauhoittuu kun saa jotain pureskeltavaa ja hyökkää kohteen kimppuun ärinän kanssa. Mutta se olikin pieni mies!

Eipä toiminut mulla se että kahvinjuonti ois kasvattanut tukan. Mä join kahvia koko raskauden. Ja nyt olen taas suurkuluttaja. Mies alkaa pikkuhiljaa oppimaan, ettei mulle kannata puhua ennen kuin olen aamun ekan kupin juonut. Baltsun tapaan mäkin sekoitan maustekahveja. Laitan normipurujen sekaan pari lussua vaikka suklaa- tai vaniljakahvia, nam!

Kahvia tosiaan kuluu hurjat määrät päivittäin. Mutta tulee tarpeeseen. Puppe valvoi ja jodlasi viime yönä 02-05 pirteänä kuin peipponen. JB:lle mulla olis sellainen päikkärivinkki, mikä on se ainut mitä et varmaaan voi toteuttaa kun sulla on Irkkukin. Eli yksinään Pups nukkuu yhden syklin 30-40 minsaa, mutta jos mennään yhdessä päikkäreille, niin nukutaan iisisti pari tuntia. Se tehtiin tänään, nyt hotootetaan iltaan asti jotta yöllä nukuttais. Uudelleen nukutus ei toimi, jos Puppe ehtii hereille. Silloin on vain hotootettava eli riehutaan, leikitään ja ryömitään energiat loppuun, kunnes katse alkaa harittaa, sitten syödään ja uni tulee hetkessä.

Balstu, mäkin ostin sen kaksiosaisen vihreän Ticketin puvun. JB, en osaa neuvoa noista mitään, kun en ollut edes tajunnut että tuollaisen tarvitsisin. Opin tässä sitä tahtia kun Puppe kasvaa. Vinkku sai hienot lenkkarit! Pienet koot olivat jo loppu, olisin halunnut Puppelle sellaiset myös.

Angstis, Puppe sai Skotlannin tuliaisina ystäviltä Celticin minikokoinen futisasun, paidan, sortsit ja sukat. Se on ylisöpö.

Antero, mulle kans matkakuvia, thanks! Mä olen tällainen 50-lukulainen kotirouvaskainen, enkä nykyajan hömpötyksistä kuten facebookista perusta.

Kivaa kuulla että angstiksen ja miehen matka suju hienosti :) ja nuudelssoniki pärjäs upeasti.. ja vielä noi yöheräämiset.. tai siis heräämättömyys kuulostaa ihanalta :)

sade, mitä yourdays lupaili,tyttöä vai poikaa?! mä en sen käyttöä jaksanu koskaan opetella...pitäisköhän mun nyt perehtyä siihen...
ja sitäpaitsi hienoa että miehen työaika on noinkin loistava!! :D kannatti ottaa ja vaihtaa paikkaa!

Hehee,Brogiksen ehdotus kaikille puutteessa eläville vaimoille/tyttöystäville (miksi ikinä itteää haluaakin kutsua) on mainio!! suuri tilaus kaalimato.comiin niin luulis tilauksen saapusessa mieskin hieman heräävän että mitäs se nainen on oikein hommannu ja mistä :DD

Unigalluun... olisko joku 13-14tntia unta täällä...joskus enemmän joskus vähemmän...

Meil oli tänää kaveri käymäs parin muksun kans.. semmosen öö 5tuntia?! aika aina hurahtaa ja tuntuu et puolet jutuista jää höpöttämättä :D ja huomenna tulee sama kaveri ja yks toinenkin parin muksun kans.. eli lepposia päiviä edessä :)

torstaina pitäis saada auto korjattuna, liian isoja summia autoon menee :( koko kesän palkka jo siis periaatteessa käytetty :/
ja varmuutta siitä työstä ei vielä oo.. mut kyl niitä tällä alalla löytyy..

täällä alkaa menkat ihan varmana lähiaikoina... ei niin minkäänlaista tuntemusta yhtään missää.. välillä nippaa niinku ennen menkkojen alkua... :/ nyt jos tilaan testit kaappii odottaa niin ne alkaa joko sillon tai sit viimeistää negatestin jälkeen... noh, mietitääs..

ei taas ehdi kuin nopsaan mutta komppaan Rosista, jos nukun Nöpön kanssa niin nukkuu pitempään tai sitten herää sen 45minsa jälkeen ja kun työntää tissin suuhun niin syö ja jatkaa toiset 45 =)

ja Rosis, teillä on kyllä niin ihana koti!! oon miettinyt tosi usein kuinka kiva se on =)!

päätin sitten eilen vähän lyhentää hiuksia ja vähän kerroksittaa, ihan kivat on.

yritän ehtiä nyt illallal paremmalla ajalla ja kommentoida oikein urakalla teidän juttuja!

Taas kun selkäni hetkeksi käänsin, niin jo oli Irkku pesemässä Eetin "hampaita" omalla harjallaan. Olin vessaa pesemässä ja Eeti kaukalossa vieressä just sen takia, ettei Irkku pääse tekemään mitään, eli todellakin käänsin selkäni vaan hetkeksi. Vähän yritin salassa pestä vessaa, kun en halua että Irkku ottaa oppia kuinka hammasharjalla kuurataan vessanpönttöä.

Mun mies on niin mielikuvitukseton ja vanhanaikainen, että se on kateellinen kaalimadoille. Sitä ei voisi pienet "piristysruiskeet" vähempää kiinnostaa. Sen verran olen saanut siitä nyhdettyä irti, että sen fantasia on että pukeutuisin koulutytöksi. Hohhoijjaa. Noh, jos se joskus alkaa pihtaamaan, niin sitä sitten kokeilen ensimmäisenä.

Kun niissä Ticketin puvuissa oli kaksiosaista välikausipukua kahdenlaisia. Pähkäilen kovasti, että kumpi niistä olisi meille parempi. Pitää uudestaan surffailla ja vertailla niitä.

Ehe, mitähän tuo mies sanoisi jos pukisin kouluaikaset vaatteet ylleni, pillifarkut ja collegepaita, jossa iso aku ankan kuva, tukka krepattuna. No joh, JB ei tainnut ihan tuota tarkoittaa :)

Sade on kyllä mun hero ja te muutkin, jotka käytte reippaasti ulkoilemassa. Me vaan vönytään Pojun kanssa, eikä meinata päästä minnekään. Mutta on vaan niin hauskaa höpötellä sen kans ja leikkiä sisällä, sitten sitä alkaakin nukuttaa eikä enää viitsi alkaa pukemaan. Tai siis minun vikahan se on, eikä tuon pojan tietenkään. Nyt kun se herää päikkäreiltään niin mennään vähän kävelylle. Mä kysyin siltä aamulla, kun se koko ajan vaan kääntyi tuossa lattialla mahalleen, että "onko se nyt sitten ihanaa kun on oppinut tuollaisen tempun" niin toinen huokasi oikein syvään, tyyliin että on, ihanaa on. Viime yönäkin kun heräsin pariin kertaan niin toinen oli mahallaan ja katseli minua ja hymyili. Uskottava on, on se ihanaa. Voi hesus sitten kun hän lähtee liikkeelle, mitä niistä öistä tulee.

Eiku se olikin niin, että kaksiosaisia pukuja on plain rain ja rubber rain. Sitten niitä yksittäisiä takkeja ja housuja on sen tuhat ja sata, enkä niistä tiedä että mikä olisi sopiva. Väreistä juuri nuo ruskea ja vihreä ovat aivan ihania!

Heh heh, mitähän meillä mies sanoisi jos lupaisin pukeutua koulutytöksi ja sitten ilmestyisin tuollaisissa kuteissa!

ärsytysaste taas sadassa!! Nöpö ei juuri ole tänään nukkunut, ja molemmilla lenkeillä nukahti ja nukkui vajaa puoli tuntia. nukkui tosi hyvin ja kun päästiin kotiin niin eikös ollut joku typerä hiekanputsausaura hinkkaamassa juuri tuosta meidän läheltä. Ei se muuten mitään mutta peruutteli sitten aina ja hinkkasi sitä samaa pätkää ja tietty peruuttaessa aina se typerä piippiippiip..kai siihen nyt erkkikin heräisi..aargh!

Bro, hyvä idea toi sun koulutyttömuunnelma ;) meilläkin mies on aika peruskaman ystävä, tai siis ei juuri mistään fantasioista tms innostu..tosin en ehkä minäkään kauheasti, eli meiltä ei löydy mitään hoitsun asuja kaapin perältä.

Angstis ja Mi-iu, miltää tuntuu kun maito rupeaa loppumaan? siis onko rinnat tosi kipeät kun ensin sitä pakkautuu? en nyt enää ajattele että multa loppuisi mutta välillä kun Nöpö syö harvemmin niin tuntuu jo niin ahdistavilta niin mietin että miten sitä sitten kestää kun oikeasti alkaa lopettamaan (tosin harvoin sitä kai täysimetyksestä lopetetaankin, että ehkä rinnat tottuu??)

pitäisi mennä väsäämään makkarakeittoa kun tulee vieraita..saa nähdä kun olisi Nöpön uniaika juuri kun tulevat ja mies vielä töissä että miten hauskaksi menee. Onneksi meillä on olkkarissa vino pino lehtiä että vieraat osaavat viihdyttää itseään kun mä ravaan pissittämässä ja imettämässä ;)

Ja nyt mä komppaan Rosaa. Mäkin luulin ensin, että Bro kirjoitti ärhäkästä Jäärästään, siis siitä isosta herra Jäärästä. Sit luin tekstin uudestaan kahdesti ja johan asia selvisi, heh!

Kiva, että Sade sai mieleisensä hiukset! Mäkin värjäilin itse eilen. Ei mua oikein tunnu pukevan vaaleammat hiukset. Kai se vaan on hyväksyttävä.

Täällä puheltiin kahvista. Mä olen ihan perus Juhlamokan ystävä. En oikein välitä makukahveista.

Nyt peliä katsomaan. Luen lisää kirjoituksianne erätauolla.

No juu, ei tuosta luolamiehestä olis ihme, vaikka oisin hänestä kirjoittanutkin :) (Mihin mun suomen kielen taitoni on kadonnut? Tuotakaan lausetta en osannut järkevästi muotoilla.)

JB, kerrohan jos selvität Ticketin erot. Meillä toisessa on irrotettava vuori ja toisessa ei. Mitäköhän on oikein tullut osteltua? Vinkku sai tänään ensimmäiset kumisaappaansa lastenvaatekirppikseltä. Ja uuden upean traktorin hiekkalaatikolle. :)

Bro, odotusaikana kahvista tuli kuvotusta ekat 4kk, sen jälkeen pidin määrät tosi pieninä. Nykyisin olen taas aivan repsahtanut kofeinisti. Kokeilkaapa Pentikin Tuliaiskahvia, niin nannaa kun sekoittaa sitä hieman tumman Presidentin joukkoon.

Angsteri, ymmärsinkö oikein, että palasit taas tummaan hiusväriin? Sua on kieltämättä vaikea ajatella blondina. :D

Tällaisina hetkinä tajuaa niin selvästi, että kuinka hemmetin onnekas onkaan. En ole tehnyt mitään, oikeasti yhtään mitään, ansaitakseni nämä kaksi ihanaa lasta. Sen paremmin kuin lapsettomatkaan ovat tehneet mitään ansaitakseen lapsettomuuden.

Tunnustaudun myös kahvinlipittäjäksi. Semmoiset 3-8 mukillista menee päivässä. Pitää pistää korvan taa tuo Baltsun vinkki, kun tykkään makukahveista. Normikahvista teen niin vahvaa että siinä lusikka seisoo, tai sitten keitän tummapaahtopuruista (mitähän ne oikealta nimeltä edes on).

Pikku-erkki ei suostunut syömään iltavelliään, joten jännityksellä odotan et millainen yö tulee.

En oo vieläkään saanut aikaiseksi, että kävisin kampaajalla. Itse en ole värjännyt tukkaa varmaan 10 vuoteen. Nyt se kyllä olisi vaikeaakin, kun tukka on värjätty kahdella värillä. Angsteria on tosiaan vaikeaa kuvitella vaaleana. :)

Hei ihan nopeesti. Voinko mä laittaa Puppelle (Panadol) supon, ilman että tiedän mikä vaivaa? Kuumetta ei ole, korvat ei särje, syönyt tosi hyvin ja paljon. Koko päivä kärttyistä kitinää ja nyt klo 14 asti itkua, välillä raukka yrittää hymyillä, mutta silmätkin on jo ihan punaiset ja ummessa itkemisestä. Ehkä hampaita tulossa, vaikkei ikenissä tunnukaan mitään kovaa. Kun muistaakseni ei sais kipulääkettä antaa ellei tiedä syytä. Mutta en voi katsoa kun toisella on noin huono olla. Jos se kipulääke auttais ja sais pieni nukuttua.

Ennen hampaiden tuloa ikenet menee paksuiksi ja seuraavaksi alkavat punoittaa. Siitä saattaa mennä viikkojakin vielä hampaiden puhkeamiseen. Kokeile auttaako jonkun kylmän pureskelu. Vaikka jäähdytettävä purulelu tai jääkaappikylmä porkkananpala? Voi ressua, toivottavasti saa nukuttua.. Niin että sinäkin saisit nukuttua..

Puppelille pikaista helpotusta, epäilisin kyllä hampaita myös. Toivottavasti helpottaa!

meiltä vieraat lähtivät hetki sitten, tosi kivaa oli vaikka ei ihan näin myöhään enää pitäisikään. onneksi Nöpö otti juuri ennen heidän tuloaan pitkät päikkärit nini oli tyytyväisenä koko vierailun ajan.

Angstis, kävin facebookissa katselemassa Nukin kuvia ja siis ihan uskomattoman iso tyttö jo! ei vaan tajua miten aika voi mennä noin äkkiä!

ja bro, mä en edes viitsi aina pahoitella mun nykyistä ulosantia, en muista sanoja ja muutenkin selitän asioita niin oudosti että en itsekään tiedä mitä tarkoitan ;/ sovitaan että nää kaikki johtuu vaan raskaushormoneista, jooko ;)

mitäs pääsiäissuunnitelmia teillä on? Me lähdetään ekalle yökyläilylle moikkaamaan Nöpön kummeja. ihan kiva päästä jonnekin kun jotenkin näin keväällä tulee hinku liikkua enemmän, mutta toisaalta yöreissut on aina vaikeita, tai siis kun itsekin haluan nykyään nukkumaan niin aikaisin että jaksan niin ei kauheasti seurustella illalla aikuisten kesken. ja kun aamulla taas herätään suht aikaisin ja muut ehkä eivät niin ei silloinkaan seurustella mutta sellaista se on. ollaan tosin vaan yksi yö niin ehtii olla sitten vielä rauhassa kotonakin. ja vuosikin pyörähtää taas ikään lisää nyt pääsiäisen aikaan..

mutta nyt nukkumaan. mekin pohditaan kovasti minkälaista pukua pitäisi nyt hankkia Nöpölle kun ilmat lämpenevät, tuntuu tosi vaikealta nyt opetella pukemaan vähemmän vaatteita, tai siis se että mikä on sitten sopiva määrä.

Mä en enää tajua itteäni... oon nyt monena yönä väsyneenä menny nukkumaa ja pyöriny n.klo kahteen asti... toissayönä en sitten kuuden jälkeen enää saanu unenpäästä kiinni ja viime yönä viiden jälkeen valvoin varmaan johonkin seiskaan ja sit torkahdin.. viideltä kun huomaan että aha, on valosaa, niin turha yrittää ja yrittää unta ja kaikenmaailman asiat alkaa pyöriä päässä... meil on siis pimennysverhot makkaris, mut se että tiedän et on valosaa, on sama melkein ku pitäis valoja päällä ja silmiä kiinni... No, onneks ei hirveästi väsytä.. voisin verrata tät kuuhulluuteen, mut täysikuuta ei mun mielest ainakaa toissayönä ollu.. :P no se siitä..

Pupelle kovasti jaksuja! toivottavasti olo on parempi!
Täällä napero on tehnyt hampaat suht hiljaa... pari viikkoa tais olla levotonta jossain vaiheessa ilman että tiesin mikä on vialla ja toinen vaan vikis ja huuteli vähän väliä.. mut nyt kaikki hyvin, ja ylhäällä on jo kolme hampaanalkua.. :D

Viime yönä kun en nukkunut siitä viidest eteepäin niin minnikin oli kovasti mielessä... tuli niin suuri harmistus senkin puolesta et hyvä etten kyynelehtinyt.. niin kovasti olin hengessä mukana ja toivoin niiiiiiiin paljon että se pieni lahja jaksaisi.. :(

Hmm..mun piti sanoa jotain,mut ajatus katkes.. en tiedä... no eilen tilasin pari testiä kaappiin...tulee ehkä pääsiäiseks.. ei vaan paljoa huvittais testailla.. :P
auto tulee tänäään luultavasti kotiin.. en vaan tiedä millä rahalla meinataan maksaa se.. :P
Kesätöistä soitin eilen, naikkonen sanoi että oon kuulemma ollu haastattelus hyvä ;D ensviikolla varmaa selviää jotain...tuli vähä varmempi olo.. siellä täytyis olla miljoona täydellistä hakijaa jos mun hyvä ei riitä.. ja sitten taas ei harmita kyllä.. mutta kyllä mä sinne pääsen.. semmonen on nyt olo.. vaikka ei pitäis nuolasta ennenku tipahtaa..

mun piti hakea virkoja, mutta en ehtiny ku pitäis tänää olla jo siellä paikanpäällä... mutta tuskin olisin saanutkaan, koska yleensä niillä on tietyt henkilöt ketkä on tehnyt talossa ennenkin sijaisuuksia ja sitten ne virkaistaa ne... mut mietin yhtä toista paikkaa syksyks ja kevääks (ihan tossa naapurissa) jos sinne hakisin... ja sitten jos ne meinaa mut ottaa niin haluan harkinta-aikaa lähdenkö siihen vai oonko mielummin kotona pikkiksen kanssa... vastaushan on et pikkiksen kanssa, mut miten toi kotihoidontuki nettona 200e kuussa riittää mihinkään :/ kun ei oikein täl alalla voi työttömäks ilmottautua ku heti pistää töihin johonki :/ vaikka työttömänä saisin semmosta rahaa että olis hyvä olla kotona... mut sen näkee sitte... ja voishan se olla että mua ei edes sinne haluttais niin ei tarttis edes päättää meneekö töihin vai ei.. mut katotaan.. ristiriitaset tunteet... näin ajatellen ihan ok, mut sit ku miettii pystyisinkö laittaa pikkistä hoitoon jollekin ventovieraalle, niin jaiks! tuttuja tunteita varmasti monelle :)

Mut nyt...surffaan ja sit jos tekis jotain..

Mi-iu

ainiin,sade kyseli maidonloppumisesta...
ei mulla tullu samanlailla kipeeks mitä sillon ku maitoa "tulvi"... tai siis tuli tosi paljon.. mut vähä aluks tuntu oudolta ,et onks näis nyt maitoa vai mikä on.. pari päivää pumppasin jokatoinen ja sit ei enää tarvinu... ei siis kiristäny ja tuntunu järkyttävän pahalta missää kohin.. mulla kuitenki maitoa olis tullu mut neiti ei suostunu syömään.. mut pumpatessa olis menny taas ikuisuus, niin siihen en jaksanu ruveta.. vielä tovi sitten lens kaaressa maitosuihku jos puristeli mut en tiedä tuleeko enää muuta ku pisaroita..

JB puki hyvin sanoiksi minunkin tunteet, onnekkaita tässä ollaan ilman omaa ansiota.

Vinkkukin tekee taas hampaita, yöllä valvoskeltiin useampi tunti. Annan minäkin nestemäistä Panadolia jos muu ei auta. Ja tuo vaikuttaa niin paljon nopeammin kuin suppo, suosittelen! Mites Puppen yö?

Uudelleen nukuttamisesta vielä. Ihan totta, paras keino olisi itse nukkua vieressä. En vain malttaisi millään, kun omat hetket päivän aikana ovat niin tärkeitä (saa ryystää sitä kahvetta rauhassa.)

Sadelle synttärionnea! Kilistäpäs lasi kuohuvaa, olet sen ansainnut!

Sama juttu täällä kuin Miiullakin, Minni on ollut paljon mielessä. Tuntuu niin pahalta hänen puolestaan. Elämä on epäreilua ja sen kans on vaan taisteltava. Välillä sitä tuntee oikein syyllisyyttä siitä, että on onnistunut saamaan noin ihanan pienen pojan, että eihän me ole oikeasti ansaittu tätä onnea sen enempää kuin kukaan muukaan. Toivon niin paljon, että Minnille ja hänen miehelleen se suurin lahja annettaisiin ja pian.