Ajatuksista asiaan 04/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brogan*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Brou, hyvää yötä! Kivat rattaat, jotka linkitit.

Mitä olette mieltä rattaiden kääntyvistä etupyöristä? Eh heh, siis sellaisista kokonaan ympäri kääntyvistä? Mies väittää että ne on ihan epäkelvot ja töksähtelee varsinkin lumessa. Mä en tiedä. Tuo Vätys haluaisi Brion Racet, jotka on tosiaan ihan kivat. Mulle kelpais ne Carenan alerattaat, niissä on kätevä kahvimukiteline, sellaiset oli samassa hississä Hulluilla päivillä ja näytti ihan kätsyiltä ja tosi halvat nyt kaikkialla (täällä lähin kauppa Oz).

Pian täytyy sanoa hyvästit vaunukopalle ja siirtyä rattaisiin, vaikkei Puppe edes istu vielä. Nukutin Puppen vaunuihin jotta saan hetken hengailla vielä ja nostin onneksi kopan lattialle (Vätys meni keski-ikäiseen tapaansa vauvan aikaan nukkumaan). Pian sieltä nousi kädet ja pää laidan yli ja puppe heilui laidalla kuin heinämies. (Mikä ihmeen heinämies?)

Kannattaa varmaan munkin mennä höyhensaarille. Sov gott!

Voi hempura, onko tänään se virpomispäivä??

Mulla ei ole mitään karkkeja täällä ja viime vuonna pihan lapset aloitti ovikellon soittamisen jo aamusta. Nyt etsin sen kuminauhan ja tungen ovikelloon... En vieläkään ole tajunnut miten se kuminauhahomma toimii, mutta katsotaan.

Voi herrajee. Niin kuin mä Eetiä opetin 6 viikkoa tutille viime syksynä, eikä se sille ruvennut. Nyt kokeilin että huolisiko peukalon tilalle tuttia ja se on lupsuttanut sitä jo puoli tuntia! Parempi tutti kuin peukalo, mutta toivottavasti öistä ei tulisi yhtä tuttirumbaa..

Mun mielestä kääntyvät eturenkaat on ihan must. En ota enää ainoitakaan kulkupelejä ilman kääntyviä eturenkaita.

Meidän mökkiviikonloppu on pääsiäisen jälkeen, eli vielä kaksi viikkoa. Ja mulla paniikki nousee, kun pitää kakrut jättää. Uskon kyllä, että kun saan vaan tämän ensimmäisen kerran jätettyä, niin seuraavalla kerralla on jo helpompaa.

Hui, kuinka Puppe jo liikkuu! Valjaisiin vaan, ettei tuli reunan yli.

Otinpa neuvosta vaarin eilen siis ja nyt meillä on ne Carenan rattaat, joista JB laittoi linkin. Pyörittelin liikkeessä kaikenlaisia, mutta en kyllä oikeastaan havainnut suuriakaan eroavaisuuksia, muuta kuin hinnassa ja kuoseissa ja nuo miellyttivät minun silmää kuitenkin eniten. Sellaiset Carenan kolmepyöräiset olivat aika suuret ja melkein jo samaa kokoa noiden meidän Emman yhdistelmien kanssa. Sitten taas toisaalta meillä on nuo yhdistelmät, jos tarttee lähteä suurilla renkailla liikkeelle. Ja hei Rous, saahan ne renkaat lukittua menemään vain yhteen suuntaan, joten miehesikin voi pukata niitä ihan rauhassa :)

Eipä ole virpojia näkynyt. Ei mulla kyllä ole antaa kuin pikkuleipiä ja kolikoita. Kamala täti!

Thanks JB!!! Puppe lussuttaa tyytyväisenä tuttia ja mä saan puuhailla omiani. Uskomatonta. Monet kerrat olen tutteja tuputtanut eikä ikinä ole kelvannut. Mutta niin nuo vauvat kehittyy ja oppii uutta.

Brou; totta, ne pyörät saa tosiaan lukittua, jos tarttee.

Viime vuonna oli tosi hektistä kun virpojia kävi ihan koko päivän, se oli ihan uutta mulle. En ollut yhtään tajunnut että tällaisella asuinaluellaa se on tapana. Joten mä puin ja pakkaan seuraavaksi Puppen kantoreppuun ja mennään käymään kaupassa ostamassa karkkia. Nyt kun lumet on sulaneet niin luulen että onnistuu näin, käy kuntoilusta myös.

sen kerran ku mä oon valmistautunu virpojiin niin niitä ei näy eikä kuulu :/ no yks on tulossa ainakin mutta missä ne naapureiden virpojat on!? vai onko noilla "lähinaaapureilla" vielä sen verran pikkaset lapset ettei ne keskenään lähde virpomaa ja sit isommilla jo pitkät matkat vai missä ne viipyy?!

Katotaa ens viikolla testien kanssa.. en mä kuitenkaan ole, vaikka toiveita elättelen :/ Mut onneks mul on toi yks pirsessa tuolla:) on se ihan ykkönen <3 Voitte kuvitella miltä tuntuu ku aina onnellinen ja tyytyväinen ja hyvin rauhallinen lapsi muuttuu niin että ryömii semmosta kyytiä jokapaikkaan ja kun on menossa pallon perässä toiseen suuntaa kovaa vauhtia niin napero kääntyy ja tulee kovaa kyytiä äitin syliin!! :D maailman liikuttavinta! ihanaa!

Mut nyt oottelemaa virpojia...

Rousa, sano miehelle suoraan että haluat huomiota!! mä sanon aina, ja sitäkin saa jopa oikeesti painottaa ja sanoa jopa useasti että mies tajuaa... mutta sitten saa huomiota ja kaikki on hyvin ja näin mies on oppinu huomioimaa jopa ilman sanomista ;)

Mut nyt menoks..

Mi-iu

Hei ootteko käyneet vilkuilemassa sen uuden äitiyspakkauksen? Aikas kiva. Mitä muuta ekologista siinä oli kuin se luonnonharja-hiusharja? Siinä piti jotain olla, mut ei kyllä sattunut noista kelan jutuista silmään.

bro, hesarin mukaan siinä oli ainakin jostain kierrätysmatskusta tehty se toppahaalari, tää meidän kuosi on kyllä kivempi mun mielestä.

Tulin just saunasta, tekipä hyvää =) mies lähti Nöpön kanssa lenkille ja mä painuin saunaan hemmottelemaan itseäni. Appivanhemmat on tulossa tunnin päästä kylään, niin en nyt ihan asumaan voinut jäädä.

Rosis,kuulostaa hurjalta että Puppe pääsee jo kohta kopastakin pois, jaiks!

Meille yritti aamulla tulla jotkut virpojat mutta en tykkää että niin aikaisin tullaan häiriköimään joten ei avattu. Nyt näkyi pari liikkuvan tuolla mutta eivät ole vielä soittaneet, heille voisin avat kun meille jäi joulusta pari suklaapötköä :) viime vuonna varustauduttiin oikein kunnolla kun ajattelin että kun asuu tälleen maantasolla niin tulisi paljon mutta ei tullut ketään..syötiin sitten itse kaikki suklaamunat =)

Oltiin aamulla imuroimassa, niin kuului ovella rapina käyvän. En ollut edes tajunnut, että nyt on palmusunnuntai, joten mitään en ollut varannut. Kautta rantain yritän siis selitellä, että miksi en avannut ovea ressukoille..

Eeti imee tyytyväisenä vieläkin tuttia! Se on myös todella kätevä tulppa, kun Eeti alkaa lattialla ollessa kitisemään.Pieni on niin hurjan suloinen tutti suussa. Jes, nyt voin ostaa sille nättejä tutteja! Onko meidän ketjun vanhemmilla tutin syöjillä tullut tutista ongelmaa öisin? Kun Irkulla oli aikoinaan ihan älytön tuttiralli ja sen takia jouduin ottamaan tutin kokonaan pois. Niin nyt mietin, että idättelenkö tässä vaan seuraavaa ongelmaa tarjoamalla tuttia Eetille.

Vaude, että teidän pikkuset onkin yhtäkkiä huomanneet tutin idean. Jospas tuo meidänkin kaveri jossain kohtaa.

Ja kyllä, siellähän se oli selvällä suomen kielellä mistä mikäkin vaate on valmistettu, mutta en heti huomannut. Sen pisti silmään, ettei uudessa pakkauksessa tainnut olla sitä vanupukua ollenkaan. Meillä se on ollut kyllä tarpeellinen pitkillä automatkoilla.

Ei vieläkään noitia! Laitan kyltin ulos, että "Saa virpoa"

Uutisissa oli että sen toppahaalarin ulkokangas on tehty muovipulloista kierrättämällä jotenkin, ja sitten kestovaippoja on enemmän.

Ei tullut uloslähdöstä mitään kun Pupson nukahti. Nyt kuljen täällä kumarassa kun ovikello soinut jo 3 kertaa. Mies tulee pian kotiin ja tuo kaupasta karkkia, sitten menen pihalle huutelemaan virpojien perään.

Miuskanen, kiitos vinkistä. Mutta mä olen niin lapsellinen, etten halua huomiota jos joudun sitä kerjäämään. Se on meidän ikuinen vitsi, kun käsken miestä olemaan spontaani, aika itsensä nollaava lause. Ja ihan kiva että mies meni eilen ajoissa nukkumaan, kun antoi mun nukkua aamulla ja heräsi Puppen kanssa. Mä yritän illalla olla hyvä vaimo. Pitää muistaa että tässä ollaan edelleen mies ja vaimo eikä pelkät Puppen äityli ja isukki.

Mites Anteroisen matka?!

Amildan neitoselle vielä täälläkin ihanaista 6kk synttäriä =) Nöpökin on jo viikon päästä 5kk,en vaan tajua että miten noin äkkiä kasvavat!

En usko että nöpö saa sisarusta koska ei koskaan rakastella =( mies meni lenkin jälkeen saunaan ja Nöpö nukkui ja ajattelin että ehkä jo tänään oltaisiin voitu kokeilla pystynkö. no mies sitten miesten tapaan jäikin ensin vessaan lukemaan ja sitten vasta saunaan niin ei nyt enää paljoa huvita kun appivanhemmat voi tulla millä hetkellä tahansa..tuntuu että mies ei itse tajua ehdottaa ollenkaan, pelaa vaan sitä typerää pleikkaa jos Nöpö nukkuu. hei haloo, olisi täällä talossa nainenkin..vähän sama ongelma siis kuin Rosiksella mutta teillä sentään miehellä kuitenkin intoa. Välillä toivon että olisi jopa vonkaava mies, mun mies kun on melkein liiankin ymmärtäväinen ja kiltti. no joo, ehkä me vielä joskus päästään takaisin pukille.

sitä unohtui gallupoida että onko teillä unilelut pop? meillä Nöpö on löytänyt nyt parin viikon sisällä ne, tai pikemminkin sillä on 2 sellaista ihanaa disney unipehmorättiä niin sellaisen kun antaa kainaloon nukkumaan mennessä niin hetken räplää sitä ja sitten nukahtaa. on niin ylisöötti se kainalossa =)

unigalluun... meillä on ihan kuvioituja harsoja, jotka on unikaverina.. :) ihan ylisöpöä nekin kun napero käy nukkumaan ja on niin vauvaa kun räsy kainalossa.. :)

meillä kävi pikkunoita.. ja pikkismiiu on kans noitana, huivi päässä ja mustat pisteet poskilla :D näkisittepä sen nyt... sukkahousut ja rento mekko päällä niin ai että mikä noita :)

sade, meillä harrastetaan.. tai minä harrastan nykyään suoraa vihjailua joka ilta.. tosin aina se ei edes tarkoita että mitään täytyis jaksaa edes tehdä.. mutta on aika piristävää ja joskus sitä saattaa ihan heittojen jälkeen saada oikeen fiiliksen niin itelle ku miekkosellekin.. kannattaa kokeilla... saattais mies olla hetken suu auki et mitä,kuulinko oikein.. ;D

rous, mäkään en ennen koskaan pyytäny huomiota.. mut nyt en jaksa käyttää aikaani vaan pyydän suoraan jos haluun.. ja nykyään ei tarvi edes paljoa pyydellä kun saan huomiota.. ja joskus tokasen et olis kiva jos sul olis edes pari minuuttia aikaa mulle, tai halaisit tms. miehet on vaan niin pöllöjä et ei ne tajua mitään jos niille ei tee selväks et kerta vuodes/kuukaudes hellyydenosoituksia ei riitä.. ja musta on ihaninta illalla kun pikkis nukkuu niin käpertyä miekkosen kainaloon sohvalle... tietty joka ilta ei pääse kun sillä on töitä tms.

JB, meillä ei vielä ainakaan oo tuttiongelmia tullut... tosin niitä syödään vaan päivä- ja yöunilla... ja joskus jos on lattialle jääny tai jollain toisella lapsella on tutti niin sen käy hakemassa suuhun.. mut vielähän tässä ehtii tuttirallit alkaa..

tänään tuntu ekan kerran et alkais menkat... et eiköhän ne varmaa parin päivän sisällä ala... :/
ja äitiyspakkauksesta, mä olisin ehdottomasti halunnu että vanuhaalari pysyy!!
ja musta ne siniraidallinen paita mis oli oranssia/persikkaa ja persikan väriset housut niin musta ne käy "vaan" tytölle... tai no paita viel menis molemmille mut jos on oikeasi noin persikan väriset niin semmosia housuja en pojalle laittais :/ (ja ennen ku ulkopuoliset tarttuu tohon kommenttiin: niin mua ei häiritse jo joku muu laittaa pojalle ne vaatteet mutta mä en laittais, ihan siis mun mielipide vaan) muuten vaikutti ihan kivalta pakkaus!

Mi-iu

Mi-iu, mä kyllä haen läheisyyteni aina että sen suhteen ei ole ongelmaa. jotenkin vaan nyt kun aika on niin kortilla niin kaipaisin ehkä mieheltä vähän suorempaa mallia, tai jotenkin meillä jää niin helposti tohon läheisyyteen (mikä tietty on yltiötärkeetä) eikä päästä itse asiaan.

meilläkään ei ole mitään tuttiongelmia ollut, mutta meilläonkin syöty aina. tosin pitää sitä vaan sen hetken minkä tarvitsee ja sitten tipauttaa pois. mutta meillä siis suussa ihan muutenkin kuin vaan uniaikaan, lähinnä silloin kun alkaa olla väsy niin saa tutin. ja aina uloslähdettäessä laitetaan kun muuten menee kädet suuhun ja ovat sitten iahn täynnä villanukkaa hanskoista.

jos mies ei tajua niin sun täytyy sade ottaa härkää sarvista ja käydä kimppuu ;) hehee, nojoo.. joskohan se mieskin tajuais että vois tehdä alotetta sillon tällön.. :)

Mulle tuli nyt tosi outo/huonohko olo taas... tosin vetäsin sipsiä nassuun, josko se johtuis siitä... mut ei tää oo mitää verrattuna siihen päänsärkyyn ja kokonaisvaltaiseen huonoon oloon ja väsymykseen mitä pikkismiiua oottaessa.. joten menkkoja ootellaa edelleen..

Saatiin pikkikselle yks hylly seinälle taas,mikä piti laittaa jo varma kuukaus sit.. mut nyt on taas tyytyväinen olo :) jotain sentää saatu aikaseks!

mut nyt tv:n ääreen... ja kynttilän valossa tääkin ilta..

mi-iu

Mi-iu, kuulostaa ihanilta noi teidän kynttiläillat =) mä oon vaan niin paloturvallisuusfriikki että harvoin poltetaan kynttilöitä :/

ja täällä Nöpö vetää ihan ylipirteänä leikkimatollaan..on valvonut jo 3,5h! taisi isovanhempien vierailu piristää tai jotain, en tajua. Yleensä kylpypäivinä sammuu niin aikaisin ja nyt virtaa kuin pienessä pitäjässä, mutta on se silti niin suloinen. Harmi kun itse olen niin aamuihminen että multa virta on loppunut jo tunti sitten :(

Mi-iulle edelleen tsempityksiä!

Huomenia ja terveisiä Enklannista! Matka meni hyvin ja Nukikin oli ollut kiltisti- suosittelen kahden keskisiä matkoja kaikille, jotka saa lapsille hoitajan! Nyt Nukilla on sit vaan flunssa, mutta eiköhän se pian parane! Pakko myöntää ettei Nukia ollut kovin ikävä (siis ihan posijuttu), mutta kyllä se koko ajan oli mielessä, lähinnä kun tuli ostettua sille kasa vaatteita ensi kesäksi. Anoppi laittoi joka aamu ja ilta viestin, kun Nuki heräsi ja nukahti. Näin oli äippäliinilläkin turvallinen mieli! Matkakuume jäi ja nyt odotellaan tulevan syksyn matkaa, jonne Nuudelssonkin pääsee mukaan. Sovittiin muuten miehen kanssa, että kerran vuodessa tehdään tuollainen muutaman pv kahden keskinen loma. Ensi vuonna olisi tarkoitus mennä Roomaan, vaikka olisinkin raskaana.

Ok, Bro mä lupaan tässä lähitulevaisuudessa tehdä jotain mun mailille! Nyt en vaan ehdi, kun on työjuttujakin. Teen siis kaiken maailman projekteja tällä hetkellä.

Jäärä on mainio- "ei jaksa"! Veditkö oikean suoran ;) ?

Miiu, ei sulle ole tautia tulemassa- sä olet paksuna :)!! Ja nythän on se "ensi viikko" eli voit testata meidän iloksi :)!

Ja Puppe sekä Eeti veti yllärit ja tutti kelpasi! Mainiota! Mä jouduin jossain vaiheessa laittaa Nukille tuttia pari kertaa yössä, mutta en enää. Mitään ongelmia ei ole ollut. Tosin nyt, kun se on flunssassa, koitan pikku hiljaa vierottaa päivä tutin imemisestä.
Sade, unileluja meillä ei ole ollut.

Meillä muuten varmaan loppuu tää imetys pian. Nuki on niin nuhainen ettei pysty kunnolla imemään ja sitten oli toi matka. Tuntuu ettei rinnat enää täyty. Neuvolasta suositteli lopettaan 1-vuoden iässä, koska sen jälkeen vauva ei enää tarvitse äidinamitoa tai sen tuomaa läheisyyttä. Mä voisin hyvin imettää kesään asti, mutta jos nyt loppuu niin loppukoon.

Voi Rosa, ymmärrän sua hyvin!! Miksi miehet ei tajua tuollaisia asioita? Mäkin kaipaisin välillä extra-huomioita, sellaista jota mies antaa tyttöystävälleen...vaimolleen ei kuulosta hyvältä ;) Miiu, mäkin sanon miehelle usein huomion halustani, mutta nykyään se alkaa tuntua ruikuttamiselta ja ärsyttää, kun toinen ei itse tajua. Tulee ihan blondi ja luuseri olo. JA mä en nyt tuolla blondilla tarkoita vaaleahiuksisia vaan sitä mitä muuta tuolla sanalla tarkoitetaan.

Nyt töiden kimppuun....

Voi äly. Käytiin Hulluilla Päivillä. Tuli tapansa mukaan kalliiksi, ei siinä sinänsä mitään. Mutta en ollut muistanut siirtää rahaa palkkatililtä käyttötilille. Siis voihan p. Tilinylitys, tilinylitysmaksu ja merkintä sitten siitä. Voi iso P. No, seuraavaksi olen huolellisempi, paljon huolellisempi. Että ottaa päähän. Ja mulla on yksi maksamaton lasku kadoksissa. Mihin yksi lasku voi kadota??

Hii miukkuli, NYT on se ensi viikko! ;) Lupaavalta kyllä kuulostaa.... :)

Poika kääntyi lauantaina selältä mahalleen! :,D

Haluisko joku lainaan vonkaavan miehen? Mä voisin majoittaa vonkaamattoman.

Unilelugalluppiin. Pojan suosikki on edelleen puklurätti. Ja toinen hyvä on pieni pehmonalle.

Byääääh....

hehee, huomenta!
tosiaan nyt on ens viikko, mut ei minkäänlaisia tuntemuksia edelleenkään...eiköhän tää kierto vaan taas veny ja veny :/ eikä oo testejä oottelemassa kaapissa mut josko loppuviikosta JOS tätiä ei näy niin täytyy tilata pari testiä jemmaan...

Meillä pikkismiiu ei suostu oikein juomaa mitään maitoa mistään... ei nokkiksesta eikä pahemmin pullosta... 50milliä sain äsken uppoomaa ja eilen tais juoda 100milliä yhteensä kun ennen yöuniakaan ei ottanu ku 50ml... ja yöllä sit vetäis kunnolla (viime yönä 180ml)... täytyy tänää yrittää tumpata toi napero täytee maitoa ja jos antais yöllä vaan vettä niin josko se tajuais että päivällä kannattaa juoda.... tosin tuntuu välillä että ennemmin se juo vettä ku "pahaa" maitoa.. :P

pikkismiiu huutelee taas..
sen ku saan nukahtaa niiin sit suihkuu..