Ajatuksista asiaan 02/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sadee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi ja hyvää Helmikuuta!

Meillä on nähtävästi alkanut ennenaikainen selibaatti :). Mulla ei oo ollut sitten minkäanlaisia haluja plussan jälkeen. Ja jo ennen päätettiin, et odotetaan vko 12 jälkeen. Ja näin ollaan tehty. Tai lähinnä mä olen ollut totaalisessa selibaatissa. Mutta joudun noita lugejakin käyttää vielä viikon verran, ni ei siksikään hirveesti himottele.

Me yritettiin eilen tehdä se sormustesti vauvan sukupuolesta, mut se on kyl ihan yhtä tyhjän kanssa. Mulla se näytti tyttöä ja mun miehellä poikaa. Ja molemmat tuettiin kättä, ettei se liiku itsekseen. Pyh ja pah. Tosin samapa tuo, mä olen niin varma, että tyttö meille tulee.

4 päivää vielä ultraan. Blaah. Jotenkin noin puoltoista viikkoa menee helposti ultran jälkeen, mutta se viimeinen puoltoista ei mee sitten mihinkään. Jännittää nähdä kuin on vauva kasvanut, ja nyt pitäis jo nähdäkkin jotain, eikä vaan joku kumma möykky :)

Tässä taas tän kerran kuulumiset. Torstaina viimeistään lisää.

Pimmu 10+0 ja viikko 11 lähti käyntiin, wohouuu!!

JB, saatko maitopaitakikalla Eetin myös päikkäreille?

Pimmu tee nyt poika niin tasottuu vähän tilanne ketjussa :) Mahtavaa, että oot jo noin pitkällä.

Missä on Neilikka? Älähän aiheuta levottomuutta katoamistempuilla.

Poju kaikessa suloisuudessaan nukahti taas syliin. Miten tässä mihinkään kauppaan lähtee..

Angsteroksen meili taitaa olla tukossa. Tsemppiä liikuntaprojektiin, mitä kaikkea aiot tehdä? Oliko sulla vielä karistettavia kiloja?

Meillä tuo paitakikka ei toimi. Unikoulu on sitten joskus tulevaisuudessa, jos ja kun jaksamme. Toisaalta elättelen toiveita, että aika tekee tehtävänsä ja Vinkun heräily loppuu itsestään. :O

Vinkku on alkanut kiipeillä tukea vasten ylös ja seurauksena itkukuhmuja. Ylöspäin on kuitenkin päästävä!

Komppaan Brota, Pimmulle poika!

minne laitatte tuon paidan siellä sängyssä?? ja ne kenellä on mobile niin toimiiko se?? mä kävin viikonloppuna sellaisen siis ostamassa mutta vähän epäilen sen toimivuutta...

Kiva kuulla Brosta, Baltsusta ja ihan kaikista!!! ja saa nähdä miten meillä tuo sexlife voi käynnistyä kun mies on hieman hitaamman puoleinen noissa jutuissa, niin jos tietää etukäteen että on esim. 30minsaa varmasti rauhaa niin sille tulee varmaan vielä paineitakin..mutta ehkä siihenkin tottuu että vauhdilla hommat pyörimään ;)

Upeeta että Vinkku on alkanut kiipeillä!!

Ja Pimmu, meillä oli sama juttu..en halunnut riskeerata mitään niin ekat 12vkoa mentiin ilman mitään ja sitten mulla olikin jotenkin niin hankala olo koko ajan että tosi vähiin jäi raskausaikana (ja kauheinta on että ei siis olla nyt vuoteen tehty käytännössä mitään! siis kun kohta plussasta on se vuosi..mutta kyllä mä uskon että ennen kesää taas päästään vauhtiin).

En tiedä taas missä mätti kun käytiin lenkillä niin Nöpö heräsi heti kun päästiin kotiin..ja sitten onkin ollut sellaista syö-pissaa-önisee-nukkuu rumbaa..nyt taas nukahti ainakin hetkeksi.

Neilis, löytykö sieltä kirppikseltä mitään kivaa? tuli mieleen että jos haluat niin voisin lähettää sulle ne äippäpakkauksen kestot kun ei meillä ollut niille mitään käyttöä ja nyt Nöpöjo varmaan ihan siinä painorajalla että ei enää edes menisi.

hurjaa muuten kun viikon päästä on jo 3kk neuvola!! ja ne rokotukset..jaiks.

mä oon nyt pohtinut (kunhan kuulee mitä se lääkäri on mieltä) että jos kesään asti odottaisi ja menisi kortsulla ja sitten voisi olla ilman mitään ja kun Nöpö täyttää vuoden niin voisi taas vähän enemmänkin ruveta yrittämään. Harmi että ne mun clomit vanhenee nyt huhtikuussa niin ei niistä ole hyötyä ja kun ehdin niitä vaan sen yhden satsin vetämään niin melkein koko purkki menee roskiin..

Hehee, hienoa, että musta on jotain hyötyä -myös miehillenne, ainakin Amildan miehelle ;) - "Angsteri muistutti, että sellainenkin asia on kuin seksi" ;). Just...

Ja Vinkkukin jo kiipeää! Nouseeko jo korkealle? Nuki nousee vain vähän (tyyliin jotain 20cm maasta, kun ottaa jostain kiinni), mutta kunnon konttaus tulee varmaan pian. Mulla on nyt n.6kg tiputettavana. 4kiloa jäi keskenmenosta ja nyt olen lihonut 2kg (raskauskilot lähti kuukaudessa, mutta sitä ennenhän lihoin 10kg heti keskenmenon jälkeen. Taisi olla osa surutyötä :( ) Mä alan liikkumaan enemmän ja tekemään punteilla ja lisäksi vähennän hiilihydraattien määrää. Katsotaan miten kantti kestää. Vaikeaa tulee varmasti olemaan. Huomenna jumppaan.

Pimmu, mekään ei harrastettu yhtään aina viikolle 14 saakka, vai oliko se melkein vk 20 saakka. No siis pitkään siinä meni. En tiedä muistatko, mutta se keskenmeno pisti varovaiseksi. Huuh, tiedän tuon tunteen, että aika matelee! Ultria ei millään malttanut odottaa ja sen tiedän sama toistuu mun kohdalla myös toista lasta odotellessa. Niin ja muuten, tehkääpä se Kindermuna testi ;). Tosin mulle ne kaikki kolme munaa näytti poikaa, mutta voihan sitä aina testailla ;).

Siitä mun keskenmenosta tuli vielä mieleeni, että en tule koskaan unohtamaan, että sen lapsen la oli 22.2 :( . Käy aika usein mielessä vieläkin.

Uah, mä inhoan kelan papereita!

Ihanaa, että Sade on saanut asioita muuttumaan! *hali*

Ja ProKanin ap:kin on jo noin hyvässä kunnossa :)

Missä Neilis..?

Taisin olla pikkuisen väsynyt viikonloppuna, ärähdin miehelle aika pahasti. Tosin (edelleen) mun mielestä ihan syystä. No, onneksi saatiin taas sovittua. Toisaalta ihan hyvä välillä puhdistaa ilmaa. Heh, ja pieni riidanpoikanenhan voi tunnetusti johtaa ihanaan sovintoseksiin ;P

Meilläkin seksielämä on vielä puolikuollutta. Lähinnä siis mun taholta, mies nyt voisi tavalliseen tapaansa leikkiä kania. Nyt kun ei enää satu itse toimituksessa eikä sen jälkeen, joten kai munkin pitäisi alkaa taas olla ihana vaimo... Rakastelu on kyllä ihanaa kun siihen alkaa. Pitäisi van saada ne omat halut kohdalleen...

Heh, poika alkoi äsken parkua unissaan. Päästi seiniä tärisyttävän röyhtäyksen ja jatkoi tyytyväisenä uniaan. Miehet... Mistä niillä riittääkin aina ilmaa röyhtäyksiin ja pieruihin...

Höh, unohdin mitä piti kirjoittaa. Vaihteeksi.

Niinpä Saana! Siis tuosta röyhtäys-pieruasiasta :D Mä oon tuota miestä yrittänyt koulia, että ei opeta pojalle ihan kaikkia sikailujaan. Toivotonta lie.

Sade, oisko Nöpöllä vatsavaivaa tai yliväsymystä? Poju käyttäytyy just tuollain jos sillä on jompaa kumpaa tai joskus molempiakin. Rasittavaa kyllä, kun juuri kun saa nukkumaan niin kohta jo herää. Nyt se reppana nukkuu vaunuissa makkarissa, kun nukahti taas käsiin.

Tulis nyt se mies kotiin harrastuksistaan niin voisin koettaa lähestyä sitä tässä parisuhdeasiassa. Toivotonta on se, että oltais a)yhtäaikaa kotona b) yhtäaikaa hereillä c)poju nukkuis ja d)haluttas ees sen verran että vois koettaa.. Mahdoton yhtälö :)

Täällä btw jätettiin herkut (=ainakin karkit ja lihottavimmat kahviherkut) pois nyt maaliskuuhun saakka. Saapa nähdä kääntyykö vaakamittari laskuun pelkällä tuollaisella toimenpiteellä.

Jaha, ja nyt se vaununukkuja jo herääkin. että..

Nöpö nukahti jo nyt (yleensä vasta tunnin päästä) ja mieskin tuli juuri kotiin joten periaatteessa voisi puuhastella mutta...kun mies käy ensin suihkussa ja syö niin Nöpökin jo herää ja itsekin haluaisin suihkuun. Ja joo, voisihan sitä mennä yhteissuihkuun...mutta kun ei taas tiennyt että Nöpö nukahtaa jo. No eiköhän tuota aikaa vielä joskus löydy.

Nöpöllä on onneksi vatsavaivat loppuneet. Kai sillä on osittain sekin että jos ei nuku tarpeeksi sikeästi niin aistii pissihädän ja sitten herää ja haluaa pissata. öisin siis pissii vaippaankin (onneksi) ja tietty muutenkin jos pakko mutta aina muulloin kuin yöllä siitä ilmoittaa. Viime yönä oli 6h pissimättä..meinasin jo huolestua kun menin 4 aikaan vaihtamaan vaippaa että ei tarvitsisi olla märissä (nöpö oli ihan puoliunessa) ja vaippa olikin kuiva. Ja kun oli noin uninen niin ei pissinyt silloinkaan kun en halunnut odottaa että heräisi. aamulla sitten kyllä olikin tosi paksu vaippa :)

mutta taas pitää mennä..

JB, toivottavasti sun läppäri on kunnossa! Ärsyttäviä ne piuhat.

Meillä lähti seksi ihan hyvin liikkeelle samoihin aikoihin kun jälkivuoto loppui, mutta se hiipui tammikuun alussa. Ihanaa se on kun siihen ryhtyy, mutta mä en tosiaan ole ehtinyt ajatellakaan seksiä. Mutta mä skarppaan.

Muistatteko sen typerän neuvolalääkärin, jolla kävin kun mulla oli kipuja puolessa välissä raskautta? Olin silloin huoneessa 3 minuuttia, johon sisältyi yksi sormen tökkäys alakertaan "Kunnossa on, ei tulehdusta. Kirjotan kuitenkin särkylääkettä." En uskonut ettei mitään ole ja menin terveyskeskukseen, pääsin labraan ja iso tulehdushan siellä (se streptogokki). Anyway, kävin tänään apteekissa kun selasin vanhoja reseptejä ennen kuin menevät vanhaksi, että haen ne särkylääkkeet samalla jos joskus tulee tarve. Ne oli vielä Panacodeja, eli ei mitään ihan buranaa. No, iskin reseptit tiskiin ja odotin. Se alkoi kantaa ISOJA laatikoita siihen pöydälle, mutta vasta kun sain laskun niin kauhistuin. Se naikkonen oli kirjoittanut mulle 200 Panacodia. Oliko se vittuilua? Ekaksi sanoi mulle että kaikki kunnossa ja sitten määrää loppuelämäksi kolmiolääkkeitä. Yleensä niitä määrätään vain vähän kerralla, normaalisti kai 10-30 kappaletta. Tuolla määrällä voisin pistää pystyyn oman apteekin. Onneksi sain vaihdettua niin että otin vain 20 kappaletta, sen normaalin kokoisen paketin.

Ininää kuuluu, tissi esiin...

ei voi olla totta toi rousan lääkäri!! ihan uskomaton!! ja niin tarkkana pitäis olla ettei määrää "liikaa" kolmiolääkkeitä ettei pääse vetää yliannostusta tai huumamaa itteää niil huvikseen.. tjsp.. tollast lääkärii pitäis kyl vähä jututtaa tommosesta, varmaa sais jonkun varotuksen tj.

Mun yhel tuttaval oli eilen laskettu aika ja mua rupes nyt jännittää hirveesti sen synnytys :D omaa ei jännittäny mut kaikkien muiden jännitti ihan kamalasti.. :)

Molemmat vauvat nukkuu päiväunia.. toinen ulkona jota saa vähän väliä käydä vatkaamassa ja pikkumiiu nukkuu pinniksessä..

kahvia ja suklaata, puol levyä taas syöty.. :P

angstis muistutti täälläkin sexlifesta ja mieli teki taas "pitkästä aikaa" ja eihän siinä kauaa "nokka tuhissu"... joo.. :D mut täytyy kyllä harrastella useammin.. niin kivaa se oli!

nyt yks kiljuu ulkona...

Mi-iu

Angsteri voisi taas manata meidän Eerikäiselle paremmat päiväunet. Eilen sujui niin mainiosti, niin nyt taas ottaa vaan torkkuja. Ja samaan syssyyn voisit tehdä jotain yöunillekin, kun kaksi edellistä yötä on syönyt noin tunnin välein.

Kääntyykö jo jonkun syksyllä syntynyt vauveli? Meillä Eeti viime viikolla kovasti yritti, mutta nyt on unohtunut. Selällään ollessaan on kyllä alkanut jo jumppaamaan, eli nostelee jalkojaan mahan päälle. Osaa tarttua jo leluihinkin ja vetelee lelukaaren soivia leluja jo innoissaan. Paitsi nyt se kitisee sitterissään, kun ei nukkunut tarpeeksi.. huoh..

Uskomaton se Rosisksen lekuri - noi on just niitä tapauksia, jonka takia mulla on mennyt täysin luotto julkisen puolen terveydenhuoltoon. Ois miljoona asiaa niistäkin purnattavaa, mut jätän sanomatta...

Missä tosiaan Neilis????

JB, meillä käännyt'ään mahalta selälleen, mut toisinpäin ei. Todella, todella liki kyllä on, että taitaa tapahtua ihan anytime!

Mites teillä kesävauvoilla lähti kiinteiden alotus. Me koklattiin eilen perunaa ehkä jonkun 5 lusikallista. Neiti ei tainnut oikein tykätä, ainakaan ilmeestä päätellen ja pari kertaa, kun yritti niellä, tuli oksurefleksi. Ja siis sose oli tosi, tosi "lössöö", enemmän siis nestettä kuin esim. kaupan 4 kk soseissa. No koska se ei oikein maistunut, niin annettiin olla, mutta sit illalla neitiltä tuli melkoiset oksennukset - oli sit mun ja neidin vaatteet, sohva, sohvatyyny yms. siinä oksussa. En tiedä johtuneeko tuosta perunasta vai ihan tukkosuudesta (joskus oksuaa liman takia), mutta siis me päätettiin sittenkin tuota kiinteiden aloittamista siirtää hamaan tulevaisuuteen... Toivottavasti sit joskus myöhemmin siinä onnistutaan, kun neidillä tosi herkkä oksurefleksi (sitä neuvolantätikin ihmetellyt nyt kun on niitä rotarokotteita annettu, kun kokoajan on oksurefleksi päällä...)

No, mut nyt meen riisuun tuon neidin, kun heräsi vasta nyt. Tultiin tunti sit muskarista...

Amilda, Irkku on herkkäsuinen ja oksentaa milloin minkäkin takia. Ruoka ei ikinä ole niin sopivaa, ettei se ainakin yökkisi. Kylmää, löysää, sakeaa, möykkyistä, pahaa tai kalaa, niin Irkku lennättää ne takaisin. Just sama kuin teidän tytöllä, että jos on flunssan takia limainen niin oksentelee. Sen takia ei voida Panadol mikstuuraakaan käyttää, kun Irkku oksentaa sen kun se on vähän sellaista limaista. Pienempänä se oksensi kuin manaajassa, kun oksu lensi monen metrin päähän. Onneksi ei enää kuitenkaan. Kyllä te jossain vaiheessa pääsette kiinteisiin, mut kannattaa harkita essun ostoa itsellesi. Toivottavasti sulla ei sitten ole herkkä oksurefleksi, kun muuten oksennatte kimpassa.. :)

Eetillä tosiaankin oli kääntyminen ihan hilkulla viime viikolla, mutta nyt näyttää unohtaneen koko asian. Höh.

Omituista toimintaa Rosan lääkäriltä. Ehkä sä et näyttänyt tippaakaan lääkkeiden väärinkäyttäjältä.. Miksi minä en saa miltään lääkäriltä kerjättyä Panacod-reseptiä, kun ne on ainoita jotka auttaa silloin kun selkä pamahtaa.

Missäs tosiaan Neilis???

Voi ihanaa että Amilda annatte jo kiinteitä! Mä kovasti odotan sitä myös. Odotetaan tuohon 4 kk neuvolalääkäriin ja sitten alkaa maistelut.

Hih, Irkun manaajaoksut!

Lääkkeistä juu, enkä mitään Panacodeja olis ekana tarvinnut, eihän mua edes kunnolla sattunut. Oli vain oudot mahatuntemukset ja jotain vuotoa, kylki ehkä pisti. Eikä ne Panacodit hirveän terveellisiä raskaana oleville ole, vaikkei kiellettyjäkään. Saan varmasti viimein sen porttikiellon tänne tai sitten on taas Iltasanomissa (kun viimeksi pyydettiin toisiltamme tissikuvia), jos ehdotattaisin JB:lle että ottaa mun reseptillä Panacodit. Joten en ehdota (mutta niitä saa mailin kautta, haah).

Me lähdetään Pupen kanssa syömään mun ystävän kanssa. Ja mä haluan mennä varaamaan kampaajan, tämän aamunaaman voiton puolelle tuunaaminen on jo aika työlästä puuhaa.

aika hurja tuo lääkäri!! toivottavasti et enää koskaan joudu menemään sille.

Nöpö tuossa niin suloisesti taas juttelee leikkimatollaan niin voin hetken hengähtää. Kohta pitäisi tosin lähteä taas lenkille, aivan ihana ilma ulkona!! haluaisin niin paljon hiihtämään (mies pääsee tänään jo ihmisten aikoihin töistä niin on koko ilta aikaa..mutta ehkä sitä nauttii sitten toisen seurasta mielummin kuin yksin jossain ladulla).

Nukuin viime yön niiiin hyvin!! ja niin nukkui Nöpökin =)

pimmu ja neilis, laittakaahan masukuvia tulemaan jos teillä on..tahtoo nähdä massunne!!

tilasin äsken uuden mobilen kun palautettiin se toinen, oli ehkä vähän liian aktivoiva nukkumista ajatellen, tää uusi on nyt paljon rauhallisempi.

Mi-iu, joko pikkuinen on parantunut??

Meilläkin siis käännytään masulta selälleen ja kyljellään ollaan melkein koko ajan mutta vielä ei olla selältä masulle käännytty..lähellä tosin on ollut. Ja oon pohtinut että ehkä Nöpö sen takia kääntyy suht aikaisin kun imetän makuulla, siinä on oppinut itse kääntymään aikaisessa vaiheessa selältä kyljelleen tissille ja muutenkin kääntyilee paljon eikä istumaimetyksessä tuollaista pääse tekemään..no joo, mutta siis aika liikkuvaista sorttia on edelleen (vaikkakin nyt kun kädet löytyneet ja varpaat niin ne kiinnostaa enemmän kuin liikkuminen..)

mutta pitää mennä..

Mikä on kindermunatesti?!

Ylihuomenna aion kertoa raskaudesta mun parhaalle ystävälle. Meen ultran jälkeen hänen luo ja aion pamauttaa uutiset. En oo saanut aikaisemmin kerrottua, kun puhelimessa en halua kertoa ja hän ei asu samassa kaupungissa (tunnin junamatka), eikä oo pahanolon vuoksi matkusteltua. Ihanaa ja jännittävää.

Neilis mainitsi jostain viime viikolla, en muista mistä, mutta sanoi, ettei välttämättä käy koneella. Olisko ollut miehensä kanssa lomalla..? En muista.

Mua pelottaa jo nyt syntymän jälkeinen aika. Meillä kun ei kummallakaan ole tukiverkostoa täällä, ja pelottaa miten me selvitään ilman vanhempien apua, tai muuten vaan. Mulla on kaksi ystävää täällä joilla on lapsi, ja joista varmasti on suuri apu, mutta siltikin arveluttaa. Ja anoppi sanoi tulevansa tänne jo ennen syntymää. hmm.. great.

Ai Pimmulle suositeltiinkin jo kindermunatestiä, mun piti myös suositella sitä. Eli ostat 3 suklaamunaa ja kun avaat ne ja katsot niitä leluja, niin jos suurin osa on tyttöjutskia niin tyttö tulee. Hmmm... Tänä tasa-arvon aikana noiden enteiden lukeminen on vain vähän vaikeaa. Onko kaikki tekeminen/aktiivinen poikamaista (jos tulee auto, kone, helikopteri) ja tyttömäistä jos tulee jotain paikallaan passiivisena pösöttämistä tai itsensä kauniina pitämiseen liittyvää..?

Pimmu, olisi kiva nähdä sun mahakuva! Eli aiot siis synnyttää siellä, eikö se niin ollut? Entä miten teillä on äitiyslomat, milloin alkaa?

Jos joku haluaa äitiyspakkauksen mukana tulleet kestovaipat, niin mä annan ne mielelläni ettei ne jää käyttämättä!

Tosta äityislomasta en oikein osaa kertoa. Mä saan ihan minimin, mikä on kai 450€, mutta siihen on ihan syynsä joista kerron mieluummin meilissä. Täällä saa myös hakea avustusrahaa joka on 2500€ per lapsi, mutta en nyt just muista siihen liittyviä kriteereitä. Aiotaan sitä joka tapauksessa hakea. Täällä Espanjassa kun luvataan ties mitä apuja, mitä ei kuitenkaan loppu peleissä saa. Ja asoita vaikeuttaa, ettei meistä kumpikaan ole espanjalainen.

Masukuvaa tulee kun siihen joskus tulevaisuudessa on aihetta. Nyt vain turvottaa, eikä siitä kukaan kuvia halua. Alavatsa on pyöristynyt ihan tosi vähän, mutta sen kumminkin itse tunnen ja huomaan.

No jopas on testi! Mä ajattelin, et se olis ollut tyyliin "laitetaan kindermuna vatsan päälle, kummalle puolelle se tippuu kertoo sit sen sukupuolen.." Uskottavuus lie kuitenkin sama :). Ehkä me nyt odotellaan, että joku kerta ultrassa se tulee selville. Viimeistään se sitten selviää elokuussa.

Darlings, täällä mä!
Huomenna mies menee taas töihin, joten jospa sitten liikenee enemmän aikaa nettisurffailulle. Uskomattoman paljon tekemistä ollut, ja vaikka välillä toki vaan laiskottelen, en jotenkin ole hyvä linnoittautumaan koneelle kun on hyvää seuraakin tarjolla. Sopivasti ulkoilua, kodin järkkäämistä ja valmistelua kuulunut viime päiviin. Nopsasti on aika mennyt, vaikka kuvittelin että rupean hyppimään seinille yhteisen loman aikana kun ei minnekään pitkälle päästä lähtemään. Mut hei, meen nyt lukemaan mitä ketjussa on tapahtunut tällä aikaa, palaan viimeistään huomenna. Lyhyesti tietty voin todeta että beibseillä kaikki ilmeisen hyvin, torstaina taas mittauksiin. Nyt 32+5, ihanaa! Ja nää painaa nyt varmasti yhteensä enemmän kuin mä oon painanut syntyessäni.

Hei en mä päässytkään kuin kaksi viestiä ylös päin, kun pakko kommentoida, kun Pimmulla NIIN sama tilanne kuin meillä. Mua kans huolettaa että meillä ei ole lähellä sitä kuuluisaa tukiverkostoa. (toki kaikki asuvat "hieman" lähempänä kuin teillä...)
Eka siihen liittyvä asia on tosiaan se että pientä apua ei saa näppärästi, ja sillä selvä. Ja toinen huolenaihe se että anoppi voi mun kauhukuvissa tosiaan muuttaa tänne. Ja ihan oma äitikin. En välttämättä usko että kaipaan mitään koko viikonlopun vieraita. Ja mua raivostuttaa kun anoppi sanoo koko ajan että mee nyt lepään kun näytät niin väsyneeltä jne. Mua ei väsytä yhtään, ja mulla ei ole yhtään tippaa mustat silmänaluset edes, kun nukun niin hyvin, eli se ihan vaan läpättää noita väsymysjuttuja lämpimikseen. Summa summarum, olisi ihanaa että olisi joku joka voisi auttaa tunnin tai kolme, mutta häipyisi sitten näppärästi.

Kiva kuulla Neiliksestä!
Meilläkin mun anoppi tosiaan on tulossa tänne ehkä kuukaudeksi vauvan syntymän aikoihin. Ihanaahan e on, että on aluksi joku joka auttaa, mutta kun se n niin hössöttäjä muutenkin ja mä haluaisin tustustua vauvaa aluksi vain ja ainoastaan mun miehen kanssa.
Vaikka suuri apu hänestä varmasti tulee olemaan, meillä kun on kaksi koiraa joita täytyy ulkoiluttaa plus oma yritys niin mieskään ei voi viikko tolkulla olla kotona meidän kanssa. Ja tuolloin elokuussa meillä on kiireisintä, niin helposti menee töissä aamusta iltaan. Mutta näin etukäteen arveluttaa mitä siitäkin tulee.. Hmm.

Hieno homma, Neilis löytynyt ja kasassa vielä :) Hienosti on sulla jo viikkoja kertynyt...

Rosa, ei se kiinteiden alotus ollutkaan niin kivaa, kun ajattelin kanssa. Ihan malttamattomana eilen oli jo pakko koittaa, vaikka neiti vielä pari päivää vajaa sen 4kk. Nyt mua enää lähinnä pelottaa ja kauhistuttaa koko asia eilisten oksennuksien takia. Taitaa tosiaan loppu soseesta lentää mäelle ja yritetään seuraavan kerran ehkä joskus kuukauden päästä. No aikasintaan parin viikon päästä, kun ollaan eka käyty neuvolassa ja kysytty sieltä mielipidettä. Nyt kun on se 4 kk:n lääkärikäyntikin... Kurjaa tosiaan jos siitä tulee samanlainen oksushow, mikä irkullakin ollut.

Ekaksi Pimmulle ja Neilikselle, että hyvin te pärjäätte! Ei meilläkään ole täällä sukulaisia ja tuttuja, nähdään aika harvoin, puhelimessa sitäkin useammin. Mutta siis hyvin on pärjätty. Joitain ystäviä on toki täälläkin, mutta ei niin läheisiä että viitsisi pyytää lapsenhoitoavuksi. En mä ole mitenkään raskaana tätä kuitenkaan kokenut. Ja Pimmu, toit niin elävästi mieleen sen jännityksen siitä kun kertoi ystävilleen tulevasta vauvasta. Mulla ainakin sydän pampatti ihan järjetöntä vauhtia :D Hupaisaa muuten, että Poju on jo 2kk ja vuosi sitten en vielä ollut edes raskaana.

Neilis, sun anoppi kuulostaa jotenkin tutulta. Ihan niinku raskaana ja lapsen saaneena ois jotenkin massiivisen uupunut ja ainoa millä pysyy järjissään on jatkuva lahnana makaaminen. Aargh.

Ja Rosa, voi kiesus mikä lääkäri!! Mulla on hieman vahvat mielipiteet noista joistain lääkäreistä, mutta jätän nyt vaatoamiseni. Kiire kai se kyynistää niitäki. Mua muuten niin otti päähän sillon se iltalehden juttu, kun Rosan idis oli ihan ekana kieliposkessa ne tissikuvat ja sitten kaksplussan palstalaiset kuitenkin veivät kunnian. No toisaalta, ne pössöt laitto oikeasti niitä ryntäitään nettiin. Idea oli kuitenkin täältä :D

Mä tyhmä muistelin että ensin käännytään selältä mahalleen?? Ilmankos oon ihmetellyt kun Poju vaan makaa selällään, mutta mahallaan on jo kyljellä menossa :D Itse asiassa se eilen kääntyi mahalta selälleen, MUTTA se oli tyynyn päällä ja ikään kuin putosi siitä sitten selälleen (Siis sängyllä ja minä vieressä, älkää vielä kaivako niitä MLL:n numeroita esiin..). Säikähti kyllä kun yhtäkkiä kääntyikin kopilleen ;) Kyllä se varmaan kohta kääntyy jo kovallakin alustalla ja ilman tyynyllä huijaamista. Tiedättekös muuten, meillä jäi se mun ostama 62 senttinen toppapuku jo pieneksi. Nyt mennään pakkauksen puvulla vaikka luulin, ettei sille olis käyttöä. Tuosta kaverista tulee jättiläinen. :/

Täältäkin saa äitiyspakkauksen kestot jos joku haluaa, mä en niitä aio tarvita.

Mä ihan oikeasti odotan kauhulla seuraavaa selän pamahtamista, kun tiiän että ihan varmasti se tulee ja mulla ei ole mitään kunnon lääkkeitä siihen. Tavalliset särkylääkkeet ei auta, vaikka söisin niitä kuin muroja. Kerran äidiltä otin Panacodin ja oli kuin taivas olisi auennut. Kipu lähti ja selässä tuntui vaan sellainen ihme jumi. Ja kun sitä reseptiä pitäisi lähteä kinuamaan nyt kun pystyy, koska silloin kivun ollessa päällä en pääse yhtään minnekään.

Kun Irkulla oksennus olisikin vaan sellainen, että "plumpsis, rykäisempä ikävän kokkareen ulos" Mut ehei, se on sellainen valtava rrrääääyh ja ulos tulee kaikki, mikä ei ole vielä vaippaan ehtinyt. Pienempänä se leikki unirätillään niin, että survoi sen suuhunsa niin että oksennus tuli. Onneksi oli pinnasuojat, niin oksennus lätisi niihin eikä lentänyt pitkin makkaria.

Kiva kuulla Neilikasta ja Pimmustakin.

Pojusta tulee hyvä pakki tuolla vauhdilla. Eikö se Chara ole jotain päälle parimetrinen, niin muut pelaajat näyttää ihan kääpiöiltä sen rinnalla.

Huh, Neiliskin on ilmoittautunut. :)

Kiitos Puppen kuvista, NIIIIN suloinen on neiti! Ja melkoinen sporttivartti. :)

Vinkku nousi tänään tukea vasten SEISOMAAN, armoa! Parissa päivässä tuosta pojasta on tullut marakatti. Viihtyy kyllä sylissäkin paremmin, taitaa sirkustemppuilu käydä voimille. Viime yönä nukuimme ennätysmäiset 5h putkeen, eli toivoa on!

Ulkona oli kyllä täydellinen lenkkikeli, nautimme Vinkun kanssa yli tunnin reippailusta ja nyt poika vetelee piiitkiä tirsoja.

Yhteistyössä