Ajatuksissa kakkonen =)

  • Viestiketjun aloittaja -Vanilla-
  • Ensimmäinen viesti
Jellybean
Voi hyvänen aika, onko jo laskiainen?! Oon näköjään aivan ulalla kodin ulkopuolisesta elämästä. Pitäisköhän lähteä joku päivä tuulettamaan nuppia. Säälittävää kun viikon kohokohta on ruokaostoksilla käynti lähikaupassa. Mut meillä on nyt "ulkonaliikkumiskielto" niin mihinkään ei kyllä päästäkään vauvan kanssa.

Ensi viikolla onkin sitten jännättävää. Heh heh! Ihanaa kun onnistuin niin kivuttomasti vieroittamaan Irkun tutista, kun nyt ei illat mene makkarissa tuttia pidellessä vaan ehtii tehdä paljon muutakin. Pitää koputtaa puuta, kun jospa ne vaikeudet on vasta edessä päin.. Mieskin tekee tällä viikolla "iltavuoroa", mikä tahtoo sanoa et se lähtee töihin jossain 4 maissa iltapäivällä ja tulee kotiin 6 paikkeilla aamulla. Eli mä yksin täällä yritän sumplia iltahommat. Uskomatonta, että vaikka on vaan yksi lapsi niin tuntuu ettei yhden ihmisen kädet riitä iltaisin hoitamaan kaikkea. Osansa siinä on tietenkin sillä, ettei Irkku toisinaan viihdy iltaisin melkeinpä hetkeäkään yksin eikä missään muualla kuin sylissä. Tällä viikolla on sitten ajoittain pitänyt vain raa'asti huudattaa, kun kantoliinassa ei enää viihdy ja hommat on kuitenkin hoidettava.

Taas kävin täällä vaan jaarittelemassa. Tekstikin on niin pomppivaa ettei varmaan kukaan pysy edes kärryillä.

Äippä ja Iso-Irkku 5,5kk

 
Karvakuono
Heipat! Oltiin eilen katsomassa Amin Asikaisen nyrkkeilymatsia Helsngissä... Yllättäen mäkin siellä kannustin ja hihkuin muiden mukana vaikka aluks ajattelin etten varmaan tykkää. Oli tosi kivaa vaihtelua arkeen tollanen ihan uus juttu. Tuli vaan valvottua sit aika myöhään ja nyt väsyttää! Aion nukkua kaikki pojan päikkärit tänään itekin.

Nyt on 2.päivä ja mulla alkaa menkat yleensä 4. tai 5. päivä... Ei jännitä koska musta tuntuu ettei osuttu vällyhin oikeen aikana kun mies oli iltavuorossa ne päivät, aamut meni tohinassa ja illalla ite olin jo unten mailla kun ukko tuli kotiin... Esikoista yritettäessä valvoin odottamassa tai sit suoriuduttiin aamusella mut nyt kun on tuo poika niin ei ihan niin vaan onnistukaan.

Toisaalta odotan nyt innolla josko pääsisin työhaastatteluun kun lähettelin viime vkolla hakemuksia kahteen paikkaan... Työ alkais Toukokuussa eli ehtisin olla sen puol vuotta töissä et sais sit parempaa päivärahaa ä-lomalla mutta kun noissa toimissa on 4kk koe aika ja sinä aikana raskaus näkyis jo (siis JOS kävis niin onnekkaasti että tulisin raskaaksi tässä lähikuukausina) niin tokkopa ne sit vakinaistaiskaan just lomalle jäävää... Vaikkei se mikään peruste kai olekaan... No, nyt mennään jo asioiden edelle, kun nyt pääsis edes sinne haastatteluun ;0) Ja kakkosta yritetään edelleen, sit työkuviot täytyy kattoa jotenkin jos onni sois että tärppäis tässä kevän aikana.

Nyt sapuskalle!

Vkonloppuja!
 
Karvakuonolle
En ole varma minkä ikäinen esikoisenne on, mutta minusta Kelalla ovat säännöt muuttuneet siten, että jos edellinen äippärahasi on laskettu palkasta ja jos toinen lapsi syntyy ennekuin ensimmäinen on 3 vuotta, niin äippäraha on sama, siis jos valitsee sen vaihtoehdon.. Kannattaa käydä kattomassa sieltä Kelan sivuilta..
 
*mimmi*
Heissan!

Haluaisin liittyä mukaan tähän ketjuun kirjoittelemaan kanssanne jos vain mukaan mahtuu? Haaveilemme mieheni kanssa myös toisesta lapsesta ja toistamiseen tässä jo olinkin raskaana mutta se raskaus päättyi vuoden vaihteen tienoilla rv 6 keskenmenoon. :( Meillä on ennestään poika 1v ja pikkukakkosen yritys nyt virallisesti alkoi tässä kuussa, eli kp 2/30-32 menossa. :)

Itselläni oli myös vaihtelevia ajatuksia siitä, kuinka kahden lapsen kanssa tulisin pärjäämään ja varsinkin jos ikäeroa lapsille ei paljoa tulisi. Mutta sitten kun tulin hieman "yllättäen"raskaaksi viime joulukuussa ja koin sen ikävän keskenmenon niin ajatukset jotenkin selkiytyivät ja vauvakuume nousi huippuunsa! :) Eli toinen lapsi on enemmän kuin tervetullut koska vain. Eteenpäin yritetään mennä stressaamatta ja pvä kerrallaan. :)

Ihana lukea, että muutamalla jo täällä onnistanut, joten paljon onnea teille plussauksen johdosta!Toivottavasti täällä monet seuraavat teitä perässä. :)

Mukavaa sunnuntai iltapäivää kaikille toivottelee *mimmi*! ;)
 
*mimmi*
Vanilla- 27+26 Y01/08 (poika 02/07)
Jellybean 25+26 Y12/07 (tyttö 08/07)
Anskuli 74 33+28 Y01/08(tyttö 06/07)
Mariella81 26+29 Y01/08 (tyttö 04/07)
elma26 26+33 Y01/08 (tyttö 02/07)
Mindimandi 27+31 Y10/07 (poika11/06)
Karvakuono 28+30 Y01/08 (poika 06/07)
Annie75 32+30 Y02/08 (poika 11/06)
*mimmi* 24+30 Y02/08 (poika 12/06)
 
Karvakuono
Tervetuloa mimmi! ;0)

Eiks toi äp-raha lasketa viimeisen 6kk tulojen perusteella jos tulot on muuttuneet sen 20prosenttia? Mä kun saan nyt minimin niin oon ymmärtäny et jos oon tässä töissä ennen kakkosta ni sit saisin palkkatulojen perusteella päivärahan... Asia ei sen kumemmin avautunu mulle ees Kelan sivuilta... Täytynee käydä kysymässä ettei kai se nyt oo muuttunu...

Kiva ilma mut silti ei olla viel los ehitty, nyt täytyy kyllä mennä et Aatu pääsee nukkumaan iltapäiväunet pihalle.

Mulla on hirvee kurkku kipu... Toiv ei tulis pahemmin kipeeks.... Ja mahassa muilii sillai et NE alkanee huomenna... Plääh, vaikka sitä ties odottaa niin tylsältä se silti tuntuu...

Alkuviikkoja kaikille!
 
TaaperonÄiti
Heippa,

Mulla oli ovis tuossa alkuviikosta ja koko ajan nippailee nyt mahassa omituisesti. Pieni toivonkipinä tässä nostaa päätään, mutta voihan se olla ettei sitä nyt näin äkkiä voinut tärpätä. Nyt täytyy jaksaa jännäillä sinne reilun viikon päähän.
 
Kirsikka.
Hei, mulla kp 4, täytyy odotella siis kuun loppuun, sanokaas vielä mitä tuo Y01/08 tarkoitti.? Miten sinä Jellybean sait tutin pois? Meidän tyttö kävi pesemässä tutin kun laitoin siihen neilikkaa..:) muutenkin se tuntuu olevan hänelle henki ja elämä.
Palaillaan ja + onnea kaikille!
 
Mindimandi=)
Mä oon kans kuullu, et jos tulee toinen lapsi 3v sisään niin saa saman äippärahan kuin edellisestä. Toivottavasti nu tärppäis niin saisin kans noin ne rahat. Onneksi tässä on vielä vuosi aikaa.

Täälä on ovis tällä hetkellä käsillä ja hyödynnetty=)

Y01/08 tarkoittaa yritetty tammikuusta 2008 lähtien.

Pojalla oli viime viikolla flunssa, eikä silloin pystynyt syömään tuttia, kun oli niin tukossa. Jätin sen sit kokonaan pois. Hyvin on mennyt.

Tervetuloa mukaan mimmi!
 
Jellybean
Täällä on netti takkuillut lauantaista saakka ja tänään ei ole toiminut juuri ollenkaan. Hirveät vieroitusoireet!

Siitä tutista vieroituksesta: raa'asti vaan nyppäisin pois enkä takaisin antanut.. Kuulostaa hirveältä, mutta niin tein. Meillä illat meni siinä, kun pitelin puolestatoista tunnista viiteen tuntiin tuttia vauvan suussa ja lopulta meni kuuppa nurin. Vähän huuteli iltaisin ja päiväunille mentäessä tutin perään, muttei kunnon itkua edes vääntänyt. Meillä oma äiti on aikoinaan kuulemma vähän saksinut tutin imuosaa, niin ei olekaan enää kelvannut kun ei pysy edes kunnolla suussa.

Se Y01/08 on että yritystä tammikuusta 2008 saakka.
 
Mae3
Vanilla- 27+26 Y01/08 (poika 02/07)
Jellybean 25+26 Y12/07 (tyttö 08/07)
Anskuli 74 33+28 Y01/08(tyttö 06/07)
Mariella81 26+29 Y01/08 (tyttö 04/07)
elma26 26+33 Y01/08 (tyttö 02/07)
Mindimandi 27+31 Y10/07 (poika11/06)
Karvakuono 28+30 Y01/08 (poika 06/07)
Annie75 32+30 Y02/08 (poika 11/06)
*mimmi* 24+30 Y02/08 (poika 12/06)
Mae3 26+30 Y10/06 (tyttö 03/06)
 
Mae3
Hei kaikille. Täällä olis uus haaveilija kans, jos sopii liittyä joukkoon?

Tässä hieman taustaa:
Meillä ei esikoista saatu alulle kovinkaan joutuisasti. Ensin oltiin ilman ehkäisyä tulee jos on tullakseen-menetelmällä noin vuoden verran. Sen jälkeen alettiin yrittään kunnolla, ajoituksia jne. ja siinä aikaa vierähti taas vuosi. Sitten hakeuduin lääkäriin ja sain clomit avuksi kun mulla ei tapahtunut ovulaatiota. Toisesta kierrosta sitten tärppäs ja tuloksena ihana terve tyttö.
Nyt sitten kakkosta yrittäessä on taas aikaa vierähtänyt. Ollaan yritetty jo lokakuusta 2006 kunnolla ja nyt elokuussa 2007 sain taas clomikuurin. Tänään lähti jo 6. clomikierto. Eli ei tule helpolla kakkonenkaan :( En tiedä vielä miten jatketaan eteenpäin näiden clomien jälkeen, lähetäänkö sitten yrittään muita hoitoja.. On vaan ollut niin raskasta tää puoli vuotta kun aina on vaan pelkkiä pettymyksiä.

Toivottavasti nämä teidän hurjat plussatuulet yltää tänne meidänkin luokse ja saataisiin se kauan toivottu toinen lapsi!

Kp 1/30-32

Onko teillä muuten tietoa/kokemusta vyöhyketerapian tms. vaikutuksesta lapsettomuuteen? Ois kiva saada vinkkejä vaikka jostain samantyylisistä hoidoista myös. Ootteko kuullu jostain kiinalaisesta hoidosta??
 
Kirsikka.
Alkuperäinen kirjoittaja Mae3:
Vanilla- 27+26 Y01/08 (poika 02/07)
Jellybean 25+26 Y12/07 (tyttö 08/07)
Anskuli 74 33+28 Y01/08(tyttö 06/07)
Mariella81 26+29 Y01/08 (tyttö 04/07)
elma26 26+33 Y01/08 (tyttö 02/07)
Mindimandi 27+31 Y10/07 (poika11/06)
Karvakuono 28+30 Y01/08 (poika 06/07)
Annie75 32+30 Y02/08 (poika 11/06)
*mimmi* 24+30 Y02/08 (poika 12/06)
Mae3 26+30 Y10/06 (tyttö 03/06)
Kirsikka 28+31 Y01/08 (tyttö 09/05)

 
Annie75
Tervetuloa "mimmi" ja Mae3. Mulla ovis odotettavissa tällä viikolla, joten täytyy yrittää löytää sopivia hetkiä "lapsentekoon" :). Kävin iltapäivällä työhaastattelussa, kun entinen työ alkoi tökkiä. Toivottavasti pääsisin sinne, tulisis vähän uusia haasteita elämään. Tietty tää vauvahaaste on ykkönen, joten sikäli työpaikan vaihtaminen ei olisi järkevää. Toisaalta olen realisti ja todennäköisesti pikkukakkosen tulo kestää taas vuosia.

Jahas puuronsyöntiin kutsuu poika.
 
Karvakuono
Tervetuloa kaikille!

Täällä on niin kaamee flunssa etten saa nukuttua kun oon aivan tukossa! Onneks vasta mulla tää tauti, toivotaan ettei poikaan eikä tietysti mieheenkään tartu!

Täti tuli tänään... Ei olis tarvinnu... Ei se paljo kysele jotta sopiiko tulla. Mutta tosiaan viime kuussa meni ovis varmaan hukkaan. Mulla alkaa kuukautiset joka kuun 5.päivä... Nyt kierto 33 pvää. Mikä se on se raja ettei välttämättä ovuloi? Onks se joku 26-35 mikä on ns. normaali? Ennen mulla oli aina 28pvää kierto nyt se on ton 31-33 eli mulle aikas pitkä...

No, jos yrittäis mennä petiin... Kamalaa ajanhaaskuuta valvoa tähän aikaan kun poikanen nukkuu...

Flunssattomia päiviä muille!
 
Jellybean
Tervetuloa uusille!!

Täällä oon nettipimennossa ollut melkein kaksi päivää. Tämä on näitä peräkylällä asumisen huonoja puolia: kännykät ja netti toimii silloin kun huvittaa ja sähköt katkeilee tuon tuosta. Nyt kun netti toimii niin pitäisi kovasti töitä tehdä, mut elleissä roikkuminen on paljon jännempää. Mulla olisi pitänyt menkat alkaa eilen. Tai siis ennen esikoista ainakin kierto oli enimmäkseen 21-22 päivää ja se 22. päivä oli eilen. Ei uskalla kuitenkaan testiä tehdä, kun ei ole yhtään mitään oireita ja puuhastelut jäi melko vähiin oletetun oviksen tienoilla. Mut toisaalta testaamallahan saisi varmuuden ja voisi odotella tätiä sitten rauhassa.
 
Jellybean
En sitten malttanut kuitenkaan olla testaamatta. Kun tiesin että on testejä, niin ajattelin vaan niitä koko aamun ja sitten lopulta päästin itseni piinasta. Negahan sieltä tuli. TOSIN testiajan sisällä vaan katsoin et ei ollut viivaa ja sitten tyhmänä pari minuuttia testiajan päättymisestä tuli mieleen ruveta tihrustamaan haamua. Joku haalean vaalea viivanpaikka siinä on.. MUTTA sen siis huomasin vasta testiajan jälkeen ja se voi tosiaan olla pelkkä viivanpaikka, kun sen erottaa vain kovalla toivomisella ja mielikuvituksella. Voihan tässä leikitellä ajatuksella raskaudesta, kun edellisessäkin raskaudessa testasin menkkojen myöhästyttyä ensin puhtaan negan ja vasta monen päivän kuluttua plussan.
 
Kirsikka.
Hei vaan kaikki, kyllä on kamalaa nämä äidin omantunnon tuskat, tyttö heräsi klo 4.30 ja minä sitten komentamaan takasin nukkumaan painokkaalla äänellä, nyt sitä pitää töissä murehtia koko päivä että olisin voinu pienemmällä voluumilla hoitaa asian ja miten olisin parempi äiti, tuntuu että tämä äidiksi "kasvaminen" on loputon prosessi, aina on jostain mitättömästäkin asiasta huono mieli. Vielä kun tyttö itsekkin loukkaantui tuosta minun "komentamisesta".
Eipä täällä ihmeempää, kp 6/?23? tuppaa nuo kiertopäivien pituus unohtua kun olen syöny pillereitä niin kauan. Palaillaan.!!
 
*mimmi*
Tervehdys vaan kaikille minunkin puolesta!
Ihana ilma taas ulkona..ei tee mieli ulos lähteä, joten poika nukkuu tyytyväisenä parvekkeella päikkäreitä. Ja minä tietysti heti netissä pörräämässä. :)

JELLYBEAN, sinulla on sitten vielä jännäämistä.Pidän peukkuja.:)
Mulla itseasiassa kävi eilen hiukan sama juttu kuin sinulle. Eli tein testin kun mietitytti nämä tämän hetkiset "minimenkat"!! Luulin menkkojen alkaneen lauantaina kun tuli rusehtavaa tuhrua mutta nyt jo 5.pvä menossa ja kunnon vuotoa ei ole alkanut ja sitä ihmettelen suuresti. Minulla siis oli se keskenmeno vajaa 6vkoa sitten joten sen vuoksi kierto voi olla hiukan sekaisin ja ehkä menkat jäävät kunnolla tulematta. Mutta oli pakko kuitenkin testailla varmuuden vuoksi sillä viimeksi kun raskauduin niin tuli kans aluksi tuhruvuotoa ja sitten se loppui kuin seinään josta aavistelin raskauden olevan mahdollinen. No testi kuitenkin eilen illalla tehtynä oli nega mutta mua jäi kans häiritsee testissä näkyvä mahdollinen toisen viivan paikka!? Ootteko muut ikinä törmänneet samaan? Testit oli mammaksin puikkotesti. Ite en oo ennen mitään viivan paikkoja huomannut.Outoa. Raskauteen en itse siis usko vaikka mahdollista on.Testin tein lähinnä siksi, että perjantaina olisi juhlat tiedossa ja alkoholia myös siellä tarjotaan, niin parempi se on asia kuitenkin varmistaa niin voi sitten rauhallisin mielin juhlia. :)

Plussaonnea hurjasti kaikille! Nyt täytyy jo mennä kun kotityötkin ois jonkun tehtävä. :) -mimmi-
 
Jellybean
Mä testasin tuollaisella clearbluen puikolla ja myös häiritsee se viivanpaikka. Pitää parin päivän päästä testata uudestaan. Mulla oli viime vuonna mammaksin erittäin herkkiä testejä ja ensimmäisen testasin ihan puhtaan negan. Siinä ei näkynyt mitään minkä olisi voinut edes luulla olevan viivanpaikka tai haamu.

Katsoin juuri neloselta Meille tuli vauva -ohjelman ja vähän alkoi hirvittämään. Tosin siinä niillä oli 16kk ikäiset kaksoset ja sitten tuli uusi vauva, mut ne raukat oli ihan pulassa.
 
Jellybean
Kauhea nälkä! Tein jo quesadilloihin täytteen valmiiksi mut en uskalla ruveta paistamaan niitä, kun vähän väliä pitää käydä vaunuja heiluttamassa. Mieskin tulee vasta jossain kuuden-seittemän maissa, niin en kyllä sinne saakka jaksa odottaa. Hereilläkin Irkku on ihmeen kärttyinen, kun pitäisi koko ajan vaan sylissä hautoa. Kokeilin eilen ikeniäkin että jos vaikka on hampaita tulossa, mut en tuntenut kyllä mitään. Illalla kiljui pipo punaisena, enkä todellakaan tiennyt että mikä on hätänä. Laitoin sitten supon et jos on kipeä jotenkin. Kyllä ajatustenlukutaito tai vähintään kristallipallo olisi nasta synttärilahjaksi.. Saatiin ainakin hyvät naurut siitä suposta. Ei meistä kumpikaan ollut aiemmin sellaista laittanut ja kun tökkäsin sen sisään niin Irkku ähkäisi sen ulos vauhdilla. Pari yritystä siinä meni ja meinattiin kuolla nauruun.

Milloinkahan tekisin uuden testin? Jaksaisinkohan odottaa maanantaille. Ei ole kylllä ollenkaan sellainen olo et oisin raskaana, mut toivoahan aina voi.
 

Yhteistyössä