AJATUKSISSA 41

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LUmikukka80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, olipas tullut kivoja kommentteja... ;)

Ollaan nyt vähän sellaisella hiljaa hyvä tulee -linjoilla tämän vauva-asian kanssa nyt. Ajattelin nyt jättää hormonaalisen ehkäisyn pois ja ainakin toistaiseksi käytetään sit muuta ehkäisyä. Ja tästä siis on ihan miehen kanssa sovittu, eli en ole mitään hänen seläntakana vehtailemassa ;D

Tässä voi vielä tovi mennä ennen kuin sinne yrittäjien puolelle siirryn (kiitokset vaan kutsusta Minni :D ), kun kuitenkin tässä itselläkin on edelleen kypsyttelyä asian kanssa...Mut hitaasti mutta varmasti ollaan sinnepäin tuloillaan :)

Heh, huvittaa vieläkin tuon "pantavan" kommentit....

Tervehdys pitkästä aikaa..Kiirettä on ollut ja sitten iski flunssakin joka vaivaa edelleen...Tänne ei kuulu mitään erikoista,kp 12 olis nyt.Alkuviikosta ois oviksen aika.Menis nyt tää flunssa ohi niin vois alkaa puuhailee.Nyt ei oo oikein huvittanut kun nenä vuotaa koko ajan eikä mieskään halua tartuntaa saada..
Syksy se sieltä sitten tulee.Kaivoinpa tänään esille ompelutyöt ja jatkoin viime talvena kesken jäänyttä kaulaliinaa.Olettekos te muut kovia neulomaan tai muuten ompelutöitä tekemään?Mä en muusta välitä kuin kutomisesta ja niidenkin valmistumisaika on aika pitkä...

Kutominen on kivaa, mutta ei tee hyvää niskoille... :) Nuorempana tein muitakin käsitöitä, mutta innostus on vähän hiipunut.

Hitto kun ei tiedä pitääkö huomenna lähteä töistä koulutukseen vai ei... Se koulutus on 150 km päässä, että pitäis kyllä aamulla tietää mihin suuntaan lähtee ajelemaan.. Tämä on taas näitä pienen työnantajan haitoja. :)

Mä tykkään kyllä tehdä käsitöitä. Neulon ja virkkaan. Tahtoo vaan aina innostus lopahtaa kesken...lankakorista löytyy useammat keskeneräiset sukat ja lankoja joista oli joskus tarkoitus tehdä jotain..... ja pää pursuaa uusia ideoita :)

Täällä on nyt kp 1, tai siis menkat ovat alkamassa ihan näinä hetkinä. Ehkäisyrengas siis päätettiin nyt jättää pois...Pitääpä oikeastaan merkitä kalenteriin kunnolla nämä kuukautiset, kun säännöllisyydestä ei enää ole mitään takeita...Ollaanpahan sit ainakin paremmin kartalla. Toivon, etteivät nyt kovin alkaisi heittelemään.

Voikun te ootte ahkeria käsitöissä, mä aina silloin tällöin aloitan jotain mutta en saa valmiiks :) Muuten Lily, ainakin musta tuo Yourdays.com:in kalenteri on kaikista helpoin tapa pitää kiertoa selvillä. Siihen voi merkata ja laskea mahdollisen ovulaation, ja se näyttää "hedelmälliset" päivät.

Ai, en tiennytkään, että tuollaisia sivustojakin on... En vain tiedä että uskallanko mitään ovulaatiota alkaa selvittelemään. Ku eihän tässä vielä mitään yritystä ole tarkoitus aloittaa, enkä varsinkaan halua tästä vauvahommasta mitään stressiä itselleni muodostaa....Varsinki ku olen vähän liian hyvä stressaamisessa ja kaikenmaailman pähkäilemisissä. Mutta pitää nyt käydä kuitenkin katsomassa miltä tuo sivusto näyttää. Kiitokset vinkistä Minni! :)

moi! oon taustaillut teidän juttuja jo pitkän aikaa ja vihdoinkin uskaltaudun liittymään mukaan. tuntuu siltä et tartten jonkun foorumin, jossa voin vapaasti kirjoitella näitä asioita, kun omassa kaveripiirissä tää aihe ei oo vielä ilmeisen ajankohtainen. tai ei sit vaan osata jutella lapsiasioista vielä luontevasti. mä olen 27v. pääkaupunkiseudulta, täytän kohta 28, mies on muutamaa vuotta vanhempi. naimisiin ollaan menossa lokakuussa ja _tällä hetkellä_ tuntuu siltä et yrittämään vois alkaa joulukuussa. en oikein tiennyt mihin ketjuun liittyä, olisinko voinut hypätä suoraan jo tuonne yrittäviin, mutta ajattelin aloittaa täältä. tosi hyvä fiilis on aina jäänyt tätä ketjua lukiessa, toivottavasti vielä mahtuu mukaan!

Kp:ta ei oo kovin seuraillut, tähän asti siis oon käyttänyt laastaria, nyt mietin, jättaisinkö sen pois "tasaamaan kiertoa" ennen yritystä. tai siis noin selitän sen itselleni :) tää asia on pyörinyt mun päässä joka päivä jo jonkun aikaa, hitto, kun osais ajatella muutakin.. ehkä se epävarmuus -onko tää varmasti hyvä ja sopiva aika- kolkuttelee vielä takaraivossa, mut nyt oon huomannut, et mulle alkaa olla ihan sama, jatkuuko työt tai mitään, kunhan saan sen vauvan. huii!!

semmosta tänne!

Tervetuloa mukaan Lydia! :)

Täällä kovasti odotellaan menkkojen loppumista. Eihän me mitään yritystä vielä aloiteta, ja nyt tuntuu että voi hyvinkin mennä tovi ennen kuin jätetään ehkäisy kokonaan, on kuitenkin kaikenlaista häslinkiä tiedossa tuossa lähitulevaisuudessa. Mutta toisaalta sitä jännää, että miten se kondomin käyttö pitkästä aikaa alkaa sujumaan. Ja onko fiilis semmoinen paniikinomainen, että pistä nyt prkl se kumi vai onko sit semmoista, että ei nyt oo niin nuukaa. Nyt sitä oikeasti näkee, että onko sitä valmis vai eikö :D Ja se ehkä vähän jänskättää. Samoin kuin se, että millainen on olo kun en enää hormonaalista ehkäisyä käytä. Tasaantuuko fiilikset. On katsos tuntunu, että olen välillä aika v-mainen akka... Ois kiva jos se ois hormonien syytä, mutta jos kiukuttelu ei laannu ni sitten kai pitää vaan myöntää, että sitä vain on semmoinen kärty emäntä. Heh :)

Lydia, minäki mietin tätä ehkäisyrenkaan käytön lopettamista pitkään. Ihan vain just senki takia, että halusin nähdä, että miten keho ja mieli reagoi. Mutta mies oli vähän sitä vastaa, pelkäsi kai, että käy vielä "vahinko". Mutta nyt kun vauva-ajatukset eivät hänestäkään tunnu niin kamalalta, niin ei enää pistä hanttiin :) Kyllähän se varmaan kannattaa lopettaa ennen varsinaista yritystä, olen kuitenkin kuullut, että vaikutukset voivat kuitenkin kestää vielä kuukausia ehkäisyn lopettamisen jälkeenkin. Mutta tämä on kuitenkin kai yksilöllistä, toiset kun pamahtavat paksuksi saman tien ;)

Pakko hehkuttaa vieläkin: mulla ainakin mielialat tasaantuivat kummasti pillereiden käytön jälkeen. Ollaan nyt käytetty sieltä toukokuun lopulta kumia ja näköjään alkaa jo mieheltä vähän lipsumaan :) Minä en puutu siihen ehkäisyyn millään tavalla, saa käyttää tai olla käyttämättä, kuten haluaa.

Inhottava päivä ollut töissä... Väsyttää hirveästi ja pitäisi vaikeita juttuja taas kerran selvitellä.

Jossain oli tietoa, että pillereiden vaikutus saattaa kestää jopa vuoden. Mutta eihän sitä tiedä miten käypi.

Sehän tossa on just, kun se niin riippuu tapauksesta, että katoaako pillereiden tms. nopeasti vai ei..... Meillä nyt ei sinänsä tuon asian suhteen ole hoppua, kun vielä ei vauvaa yritetä saada aikaiseksi. Mutta kyllähän se mietityttää. Jotenkin kuitenkin pelkää, että tässä tulee vielä kestämään pitkään ennen kuin tulen raskaaksi. Mä kun vielä olen ikuinen pessimisti, ni avot. Mutta eikö se oo vähän niin, että pessimisti ei pety..? ;)

Mä kyllä toivon niiiiiin paljon että mielialat tasaantuisivat. Mutta tässäkin se pessimisti puskee esiin ja olen valmis jo tuomitsemaan itseni kärtyksi ämmäksi, kuten aiemmassa viestissä mainitsinkin.

Vai on alkanu kondomin käyttö lipsumaan..kohta se varmaan unohtuu kokonaan :D

Juu vähän on lipsunut :D Tähän ois nyt hyvä jonkun ulkopuolisen tulla irvailemaan ;) Minullakin on jotenkin sellainen tuntuma, ettei se raskautuminen meillä onnistu ihan heti... Mutta mies ei tunnut myöntävän, että mitään riskejä olisikaan *huoh*... No kylläpä se siitä.

Katotaan vaan ni on joku kommentoimassa ;)

Minäki olen miehelle koittanut selittää, etten välttämättä paukahda paksuksi samantien, siihen voi mennä kuukausia tai jopa vuosia. Ku koskaan eí voi tietää. No, turha tuota on vielä murehtia...

kiitos Lily83 ja Lumikukka taustatuesta ja muutkin tervetulotoivotuksista.. mulla jotenkin meni tänä iltana täysin hermot mieheen tästä asiasta ja muustakin, miten se osaakin olla niin raivostuttava. periaatteessa ollaan sovittu et yritys aletaan sitten marras-joulukuussa ja en muutenkaan haluis raskautua ennen häitä, et siellä ei paha olo etc. yllätä. joten tarran kävin kiltisti vielä liimaamassa masuun, jospa sitten tän kierron jälkeen jätän pois. eli mun vuoksi ei siis vielä tarttee jännäilllä. mies on muutenkin tosi nihkee leikkimään kumin kaa, sit se menee siihen et ei käytettäs kuitenkaan. vaikka meidän s-elämä on kyllä välillä aika surkeeta, mä haluaisin, mies ei. oon sitäkin sille jankannut, ettei ne lapset pyhästä hengestä sikiä. huoh..

lumikukka, mullakin on valilla niin arsyttavan hankalia hommia toissa, opiskeluaikoina aattelin, etten nyt näin paljon joutuis oikeesti tekee ajatustöitä työelämässä *laiskaminä*

hihii, musta on ihanaa kun teidän miehet "unohtelee" kumeja, suloista :)vaikka ei suurin osa miehistä kyllä tajua (kuten just tää mun) ettei se välttämästä ekasta laakista onnistu. kato tässä näkee miten hyvä itseluottamus miehillä on, eihän niillä voi olla mitään muuta kun supertavaraa :) :)

nyt BB:n seuraan..

Lydia, tuli vaan mieleen, että ehkä on vielä ihan hyvä että liimasin sen tarran. Meinaan vaan, että olen kuullut juttuja että menkat voivat heittäytyä hyvinkin hankaliksi ja tulla miten sattuu kun jättää hormonaalisen ehkäisyn pois, ja kun teille on sit kuitenkin ne häät tulossa niin eipä tartte ainakaan silloin jännäillä et jos täti yllättää (vau, olen sisäistänyt tämän täti-sanan, heh). Tietty en tiedä miten sun kierto menee, mutta tulipa kuitenkin mieleen :)

Mä eilen surffailin helistin.fi sivustoilla. Muistaakseni osoite oli tuo...no enivei. Luin sieltä kaikkea mahdollista tietoa raskaudesta ja synnytyksestä jne. Oli ihan mielenkiintoista eikä iskenyt yhtään paniikki. Tietty siellä ne tekstit on varmaan hyvin rohkaisevaan sävyyn kirjoitettu, mutta silti. Aiemmin kaikki synnyntyskertomukset ovat vaan hirvittäneet ja saaneet aikaan fiiliksen, että ei kiitos ikinä, mutta nyt on pikemminkin semmoinen olo, että pitäähän tuo kokea..vaikka se tulee todennäköisesti olemaan kivuliain kokemus ikinä.

Ihanaa huomata miten mies ei suunnattomasti ahdistu noista mun vauva- ja synnytyspuheista. Siis muutama vuosi sitten kun edes mainitsit sanan "vauva" se meni ihan lukkoon. Tietty, nythän ollaan asiasta keskusteltu muutenkin ja hän alkaa olla valmis perheen perustamiseen jne. mutta kivaa, että nyt voin kertoa ajatuksista. No, hulluahan se olisikin jos oltais vaavia puuhailemassa, eikä asiasta voisi mitään mainita....Ihanaa siis, että olemme jo tässä vaiheessa :D