Ajatuksissa 31

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saana...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi harmitus Sade. Täältä saat sympatiaa... Tiedät että täällä useita muita jotka tietää tunteen ja masis/raivari-olon. Yleensä auttaa jos saa jotain muuta ajateltavaa muutamiksi päiviksi. Kyllä sieltä taas uusi into sitten löytyy jossain vaiheessa...

suosittelun kyllä verkkoapteekkia..eilen tilasin ja tänään tulivat postissa, ja nuo testit maksoivat 4e/5kpl eli ei todellakaan paha hinta ja lisäksi tilasin ovistestejä, maksoivat 5e.

nyt taas unohdan nämä vauvahaaveet hetkeksi. Olen vaan niin kärsimätön luonne, että pelottaa miten kestän jos kestää lähemmäs vuottakin yrittäminen (mikä kai on suht tavallista nykyään). On se kyllä hassua tämä naisen elämä kun ensin murehtii että ei kai vaan ehkäisy petä ja sitten murehtii että tulispa raskaaksi ;)

Onko kellään kokemusta markettien ovis- ja raskaustesteistä? Mikä niiden hintataso on ja onko hyviä?
Jos jaksaisin malttaa että huomenna vasta hakisin uuden testin, niin torstaina pääsis testaan. Ne kun polttelee kotona kaapissa niin pahasti että säilyvyys on tosi huono...

Itsellä ei ole kokemusta markettitesteistä, mutta rfsun testit tais olla niitä tulkitse miten haluat -testejä?

Huuh, nyt on mobilatit ja magnesiumit haettu. Voi vitsti miten voikin olla koipi kipeä :( En kehdannut kuitenkaan ottaa sitä sinkkiä... Ois varmaan pitäny :S

Meni muuten eilen vähän taas hermo mieheen. "Ei yritetä vielä, joskus ennen joulua vois yrittää, ei siihen ehkä niin pitkä aika ole" jne jne jne. Eli siis milloin?!? hmph.

OK, "tulkitse miten haluat" ei sovi näin hyvällä mielikuvituksella varustetulle yksilölle... Huomenna siis apteekin kautta kotiin. Mutta vasta huomenna. Tänään muuten oli siitä merkittävä päivä, että mun kierto on pisimmillään ollut 33 (paitsi silloin kun oli >60), ja nyt on 34, eikä ole mitään tullut. Eli nyt vielä voidaan ehkä puhua myöhästyneistä menkoista, ensi viikolla tyydytään sitten siihen että ne on vaan jääneet välistä.

Koiven parantelua Saanalle ja Sateelle pikaista menkkojen alkamista (vai pitäiskö meidän vielä uskoa, luottaa ja toivoa plussaa?) Muita täällä ei oikein tänään olekaan näkynyt... Heipat teillekin :)

Huomenta!
Juu - mitäs minä hätäilemään ;)
Onko Saanan reisi parempi tänään?
Tulin juuri töihin ja nyt en kyllä enempää lörpöttele vaan lähden hakemaan teetä.

Huomenta!
Mies on selätetty moneen kertaan...nyt on sit taas sormet ja varpaat pystyssä et joko tärppäis... Jännäillään iipin kans samaan aikaan, mullakin oli 19.7...

Tervetuloa joukkoihin sade81!!!

Tuosta kateudesta...Tunnustan kyllä omalta kohdalta, kun kaveripiirissä melkein kaikki on tulleet ihan samantien raskaaksi. Itellä alkaa jo olla epätoivonen olo, kun on kohta puoli vuotta yritystä olla takana eikä mitään oo tapahtunu...

Tätä ovista taas ihmettelen. Tuleeko teillä muilla rinnat kipeeks oviksen aikana? Mulla tuntus aina olevan, sit pikkuhiljaa arkuus häviää ennen menkkoja. Aluks elättelin suuria toiveita et se ois raskausoire, mut ei näköjään kun se tulee melkeen aina.

Pikkumyy, mullekin toi yrityksen puolivuotispäivä oli katkera paikka. Jotenkin sitä olisi niin toivonut että sellaista ei olisi tarvinnut viettää... Mutta nyt oikein superpeukut pystyyn!

Hiii, *käärii hihat*, hurjasti peukutuksia! bd bd bd bd :)

On reisi onneksi parempi. Magnesiumia, mobilatia, vähän kävelyä, sauna ja ihan hellää hierontaa. Onneksi ei menny niin jumiin kuin joskus silloin. Kun en oikein voinu kävellä silloin, varsinkaan portaita. Ja meidän kirkossa on portaita ja paaaaljon..... Puhumattakaan sitten parin tunnin tanssisessiosta jne. Nyt kyllä alkaa taas jännittää ihan liikaa :S

Vai Neilikka meitä vielä kiusaa testaamattomuudellaan, höh.. No kyllä me jaksetaan sitä plussaa odotella! Pikkumyy ja Iipi ja Erica olis sit seuraavat "jonossa" toiselle puolelle.. Teiltä pitikin kysyä, että kun täti on tullut paikalle ja pettymyshän se aina on, niin onko teille tullut sellaista vaihetta ajan kuluessa, että ei ajattelekaan vauvoja niin paljoa? Mulla ainakin ekassa kierrossa oli kaikki ne toiveet ja oireet (ja myöhemmin paljastui, että ei edes oltu pupuiltu oikeaan aikaan;)) ) ja nyt on vaan sellaista turhautumista ja miettimistä, että onko itsessä jotain vikaa.. Että mietein vaan tässä, että muuttuukohan tämä muutaman kuukauden aikana sellaiseksi, että ei enää vauvoja mieti ihan niin paljoa.. No, onpas taas ihmemietiskelyä! Mut joo siis täällä meneillään kp 21 ja odottelen tätiä sunnuntaille 22.7. eli jänskäilen sit vähän Minnin, Iipin ja Pikkumyyn jälkeen.. :)

Minni, 26+24, Y5/07
Meea, 22+23, Y6/07
Saana 24+28, T 12/07
Neilikka 26+25, TJOT 01/07 alkaen
tytti. 24+24, Y04/
Erica, 30+33, Y4/07
Joanna79, 27+32, T5/07
iipi 32+35 Y2/07
Anna 27+25, Y4/07
Pikkumyy27 27+29, Y2/07
Ballerina 30+28, Y6/07
Stella-82 25+25 Y6/07
Mi-iu 22+26 Y näillä näkymin syksyllä häiden jälkeen :)

Vilkku, 31+31, Y5/06, LA 28.7.07
Daisy, 31+36, Y5/06 +11.10.06, la 21.6.07
Anttuli, 25+26, Y7/06 +26.8. la 4.5.07 -> 10.5.07 tyttö (3944g ja 52cm)
Katriina, 27+31, Y3/06 LA 21.4. -> 27.4. poika (2860 g ja 48 cm)
Pinja, 31+39, LA n. 17.4.07 -> 26.4. poika
Vanilla, 26+24, Y3/06, LA 12.2.07 -> 2.2.07 poika (3400 g ja 50 cm)
Sella, 23+23, TJOT, LA 21.9.2007
Jellybean 24+25, +5.2.2007

Listaa korjattu...

Lisääpä Sade itsesi listaan

Voi ----- (arvioikaa itse mitä viisikirjaimista sanaa tarkoitan)
Tuhrua havaittu.
Tosin olen sellainen jästipää, että en osaa tukahduttaa pientä toivonkipinää ennen kuin vuoto kunnolla alkaa. Mutta kait tässä pitäisi vaan iloita siitä että ne nyt luultavasti alkaa, että päästään sitten uuteen kiertoon yrittämään...
Suunnitelma uuteen kiertoon: greippimehu, ehkä yksi vyöhyketerapia, ovistikut (jos ei just olla hankalasti kesälomailemassa sukulaisilla) ja ehkä gyne. Ajattelin maksaa yksityisellä gynestä, että katsovat limakalvon paksuutta ja munasolun kypsymistä jne. Mua ei olla koskaan ultrattu, että eihän edes tiedetä onko mulla kaikkia osia messissä. Mutta haudutellaan nyt tätä seuraavan kierron strategiaa. . .
Hei tuun Anna vähän ajan päästä kommentoimaan sun ajatuksia, kun nyt vähän teen töitä ja harmittelen ja yritän hyväksyä ne ****:n tuhrut.

Voi v p s! Lauantaille on luvattu rankkasadetta! Mä en ala yhtään mitään! Ja sunnuntaille oikein kaunista auringon paistetta ja hellettä!

Voisin kuristaa jokaisen vastaantulijan, erityisesti miehen.

Voiko pms tulla vasta menkkojen jälkeen?!?

Saana: pika-ensiapuna tiedoksesi, että kesällä säätiedotukset on tosi epäluotettavia ja saattaa vaihtua vielä moneen kertaan! Ja eikö teillä ole ihan sisäjuhlat muutenkin? EIhän sää silloin niin kauheasti vaikuta. Luonto on kaunis joka tapauksessa. Ja morsian :)

Hurjasti Neilikalle peukutuksia, ettei muuttuisi tuhruja kummemmaksi! bd bd bd

*hengittää paperipussiin* Saiskohan näitä äänieristettynä?

Puuh, säätiedotuksen virheellisyyteen luottaen...
Onneksi on sisäjuhlat, mutta jos sataa kaatamalla niin eihän se mukavaa ole. Lähinnä siis paikkojen vaihtamisen takia.
Heh, musta on tulossa, tai olen jo kauhea Bridezilla... Onneksi oikeasti pystyn hillitsemään itseni jotenkuten, kiitos tämän varaventtiilin...

Täältä myös vielä peukutuksia Neilikalle ettei muuttuisi tuhruja kummemmaksi!
Peukkuja peukkuja bd bd bd bd

Iso harmitus ja lohtuhali Sateelle :/! Ja tervetuloa mukaan jengiin mikäli en sinua vielä ole toivottanut tervetulleeksi :)

Tuohon Annan kysymykseen. Joo kyllä mulla tuo on mielessä käynyt ja ollaan sitä yritettykin, mutta eihän siitä mitään tule! Ne ajatukset kun kuitenkin hiipii päähän vaikka kuinka yrittäisi olla miettimättä näitä juttuja. Hmph. Jotenkin tuntuu stressaavalta koko homma, "projekti". Vaikka tiedän että muilla saattaa olla ja onkin paljon "huonommin" asiat (monen vuoden lapsettomuutta, keskenmenoja jne.) ja tämä meidän 4 kk yritys ei vielä ole mitään. Mutta silti tää tuntuu turhauttavalta ja epätoivoiselta. En jaksa uskoa niihin kahteen viivaan kun ei edellisissäkään sitä tullut. Oireita ei ole joten olen jo toivon heittänyt tässä kierrossa, vaikkakin tiedostan että useimmalla ei edes tule oireita ennen plussaa... Jotenkin vaan tää pessimistisyys on syönyt mut kokonaan. Varmaan jotain itsesuojeluvaistoa ettei sitten pettyisi niin kamalasti kun täti kaartaa paikalle... Huoh.
Mittasin tänään aamulämpöjä, 36,8 eli mitenkään erityisen koholla. Eikö lämpöjen pitäisi olla koholla jos on raskautunut? Joten kai ne menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä :( vähän jo kouristelee masuakin. En ole vielä testaillut- ja en taida uskaltaakaan. Huominen biletys peruuntui joten ei senkään takia tarvitse testailla.

Erica, kp 31.

Erica, älä nyt masennu, mun mielestä nuo sinun lämmöt kuulostaa lupaavilta. Olen itse tässä kierrossa testaillut lämpöjä ja ennen ovista olivat 35,9-36,1 ja oviksen jälkeen ovat olleet 36,2-36,5, että mun lämpöihin nähden sun lämpö kuulostaa tosi hyvältä, mutta tietty ne on henkilökohtaisia, eli riippuu mitä sulla on ollut ennen ovista. Eli ei lämpöjen tarvi olla erityisen koholla (=kuumetta), vaan ettei ne laske sille tasolle, mikä on ollut ennen ovista. Masun kouristelu voi myös olla hyvä juttu! Mä kyllä pitäisin sinuna vielä toiveet korkealla.. Mikäs sun kierron pituus on, että koskas meinaat testailla, jos tätiä ei kuulu?

Saana, tiedän tunteen. me mentiin naimisiin toukokuun lopulla ja tietysti juuri silloin sattui sateinen ja harmaa lauantai..otti hieman päähän mutta onneksi kirkon jälkeen sade lakkasi ja illasta tuli ihan kiva ja vieraat olivat vähän ulkonakin. Harmitti kyllä kun meillä oli tarkoitus puhaltaa saippuakuplia kirkon jälkeen, niin eihän niitä sitten voinut puhaltaa..ja mekin vaan rynnättiin vauhdilla autoon. Ja ulkokuvauskin oli, joten siinä sitten vaan joku katospaikka piti hakea..kuvaussessio ei tosin kauaa kestänyt kun oli fiilis vähän kateissa mutta onneksi tuli ihan hyväkin kuvia. Ja päivä oli muuten tosi ihana, joten ei se sade oikeasti ole niin paha asia. Pidän silti peukkuja että lauantaina ei teilläpäin sataisi!

mulla menkat edelleen kateissa, vatsaa nipistelee/vihloo/sattuu aina välillä mutta ei tule tulosta. Olin eilen niin masentunut että mies jo ihan säikähti. Enkä halua menkkoja millään pillereillä aloittaa, koska eivät silloin ole "aidot". Nyt tuli mieleen, että voisiko mun menkattomuus (ja sitä kautta kaikki vauvaongelmat) johtua siitä kun mun painoindeksi on vaan vähän päälle 18?? olen ollut näissä mitoissa jo ainakin 10vuotta, kun en vaan liho. On mulla kyllä silti menkkoja tullut ihan normaalistikin..mutta pitäisiköhän sitä ruveta nyt varta vasten lihotuskuurille? vai onkohan tämä vaan joku post-häästressi..edelliset aidot menkat tulivat maaliskuussa ja sitten häästressailun takia jäivät seuraavat tulematta ja siirsin sitten varmuuden vuoksi häiden yli ja tulivat sitten noiden pillereiden jälkeen..nyt menossa kp38 =(

tulipas taas oma napa-juttua. pahoittelut!

Voi kun te oottee niin ihania - taas sitä huomaa miten samojen ongelmien kanssa painitaan.
Sade: Mää oon kans tota painoindeksijuttua huolehtinut. (Mulla nykyään kyllä 19) Mulle lääkäri sanoi, että alhainen painoindeksi ei haittaa, jos paino on pitkään pysynyt samassa - ei siis äkkinäisiä rajuja laihdutuksia. Mutta itse kylllä luulen että sillä on vaikutusta heikkoon hormonitoimintaan, sanokoon lääkäri mitä vaan. Tosi rasittavaa kun menkat ei tuu säännöllisesti, niin ei pääse läheskään niin usein uuteen yritykseen.

Erica: Positiivista mieltä kehiin - peliä ei ole vielä menetetty! Tiedän kyllä tuon olon, että ei halua liikaa uskoa, kun pelkää sitä pettymystä.

Annan pohdintoihin siitä ,että väheneekö jatkuva vauva-juttujen miettiminen yrityksen kestäessä, voin omalta kohdaltani vastata, että toisissa kierroissa olen jotenkin ollut niin varma että ei ole tärpännyt, että asia on aikalailla ollut taka-alalla, muta aina välillä kun toiveet nousee vahingossa korkealle, niin kyllä tää on yhtä kiduttavaa kuin alussakin. Olisi varmasti hyväksi keskittyä kaikkeen muuhun, mutta miten ihmeessä mulla voisi olla nin paljon muuta tekemistä, että en ehtisi miettiä raskautumista?! ;)

Minni, 26+24, Y5/07
Meea, 22+23, Y6/07
Saana 24+28, T 12/07
tytti. 24+24, Y04/
Erica, 30+33, Y4/07
Joanna79, 27+32, T5/07
iipi 32+35 Y2/07
Anna 27+25, Y4/07
Pikkumyy27 27+29, Y2/07
Ballerina 30+28, Y6/07
Stella-82 25+25 Y6/07
Sade81 26+28 TJOT 06/07 alkaen

*hillitöntä hihitystä ja hekotusta*

Löysin oikein hyvin itseäni kuvaavan sarjishahmon! Kiroilevan siilin! Just niinkuin mä! :D

Ja joku parempionninen vois avata uuden ketjun kohta...

Niin, pitäisi kai vähän positiivisemmin ottaa tämä asia. Jotenki sitä vain jo elää valmiiksi sen pettymyksen kanssa, höh. Mutta nyt kyllä lupaan nostaa hännän hieman enemmän pystyyn! :)

Mun kierto vaihtelee 28-34:een asti. Tosin tässä kierrossa olin tuntevani oviksen tasan 14 päivää sitten, eli kp 17, eli nippaili munasarjoista ja limailu oli runsasta. Joten senkin takia uskon että ne menkat alkaa tänään tai viimeistään huomenna, jos nyt siis ovis oli tuolloin... Mulla kestää oviksesta aina se 14 vrk menkkoihin. Huu, jänskättää....En tiedä milloin uskallan testailla jos ei tätiä ala kuulua...Ehdotuksia? :)

Sade, mulle lääkäri joskus sanoi muutama vuosi sitten kun olin hieman hoikemassa kunnossa kuin nyt, että on "helpompaa" raskautua jos saan muutaman kilon lisää kun se aika koittaa. Noh, nyt mulla ei todellakaan ole sitä ongelmaa kun on tuo tehokuntoilu jäi vuosiksi pois tuon niskavamman takia (lähes 10 kg massavampana ;) ). Mutta toisaalta sitten taas mulla on tuttuja jotka ovat olleet suorastaan äärimmäisen laihoja ja raskautuneet silti ihan normaalisti. Joten en ihan jaksa uskoa tuohon ellei nyt ihan anoreksian puolelle mennä. Stressi on kaiketi mun ymmärryksen mukaan suurin syy häiriöihin jos ei mitään muuta todettua vaivaa ole kuten PCO, endo jne. Mutta voin olla väärässäkin :)

Onpa tylsää töissä...

Päivitin omia ikätietojani listaan... :)

Minni, 26+24, Y5/07
Meea, 22+23, Y6/07
Saana 24+28, T 12/07
tytti. 24+24, Y04/
Erica, 31+34, Y4/07
Joanna79, 27+32, T5/07
iipi 32+35 Y2/07
Anna 27+25, Y4/07
Pikkumyy27 27+29, Y2/07
Ballerina 30+28, Y6/07
Stella-82 25+25 Y6/07
Sade81 26+28 TJOT 06/07 alkaen