Ajatuksissa 27

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minni..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hillitöntä hirnuntaa. Voi vitsi, mahakuvia pitkin toimiston seiniä! :D Mahtaa olla kyllä työpaikkakiusaamisen huipentuma.

Voi iipi.. Meillä mies olisi varmaan saanut kyllä aikamoisen räpätyssoppamykkäkoulun niskaansa tuossa tilanteessa...

Ei ollut paha hammaslääkärireissu kuitenkaan, vaikka niin pelkäsinkin. Se oli vaan joku limakalvon liikakasvujuttu. Että hyvää ruokahalua! :P Ihan pikkujuttu oli sen poisto, mutta vitsit siitä sellaisesta nuppineulan terän kokoisesta reiästä jaksoi tulla verta! Ihan uskomatonta, ei meinannut hyytyä millään.

Hmph. Mun mummo soitteli eilen, se kun tietää siitä mahdollisesta työjutusta. No kysyipä se sitten, että mites se meidän lasten hankinta, kun tuollainen keikka on tulossa. Niinpä... :S

Huh Saana että ei ollut mitään ihmeellistä sun suussa. Tuohon teidän lastenhankinta-aikatauluun, että onneksi olet vasta 24! Tässä ei ainakaan biologia laita dead lineä hommalle ihan heti. Ymmärrän kyllä täysin että joku vuoden odotus tuntuisi aivan loputtoman pitkältä, mutta silti olisit keskivertosynnyttäjiä reilusti nuorempi. Paljonhan odottamisen odottamisen odottamisen mielialaan vaikuttaa sekin, miten hyvin viihtyisit uudessa työssä. Koska se muuten alkaisi? Ja aika varmaa on, että viihtyvyyttä pienentäisi ratkaisevasti se, jos joudutte taas asumaan eri paikkakunnilla :( Minkätyyppisessä työssä miehesi on, että voisiko uuden työn löytyminen olla mahdollista? Mihin muuten Saana sijoitat kaikki raskaustesteistä säästyvät rahat nyt kun taat ehkäisette???

Niin, onhan tässä vielä aikaa... Mutta muuhun sukuun nähden alan olla jo pahasti yli-ikäinen... Ja kun olo tuntuu siltä että pitäisi jo edes yrittää laittaa alulle. Hmph.

Mies on nyt määräaikaisessa työssä, päättyy syksyllä. Hankalinta on juuri se, että olemme kollegoja. Heh, mun ois varmaan pitäny iskeä joku sairaanhoitajapoika silloin aikanaan ;)
Olis se odottamisenodottamisenodotus vähän helpompaa jos asuttaisiin saman katon alla.

Työ alkaisi ilmeisesti mahdollisimman pian. Saako muuten määräaikaisesta työsuhteesta lähteä??? Mikä on irtisanoutumisaika?

Hei tuo on muuten totta! Nythän mulla on ylimääräistä rahaa käytettävänä! Haa! Helsinki siis kutsuu viikonloppuna! :D
No ei vais, pitäisi löytää ne kengät ja laukku...

Aivan kuten Neilikka sanoi: 24-vuotiaana vuoden lykkäys tuntuu näin "seniorin" näkökulmasta katsottuna vielä ihan kohtuullisen realistiselta. Näin yli kolmekymppisenä se onkin ihan eri juttu! Mutta voin myös kuvitella miten radikaalilta se Saanasta tuntuu, olisi varmaan tuntunut aikanaan minustakin jos elämäntilanne olisi ollut toinen...

Täytyy kyllä sanoa, että 'onneksi' oma työpaikka on hyvin miesvaltainen, joten täällä ei voisi kuvitellakaan mitään isomahajulisteita seinälle. Huh helpotus! Sen sijaan täällä on viljelty hienoja arvojulisteita hienoinen korulauseineen ja isoja kuvia kypäräpäisistä kavereista, jne.

Saana, unbelievable- me ollaan kyllä niin sielunsiskoja… Olen myös naimisissa saman alan heebon kanssa. Ei me siis tietenkään samassa työpaikassa olla, eikä kyllä pystyttäiskään, kun erikoistumisalueet on ihan erit, mutta samasta koulusta ja linjalta lähtöisin…
Määräaikaisen työsuhteen katkaisu riippuu siitä mitä työsopimuksessa lukee. Kaikkia ei ole välttämättä mahdollista purkaa (mutta miten se käytännössä estetään?), mutta osan voi, ja silloin työsopimuksessa lukee se irtisanomisaika. Mutta suurimmassa osassa tapauksia varmaan aika lailla sovittavissa oleva juttu. Taidan muuten arvata mihin kaupunkiin (tai lähelle) olet menossa (siitä jatko-opintojutusta päättelen), ja ihan väärälle laidalle Suomea heilahdat täältä katsoen!
Antoisaa Helsingin shoppailureissua! Mulla ei muuten häissä ollut omaa kassia ollenkaan, kun ihanainen kaaso kantoi mun tavaroita.

Hih, hauska “gallup” kehittynyt itsestään. Mitä julisteita työpaikkasi seinällä on! Meillä on eräitä kuljetusvälineitä ja karttoja. Sit tietenkin firman brändimanagereiden ylimaallisia luomuksia, joissa nyt saattaa olla mitä tahansa eläkeläisistä sademetsän liskoihin. Niillä kyllä mielikuvitusta riittää…
Nyt mää en taas ollenkaan saa tehtyä töitä. Yritän olla hetken pois!

Hih, tosiaan menee meillä sitten miesasiat samankaltaisesti :)

Mitä tarkoittaa työsopimuslain mukainen?

Ja sitten sekoitan vähän pakkaa: siinä kaupungissa ei taida olla edes ammattikorkeaa ;) Mutta joo...

En mä kyllä omaa kassia haluaisi kantaa, äitini mielestä sellainen vain pitäisi olla...

Hmm... Täällä seinillä tuntuu olevan yleisesti esim sammallajien, perhosten jne kuvia. Eli ihan vaan huvijulisteita, eivät liity firmaan millään lailla.

Miksi ihmeessä ihmisen pitää olla niin tyhmä(?) että aina kun on jotain uutta tiedossa, niin kummasti ajatukset meneekin vaan lisääntymiseen? AAAAARGH. *hakkaa päätä seinään*

Niin, varmaan kuulostaa lähes teinin mankunalle "no kun mä haluan" jne...

Jaahas, tällä kertaa mun arvaukset Saanan kaupungista meni sitten metsään ;)

Tulkaapas viettämään perjantai-iltapäivää tänne!

Onko teillä kellään takana sellaista tilannetta, että olisitte muuttaneet toiselle paikkakunnalle, jossa ette tunne juuri ketään? Mitä tahdon nyt sanoa, on suomeksi että me ollaan lähdetty töiden perässä, eikä täällä ole kuin yksi kaveripari. Onneksi meillä molemmilla on kivoja työkavereita, mutta ei se ole silti sama. Kauhean hidasta löytää kavereita, kun ei enää esim. opiskele. Mistä niitä löytyisi??? Ainoa vastaus minkä keksin on että lasten kautta ja siihen vastaus on että "NIINPÄ".

Juu, minä muutin aikanaan miehen perässä toiseen (vieraaseen) kaupunkiin. Kävin vielä entisellä paikkakunnalla jonkun aikaa opiskelemassa, mutta kun sekin loppui, aloin etsiä töitä ihan uppo-oudosta kaupungista. Jotenkin niitä kavereita vaan sitten jostain aina ilmaantui. Ja sitten varsinkin, kun siirryin pelamaan paikalliseen seuraan ja lopulta kun sain työpaikankin.

Opiskelujen ja aktiiviurheilun jälkeen ja työpaikan vakiinnuttua tuntuu kyllä siltä, että seuraavat ystävät löytyvät juuri lasten kautta. Kuvitelkaa tällainen 30+ naisihminen samanikäisten porukkaan lapsettomana! Kyllä siinä yhteiset keskustelunaiheet on joskus vähissä... Mutta sitten joskus on asiat toisin, eikö vaan kanssasisaret?

Mulla on aina ihan sama ongelma. Siis tuo kavereiden saanti. No toki nyt mun vieraissa kaupungeissa oleskelut on olleet niin lyhytaikaisia, että työkaverit ovat ns riittäneet. Ja onneksi on netti keksitty! Nim koukussa palstaan.... Mutta jos nyt ajattelen, että mulla on opiskelut lähes ohi, niin en mäkään kyllä oikein muuta keksi kuin ne lapset...

*jatkaa pään hakkaamista seinään*

No lohduttaa tämä nyt edes vähän että en ole ainoa joka ei heti paikalla löydällä seuraa! Olisi vaan niin kivaa jos olisi tavallisia tyttökavereita, joiden kanssa voisi käydä kävelyllä ja muuta mukavaa... Mutta onneksi ootte te! *halaus kaikille*
Rattoisaa viikonloppua!

Juu hauskaa viikonloppua! Mäkin tästä kohta lähden sitä viettämään. Eli suunnittelemaan mahdollisimman tehokasta shoppailureittiä ;)

Kuka haluaisi avata uuden ketjun? :)

Taidan minäkin jo lähteä viikonlopun viettoon. Toivottavasti ei satais. Pitää käydä mökillä istuttelemassa kukkia yms. yms. :-)

Pistäydyin odottajien puolella ja onneksi siellä oli ketju, jossa kyseltiin yli 30-vuotiaiden raskautumisesta. Helpotti hieman kun huomasi, että se voi vielä minultakin onnistua kaikkien niiden e-pillerivuosien jälkeen. Huh helpotus...

Hauskaa viikonloppua shoppaajille ja niille jotka tekevät jotain muuta ;-)