Ajatuksissa 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ajatuksissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ajatuksissa

Vieras
Vilkku, 31+31, Y5/06, LA 28.7.07
Daisy, 31+36, Y5/06 +11.10.06, la 21.6.07
Anttuli, 25+26, Y7/06 +26.8. la 4.5.07
Katriina, 27+31, Y3/06 LA 21.4.
Hj, 24+28 ??? joskus
Anna, 26+23, T3/07
Erica, 30+33, Y4/07
Joanna79, 27+32, T11/06
Pinja, 31+39, LA n. 17.4.07
Minni, 26+24, Y5/07
Vanilla, 26+24, Y3/06 LA 02/07
Sella, 23+23, Y jossain tulevaisuudessa
Annemaria, 23+28
minna78, 29/40
Meea, 22+23, Y aikaisintaan 2008
Saana 24+27, T 8/07 (ehkä)
Neilikka 25+25, T04/07 (ehkä)

Uusi ketju, uudet kujeet :) Ja toivottavasti uudet plussatuulet niillejoille baby on toiveissa :) Mä en muuten muista milloinka tää ketju on alunperin perustettu, mutta kai siitä kohta on vuosi, ainakin ensimmäisellä plussaajalla, Vanillalla on jo laskettu aika jo helmikuussa.

Mites teidän joulusuunnitelmat sujuu? Onks teillä lahjat ja kuusi hankittuna? Meillä ei oo kuusta kun mennään appivanhemmille jouluks, eikä paljon olla kotona ennen sitä. Sitäpaitsi ei meillä oo hirveesti tilaakaan :) Mutta ens vuoden alussa muutetaan ainakin pikkasen tilavampaan. Suurin osa lahjoista on hankittu, ihan parin sukulaisnaperon lahjat on vielä ostamatta. Levittelin eilen illalla kaikki lahjat, paketit ja narut lattialle ja paketoin. Se on kyllä aika kivaa puuhaa. Ja viikonloppuna laitoin ensimmäistä kertaa kortit postiin lähisuvulle ja parille kaverille.

Nyt juon jouluteetä ja polttelen kynttilöitä täällä kotona. Ja kuuntelen Antti Tuiskun versiota "näin sydämeeni jouluun teen" jonka latasin netistä :) Mies raukka on vähän kuumeessa ja tuli aikasin kotiin töistä. Voi kun se on söpö kun nukkuu tossa sohvalla.
Onneks kaikki nyt ei ole ihan kamalaa menkoista huolimatta :) (toi on muuten aika kaunis joululaulu!)

Kauhea joulustressi! Osa lahjoista on hankkimatta vieläkin. Ja ne joulukortit! Apua! Ehtiikö ne vielä? Kai ne suunnilleen..? Kummilapsille on niin helppo ja hauksaa ostaa lahjoja, mutta aikuiset! Voi tuska ja ahdistus! Mitähän aikuiset tykkäisivät pehmoista? :D

Ei tule asuntooni joulukuusta tänä vuonna, kun en ole siellä kovin paljon. Josko sitten ensivuonna, jos asuttaisiin miehen kanssa taas samassa paikassa... :) Jos se saisi töitä....

Nyt se on päätetty. Jos ei töitä ala kuulumaan, jatkan opiskelua. Siis en syvemmälle alalla vaan leveämmälle :D

Jee, tänään pääsen leipomaan viimeinkin! Että mitä joulusiivoamisesta, kun vapaan illan voi käyttää leipomiseen! :D

Onko kaikilla joulukiireitä, kun palstat ovat niin hiljaisia? Asia varmaan korjaantuu keväämmällä? :D

Hihih, pitäisköhän omaksi iloksi alkaa jännäilemään ilman aihetta? Ihan vaan niinkuin ajan kuluksi :D

Kaffetta, kaffetta.. :D

Heippa, no jännäillään Saana vaikka vaan ihan ajan kuluksi :)

Auauauau! Mulla on niin kamalat menkkakivut että vetelen tässä särkylääkkeitä ja olen välillä ihan kippurassa. Rasittava asia noi menkat...

Ihan hyvä päätös, Saana, että jatkat opiskelua jos ei työtä löydy. Opiskelu ei voi ikinä mennä "hukkaan". Ihan uuttako alaa ajattelit vai täydentää nykyistä osaamista?

Kyllähän aikuisille sopii pehmeät paketitkin hyvin. Esim. lämpimät aamutoffelit tai kylpytakit tai jotain. Naispuolisille oon joskus ostanu lahjakortin hartiahierontaan tms.

Mutta joo, kieltämättä naperoille on kivointa ja helpointa ostaa lahjoja, mulla ei oo ainakaan mitään ongelmia löytää söpöjä lastenvaatteita kaupoista kunhan tietää koon :)

Voi, menkkakivut on kyllä niin ... .

Ajattelin täydentää nykyistä. Mutta saa nähdä keväämmällä sitten kun hakuajat tulee, että jos sitä vaikka hakis johonkin ihan muuallekin, johonkin lyhyempään koulutukseen :)

*iso masentunut huokaus* Kuulin kiertotietä, että työhuoneeni annetaan toiselle ennekuin tämä työsuhde edes loppuu. Siivouskomero siis kutsuu. Kyllähän sen arvasin jo etukäteen, mutta potuttaa se silti. Muutenkin nämä työjutut ahdistaa nyt tavallista enemmin, kun on pimeääkin. Höh, kohta tarvis varmaan käydä hakemassa jotain piristyspillereitä lekurilta.
Tai jos saisi ihan jotain muuta mietittävää kuin työjutut ;) Toiveajattelua :C

Lekurilta tuli eilen ne labravastaukset. Ei mitään syytä. Toivoin jo, että olisi ollut joku pikkutulehdus, johon olisin ottanut lääkekuurin ja se olisi ollut siinä. Mutta kun ei. Eikä se sitten sanonut mitään jatkostakaan. Että pitäisikö tässä alkaa taas soittelemaan sinne vai todeta vaan, että jos ei pahene, niin antaa olla?

Sella?????????

Minni: positiivinen puoli sun menkkakipuihin, eipä ainakaan ole jouluna! Jaksua! Törmäsin tänään töissäni lyhenteeseen PMS, ja hymyilytti kun luin selityksen: Power Management System!!!

Tsemppiä Saanan työpulmiin. Kohtalo ratkaisee asian loppujen lopuksi parhain päin. Oletko tietoinen, että työkkärin kautta voit työttömänä mennä ”työharjoitteluun”. Eli valitset unelmatyöpaikkasi, ja menet sinne firman kannalta ilmaisena työntekijänä työharjoitteluun. Saat työttämyyskorvuksen + 8 € per päivä, ja voit olla 2-6 kk. Tän jälkeen työpaikka haluaakin palkata sut vakkariksi! Anyway, älä huoli, kaikki järkkääntyy! Kysyit muuten joskus mun miehen töistä, ja tällä hetkellä se on parin kuukauden jatkokoulutuksessa. Pian edessä harjoittelupaikan etsiminen, ja toivotaan kovasti että sieltä sitten selviäisi jatkoakin!

Nyt miehen joululahjaa ostamaan, sitten kaikki onkin valmista! Lämmin jouluhalaus kaikille! Koitan tulla paremmalla ajalla taas pian.

Vooooi...

kylläpä jotkut miehet osaa olla herrasmiehiä. Mun (komea) miespuolinen työkaveri kerto, että on kattellu jotain tyttöä joka on jouluapulaisena miestenvaateliikkeessä. Ja mietti et miten vois tehdä aloitteen. Niin se aikoo sit tehdä joulukortin ja viedä sen sille tytölle. Ihan vaan et hyvää joulua ja laittaa sit oman puhelinnumeronsa siihen. Jos ois sinkku niin tollanen ois varmaan aika ihanaa jos joku yllättäis tollei.

ISO halaus Saanalle! Muakaan ei vähempää vois työhommat kiinnostaa, vaikkei täällä nyt oikein mitään tapahdukaan. Ja joo, ulkona on pimeetä ja kylmää eikä siellä huvita ollakaan. Mutta onneksi nyt on joululoma tulossa, ja saat toivottavasti ihan rentoutua ja olla rauhassa poikaystäväsi ja perheen kanssa. Ja ajatella jotain muuta kun työtä. Meette vaikka jonnekkin kylpylään tai jotain käymään päiväseltään, musta se on ihanaa jos ulkona on kylmä. Ja laita kotiin vaikka kynttilöitä, mielellään sellasia hyvän tuoksuisia, niin saat vähän tunnelmaa. Hemmottelet itseäs! Laitat kaakaota tai ostat jotain hyvää suklaata, laitat naamion naamaan ja vuokraat Sinkkuelämää tai Frendejä :) Because you´re worth it!

Voi että mikä mies! Sehr romantisch! *snif* :,D *ja iso huokaus*
Eikös joku siellä ollut romanttinen kukkien kanssa?
Onko tanskalaiset siis todella paljon romanttisempia kuin suomalaiset? (Vai olenko vaan saanut anriromanttisen miehen..?)

Kylpylä kieltämättä kuulostaisi aikas mukavalle :) Ihan uimahallikin kun on jo niin mukavan piristävä. Minäkö muka kaamosmasentuja?? :D *haaveilee hiekkarannoista ja auringosta*

Kiitos Neilikka, tuota en tiennytkään. Tosin enpä ole paljon selvitellytkään asioita... Pitää pistää harkintaan. Tosin jos/kun jatkan opiskelua niin kesällä pääsen kesäharjoitteluun, jos en ota papereita ulos. Valmiinahan ei voi mennä kesätöihin täällä ainakaan...
Hih, pitäisköhän pelata venäläistä rulettia enemmänkin niin voisi siirtää työkuvioiden miettimistä eteenpäin? Todella kannattava ajatus :P

Joo näköjään täältä Tanskasta löytyy romanttisia miehiä, kun se ei edes ollut se sama työkaveri joka lähetteli kukkia. Kyllä mullekin kiikutellaan kukkia aina joskus, se on ihan hyvää tasapainoa haiseviin sukkiin ja sohvalla piereksivään röhnöttäjään, joka EI ole valmis vauvoihin.

Tylsääääää töissäääääää.....

Oliskohan muuten hyvää sellainen maustekakku, johon tulis omenaa? tai rusinoita?

Jee, mikä töihinkeskittymiskyky...

*väsyneen ihmisen hekotusta* menasi tulla tuon kakun u i:ksi.. Mitähän siitä leipomisesta tulee, jos puheet ja kirjoitus on mitä on jo nyt :D

nim. paistoin eilen kananmunan ilman voita... omistan siis huonon pannun, johon muutenkin kaikki tarttuu kiinni...

Kyllä sitä ihminen voikin nähdä omituisia unia!
Olin ihan mielettömän mustasukkainen siitä, että serkkuni oli plussannut ja mummini oli ihan onnessaan asiasta. Kun siinä unessa tiesin, että oma plussani tulisi ihan kohta, ja serkun plussan jälkeen oma plussani ei olisi mitään.
Huh huh, oli muuten aamulla pikkuisen kakaramainen olo. Enhän oikeasti olisi serkulle tuosta tietenkään mustis! (Enhän?!?) Vai olisinko alitajuisesti kuitenkin??
Eipä vielä serkku ole ilmoitellut mitään, vaikka heillä on kaikki asia ns. valmiina... Että josko se lähiaikoina ilmoittelisi plussasta :D

*huokaus* Näin taas niin ihanaa unta, että olin raskautunut... :)

Voi että tulee kyllä niin tippa silmään, kun lukee noita muita ketjuja. Tuntuu että nyt on tullut todella paljon keskenmenoja.. Miksi elämän pitää olla niin vaikeaa?

Onneksi työkaveri on muualla käymässä, ettei ihmettele tätä niiskutusta

Voi Saana... *hali* Ois se kyl ihan kamalaa jos tulis keskenmeno, varmaan mitä pidemmässä vaiheessa se tulee niin sitä vaikeampaa se on.

Mä oon kans sitä mieltä että kaikki on ihan pepusta tänään -eilen illalla nousi sit kuume (mies oli ollu jo pari päivää kipee ja nyt oli sit mun vuoro) eli pää on halkeamassa ja kurkku on ihan megakipeä. En jaksais yhtään....

Heipä hei tytöt!

Sella se vaan pitää meitä jännityksessä – vai onko mulla mennyt jotain ohi?

Saanan pohdinnat siitä, pitäisikö työelämän suhteen luovuttaa hetkiseksi ja panna pullat uuniin, tai kouluttautua uudelle alalle ovat kuin suoraan omasta elämästäni jokin aika sitten. Eli lähetän suuresti sympatiaa sinne päin, ja muuta en voi sanoa rohkaisuksi suuntaan enkä toiseen kuin että ihan varmasti asiat järjestyy parhain päin. Auttaisin enemmän jos pystyisin!

Pikaista paranemista Minnille!

Sitten omaa napaa. Olen aika tyynesti pystynyt elämään ilman jatkuvaa mietiskelyä, ja meillä on tarkoitus sitten keväämmällä pohtia tilannetta uudelleen. Täällä uudella työpaikalla on paljon nuorta väkeä (enemmistö miehiä), ja monilla on pieniä lapsia. Ihanaa kuunnella ylpeiden isien juttuja jälkikasvustaan! Jotenkin tullut sellainen olo, että täällä kohtuullisen pikaista ä-lomalle jäämistä ymmärrettäisiin. Ja kun itselläni on tunne, että olisin pois alle vuoden, ja mies jäisi sitten kotiin, niin ehkäpä piankin??? Nyt kun työ- ja kotiasiat on hyvin, niin välillä kyllä tuntuu että vapaa-ajalla saisi olla syvempääkin merkitystä kuin itsensä viihdyttäminen. Meillä on muutenkin parisuhteessa roolit perinteiseen malliin verraten nurin päin, ja tuntuu siltä että tämä vauvajuttu etenisi paremmin jos mies voisi synnyttää…

Tänään vielä viimeiset hankinnat joulua varten ja kaksi päivää töitä ennen lomaa!

Mites Sella?

Kiitos Neilikka! Kyllähän ne asiat aina lutviutuu. Kun vaan saisi niitä vähän nopeutettua.

Hih, ollaankohan me samalla alueella töissä? :D Maailma on kyllä niin pieni, että en ihmettelisi yhtään, vaikka joka päivä törmättäisiin :)
Ihanaa, että asiasi ovat hyvin! :D

Iih, mies alkaa ilmeisesti vähän pehmenemään! Siis todella vähän, mutta suunta on oikea.

Eilen juteltiin, niin sanoi tavanneensa vanhan luokkakaverinsa. Olivat käyneet läpi muiden luokkalaistensa kuulumisia, myös lapsien osalta. Kaveri, siis naispuolinen, sitten kysyi meidän tilannetta, ja sanoi sitten miehelle: "Susta tulee hyvä isä, oon aina tiennyt sen." *onnellinen huokaus* Ihanaa, että joku muukin on sitä mieltä! :D
Mies sitten sanoi, että on ollut niin vastahankaan sen vuoksi, että on pelännyt muutosta. Ja huom. tämän sanoi perfektissä, ei preesensissä. Olisko merkki pehmenemisestä.

Ja nämä otti ihan itse puheeksi, en ollut sanonut mitään lapsiin viittaavaa.. :D

Tulipa taas sekavasti ilmaistua :D

Ihanaa, ihanaa!

Ensinnäkin, että Neilikalla on palaset loksahtaneet paikalleen, ja teidän arki kuulostaa oikein tasapainoiselta.

Ja toiseksekin että Saanan mies on vihdoin pehmenemässä :)

Eihän tässä tiedä vaikka jos sitten loppukeväästä oltais kaikki oikeesti yrittämässä ja jännäämässä... vähän se ois kiva!

Mulla ei oo onneks enää kuumetta, vaan räkänen ja paineinen pää, mutta ainakin tietää että tää on ehkä helpottamaan päin. Eli nyt on ainakin toivoa että olisin jouluna terve :)

Hyvähyvä, Minni alkaa paranemaan. Parit raa-at valkosipulit vielä kitusiin, niin luulisi lähtevän kokonaan jouluksi :)

Puuh, vielä huominen töitä, sitten vois nukkua pari päivää.

Voi itku näitä töitä, siis ihan kirjaimellisesti! Tai siis lähinnä niiden loppumista ja puutetta. Eihän tässä näin pitänyt käydä! Vai onko Kohtalolla tai jollakin muulla korkeammalla voimalla omia suunnitelmia, joista ei ole viitsinyt vielä kertoilla? Jotain mukavaa? *sellainen makupalaa kerjäävän koiranpennun toiveikas ilme*

Ihanaa, tänään on vielä kauneimmat joululaulut, josko se toisi vähän jouluista mieltä :)

no, kyllä nää konvehditkin näyttävät tepsivän flunssaan :) täytyy sitten joulun jälkeen aloittaa uusi sporttinen elämä kunhan olen toipunut tästä flunssasta ja joulun syöpöttelystä :)

Milloinkas sulla loppuu sit työt, Saana? Nyt jo heti joulun jälkeen vai? Voihan sitä olla että uusi vuosi tois mukanaan vaikka mitä kivoja yllätyksiä... :)

No, sohva ja TV kutsuu. Mies lupasi hakea pitsan kun ei kumpikaan jakseta laittaa ruokaa tänäïltana (turha ostaa mitään jääkaappiin kun huomen illalla lähdetään kuitenkin viikoksi pois anoppilaan). Oi kamala mitkä elintavat. No, onneksi oon sentään syöny hedelmiä tänään, ehkä ne tasapainottaa noita suklaan ja pitsan kaloreita :)

Mitäs te aiotte tehdä joululomalla? Me ollaan siis anoppilassa ja ei oo mitään sen kummempia suunnitelmia välipäiville. Ei oo oikein rahaa tehdä sen kummempaa... Yleensä pukinkonttiin eksyy aina joku kirja, yleensä luen paljon joululomalla, kun taas muulloin ei ikinä ehdi. Ja ajateltiin käydä leffassa kattomassa se uus bondi. Ja sitten uutenavuotena ollaan uden kavereiden luona bileissä, sinne tulee varmaan kans pari muuta pariskuntaa, ja sit syödään hienosti iltapuvut päällä ja pojat varmaan polttelee sikareita :)

En oo muuten tehny joulusiivousta enkä aio tehdäkään! Ehkä pesen huomenna lakanat... se saa luvan riittää!

Jipii! Perjantai!

Juu, suklaa parantaa! :D Mitä enemmän, sitä parempi :D

Tammikuu olis vielä töitä, sitten loppuu.

Oih, pitsaa! Ihanaa, suolaista ja rasvaista.. *kuola valuu ajatuksesta*

Ei täällä joululomaa ole, tai en siis aio pitää. Välipäivinä siis reippaana töihin :S
Kaveri oli kehunut sitä uutta bondia. Kuulemma ei yleensä ole niin paljon välittänyt bondeista, mutta tuo oli hyvä.

Voi, teillähän on oikein juhlat! Ihanaa!:D

Juu, en minäkään aio tehdä. Eilen imuroin, se saa riittää.

Onneksi on vähän vapaata. Taidan olla aika väsynyt.
Kävin siellä kauneimmissa joululauluissa. No siellä laulettiin se lumi on jo peittänyt... Enkös itkeäpillahtanut siinä säkeistössä missä lauletaan: olen pieni veljesi, tulin taivahasta... Tuli ykskaks vaan niin paha mieli.
Ja illalla kidutin vielä itseäni ja katsoin sen elämän ihme -jutun. Niille ketkä eivät katsoneet: sellainen pätkä missä on esitelty hyvin tarkkaan(?) lapsen kehitys kohdussa.