Ajatuksia yksinhuoltajista...

  • Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti
mamma
Hyvin herkästi ajatellaan, että yh on vähän -tai vähän enemmänkin- hutsu, hieman himmee tai jotain vastaavaa. Mistä tämä mielikuva syntyy??
On vaikea kuvitella, ettei yh olisi vähän sellainen joku jakorasia...miksi?
On vaikea kuvitella, ettei yh olisi vähän uusavuton tai muutenkin avuton...miksi?
Joo, itsekin ajattelen herkästi näin ja mietin sitä, mistä nämä ajatukset tulee.
 
Minä en itse todellakaan allekirjoita noita väittämiä tai mielikuvia. Viiden lapsen äitinä en todellakaan ole ollut uusavuton. Miehiä en eroni jälkeen katsellutkaan vuosikausiin. Vasta nyt kun lapset ovat isoja, olen alkanut kiinnostua miehistä.
 
yh
öö.. okei.. mä olen yh ja.. siis mä en tietenkään AINA ole ollut yh. Suurin osa varmaan niin. Ja jos jakorasiana olo on sitä, että on elämänsä aikana harrastanut seksiä kolmen miehen kanssa, niin selvä, hutsuja ollaan. Uusavuton en tietääkiseni ole, eikä ole mahdollisuuttakaan, koska kukas täällä muuten siivoaisi, kokkaisi ja leipoisi ellen minä. Joo. Kivoja mielikuvia ihmisillä. Oikeen tulee arvostettu olo. Tämä ei siis tosiaan ole osa, jonka olisin valinnut, jos multa kysyttäis, niin pitäis olla mies kotona, omakotitalo jne jne. Mutta toisin meni.
 
Vieraana nyt
:D
Onhan meitä moneen lähtöön, niin kuin naimisissa oleviakin naisia ;)

Minä myös, esimiesasemassa, hoidan lapset, kodin, työn ja olen miesten suhteen nirso :D
Elän täyttä elämää näin, en tarvi miestä arjen pyörittämiseen vaan pärjään omillani, makselen asuntolainat yksin ja silti taloudellisestikkin pärjätään.

Ap,Olisiko aika katsella ympärilleen ja siirtyä 2000-luvulle :D
 
Boogyman
Minun rakas Ima, yh....heitti kamalan isäni pihalle, kasvatti minut yksin, teki töitä, osti talon jossa meillä oli hyvä olla....kun muutin 15vuotiaana omaan asuntooni hän otti vihdoinkin miehen itselleen, meni naimisiin ja viiden vuoden yhteielon jälkeen hautasi miehensä....että siinä se uusavuton lutka ..... :|
 
poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Hyvin herkästi ajatellaan, että yh on vähän -tai vähän enemmänkin- hutsu, hieman himmee tai jotain vastaavaa. Mistä tämä mielikuva syntyy??
On vaikea kuvitella, ettei yh olisi vähän sellainen joku jakorasia...miksi?
On vaikea kuvitella, ettei yh olisi vähän uusavuton tai muutenkin avuton...miksi?
Joo, itsekin ajattelen herkästi näin ja mietin sitä, mistä nämä ajatukset tulee.
Minä taas ajattelen näin, että yh:t eivät todellakaan ole uusavuttomia tai avuttomia, oppivat tekemään perheen kaikki hommat, kun ei ole sitä miestä tekemään niitä. Minäkin teen kaikki sähköhommat, huonekalujen kasaukset jne. jne. Yh-aikana oli vain pakko opetella tekemään kaikkea.

Tämä entinen yh on elämänsä aikana nauttinut seksistä peräti kolmen miehen kanssa, yksi niistä on eksäni, yksi nykyinen mieheni ja näiden lisäksi siis vielä yksi mies - siis todellinen jakorasia. Eikä olisi yh-aikana ollut aikaa olla mikään jakorasia, lapsestahan piti huolehtia ja tehdä itse töitä. Ei siinä ollut aikaa bailata. Niin, moni avioelämää viettävä

Ja hieman himmee - mitähän sillä mahdat tarkoittaa. Minä ainakin olen ollut vaativassa ja haasteellisessa, mutta hyvä palkkaisessa it-alan työssä. Ei tässä hieman himmeet pärjäisi - tai ehkä me kaikki it-alan immeiset ollaan hieman himmeitä kun tätä hommaa tehdään - tiedä häntä.

En tiedä mistä asenteet johtuu, varmaan juuri siitä, että ennen ei ollut hyväksyttävää saada lehtolapsia, ja yhteiskunta hyljeksi sitten yh-äitejä huonoina ihmisinä. Mutta nyt on korkea aika korjata asenteet!
 

Yhteistyössä