Ajatuksia etätyöstä ja paluusta normiarkeen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olin vähän ennen koronaa tehnyt sellaisen etätyösopimuksen, että etätyötä oli keskimäärin 1 päivä viikossa. Kun korona alkoi siirryimme sellaiseen systeemiin, että osastollamme oli max. 2 henkilöä kerralla. Minun osalta se tarkoitti 1 lähityöpäivää viikossa. Tuolla sapluunalla menty nyt sitten yli vuosi.

Nyt kun arki häämöttää, niin olen paljon miettinyt kun palataan taas vanhaan. Meillä on duunissa paljon sellaisia, joiden toimenkuvaan etätyö sopii huonosti. Minulle se sopii aika hyvin. Kuiteskin työsopimukset neuvoteltu kauan sitten ja ei ole tätä etätyöhommaa ajateltu.

Alunperin mun homma oli 1 päivä etää viikossa ja palkka 3000 €. Toisen homman tekijän palkka 3500, ei etätöitä.

Nyt jos asetelma muuttuu sellaiseksi, että mulla etää 4d viikossa ja sama palkka, mutta tolla toisella ei edellenkään etää ja sama palkka.... Yhtäkkiä mun työ on melkeinpä houkuttelevampi. Ymmärrän, että tuo oin vhän epäreilua. Mitä mieltä?

Syy miksi pohdin tätä on myös se, että tiedän että tuollainen paremmin palkattu homma (jota ei siis etänä voi tehdä) olisi tulossa hakuun. Mutta mä luulen, että tämä mun homma on parempi vaihtoehto, jos saan 4 päivän etäilyn läpi.
 

Yhteistyössä