Ajattelin tulla "kiittämään" oikein henkilökohtaisesti teitä Kaksplussan palstalaiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Blogisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oli ihan pakko käydä tuo sinun blogisi katsomassa, kun tulit tänne tällä ketjulla mainostamaan. Hiukan ihmettelen, että blogin päähenkilöksi nostetaan lapsi, joka ei voi itse valita haluaako koko elämänsä nettiin. Toivottavasti tämä ei ollut liian negatiivinen kommentti.

Ei varmaan ainakaan enää kannata tulla mainostamaan blogia tänne tai muille keskustelusivustoille.

Olisikohan aloittajalla ehkä paha mieli? Mainitsee myös tunteneensa katkerutta blogin tärväämisestä. Eikö sinulle tule koskaan tarve antaa palautetta jos joku käyttäytyy moukkamaisesti sinua kohtaan?

Minusta ap:n mielipaha on erittäin ymmärrettävää ja minusta on myös todella valitettavaa että se näyttäisi liittyvän juuri tähän palstaan.

Luultavasti liittyy, täällä kun on yleisesti hyväksyttä kaikenmaailman loanheitto ja haukkuminen sillä perusteella että se on "kritiikkiä", haukuttu kohde on "herkkis" ja on hänen oma vikansa, että pitää blogia tai mitä vain, koska sitä saa "kritisoida". Sitten kun asiasta valittaa, menee pellollinen herneitä nenään näille "kritisoiville" mallikansalaisille.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
Aika ikävää tuolainen loan heittäminen. :(
Jotkut palstalaiset osaa olla todella ilkeitä ja heittää kakkaa niskaan, mutta löytyy myös ihania,ystävällisiä ja hauskojakin tyyppejä. =)

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Hoh hoijaa. Ikävää.

Tosiasia on kuitenkin, (tuntematta tätä blogia tai lukematta koskaan mitään blogeja) että ilmeisen harvat ja valitut ymmärtävät, että kun avaa elämänsä internetissä, tilaa ongelmia. Ei ole edes harmonisimmassa yhteiskunnassa (etenkään kun puhutaan world wide) realismia, että kaikki olisivat samaa mieltä. Jos laitatte lastenne kuvia, omia takapuolianne ja tissejänne, kerrotte miehenne väkivaltaisuudesta tai alkoholismista (tai muodikkaasti narsismista), linkittelette omia mielenkiinnonkohteitanne annatte samalla kaikille ihmisille valtuutuksen ottaa kantaa elämäänne. On melko naiivia uskotella, että kaikki ihmiset ovat kivoja. Eivät ne ole.

Jos ei kestä sitä, että joku ei tykkää ajatuksistasi tai kuvistasi tai sitä, että et pysty ymmärtämään kaikkien muiden motiiveja, näen vain yhden vaihtoehdon. Jos taas valitset blogin jatkamisen, nettipalstalle juttelun ja ajatustenvaihdon, teet valinnan kestää seuraukset.

Itselläni ei ole koskaan ollut netissä (fb, twitter, irc joskus kakarana, messenger, keskustelupalstat jne...) kuvia itsestäni, kodistani, lapsistani, perheejäjsenistäni tai mistään sellaisesta, joka on minulle vähänkään merkityksellistä. Tiedätte varmaankin miksi.

Outoa, että tästä samasta asiasta aika ajoin joku möksähtää -ikään kuin yllättyneenä siitä, että "laitoin elämäni näytille ja nyt joku on eri mieltä ja kommentoi rumasti ja ilman lupaa" :D

Minulle tuli tunne kuin lukisin salaa jokun päiväkirjaa jossa valokuviakin. Oli pääasiassa oman lapsen kuvia ja sellaista se teksti. Kuten joku jo sanoin, harmi ettei näin pieni lapsi itse osaa vielä kertoa haluaako itseään näin julkkikseksi, minusta äiti voi kirjoittaa perheestään nettiin mutta ei ehkä niin että tunnistetaan.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Täähän on sen Minean äidin aloitus :D.
Jokin aika sitten kommentoitiin ltän apsen tarhassa kavereilleen antamia lahjapusseja, Rieputarallaa haukkui lapsen pulskaksi jne...

Minean uudet vaatteet on blogin nimi =)

[QUOTE="vieras";24238253]Täähän on sen Minean äidin aloitus :D.
Jokin aika sitten kommentoitiin ltän apsen tarhassa kavereilleen antamia lahjapusseja, Rieputarallaa haukkui lapsen pulskaksi jne...

Minean uudet vaatteet on blogin nimi =)[/QUOTE]

Ja jos ei olekaan?

[QUOTE="vieras";24238332]Ei tarvitse edes olla Sherlock tajutakseen tuon. Täällä oli jokin aika sitten monisivuinen ketju tästä blogista :D. Voi harmi kun ap nyt paljastui, vaikka koitti olla anonyymi :D.[/QUOTE]

Täällä on ollut monestakin blogista ketjuja.

Vaikka Kaiutin kirjoittaa ihan asiaa, pitää silti naivisti kysyä: onko koulukiusaaminen sinusta sallittua? Entä työpaikkakiusaaminen?

En oikein täysin hahmota nyt asiayhteyttä. Vastaan tietysti, että ei ole sallittua. Ero on kuitenkin siinä, että koulu- tai työpaikkakiusaaminen ei ole anonyymia, pohjautuu useimmiten sosiaaliseen livekontaktiin ja uhriksi joutununeella on erilaiset mahdollisuudet rajoittaa yksilönsuojaansa kuin ihmisillä, jotka vapaaehtoisesti laittavat koko elämänsä näytille anonyymiin foorumiin.

Jos nyt haet sitä, että anonyymisti kiusaaminen on yhtä tuomittavaa kuin kasvotustenkin tapahtuva, olen samaa mieltä. Mikään kiusaaminen ei ole sallittua, mutta miksi tarjota kuin tarjottimella riepoteltavaa netissä kiukkuaan purkaville tossukoille? Lainalaisuudet tulisi kuitenkin jokaisen netissä huseeraavan ymmärtää.

Sanoisinko vaikka niin, että ketään ei saa murhata, mutta miksi pitää mennä Ku Klux Klanin huppu päässä keskellä yötä New Yorkin Harlemiin? On ehkä viisaampiakin kanavia saada asiansa kuuluville. Tai jos valitsee em. tavan, tulee ymmärtää mahdolliset riskit.

[QUOTE="vieras";24238332]Ei tarvitse edes olla Sherlock tajutakseen tuon. Täällä oli jokin aika sitten monisivuinen ketju tästä blogista :D. Voi harmi kun ap nyt paljastui, vaikka koitti olla anonyymi :D.[/QUOTE]

ööö, täällä on viime aikoina haukuttu monta muutaki blogia :D

Joten öööö edelleen :)

[QUOTE="vieras";24238253]Täähän on sen Minean äidin aloitus :D.

Minean uudet vaatteet on blogin nimi =)[/QUOTE]

Onko Riepulla oikeasti pokkaa haukkua ketään pulskaksi?

Ja siis vaikka apn blogi olisi juuri tuo Minean blogi, niin MITEN TE JAKSATTE?
Siis joo jos bloggaa niin ottaa vastaan kritiikkiäkin, mutta täällä se oli asiatonta. Lasta haukuttiin lihavaksi jne.
Kateellisuus vai mikä se on? Minä kyllä sanon rehellisesti että olen kateellinen kun jollain on rahaa pukea lapsi noin kauniisti ja lapsen lelut, huone jne viimeisen päälle.
Mutten silti haukkumaan lähe vaikka kateuskortin varjolla kai sen saisin palstan mukaan tehdä :)

[QUOTE="öö";24238367]Onko Riepulla oikeasti pokkaa haukkua ketään pulskaksi?[/QUOTE]

No jos Riepu on haukkunut yhtäkään lasta niin pisteet laski kyllä vieläkin alemmas! Äiti-ihminen ja vielä kertomansa mukaan opettaja, vielä omalla naamallaan täällä haukkuu viattomia lapsia!
Katsoin tuon Minean blogin ja ihastuin noihin Minean farkkushortsihaalareihin jotka pikkupimulla oli ekoissa kuvissa, mistähän noita saa?
Oli mikä blogi tahansa, on se inhottavaa jos sinne mennään nimimerkin takaa huutelemaan. Jotkut pitävät blogia esim sen vuoksi että eri puolella Suomea/maailmaa asuvat sukulaiset voivat katsella kuvia. Miltähän esim isovanhemmista tuntuu lukea esim "onpa sairaalloisen lihava pentu"-kommentteja??? Enkä todellakaan tarkoita tällä Mineaa, minulla ei ole suloisesta taaperosta mitään pahaa sanottavaa!

Riepu pyysi sitä heti anteeksi ja häpeää varmaan edelleen, koittakaa nyt tekin mennä eteenpäin.

Parempi onkin pyytää anteeksi ja hävetä! Kukaan muu tällä palstalla ei taidakaan yhtä paljon omalla naamallaan ja elämällään palstailla. Mummeliisa toki mutta hän ei kyllä koskaan hauku ketään ja hänen kirjoitukset ovat herttaisia, muut huomioonottavia.
Nyt oon rikkonut jo liikaakin mun lupausta joten nyt lopetan :)

Parempi onkin pyytää anteeksi ja hävetä! Kukaan muu tällä palstalla ei taidakaan yhtä paljon omalla naamallaan ja elämällään palstailla. Mummeliisa toki mutta hän ei kyllä koskaan hauku ketään ja hänen kirjoitukset ovat herttaisia, muut huomioonottavia.
Nyt oon rikkonut jo liikaakin mun lupausta joten nyt lopetan :)

Ja sinä se jaksat Riepua kauhistella minkä kerkeät..

Yhteistyössä