Ajattelin tänään tehdä itsemurhan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hannele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Hannele:
Tiedän ihan oikeasti mistä kirjoitan. Seuraan aivan läheltä lapsia jotka menettivät äitinsä joka ei jaksanut ja päätti tappaa itsensä. Hänellä on varmasti nyt hyvä olo ei siinä mitään, MUTTA ENTÄ LAPSET? Yksi soittaa vieläkin taivaaseen päivittäin, kuuntelee puhelimen tuuttausääntä ja on varma, että saa yhteyden äitiin, kaksi hieman vanhempaa lasta voi huonosti ja saavat paniikkikohtauksia ja syövät masennuslääkkeitä.

Kerro lisää. . .

Olen nähnyt samanlaista, omien lasteni kohdalla :( heidän isä on poissa, itsemurhan teki, vanhempi poika soittaa vieläkin taivaaseen :'( Ja jos sinä näkisit lapsen ilmeen kun suru-uutinen kerrotaan ja joutuisit huudon kuuntelemaan, et edes miettisi tuollaisia. Hirveää katseltavaa. :(

Itsellänikin todella rankkoja juttuja käynyt elämässä ja itsemurha käynyt tosissaan mielessä. Mutta en ikinä voisi tehdä sitä lapsilleni, olen nähnyt sen tuskan minkä vanhemman poismeno tuottaa.

Halaus Hannelelle. Vaikka me täällä palstalla tehtäis mitä vain ja toivottais vaikkapa kuu taivaalta niin me ollaan voimattomia. Toivon, että saat apua. Ota yhteys tuohon poliisiin ja kerro tilanteestasi. Jokainen voi jaksaa. Vaikka sitten minuutin kerrallaan.. Pikkuhiljaa se muuttuu tunniksi ja sitten päiväksi. Kyllä sä jaksat! Sulla on kuitenki enemmän kuin monella, sulla on lapset. Ja mies. Ja sisko. Sulla on paljon.

Hannele minä olen kokenut aivan saman meitä masentuneita äitejä on tuhansia!ja kaikki me pystymme selviytymään siitä vaikkei nyt siltä tuntuisikaan!se johtuu siitä koska et ajattele selkeästi,masennus on FYYSINEN vika se pystytään korjaamaan!!aivojen välittäjäaineet eivät toimi kunnolla!lapsesi rakastavat sinua ja tarvitsevat sinua!SINÄ SELVIÄT!!halaus!

mutta hannele, tiiätkö sitä tunnetta, kun huomaakin pienistä asioista elämän suolan? tai huomaa voivansa ihan vähän paremmin tänään kuin eilen? tehneensä ITSE tuon muutoksen itsessään?

aloittaminen on hankalinta, varsinkin kun on pitkään ollut masentunut ja vailla valoa. vain selvinnyt päivittäin. se syö niin paljon ihmistä ettei kohta ole minkään arvoinen.

mutta olet sinä. minäkin olen vaikka kokoajan sen meinaan unohtaa. voit tehdä VIELÄ ihan mitä tahansa maailma tarjooa ja pystyt kyllä muuttamaan itseäsi, pakottamaan itsesi tekemään jotain hyvää ITSELLESI jokapäivä. niistä syntyy pieni puro joka vahvistuu jokapäivä.

jokupäivä vielä huomaat, miten ihanaa onkaan vain olla. nauttia yksityiskohdista eikä takertua kokonaisuuteen. kaikki asiat voidaan ratkaista, minkä tahansa asian kanssa pärjää niin kauan kuin ELÄÄ.

Vielä Hannelelle,

Kun olet selvittänyt tilanteesi ja jos joskus rekisteröidyt tänne nimelläsi, voin kertoa sinulle lisää. Kunhan olet kirjannut nimimerkkisi otan sinuun yhteyttä. Voit myös lähettää meiliä os. helena70josefiina@gmail.com

Voi Hannele. Mä toivon että sä löydät itsesi, älä luovuta!
Keskity itseesi, ja kysy onko kuolema tosiaan ainut vaihtoehto? Sä olet sitkeä, ja sen on pakko merkata jotain! Itsemurha on viimeinen vaihtoehto. Vaihtoehto päätyä luovuttamiseen.
Sä häviät siinä, enemmän kuin luuletkaan. Se ei ole mikään voitto, voittoa on se että sä et anna omien ajatusten voittaa ja päätyä mullan alle! Näytä itsellesi kuinka susta löytyy sisua!

Hannele sinä tarvitset varmasti vahvemman/toisenlaisen lääkityksen siinä kestää monesti vähän aikaa ennen kuin löydetään se oikea annostus ja lääke mutta älä luovuta ennen sitä!!kyllä se sitten helpottaa usko minua!!pikku hiljaa alat nähdä elämässä taas iloa!aivan varmasti

Rakas Hannele, älä tee sitä! Katso kaikkia meitä tuntemattomia, jotka välitetään susta ja halutaan auttaa sua! Tee elämäsi paras päätös ja ota yhteys tuohon poliisiin!

Rauhaisa olo. . . En tunne tekeväni mitään pahaa kenellekään. . . En vain enää jaksa. . .

Nimenomaat teet pahaa lapsillesi, jos toteutat aikeesi. Älä pilaa heidän elämäänsä, vaan hae apua.

Hannele hyvä. Kävin juuri tarkistelemassa netissä käyttämäsi läkkeen sivuvaikutuksia. Luettuni ne, havahduin, että sinua vaivaa sivuvaikutukset, ei välttämättä mikään muu:

Potilaat ovat ilmoittaneet myös seuraavia haittavaikutuksia, joiden yleisyyttä ei tunneta:
. itsetuho- tai itsemurha-ajatukset, ks. myös kohta "Ole erityisen varovainen Cipralexin suhteen"

Jos Sinulle ilmaantuu itsemurha- tai itsetuhoajatuksia, ota välittömästi yhteyttä lääkäriin tai hakeudu sairaalaan.
Voi olla hyödyllistä kertoa sukulaiselle tai ystävälle, että olet masentunut tai ahdistunut ja pyytää heitä lukemaan tämä seloste.
Voit pyytää heitä kertomaan Sinulle, jos he havaitsevat masennuksesi tai ahdistuneisuutesi pahenevan, tai jos he huolestuvat käyttäytymisesi muuttumisesta.

www.yliopistonapteekki.fi

Anna itsellesi vähän tilaa hengittää ja ota tuki vastaan. Ei ole häpeä välillä luovuttaa ja tukeutua toisiin, useimmilla meistä elämä ei vaan välillä kanna. Edessä se voi olla niilläkin, jotka tällä palstalla tuomitsevat ja moralisoivat. Henkinen kipu on välillä paljon pahempaa kuin fyysinen, koska sitä on vaikeampaa itse ymmärtää tai poistaa. Mieleen vaikuttvat lääkkeet eivät toimi yhtä näppärästi kuin burana.

Mutta lääkkeitä ja helpotusta pahaan oloon kuitenkin on ja ehkä tulevaisuudessa ne ovat vielä parempia ja nopeavaikutteisempia. Elämäntilanteet muuttuvat jopa parempaan suuntaan. Siksi ei kannata luovuttaa ihan vielä. Myöhemminkin ehtii. Elämää voi hallita myös niin, että päättää katsoa vielä tämän päivän tai seuraavan lääkkeen. Kuunnella vielä tämän ihmisen neuvon tai ottaa tuohon toiseen yhteyttä.

En koskaan päättänyt, että en tapa itseäni. Päätin vain jaksaa vielä yhden asian. Eron viemisen päätökseen, uuden kodin hankkimisen ja sen muuttamisen oman näköiseksi. Että jäisi edes vanhemmille joku kuva siitä, mikä olin. Ja sitten halusin nähdä, tulisiko ystävyyssuhteesta tuttuun jotain kun se vaikutti vähän kiinnostuneelta. Ja sitten sen, kasvaisiko siitä mitään. Ja sitten lapseni, joka tulikin yllättäen vaikka luulin etten niitä voi edes saada. Nyt on jo niin paljon asioita, jotka haluan vielä kokea, että en enää ehdi ajattelemaan kuolemaa kun joskus harvoin. Ja silloinkin useimmiten päätän vielä siirtää sen seuraavaan päivään, koska mistä sen tietää vaikka se olisikin paljon kauniimpi päivä kuolla. Todennäköisesti jatkan tätä elämäni loppuun ja kuolen tyytyväisenä ja kaiken nähneenä keinutuolissa lasteni ja lastenlasteni ympäröimänä. Tai sitten kehitetään joku mielialalääke, joka toimii tehokkaammin kuin burana eikä koskaan edes tarvitse tuntea pahaa oloa ja epätoivoa. Sekin on mahdollista.

Hannele: Vaikka sinusta itsestäsi tuntuu, että tuo on sinulle paras ratkaisu, niin mieti mitä tekosti aiheuttaa lapsillesi, suurta tuskaa ja surua koko elämäksi, ethän halua, että lapsesi joutuvat kärsimään ja kokemaan suurta tuskaa ja menetystä? olet heidän äitinsä, lapset tarvitsevat äitiään...

Hei Hannele. Toivon sydämestäni sinulle voimia jatkaa elämääsi täällä. Sinä olet aivan yhtä arvokas ja korvaamaton ihminen kuin me kaikki muutkin. Laitappa netistä soimaan taustalle radio dei. Sieltä saa ihmeesti voimia silloin kun on vaikeaa. Itse olen nyt kuunnellut sitä muutaman viikon kun olen ollut todella hajalla.

Ja muista, että ilman surua ei meillä myöskään olisi iloa. Aivan varmasti sinäkin tulet sen ilon vielä löytämään, vaikka nyt onkin tosi vaikeaa.

Te olette ihania. . .

Miten te voitte ymmärtää. . . Ei kukaan voi. . .

Otin yhteyttä Juttaan. . . mutta rehellisesti sanottuna en tiedä onko siitäkään mitään apua. . .

Hienoa Hannele! :)
Yhteydenottosi jo tarkoittaa että sä haluat itsellesi jotain muuta kuin loppua! Sulla on halua elää!
Mä kunnioitan sua sen vuoksi! :hug:

Otin yhteyttä Juttaan. . . mutta rehellisesti sanottuna en tiedä onko siitäkään mitään apua. . .

Se että otit yhteyttä Juttaan kertoo siitä, että haluat apua! Ja kun haluaa apua, niin sitä aivan varmasti saa! (Huomasitko tuon aiemmin viestin, niistä lääkkeiden sivuvaituksesta?)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Se että otit yhteyttä Juttaan kertoo siitä, että haluat apua! Ja kun haluaa apua, niin sitä aivan varmasti saa! (Huomasitko tuon aiemmin viestin, niistä lääkkeiden sivuvaituksesta?)

Joo. Huomasin. Kerroin siitä lääkärille elokuussa ja hän sanoi että lääkityksen aloittamisesta on jo niin kauan että näitä sivuvaikutuksia ei enää pitäisi tulla. Kun aloitin lääkityksen ja sitä nostettiin olin todella itsetuhoinen kesän alussa mutta ajattelin ja luotin että ne ovat sivuvaikutuksia jotka menevät ohi, mutta eivät ne ajatukset menekään ohi. . .

Status
Viestiketju on suljettu.