Ajattelin poistaa itse tikit, tai sitten kaverini tekee sen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jonna_Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi poistaa desifiointiaineella käsitellyillä pinseteillä ja lansetilla/ saksilla. Pyyhkäisee myös ihon ensin puhdistusaineella ja nostaa tikkiä ihosta irti niin, että katkaisee lankaosan, joka on ollut ihon sisällä.

[QUOTE="vieras";25580422]Voi poistaa desifiointiaineella käsitellyillä pinseteillä ja lansetilla/ saksilla. Pyyhkäisee myös ihon ensin puhdistusaineella ja nostaa tikkiä ihosta irti niin, että katkaisee lankaosan, joka on ollut ihon sisällä.[/QUOTE]
Ja päälle puhdas sidos, joka pidetään niin kauan, että reiät ovat umpeutuneet.

onko ne hakaset vai tikit. Kannattaa olla varovainen, ettei jää pahaa arpea. Väärin irroitetut hakaset jättää todella ruman jäljen. Itse poista aina kavereilta tikit/hakaset. Tosin olen ammatiltani sh

[QUOTE="vieras";25580454]Hakaset kuuluu poistaa laitteella, joten jos sitä ei ole, niin ei pidä koskea sh:nkaan.[/QUOTE]

tietysti hakaset pitää poistaa sellaisella laitteella. Ei kai niitä nyt muilla pidä poistakaan. Tiedän vain, että jotkut on poistaneet ja jäljet on hyvin rumat.

[QUOTE="vieras";25580454]Hakaset kuuluu poistaa laitteella, joten jos sitä ei ole, niin ei pidä koskea sh:nkaan.[/QUOTE]
Sellaisen laitteenkin saa apteekista. Ja joo, mulla myös sh-koulutus ja aikoinaan tuli kirralla poisteltua sekä ompeleita että hakasia päivittäin.

Desinfioin välineet sekä ihon, nostan hellästi lankaa ja leikkaan mahd läheltä ihoa, (ihoon kiinni sakset) koska ymmärsin ettei ulkopuolella ollutta lankaa saisi mennä sisälle. Sitten vaan vedän pinseteillä solmukohdasta pois.

Onko oikein?

Alkuperäinen kirjoittaja Jonna_Äiti;25580970:
Desinfioin välineet sekä ihon, nostan hellästi lankaa ja leikkaan mahd läheltä ihoa, (ihoon kiinni sakset) koska ymmärsin ettei ulkopuolella ollutta lankaa saisi mennä sisälle. Sitten vaan vedän pinseteillä solmukohdasta pois.

Onko oikein?
Näin. Tai leikkaat läheltä ihoa, mutta älä koske ihoon.

[QUOTE="jaa";25581007]Minkä takia ei viitsi vaivautua tk poistamaan niitä? Aika iso vaiva niiden poistaminen kun ei osaa, ja jos hankkii välineitä jne...[/QUOTE]
Mulla on tähän vastaus: käynti tk:ssa yhden ompeleen poistossa vie sen puolitoista tuntia. Kun esim. koepaloja otetaan parin kuukauden välein, jossakin vaiheessa alkaa tulla mieleen, että mulla on kaksi tervettä kättä ja tarkat silmät... :whistle:

Loppuelämäni aikana säästän kenties kymmeniä ja satoja tunteja tällä tavoin! Harvasta oivalluksesta olen ollut viime vuosina yhtä iloinen!

Ja toinen syy, raha. Kun taksilla sinne joutuisin menemään niin mietin että miksi maksaa jostain, jonka voi tehdä itse. ( tai tuttava) Pakko nääs säästää sillä lähes puoli vuotta sairaslomaa ( jopa enemmän ellei nilkka parane kunnolla ) vie tehokkaasti kaiken ylimääräisen.

Iskä kerran kanssa kysyi sillain pilke silmäkulmassa lääkäriltä, että sopiiko itse ottaa tikit pois, en muista mitä ehdotti välineeksi, jotain mitä löytyy autotallista kaiketi.

Lääkäri kielti ehdottomasti, mutta sanoi että jos sulta löytyy keritsimet niin sitte..... ;) (tiedoksenne, keritsimet on ne 'sakset' joilla lampailta ennevanhaan klipsutettiin villa pois)

eläinlääkäri käski itse poistaa kissaltamme tikit leikkauksen jälkeen. Jos ei onnistu niin tulkaa vastaanotolle.

Otin kissan syliinii ja alkoi tikkien poisto niin kissapa sai raivarin. Ei onnistunut vaikka mitä yritti.
Marssimme vastaanotolle. Pidin kissasta kiinni ja siinä oli kun ihmisen mieli kun lekuri poisti. Ei yhtään rimpuillu ja raapinut.

Tuli vaan mieleen tikkien poistosta.

Itehän sitä pitäis kaiketi pienet kirurgiset toimenpiteetkin suorittaa nykyään, ettei vaan kuormita terveyskeskusten stressaantunutta henkilökuntaa... varmaan niihinkin sais välineet apteekista?

Onnistuiskohan papa-koe peilistä katsoen.. :laugh:

[QUOTE="vieras";25581442]Itehän sitä pitäis kaiketi pienet kirurgiset toimenpiteetkin suorittaa nykyään, ettei vaan kuormita terveyskeskusten stressaantunutta henkilökuntaa... varmaan niihinkin sais välineet apteekista?[/QUOTE]

[QUOTE="vieras";25581442]Itehän sitä pitäis kaiketi pienet kirurgiset toimenpiteetkin suorittaa nykyään, ettei vaan kuormita terveyskeskusten stressaantunutta henkilökuntaa... varmaan niihinkin sais välineet apteekista?[/QUOTE]

Juuri noin, olen täysin samaa mieltä, että sydämen ohitusleikkauksetkin pitäisi ite tehdä kotisoffalla

Yhteistyössä