Ajatteleeko joku oikeasti eläkerahojaan...? Minä en.

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Mä maksan itselleni jotain "eläkeosakesalkkua".
(On vähän kuuma ja muutenkin pää tyhjää täys, niin en muista sitä OIKEAA nimeä)

En ehkä siihen asti elä, mutta ainakin lapset sitten saa jotain järkevää perintöä. :D

Mä ainakin ajattelen, ja aikaa ennen sitä. Mä en usko että mun ikäluokkani (30+) edes pääsee tätä menoa eläkkeelle. Jos sellainen vahinko valtiovallalta tulisikin että eläke on edelleen silloin mahdollinen, saatava raha on luultavasti niin pieni ettei sillä tule toimeen. Joten joo, kyllä vaan keräilen sukanvarteen jo nyt omaisuutta. Mikäli ennustukseni on väärässä, onpa sitten millä mällätä. ;)

En ajattele. Eläkeikään on niin pitkä aika, että maailma ehtii muuttua vielä paljon. Ei voi tietää, saako silloin mitään eläkettä, tai onko sellaiselle edes tarvetta. Voipi olla, että maailma on silloin paaaaljon parempi paikka kuin koskaan ennen.

"vieras"
pakko alkaa ajatella. Täytän pian 40. Enemmän kuin eläkkeen pienuutta, pelkään, että jään työttömäksi viiskymppisenä. On mahdotonta saada uutta työtä niin vanhana - ja mahdotonta saada velkaa jos ei ole työtä.

Perintöä en tule koskaan saamaan, sen varaan ei voi laskea. Äitini on vielä pitkäikäisestä suvusta, ukkini on 93 ja porskuttaa... (mutta ei ole varakas)

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";24249042]Sain niin suuren perinnönkin, että se mahdollistaa elää tätä elämää.[/QUOTE]

No jos on jo iso perintö plakkarissa, niin mitäpä siinä sitten enää eläkettä murehtimaan...

enpä en
En ole ajatellut, tällä hetkellä minimieläkekin on yli 2 kertaa suurempi kuin opintoraha tai kotihoidontuki joilla olen pärjännyt myös.

Jos taas nekin leikataan eikä eläkkeitä enää 20-30 vuoden päästä edes maksettaisi, vielä vähemmän kannattaisi elää tätä päivää siten että miettisi eläkkeen kertymistä.

Muutenkin on tarkoitus tehdä työtä kuolemaan saakka, paitsi jos sairastun. Ei terveen ihmisen kuulu makoilla lastensa ja lasetnlastensa kustannuksella vain sen takia, että on tietyn ikäinen.

ajattelen ja säästän eläkepäivä varten. olen aivan varma, että minun ikäpolvellani ei ole enää juurikaan muuten mahdollisuutta eläkkeeseen, tai ainakaan sellaiseen, että sillä pystyisi elämään. on tässä vielä sellainen 30 vuotta aikaa säästää.

Yhteistyössä