Aivokasvaimen pelko estää elämästä,,miten neuvoisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aakku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aakku"

Vieras
Mulla ollut 2 vuotta outoja oireita joita on tutkittu paljon.Alussa pelkäsin pääkivun vuoksi aivokasvainta,pää kuvattiin mutta ei kasvainta-tämä siis 2 v.sitten.päästäni löytyi kuitenkin sattumalöydöksenä vanha pieni infarktipläiskä,tästä alkoikin painajaiseni.hirveä pelko uusiutumiseta syöksi minut epätoivoon ja lamaannuttavaan ahdistukseen.mitään fyysistä vikaa ei löytynyt ja infarktin ajateltiin olleen joko syntymästäni saakka tai tullut jonkin oman synnytyksen/raskauden aikana.uusimisriski ei ole kohonnut.silti olen elänyt suunnattomassa pelossa 2v.
Samoihin aikoihin tehtiin kiusallisten elohiirien vuoksi enmg tutkimua,joka ok.
Jollakin tavalla ja yksityisen neuron avulla pääsin jo hiukan eroon pelosta koakken infarktin pelkoa.
Nyt sitten elohiiret palanneet niitä ollut koko talvi ja kevät,joka puolella,joka lihaksessa.erityisen raivostuttavaa se on molemmissa silmissä.viimeksi kesti 8viikkoa vas.silmässä ja muissa lihaksissa,satoja nykäyksiä päivittäin.nyt ollu viikon poissa muyta taas tänään alkoi oikea silmä nykimään.ja se nykii ja nykii ja nykii.
Lisäksi silmissä pieniä valopisteitä aika usein.
Uutena vaivana tullut uupumus ja fatiikki kuukautisten JÄLKEEN,olen 3 päivää täydessä aivosumussa,pää on niin väsynyt kuin puuroa.sitten loppukierroksi tilanne normalisoituu.
nyt jonkin verran huimausta mukana.
Olen aivan sairas huolesta ja epätoivosta.lääkäreillä käyty,viimeksi eilen gynellä ihmettelemässä kiertoon liittyvää väsymystä-ei osannut auttaa.silmälääkäritutkimukset ok.sisätautilääkäri ei keksi vikaa,kilpparit tutkittu monta keryaa tarkasti.
Sitten siihen aivokasvaimeen:käsien pistelyä ja puutumista,nuo silmien elohiiret ja vallpallot pelottavimpia,sekä tämä lamaannuttava väsymys!!
Pääkipua ei juurikaan ole,joskus herään kyllä niskat jumissa mutta menee venytyksellä ohi.
Google tarjosi elohiiriin aivokasvainta ja päädyin lukemaan sairastuneiden oirelistaa josta kävi ilmi että aika monella oli ollut elohiiriä..se sai minut täysin raiteiltani,saan ahdistuskohtauksia iltaisi kun olen täysin varma että aivokasvain selittäisi kaikki oudot oireeni.
Minulla on kolme lasta jokdwn puolesta pelkään.
Töissä käyn ja työni on kuormittavaa,myös työpaikan vaijdos hiljattain.
Mitään lääkitystä ei ole.
Osaisiko joku kommentoida,tuleeko teillä näillä oireilla aivokasvain mieleen??Tuntuu vahvasti siltä että sairastan jotain vakavaa,jota ei ole löydetty.lääkärit tarjovat stressiä ja ahdistusta,lisäksi minulla on neuron toteama tensioniska.
Pelkään ja olen aina pelännyt pahoja sairauksia ahdistukseen asti.
Mikä avuksi,pää tosiaan 2 v sitten kuvattu varjoaineella.voisiko kasvain kasvaa kahdessa vuodessa??
Oireeni ovat invalidisoivia,enkä kohta enää jaksa.

Kiitos jos luit loppuun,mitä ajattelet tarinastani??

Minullakin on pelko joka estää ottamasta uutta askelta...

Se ei oo tollanen sairauden pelko, mutta pelko siitä että saanko koskaan elää ilman kiusaamista. Mua kiusattiin koulussa joskus aika pahasti ja pelkään et nyt kun muutan ja ne kiusaajat tietää luultavasti et minne meen, kun lipsautin muutamille tyypeille joille ei ois ehkä pitänykkään, niin et se kiusaaminen vaan jatkuu ja en pääse menneisyydestäni eroon...

Oon ihan ahdistunu ja mun pää on sekasin. :/

1063897.png

Päätohtori vois auttaa varmaan.. mielenhäiriöt voi tehdä ihan fyysisiä oireitakin. :) Joku stressi voi laukaista vaikka mitä.. ei siis tarvitse olla syntyjään mitään ihmeempää vikaa päänupissa sentäs.

Ja ei todellakaan tuu aivokasvainta mieleen noilla oireilla. Aivokasvaimen yleisin oire aikuisella on epileptinen kohtaus. Ylipäätänsä oireet ovat useimmiten paljon isompia kuin mitä sinulla on. Ja aivokasvaimistakin suurin osa on hyvänlaatuisia, että ei se välttämättä maailmaa kaada vaikka kasvain olisikin, mitä todellakin epäilen.

Puutumiset voi johtua esimerkiksi B-vitamiinin puuttesta ja elohiiriä on jokaisella ihmisellä. Elohiiri on harmiton ja sen syntymekanismia ei tiedetä, sille ei ole löytynyt mitään syytä, sitä on täysin terveillä ihmisillä. Stressi voi aiheuttaa ja pahentaa kaikenlaisia oireita, mm. elohiirtä.

Sinuna ap kävisin kuvauttamassa pään alueen, kun 2 vuotta on kuitenkin aika pitkä aika. Saisit selvyyden asiasta.

Sinuna ap kävisin kuvauttamassa pään alueen, kun 2 vuotta on kuitenkin aika pitkä aika. Saisit selvyyden asiasta.

Luitko sä ollenkaan tuota tekstiä? Se pää on jo kertaallen kuvattu ja mikään oire ei viittaa mihinkään vakavaan ja ne kaikki voivat olla stressiperäisiä. Kyllä ap:n kannattaisi mielummin mennä hieman erilaisella päälääkärillä käymään.

En tiedä mitä oikein tarkoitat valopalloilla, mutta ensimmäisenä tulee mieleen lasiaissamentuma, joka on täysin vaaraton ja joita on täysin terveillä ihmisillä.

Raajojen puutuminen voi johtua hermopinteestä, vitamiinin puutoksesta, stressistä jne.

Elohiiri on täysin vaaraton ja esiintyy täysin terveillä ihmisillä.

Kuukautiskiertoon littyvä väsymys ei todellakaan ole aivokasvaimen oire.

Oletko kuullut kroonisesta väsymysoireyhtymästä?

[QUOTE="vieras";28569238]Luitko sä ollenkaan tuota tekstiä? Se pää on jo kertaallen kuvattu ja mikään oire ei viittaa mihinkään vakavaan ja ne kaikki voivat olla stressiperäisiä. Kyllä ap:n kannattaisi mielummin mennä hieman erilaisella päälääkärillä käymään.[/QUOTE]

Vaikka parin vuoden sisään on ap käynyt lääkäreillä, niin kuvattu on 2 vuotta sitten, siinä ajassa ehtii joku mahdollinen kasvain kehittyä. Mä vaan mietin noita elohiiriä, käsien puutumista, valopalloja...siis pitäisi itse googlettaa aivokasvaimen oireet, etten nyt ap:lla lietsoisi paniikkia vaikka en itse asiasta tiedäkään.
Mutta eihän nuo oireet ihan normaaleja ole. Elohiiri 8 viikkoa...

Oletko ajatellut lääkitystä ahdistukseesi? Niin voimakkaat tunnetilat vievät voimasi ja koska kannat pelkoa mukanasi kaiken aikaa et oikeastaan enää osaisikaan olla ilman sitä. Pelko ja ahdistus voi muuttua tutun turvalliseksi tilaksi, joka pahenee jos elämässäsi on hiukankin muutoksia.

Kun syöt lääkettä, rauhoitut ja pystyt avaamaan pelkoasi terapiassa. LÖytämään syitä ja selityksiä, mistä se loppujen lopuksi johtuu.

Vaikka koetkin olosi kykenemättömäksi tekemään mitään pelkosi vuoksi pakota itsesi nyt ihan ensin vaikkapa terveysaseman terveydenhoitajan vastaanotolle puhumaan tilanteestasi. En usko, että sinua auttaa enää tutkimukset ja sairauksista vatvominen. Olet ylittänyt jo sen rajan, että järkipuhe auttaisi ja koeta painottaa tunnemaailmaasi kuin keskittyisit kertomaan oireistasi. Kuten itsekin tiedät netistä löytää pahimmat sairaudet ja mokasin itseni vähän aikaa sitten uhotessani borrelioosista sen mukaan kuin olin tietoa kaivellut. Siitä kun voi parantuakin.

Ja muista pahimman pelkosi keskellä, että sinulla on myös kaamea riski ollakin terve. Kaikki pelkosi menee ihan hukkaan, eikä elämä lopukaan vielä moneen kymmeneen vuoteen. Mitäs meinaat sen uhan kanssa tehdä?

Vaikka parin vuoden sisään on ap käynyt lääkäreillä, niin kuvattu on 2 vuotta sitten, siinä ajassa ehtii joku mahdollinen kasvain kehittyä. Mä vaan mietin noita elohiiriä, käsien puutumista, valopalloja...siis pitäisi itse googlettaa aivokasvaimen oireet, etten nyt ap:lla lietsoisi paniikkia vaikka en itse asiasta tiedäkään.

Lue noita muiden viestejä äläkä lietso ap:n paniikkia. Aivokasvaimen yleisein oire on epileptinen kohtaus. Kasvaimesta ja sen sijainnista riippuen voi olla mm. oireita puheessa, muistissa, lihasheikkouta, vaikeuksia lihasten hallinnassa, näön menetystä, kuulon menetystä. Kasvaimessa on yleensä isot, selkät oireet.

Elohiirelle ei ole löytynyt selitystä, se ei siis johdu aivokasvaimesta. Elohiiriä on jokaikisellä ihmisellä maailmassa, kaikki eivät vaan niitä edes huomaa. Käsien puutumisellekin voi olla miljoona eri syytä, joista osa on lueteltukin tuossa aikaisemmassa viestissä.

Kiitos paljin.olen tutkinut ja lukenut niin paljon eli toki cfs on tuttu ja sjögren,kuivat kun ovat silmät.
Silmälääkäri ei nähnyt lasiaissamentumia.
Joku ehdotti pään kuvausta,tarkoititko että uutta kuvausta vai jäikö sinulta huomioimatta että pää kuvattu kertaalleen??heti tietysti tartuin tähän..eli jos joku muukin itseni lisäksi ajattelisi kasvainta.
Ahdistuneisuushäiriö minulla kyllä on.
Ps.kirjoitan puhelimella,paljon virheitä.

Kaikki kunnioitus arveluillesi, mutta oletan ap:n olevan tällä hetkellä melkoisen kykenemätön kertomaan oireistaan järkevästi. Ihmisen ollessa pitkäkestoisen ahdistuksen ja toistuvien paniikkokohtausten väsyttämä on ihan sama onko hänellä haava pikkurillissä tai nuha, niin nettipohjainen diagnoosi on hänen mielestään selvästikin spitaali. Oireita alkaa löytymään ja se vuoden takainen aivastus viittasi selvästikin spitaalin tarttumiseen.

Paha ahdistus pitää hoitaa ensin ja sitten vasta voivotelleen muita ongelmia.

• Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
Kuulostaa siltä että joudut stressaamaan paljon tämän vuoksi. Ristiriita on siinä, että juuri stressiä pitäisi välttää. Mitä jos tekisit radikaaleimman neuvon mukaan: kuvittelisit pahimman mahdollisen tilanteen. Kuvittelisit että sinulla on aivokasvain ja vain tietty aika elinpäiviä. Mitä silloin tekisit?

Joskus pahimman kuvitteleminen suhteuttaa asiat todellisuuden kanssa parhaiten. Suosittelisin kyllä kuten moni muukin tässä, että hakisit keskusteluapua koska yksin nämä asiat ovat usein liian suuria käsitellä.

tätä kyllä säikähdin.olen ollut s.postitse yhteydessä neurologiini ja hänen mukaansa oireeni vaarattomia.silti en pääse tästä pelostani.uusi pään kuvaus pelottaa mikäli dieltä löytyisi vaikka uusi infarktipläiskä ja menisi taas vuosia kun sen pystyisin käsittelemään.
Kysymys kuuluu: epäilusittrkö näillä oireilla aivokasvainta?
Ikää 37 v

[QUOTE="aakku";28569279]Kiitos paljin.olen tutkinut ja lukenut niin paljon eli toki cfs on tuttu ja sjögren,kuivat kun ovat silmät.
Silmälääkäri ei nähnyt lasiaissamentumia.
Joku ehdotti pään kuvausta,tarkoititko että uutta kuvausta vai jäikö sinulta huomioimatta että pää kuvattu kertaalleen??heti tietysti tartuin tähän..eli jos joku muukin itseni lisäksi ajattelisi kasvainta.
Ahdistuneisuushäiriö minulla kyllä on.
Ps.kirjoitan puhelimella,paljon virheitä.[/QUOTE]

Öö ei silmälääkäri voikaan nähdä lasiaissamentumia. Ainoastaan sinä voit nähdä ne. Silmälääkäri voi korkeintaan nähdä reikiä lasiaiskalvossa, joka on täysin normaalia ja aiheuttaa lasiaissamentumia.

[QUOTE="aakku";28569298]tätä kyllä säikähdin.olen ollut s.postitse yhteydessä neurologiini ja hänen mukaansa oireeni vaarattomia.silti en pääse tästä pelostani.uusi pään kuvaus pelottaa mikäli dieltä löytyisi vaikka uusi infarktipläiskä ja menisi taas vuosia kun sen pystyisin käsittelemään.
Kysymys kuuluu: epäilusittrkö näillä oireilla aivokasvainta?
Ikää 37 v[/QUOTE]

Huomaatko sä itse ollenkaan kuinka järjetöntä tämä sun ajattelu on? Sä olet jutellut neurologin kanssa, ei vain pelkän lääkärin vaan juuri aivoihin erikoistuneen lääkärin kanssa ja hänen mielestään ei ole mitään syytä huoleen, mutta sinä tartut sinulle tuntemattoman nettikeskustelijan kommenttiin.

Ootko sä saanut minkäänlaista hoitoa tuohon ahdistuneisuushäiriöön? Sä hylkäät kaikki todisteet, jotka puhuvat sun terveyden puolesta ja tartut kuin hukkuva niihin pieniin vihjeisiin ja kommenteihin, jotka tukevat omaa pelkoasi. Sä vain ruokit ja ruokit pelkoasi.

[QUOTE="vieras";28569286]Kaikki kunnioitus arveluillesi, mutta oletan ap:n olevan tällä hetkellä melkoisen kykenemätön kertomaan oireistaan järkevästi. Ihmisen ollessa pitkäkestoisen ahdistuksen ja toistuvien paniikkokohtausten väsyttämä on ihan sama onko hänellä haava pikkurillissä tai nuha, niin nettipohjainen diagnoosi on hänen mielestään selvästikin spitaali. Oireita alkaa löytymään ja se vuoden takainen aivastus viittasi selvästikin spitaalin tarttumiseen.

Paha ahdistus pitää hoitaa ensin ja sitten vasta voivotelleen muita ongelmia.[/QUOTE]

Mä yritän erottaa ap:n oirelistasta ne oireet, jotka ei ole psykosomaattisia ja on semmoisia ettei niitä voi itse aiheuttaa.
Googletin nyt sitten tuosta elohiirestä ja stressi ja väsymyshän sitä laukaisee, mutta pitkittyessään pitää käydä tutkimuksissa.

Duodecimia:
Pelkästä lihasnykimisestä ei tarvitse huolestua, sillä sitä esiintyy ajoittain lähes jokaisella eikä ole merkki mistään sairaudesta. Jos elohiiri jatkuu useita viikkoja, leviää muihin lihaksiin ja esiintyy muitakin lihasperäisiä oireita, on syytä hakeutua tutkimuksiin.

Jatkuvaa ja häiritsevää lihasnykinää voidaan hoitaa botuliini-pistoksilla. Vaiva parane kuukausiksi tai kokonaan yhdellä pistoksella.

Mä yritän erottaa ap:n oirelistasta ne oireet, jotka ei ole psykosomaattisia ja on semmoisia ettei niitä voi itse aiheuttaa.
Googletin nyt sitten tuosta elohiirestä ja stressi ja väsymyshän sitä laukaisee, mutta pitkittyessään pitää käydä tutkimuksissa.

Duodecimia:
Pelkästä lihasnykimisestä ei tarvitse huolestua, sillä sitä esiintyy ajoittain lähes jokaisella eikä ole merkki mistään sairaudesta. Jos elohiiri jatkuu useita viikkoja, leviää muihin lihaksiin ja esiintyy muitakin lihasperäisiä oireita, on syytä hakeutua tutkimuksiin.

Jatkuvaa ja häiritsevää lihasnykinää voidaan hoitaa botuliini-pistoksilla. Vaiva parane kuukausiksi tai kokonaan yhdellä pistoksella.

Huom, tuossa lukee myös, että jos se leviää muihin lihaksiin ja esiintyy muitakin lihasperäisiä oireita. Ja sekin taitaa mennä niin, että siinä tapauksessa kyse voisi olla jostain lihasperäisestä sairaudesta, ei neurologisesta. Ja ap on jo jutellut asiasta neurologin kanssa, luuletko sinä, että tiedät asian paremmin kuin neurologi? Jos neurologi on sanonut ap:lle, että oireet ovat vaarattomia niin kyllä mä uskoisin mielummin sitä neurologia kuin asiasta tietämätöntä Echoa, joka vetää johtopäätöksiään mutulla.

Duodecimia:

Joka ikinen ap:n oireista on sellainen, että se voi olla myös psykosomaattinen. Jopa ne valopilkut silmissä.

Tarttet jutteluapua ja ehkä lääkettä. En pelkäisi aivokasvainta kun kerran on kuvattu ja olet ollut erikoislääkärillä.
Jos väsymys liittyy kuukautisiin niin auttaisko jos hoidat että kuukautiset loppuu, esim. minipillereillä. Tosin en tiedä auttaako se väsymykseen.