Aivokasvaimen pelko estää elämästä,,miten neuvoisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aakku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28569338]Huom, tuossa lukee myös, että jos se leviää muihin lihaksiin ja esiintyy muitakin lihasperäisiä oireita. Ja sekin taitaa mennä niin, että siinä tapauksessa kyse voisi olla jostain lihasperäisestä sairaudesta, ei neurologisesta. Ja ap on jo jutellut asiasta neurologin kanssa, luuletko sinä, että tiedät asian paremmin kuin neurologi? Jos neurologi on sanonut ap:lle, että oireet ovat vaarattomia niin kyllä mä uskoisin mielummin sitä neurologia kuin asiasta tietämätöntä Echoa, joka vetää johtopäätöksiään mutulla.[/QUOTE]

Äläs hikeenny. Mulle vaan 8 viikon elohiiri kuulostaa aika uskomattomalta ja mitä googletin niin osalla ihmisistä se oli harmiton, osalla oli aivokasvaimen oire. Googleta vaikka itse.

Ap, millaisia ne valopallot on, ovatko isoja vai pieniä pilkkuja? Mulla on ollut nyt viikon sisään ehkä 3 kertaa valopilkkuja näkökentässä.
Ja kuinka usein on raajojen pistelyä ja puutumista, liittyykö ne aamulla sängystä heräämiseen tai johonkin muuhun? Kuinka kauan ne kestää?

Äläs hikeenny. Mulle vaan 8 viikon elohiiri kuulostaa aika uskomattomalta ja mitä googletin niin osalla ihmisistä se oli harmiton, osalla oli aivokasvaimen oire. Googleta vaikka itse.

Ap, millaisia ne valopallot on, ovatko isoja vai pieniä pilkkuja? Mulla on ollut nyt viikon sisään ehkä 3 kertaa valopilkkuja näkökentässä.
Ja kuinka usein on raajojen pistelyä ja puutumista, liittyykö ne aamulla sängystä heräämiseen tai johonkin muuhun? Kuinka kauan ne kestää?

Ei kannata aina uskoa kaikkea mitä nettipalstoilta löytyy. Googleta vaikka neurologien mielipidettä asiaan niin saat tietää, että elohiirelle ei ole löytynyt siitä, sitä ei pysty yhdistämään mihinkään sairauteen tai neurologiseen ongelmaan. Se ei ole yksi aivokasvaimen oireista.

Echo tajuatko sä ollenkaan, että sä vain pahennat ap:n tilannetta? Ymmärrätkö sä ollenkaan, että toinen tulee vain enemmän ja enemmän ahdistuneemmaksi sinun viestiesi ansiosta?

Sori, olen kauhea, mutta entäs ms-tauti:

MS-Taudin Oireet

MS-tauti eli multippeliskleroosi on autoimmuunitauti, joka vahingoittaa keskushermostoa. MS-taudin mahdollisia oireita ovat:

huimaus
kihelmöinti, puutuminen tai tunnottomuus
kivut (esim. pistely, polttelu, jomotus tai särky; etenkin hermovauriokipu, jossa itse kipualue on terve kivun lähteen ollessa kipuviestiä kuljettavassa hermossa)
impotenssi (erektiohäiriö)
lihasoireet (elohiiri, lihasheikkous (voimattomuus), lihasjäykkyys tai vapina)
masennus
muistihäiriöt
nivelkipu (niveloireet)
oppimis- tai keskittymisvaikeudet
palan tunne kurkussa
puhehäiriö
silmäoireet (esim. kaksoiskuvat, näön sumeneminen tai kipu)
suoliston tai virtsarakon toimintahäiriöt (esim. tiheä virtsaamistarve tai virtsankarkailu)
tasapaino- tai koordinaatiovaikeudet
väsymys (lähes kaikilla potilailla).

Viimeksi muokattu:
Kuten näet itsekin tuossa on 15 oiretta, joista ap:lla neljä. Tosin väsymyskin on ap:lla vain kuukautiskiertoon liittyvää eli ei sovi ms-tautiin. Ap:lla on siis kolme oiretta. Ja ms-tauti alkaa useimmiten parikymppisenä. Eli en pitäisi tuotakaan kovin todennäköisenä.

Oletko sä Echo joku sadisti? Nautitko sä siitä, että saat kiduttaa ap:ta? Hän on jutellut asiasta neurologin kanssa, MS-tauti kuuluu neurologin osaamisalueeseen. Neurologi ei usko sen olevan MS-tautia.

Mutta juu, näitä ketjuja on ollut (tulee mieleen eräs nikki tästä kevään ajalta) joissa ketjun aloittajalla on liiallista ahdistusta suht harmittoman kuuloisista oireista, tai että tavallisille oireille haetaan jotain erikoista syytä.

Ap:lla on mun mielestä myös selkeästi liiallista ahdistumista oireistansa, ja se tekee semmoisesta palstadiagnosoinnista tosi vaikeaa.

Mutta oletko ap kokeillut magnesiumia? Sitä ja muistaakseni kaliumia on ehdotettu elohiireen.

• Tykkää
Reactions: Eedla
Alkuperäinen kirjoittaja täällä samanlainen;28569454:
minulla aivan samanlaisia oireita ja diagnoosina on tensionniska, stressi ja paniikkihäiriö.

Ok, ihan hyvä lukea siitä että se diagnoosi ei tarvitse olla aina se kaikista äärimmäisin vaihtoehto eli esim. aivokasvain (vähättelemättä sun diagnoosienkaan vaikeutta) vaan samoilla oireilla voi olla paljon tavallisempi syy.

Ok, ihan hyvä lukea siitä että se diagnoosi ei tarvitse olla aina se kaikista äärimmäisin vaihtoehto eli esim. aivokasvain (vähättelemättä sun diagnoosienkaan vaikeutta) vaan samoilla oireilla voi olla paljon tavallisempi syy.

Huoh, noilla oireilla diagnoosi ei edes voisi olla se aivokasvain. Oletko sä echo itsekin ahdistuneishäiriöinen tai luulotautinen?

Minä epäilen, että todellakin iso osa noista oireista psykosomaattisia/stressiperäisiä. Olen itsekin sairastanut paniikkihäiriötä ja masennusta, ja niitten liitännäisenä jos jonkinlaista sydänkohtauksen ja kuolemanpelkoa. Myöhemmin parannuttuani noista lääkityksen ja terapian avulla, olin hyvin kuormittavassa ja stressaavassa työssä, joissa sain erinäisiä oireita. Olin hyvin stressaantunut ja kärsin kiputiloista, nämä oireilivat mm. Hampaitten narskutteluna ja pureskeluna eli bruksismina, sitkeinä elohiirinä, hartiakipuina ja niska-hartia alueen kiputiloista, jotka aiheuttivat pääkipua ja käsien puutumista sekä tikkuilua käsissä. Olin todella piipussa lopulta, yöunetkin meni ja oli lähellä etten alkanut taas saamaan paniikkikohtauksia! Sain sitten lääkärintodistuksen, jolla vältin karenssin, jotta pystyin irtisanoutumaan tuosta jatkuvasta piinasta. Ei kestänyt kauaakaan, kun oireet alkoivat helpottamaan ja loppuivat. Nyt voin taas hyvin, aion vaihtaa jatkossa alaa :)

Nyt lähde oikeasti hakemaan fyysisen ohella myös parempaa psyykkistä vointia, uskoisin että sitä kautta vyyhti lähtee aukeamaan ja nuo vaivat helpottuvat. Tsemppiä!

Ap, Echo kiusaa sinua ehdottelemalla kaikkia. Elohiiri on lihasnykäys, ei aivoperäistä. Enintään aivohermossa voi olla vikaa. Kertokaa minulle googlaajat, millä mekanismilla aivokasvain aiheuttaa lihasnykäyksiä?? Aiheuttaako aivokasvain hikkaa, hikka ja elohiiri ovat sama ilmiö (tahdoton lihasnykäys) eri lihaksessa. Elohiiri ja puutumiset, mahdollisesti myös valopallot, selittyvät ahdistuksesta johtuvalla kehon jännittyneisyydellä ja ylivirittyneisyydellä.

Vanha infarkti ei lisää suuresti infarktiriskiä. Onko käsitystä, kuinka vanha infarkti oli? Jos se on ollut jo lapsuudessa, voit olla ihan rauhassa. Kyseessä on vanha arpi, johon voit suhtautua kuten umpisuoliarpeen. Infarkti ja aivokasvain taas eivät liity mitenkään yhteen. Vai oletko kuullut sydänkasvaimesta, vaikka sydämessäkin on infarkteja?

Luulen, etteivät nämä todistelut kuitenkaan auta sinua, koska vaivasi on pelko ja ahdistus, ei nuo pelkäämäsi sairaudet. Hae jotakin kokonaisvaltaisesti helpottavaa terapiaa, kuten Rosen-terapiaa.

[QUOTE="vieras";28569483]Huoh, noilla oireilla diagnoosi ei edes voisi olla se aivokasvain. Oletko sä echo itsekin ahdistuneishäiriöinen tai luulotautinen?[/QUOTE]

No joo, ehkä opin tästä että palstadiagnoosiketjuissa ei parane ihmetellä mitään oiretta (edes 8 viikon elohiirtä) ennen kuin on käväissyt googlen puolella, koska outokin oire voi olla ihan harmiton.
Äkkiseltään tuo elohiiri, tuntopuutokset, huimaus ja valopallot vaan kuulosti neurologisille, mutta ne näköjään voi olla mitä vain.

[QUOTE="viiraska";28569498]Ap, Echo kiusaa sinua ehdottelemalla kaikkia. Elohiiri on lihasnykäys, ei aivoperäistä. Enintään aivohermossa voi olla vikaa. Kertokaa minulle googlaajat, millä mekanismilla aivokasvain aiheuttaa lihasnykäyksiä?? Aiheuttaako aivokasvain hikkaa, hikka ja elohiiri ovat sama ilmiö (tahdoton lihasnykäys) eri lihaksessa. Elohiiri ja puutumiset, mahdollisesti myös valopallot, selittyvät ahdistuksesta johtuvalla kehon jännittyneisyydellä ja ylivirittyneisyydellä.

Vanha infarkti ei lisää suuresti infarktiriskiä. Onko käsitystä, kuinka vanha infarkti oli? Jos se on ollut jo lapsuudessa, voit olla ihan rauhassa. Kyseessä on vanha arpi, johon voit suhtautua kuten umpisuoliarpeen. Infarkti ja aivokasvain taas eivät liity mitenkään yhteen. Vai oletko kuullut sydänkasvaimesta, vaikka sydämessäkin on infarkteja?

Luulen, etteivät nämä todistelut kuitenkaan auta sinua, koska vaivasi on pelko ja ahdistus, ei nuo pelkäämäsi sairaudet. Hae jotakin kokonaisvaltaisesti helpottavaa terapiaa, kuten Rosen-terapiaa.[/QUOTE]

Älä nyt ihan heittele hatusta säkään sitä että kiusaisin tahallani ap:ta. Vaikka olisi ahdistuneisuushäiriöinen, niin semmoisellakin voi olla fyysinen sairaus, vaikka tässä tapauksessa dg ei liene onneksi niin hurja kuin mitä ensin on tuotu esiin.

Vaikka parin vuoden sisään on ap käynyt lääkäreillä, niin kuvattu on 2 vuotta sitten, siinä ajassa ehtii joku mahdollinen kasvain kehittyä. Mä vaan mietin noita elohiiriä, käsien puutumista, valopalloja...siis pitäisi itse googlettaa aivokasvaimen oireet, etten nyt ap:lla lietsoisi paniikkia vaikka en itse asiasta tiedäkään.
Mutta eihän nuo oireet ihan normaaleja ole. Elohiiri 8 viikkoa...

Erittäin tyypillisiä stressioireita. Eivät vähääkään tyypillisiä aivokasvaimen oireita.

Välimerkin jälkeen tulee välilyönti, sekin edistää luettavuutta, samoin isot alkukirjaimet lauseessa.

Olet kirjoittanut tänne aikaisemminkin. Miksi taas uudestaan?

Psykiatria kyllä tarvitset aika kipeästi.

Aakku, älä hae neuvoa keskustelupalstoilta vaan hakeudu ammattiauttajlle _ahdistuneisuuden_ vuoksi. Sitä voi hoitaa ja suurella todennäköisyydellä nuo oireesi helpottavat kun todellinen ongelmasi, eli ahdistuneisuus, saadaan hallintaan. Ahdistuneisuus on oikea ja hoidettavissa oleva aivosairaus.

Ap, tunnistat itsekin pelkosi neuroottisperäisyyden ja pakonomaisuuden.

Kognitiivinen terapia voisi olla ensiapu pelkojen pakonomaisuuteen. Terapeuttina voisi ehkä mielellään olla lääkärikoulutuksen saanut henkilö, joka ei pelästyisi noita oirekuvauksiasi, eikä toisaalta vähättelisi sellaisia joista olisi oikeasti syytäkin huolestua. Eli kun itsekin googletat ja etsit tietoa netistä (toisin kuin Echo nimimerkki ilmeisesti luulee - että kukaan ei osaa tehdä tuota hakua muu kuin Echo), niin hyödyksesi googleta sanoilla psykiatrian erikoislääkäri, kognitiivinen terapia, ja kotikaupunkisi/lähikaupunkisi nimi. Muutaman arviointikäynnin jälkeen voi psykiatri tehdä kelaa varten lausunnon, jotta saat terapian harkinnanvaraisena aikuisen kuntoutuksena.

Tsemppiä.

Ap, luin viestisi ja minulla on ihan samanlaisia oireita, mutta pikemminkin ajattelen niiden kuuluvan ihan normaaliin elämään, meillä kun aina välillä joku paikka vähän väsähtää ja sitten se tuntuu juuri tuollaiselta kuten sinulla. Varsinkin väsyneenä kokee erilaisia tuntemuksia ja oireita. Jos töissä on kiirettä, ym. minullakin välillä fysiikka pettää, mutta kunhan taas huilii, niin oireetkin häviävät. Ja niinhän se on, että mitä enemmän niitä miettii, niin sitä suuremmat mittasuhteet ne saavat.

Tuntemuksesi selvästi aiheuttavat sinulla huonoa oloa ja ahdistusta. Voisitko ajatella itsellesi jonkun harrastuksen esim. liikunnan parissa, joka veisi ajatuksiasi muualle asiasta, mahdollisesti sellaisen jossa voisit olla paljon muiden ihmisten kanssa. Kerroitkin jo saaneesi neuron avulla apua pelkoihisi, joten sinun kannattaisi varmaan edelleen lähteä keskustelemaan asiasta aluksi esim. psykologin kanssa.

Lopuksi haluan sanoa, että minulla on ollut vakava sairaus, josta olen parantunut ja edelleenkin suhtaudun elämään kovin optimistisesti. Vaikka joskus sairastummekin, se ei ole mikään maailmanloppu.

Kiitos paljon viesteistä.
Valipallot ovat kirkkaita välähtäviä pisteitä yhdessä silmässä kerrallaan,menee alle sekunnissa pois.näkyy ainoastaan vaaleaa pintaa vasten,ei koskaan hämärässä.näitä ei ole aamuisin,aamuni ovat satunnaisia niskajumeja lukuunottamatts "terveintä" aikaa päivästä.näitä mun elohiiriä tutkittumiin tosiaan 2v
sitten ja hyvönlaatuisiksi todettiin,silloin niitä oli kaikkialla muualla mutta ei silmissä.nyt ne ovat erityisesti silmissä ja kasvojen alueella.aivokasvaimen ja elihiiren yhteys oli jonkun kasvainptlaan mukaan se että kasvain painoi kolmoishermoa joka taas johti nykimisiin.mutta mulla siis nykii ihsn joka lihas,silmisdä se on vaan erityisen ärsyttävä.
Lisäksi iltaisin just ennen nukahtamista usein lihakset väreilee,ihan kun olis moottori käynnissä.korvia tinnittää satunnaisesti.mitähän vielä..ms tautia en edes osaa pelätä,tiedän et oireet voisi sopua siihen mutta mitään lihasheikkoutta ei ole.
Ne pistelut on lähinnä päänahassa niinku kylmät väreet,aina samalla puolella päätä eli ajattelen kasvaimen olevan sillä puolen.
Se on infarktioläiskö oli judt havauttavisss n.2mm ja pikkuaivoissa.kiskaan ei ole ollu oiretta jiten se jäi arvoituksekdi,ehkä se siinä judt ahdistikin kun ei tiedä mikä aiheutti.aiemmin mulla ollu ruskitekijöitä muttei enää
(tupakka,pillerit jne)
Sanoivat että uusiutumisriskiä ei pitäs olla.
Mutta jos kerran on tollanen päässä niin miksei siellä kasvainki olis..eli tuo oli jo sellainen shokki että vei udkon elämältä.
Nyt kun näitä oireuta voimakkaina,en osaa sugteuttaaJA SEN TAKIA KYSYN TÄÄLLÄ PALSTALLA MITEN TE NORMAALIT IHMISET AJATTELISITTE OITRISTANI,jotta sasn hiukan kaikupohjaa omalle pelolleni.Eli että tuleeko teillä näistä oireista auvokasvain mieleen??
Pahaa tässä tekee sekin että ei ole ketään kelle puhua,mies ei enää jaksa kuunnella.

Kuvailet hyvin perusteellisesti oireitasi ja erityisesti pelkoasi. Kerrot, että miehesi ei jaksa kuunnella sinua. Mitäpä, jos varaisit ajan psykologille tai psykiatrille.

Olet hermostunut, jännittynyt, minkä vuoksi autonominen hermostosi on koko ajan ylivireystilassa. Tästä oireet.

Oireet poistuisivat ja lievenisivät jos voisit vain lakata pelkäämästä. Tiedän, helpommin sanottu kuin tehty. Siksipä täällä tuota terapiaa ehdotetaan.

Tulipa taas kirj.virheitä..
Tiedön että hermostoni on herkkä ja jossain hälytystilassa mutta en voi uskoa että nyt tämä uusin oire eli lamaannuttava väsymys menkkojen jälkeen enää menis stressin piikkiin.ei näitä kaikkea VOI selittäö stressillä ja ahdistuksella.nämä tän hetkiset oireet alkoi työpaikan vaihdon myötä,mutta edes viikonloppuisin ne ei hellitä eikä viikon lomakaan vienyt nykinää.
Olen syönyt cipralexia,se lisäsi noita valopalloja ja kun uusi nykimiskausi alkou cipralexin aikana,ajattelin että se pahentaa tilannetta.ja voin sanoa että tämä jatkuva nykiminen alkaa olla sen verran veemäistä et teen mitä vaan et se loppuu!!
Magnesium b.vitamiinikomboa vedän koko ajan tripla annoksella-ei auta.

[QUOTE="aakku";28570190]Tulipa taas kirj.virheitä..
Tiedön että hermostoni on herkkä ja jossain hälytystilassa mutta en voi uskoa että nyt tämä uusin oire eli lamaannuttava väsymys menkkojen jälkeen enää menis stressin piikkiin.ei näitä kaikkea VOI selittäö stressillä ja ahdistuksella.nämä tän hetkiset oireet alkoi työpaikan vaihdon myötä,mutta edes viikonloppuisin ne ei hellitä eikä viikon lomakaan vienyt nykinää.
Olen syönyt cipralexia,se lisäsi noita valopalloja ja kun uusi nykimiskausi alkou cipralexin aikana,ajattelin että se pahentaa tilannetta.ja voin sanoa että tämä jatkuva nykiminen alkaa olla sen verran veemäistä et teen mitä vaan et se loppuu!!
Magnesium b.vitamiinikomboa vedän koko ajan tripla annoksella-ei auta.[/QUOTE]

Ihan hyvin voi selittyä kaikki oireet stressillä, väsymyskin. Todellakin voi. Ei olisi edes mitenkään harvinaista. Tai se väsymys voi olla yksinkertaisesti pahentunutta PMS-oireilua. Ei mikään vakava sairaus tai kasvain vaikuta niin, että ihminen on väsynyt kuukautiskierron mukaan. Stressistä se johtuu.