Aivan sairaan hyvä suklaakakku, valmista alle 10 minuutissa!!

  • Viestiketjun aloittaja Herkkupylly
  • Ensimmäinen viesti
Vastaavan
ohjeen olen saanut ja hyväksi testannut:
100g Taloussuklaata
100g voita tai margariinia
3 kananmunaa
1dl sokeria
1dl vehnäjauhoja
1tl leivinjauhetta

Sulata rasva ja suklaa. Sekoita kananmunat ja sokeri. Yhdistä kaikki aineet. Laita taikina voideltuun ja jauhotettuun silikonivuokaan. Kypsennä täydellä teholla (950W) 4 min.

Älyttömän hyvää!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mikä suklaakakku? eihän tossa ole edes suklaata?
Tiedän useita kakkuohjeita, joiden nimi on suklaakakku, vaikka niissä on kaakaota. Ja juustokakuissa ei ole juustoa, vaan rahkaa, kermaa yms.
Noinhan se menee, mutta minun kategoriassani, nuo on suklaakakun- ja juustokakunkaltaisia tuotteita... :D :D :D
 
Sara
Alkuperäinen kirjoittaja Vastaavan:
ohjeen olen saanut ja hyväksi testannut:
100g Taloussuklaata
100g voita tai margariinia
3 kananmunaa
1dl sokeria
1dl vehnäjauhoja
1tl leivinjauhetta

Sulata rasva ja suklaa. Sekoita kananmunat ja sokeri. Yhdistä kaikki aineet. Laita taikina voideltuun ja jauhotettuun silikonivuokaan. Kypsennä täydellä teholla (950W) 4 min.

Älyttömän hyvää!
Voikohan tän tehdä jossain mikron kestävässä muovikulhossa? En omista silikonivuokaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vastaavan:
ohjeen olen saanut ja hyväksi testannut:
100g Taloussuklaata
100g voita tai margariinia
3 kananmunaa
1dl sokeria
1dl vehnäjauhoja
1tl leivinjauhetta

Sulata rasva ja suklaa. Sekoita kananmunat ja sokeri. Yhdistä kaikki aineet. Laita taikina voideltuun ja jauhotettuun silikonivuokaan. Kypsennä täydellä teholla (950W) 4 min.

Älyttömän hyvää!
Tää on nyt jo SUKLAAkakku :D
Pistetäänpä ohje muistiin. :p
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Alkuperäinen kirjoittaja Vastaavan:
ohjeen olen saanut ja hyväksi testannut:
100g Taloussuklaata
100g voita tai margariinia
3 kananmunaa
1dl sokeria
1dl vehnäjauhoja
1tl leivinjauhetta

Sulata rasva ja suklaa. Sekoita kananmunat ja sokeri. Yhdistä kaikki aineet. Laita taikina voideltuun ja jauhotettuun silikonivuokaan. Kypsennä täydellä teholla (950W) 4 min.

Älyttömän hyvää!
Voikohan tän tehdä jossain mikron kestävässä muovikulhossa? En omista silikonivuokaa...
Voi tehdä, sellaisessa mäkin tein. :)
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Jeyn:
Nöyyyyy...ei ole munia! Damit! Minkä kokoiseen astiaan about ton kokonen taikina? et paljonko toi turpoaa sielä mikrossa? Juu, tiedän, en oo mikään kokkaaja ja kysymys voi olla hieman tyhmä :LOL:
Mulla oli tommonen parin litran vetoinen mikrokulho ja sinne mahtui mainiosti.
 
Minä
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Taidan piruuttani lähteä kokeilemaan kun kaikkea löytyy kaapista. Tulen pian takaisin!! ;)
Kerro millaista tuli! :)
Valmista tuli ainakin! :) Pitää vielä heti ootella, ennenkun pääsee maistamaan. Tuoksu on ainakin hyvä! Ja mä tein tommoseen pitkulaiseen silikonivuokaan sen.
 
Vastaavan reseptin laittanut
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hei minkälainen kakku tulee? Jos kulhossa voi tehdä, niin tuleeko ihan sellainen limppu?

Vuokaa tai astiaa varatessa kannattaa huomioida, että kakku kohoaa todella paljon mikroaaltouunissa, eikä tule limppua vaan todella kuohkea kakku.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
To ap:n ohje on sama kuin tupperin ja se kehoitetaan tekemään siinä tupperin mikrokannussa, siinä koko vinkkiä
Siis tällaisessako?
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=116363963

Tuo on puoli litraa, ei kai tuohon voi mennä?
 
Minä
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Taidan piruuttani lähteä kokeilemaan kun kaikkea löytyy kaapista. Tulen pian takaisin!! ;)
Kerro millaista tuli! :)
Valmista tuli ainakin! :) Pitää vielä heti ootella, ennenkun pääsee maistamaan. Tuoksu on ainakin hyvä! Ja mä tein tommoseen pitkulaiseen silikonivuokaan sen.
Voi tauti miten hyvää!! En olisi ikinä uskonut, että tosta tulee noin ihanaa! Lapset pistelee sitä tuolla keittiössä ja mun oli pakko tulla kommentoimaan ja kiittämään reseptistä. Tästä tulee takuulla meidän perheen suosikkiherkku. Taidan tehdä toisen kakun illalla kun mies tulee kotiin. Tosta ei nimittäin taida jäädä muruakaan. ;)
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kuulostaa liian helpolta ja hyvältä ollakseen totta!
Näin mäkin ajattelin. Mutta nyt on pakko sanoa, että en olisi uskonut jos en olisi kokeillut. Kannattaa ottaa 10 min aikaa ja kokeilla, niin sitten tietää itse. :)
Älä ny houkuttele, just kyl katoin ett meilt kyl löytyis noi ainekset, mut ku mies on työmatkalla niin jouduttais syömään toi pojan kaa kahestaan... :p:
Pakkohan tätä oli kokeilla ja onnistu ihan hyvin uunivuoassakin.
Saa poika nyt herkkuvälipalaa! Nam on hyvää =)
Kiitti ap!
 

Yhteistyössä