aivan pienten korvikevauvojen...

• Viestiketjun aloittaja apua kaipaava
  • Ensimmäinen viesti
apua kaipaava
äidit. Milloin olette lopettaneet pullojen keittämisen. Tiedän että virallisesti varmaan suositellaan siihen asti kun aloittaa kiinteät. Mutta miten olette toimineet maalaisjärjen kanssa käytännössä...itse muistan, että esikolla en keitellyt kiinteisiin saakka mutta en kuolemaksenikaan muista milloin lopetin. Kertokaahan miten teillä?

vieras
No kylläpä on tunnollisia äitejä jos yli puoli vuotiaan pullot viitsitte vielä keitellä...täytyy hattua nostaa. Joku voisi varmaan vetää ilkeämielisesti johtopäätöksen, että ihmekkös jos allergisia lapsia....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kylläpä on tunnollisia äitejä jos yli puoli vuotiaan pullot viitsitte vielä keitellä...täytyy hattua nostaa. Joku voisi varmaan vetää ilkeämielisesti johtopäätöksen, että ihmekkös jos allergisia lapsia....
Mulle ei ainkaan siitä ollut vaivaa, tykkään niitä pulloja ja tuttiosia keitellä. :)
Ja meillä ei ole lapsilla allergioita paitsi pojalla koivu allergia sama mikä isällänsäkkin.

vinci
ite keitän aina pesun jälkeen kunnes vauva alko syömään kiinteitä..esikosta tosin jo 3kk ikäsenä lopetin pullojen keitot ja tästä kakkosesta ei ole ajankohtasta kun vielä tissillä mennään...
oon kyl aina luullu että ne pitää joka pesun jälkeen keittää eikä esim kerran viikossa :eek:
ite en myöskään moisesta hommasta tykänny yhtään...

sulpukka
keittelein n. 6-7kk asti, sitten muutettiin ja saatiin astianpesukone. pesen pullot siellä ja sitten huuhtelen hyvin kylmällä vedellä.

pienillä vauvoilla on ihan hyvä keittää pullot, sekä pullotutit. käytön jälkeen huuhtelu KYLMÄLLÄ vedellä, ehkä pieni tiskiharjankäyttö pesuaineen kanssa (esim. minirisk) ja sitten keittäminen. n.5min!

Yhteistyössä