Aivan mahtava tunne kun usko uudistaa elämän!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UniQuePopPy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";26999160]Vai niin. Susta on naurettavaa?? Mä perustan uskoni Raamattuun ja siihen mulla on varmaan täysi oikeus vai?? Laitatko jotain viitettä tms tuosta Iranin tilanteesta ja sitten vähän perusteluja? Ja nuo ristiretket. Vanha vitsi. Paljonko nykyään tapetaan ihmisiä esim islamin nimissä? Naurettavia nuo sun väitteesi. Anteeksi vain.[/QUOTE]

Onko sinusta ihmisten murhaaminen " vanha vitsi"? Sanotko holocaustiakin "vanhaksi vitsiksi"? Jos islamin nimissä tapetaan niin oikeuttaako se sinun mielestä tappamaan kristinuskon nimissä? Itse asiassa tällä vertauksella myönnätkin että kristityt tappavat ja paljon.

[QUOTE="vieras";26999299]Jos kristitty uskova sanoo, että käsky tuli suoraan jumalalta, niin etkö usko? Valehtelevatko kaikki uskovaiset, kun sanovat kuulleensa ohjeita ja neuvoja jumalalta?[/QUOTE]

Mun Jumala on Rakkaus ja Hänen käskyissään on aina rauha. Siitä voit päätellä esim sen, mistä lähteestä nuo jutut tulee. Ei kaikki äänet tule samasta lähteestä. Varmaan ymmärrät sen?

[QUOTE="...";26999300]No mikä jumala sit toimii tällä hetkellä Pohjois-Koreassa ja esim Syyriassa?[/QUOTE]

Kristittyjen logiikan mukaan heidän jumalansa tietenkin, eihän muita olekaan.

Onko sinusta ihmisten murhaaminen " vanha vitsi"? Sanotko holocaustiakin "vanhaksi vitsiksi"? Jos islamin nimissä tapetaan niin oikeuttaako se sinun mielestä tappamaan kristinuskon nimissä? Itse asiassa tällä vertauksella myönnätkin että kristityt tappavat ja paljon.

Joo. En ole jankkauspäällä. Sorry. Mun Jumalani on Rakkaus ja mulla riittää kädet täynnä työtä siinä, että koitan auttaa lähimmäisiäni saamaan ruokaa, vaatteeita, että heillä olisi edes vähän helpompaa tässä elämässä. Jankkaa jonkin sellaisen kans, kellä riittää siihen aikaa ja energiaa.

[QUOTE="...";26999310]Mun Jumala on Rakkaus ja Hänen käskyissään on aina rauha. Siitä voit päätellä esim sen, mistä lähteestä nuo jutut tulee. Ei kaikki äänet tule samasta lähteestä. Varmaan ymmärrät sen?[/QUOTE]

Eli kun käskyt miellyttävät sinua henkilökohtaisesti, ne tulevat Jumalalta? Kaikki, mistä sinä et pidä, on sitten Saatanasta?

[QUOTE="...";26999326]Joo. En ole jankkauspäällä. Sorry. Mun Jumalani on Rakkaus ja mulla riittää kädet täynnä työtä siinä, että koitan auttaa lähimmäisiäni saamaan ruokaa, vaatteeita, että heillä olisi edes vähän helpompaa tässä elämässä. Jankkaa jonkin sellaisen kans, kellä riittää siihen aikaa ja energiaa.[/QUOTE]

Tässäpä taas näkyy se, että kun uskovaisille esitetään kiperiä kysymyksiä, he eivät yhtäkkiä "ole jankkauspäällä" tai muistavat, että hella on päällä.

[QUOTE="vieras";26999328]Eli kun käskyt miellyttävät sinua henkilökohtaisesti, ne tulevat Jumalalta? Kaikki, mistä sinä et pidä, on sitten Saatanasta?[/QUOTE]

Eikös se näin mene yleensä?

[QUOTE="vieras";26999338]Tässäpä taas näkyy se, että kun uskovaisille esitetään kiperiä kysymyksiä, he eivät yhtäkkiä "ole jankkauspäällä" tai muistavat, että hella on päällä.[/QUOTE]

No sovitaan vaikka niin :D

[QUOTE="...";26999310]Mun Jumala on Rakkaus ja Hänen käskyissään on aina rauha. Siitä voit päätellä esim sen, mistä lähteestä nuo jutut tulee. Ei kaikki äänet tule samasta lähteestä. Varmaan ymmärrät sen?[/QUOTE]

Sinulla ja nimimerkillä "Uskis" on sitten ainakin eri jumala. Hän sanoo olevansa kristitty. Mitä suuntaa sinä edustat ja kuka sinun jumalasi on? Kuulostaa paremmalle kuin "Uskiksen" jumala.

[QUOTE="...";26999351]No sovitaan vaikka niin :D[/QUOTE]

Kun mä tulin uskoon, mikä oli elämäni ehdottomasti paras asia, nini siinä en mitenkään sitoutunut jauhamaan 100000000. kerran ristiretkistä, jumalista yms asioista. Tajusin miten Hyvä Jumala on ja mitä Hän on tehnyt meidän puolestamme. Ja sitouduin myös siihen, että kerron Hänestä kaikille heille, jotka haluavat kuulla Hyvää Sanomaa. En jankuttamaan höpöjä aikuisten ihmisten kanssa anonyyminä klo 22.23 jossain kaksplussalla.

[QUOTE="...";26999365]Kun mä tulin uskoon, mikä oli elämäni ehdottomasti paras asia, nini siinä en mitenkään sitoutunut jauhamaan 100000000. kerran ristiretkistä, jumalista yms asioista. Tajusin miten Hyvä Jumala on ja mitä Hän on tehnyt meidän puolestamme. Ja sitouduin myös siihen, että kerron Hänestä kaikille heille, jotka haluavat kuulla Hyvää Sanomaa. En jankuttamaan höpöjä aikuisten ihmisten kanssa anonyyminä klo 22.23 jossain kaksplussalla.[/QUOTE]

Kuka tässä on sitoutumisesta puhunutkaan? Vaikka kuinka olisi uskonhurmiossa niin kyllä tosiasiat pitäisi kuitenkin tunnustaa. Kristinusko ja sen jumala eivät historian valossa ole rauhaa rakastavia vaan uskonnon nimissä on tehty verisiä hirmutekoja. On lapsellista tunkea sormet korviin ja teeskennellä ettei niitä ole tapahtunutkaan.

[QUOTE="vieras";26999354]Sinulla ja nimimerkillä "Uskis" on sitten ainakin eri jumala. Hän sanoo olevansa kristitty. Mitä suuntaa sinä edustat ja kuka sinun jumalasi on? Kuulostaa paremmalle kuin "Uskiksen" jumala.[/QUOTE]

Edustan ihan puhdasta Jeesus-suuntaa ja niin edustaa varmasti Uskiskin. Missä mielessä kuulostaa paremmalle?

[QUOTE="vieras";26999399]Kuka tässä on sitoutumisesta puhunutkaan? Vaikka kuinka olisi uskonhurmiossa niin kyllä tosiasiat pitäisi kuitenkin tunnustaa. Kristinusko ja sen jumala eivät historian valossa ole rauhaa rakastavia vaan uskonnon nimissä on tehty verisiä hirmutekoja. On lapsellista tunkea sormet korviin ja teeskennellä ettei niitä ole tapahtunutkaan.[/QUOTE]

Minä puhun sitoutumisesta. Ihmiset tekevät tekoja ja valintoja. Kukin sitten perustellen millä perustelevat.

[QUOTE="...";26999365]Kun mä tulin uskoon, mikä oli elämäni ehdottomasti paras asia, nini siinä en mitenkään sitoutunut jauhamaan 100000000. kerran ristiretkistä, jumalista yms asioista. Tajusin miten Hyvä Jumala on ja mitä Hän on tehnyt meidän puolestamme. Ja sitouduin myös siihen, että kerron Hänestä kaikille heille, jotka haluavat kuulla Hyvää Sanomaa. En jankuttamaan höpöjä aikuisten ihmisten kanssa anonyyminä klo 22.23 jossain kaksplussalla.[/QUOTE]

Mikä vimma on kertoa kaikille uskoon tulosta? Entä jos kaikki kertoisivat järkiintulostansa yhtä kovalla vimmalla? Tai järjissään olosta?
Miten on niin vaikea tajuta että jos avautuu jostain kuvitelmistaan, hallusinaatioistaan tai muista mielentearveysongelmistaan, ja väittää niitä tosiksi, niin joku saattaa kyseenalaistaa ne?

[QUOTE="...";26999416]Edustan ihan puhdasta Jeesus-suuntaa ja niin edustaa varmasti Uskiskin. Missä mielessä kuulostaa paremmalle?[/QUOTE]

Sinun jumalasi on rauhaa ja rakkautta, uskiksen uskoontulon motiivina pelko helvetistä, hänen jumalansa ankara manipuloija ja rangaistuksista voimansa saava ja muutenkin aika helvettikeskeinen. Joten paremmin sinulla on pullat uunissa ja rauha sydämessä.

Mikä vimma on kertoa kaikille uskoon tulosta? Entä jos kaikki kertoisivat järkiintulostansa yhtä kovalla vimmalla? Tai järjissään olosta?
Miten on niin vaikea tajuta että jos avautuu jostain kuvitelmistaan, hallusinaatioistaan tai muista mielentearveysongelmistaan, ja väittää niitä tosiksi, niin joku saattaa kyseenalaistaa ne?

Timppa, luulin että olet etsimässä niitä lähteitä noille väitteillesi, mutta tuolla tasolla niitä on ilmeisen turha odottaa?

Tuli mieleen erään vanhuksen kanssa käyty keskustelu. Täälläkin on puhuttu siitä että jumala päättää mikä on jokaiselle yksilölle parasta ja toisaalta ihmisellä on vapaa tahto. Ainakin ennen vanhaan uskovaiset ihmiset uskoivat että vammainen tai muuten sairas lapsi oli rangaistus tehdyistä synneistä.

Eli onko tässä linja muuttunut? Onko vammainen lapsi rangaistus synneistä vai katsooko jumalanne että se vammaisuus on hyväksi tälle lapsella ja perheelle? Ja nyt toivon uskiksilta selkeää vastausta ilman raamatunlainauksia. Kuten on todistettu niin ilman hengästymistä raamattu ei oikein aukea.

[QUOTE="...";26999486]Timppa, luulin että olet etsimässä niitä lähteitä noille väitteillesi, mutta tuolla tasolla niitä on ilmeisen turha odottaa?[/QUOTE]

Jos vaikka googlaat ristiretket.

[QUOTE="...";26999486]Timppa, luulin että olet etsimässä niitä lähteitä noille väitteillesi, mutta tuolla tasolla niitä on ilmeisen turha odottaa?[/QUOTE]

Mille väitteille ja mitä lähteitä?

Edelleen odottelen, äläpä nyt väistele ;)... Ilmeisesti tämän väistelyn taidon osaa myös sankarimme Timppa?? Vastaan sitten kun Timppa saa oman vastauksensa luonnosteltua.

Tuli mieleen erään vanhuksen kanssa käyty keskustelu. Täälläkin on puhuttu siitä että jumala päättää mikä on jokaiselle yksilölle parasta ja toisaalta ihmisellä on vapaa tahto. Ainakin ennen vanhaan uskovaiset ihmiset uskoivat että vammainen tai muuten sairas lapsi oli rangaistus tehdyistä synneistä.

Eli onko tässä linja muuttunut? Onko vammainen lapsi rangaistus synneistä vai katsooko jumalanne että se vammaisuus on hyväksi tälle lapsella ja perheelle? Ja nyt toivon uskiksilta selkeää vastausta ilman raamatunlainauksia. Kuten on todistettu niin ilman hengästymistä raamattu ei oikein aukea.

[QUOTE="vieras";26999513]Jos vaikka googlaat ristiretket.[/QUOTE]

Ai minä vai? Eihän meiltä uskiksiltakaan suvaita moista vaan kaikki tulee perustella hyvin tarkasti omin sanoin.

[QUOTE="Uskis";26999306]Jeesus sanoo:..."kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat. "
Paavali jatkaa:"sillä meidän sota-aseemme eivät ole lihalliset (maalliset), vaan ne ovat voimalliset Jumalan edessä hajottamaan maahan linnoituksia. "

Uskovat ja nimikristityt ovat tehneet vääriä juttuja, mutta se ei ole kristinuskon ja Jeesuksen vika.

Tämä ei liity ristiretkiin, mutta tuli nikistäsi mieleen yks heppu joka juhlallisesti julisti Mein Kampfissa:
"Uskon että tänään toimin Kaikkivaltiaan Luojan tahdon mukaisesti: puolustautuen juutalaisia vastaan, taistelen Herran työn puolesta".

Olisipa Hitler jaksanut lukea edes evankeliumit läpi ja vielä ajatuksen kanssa...[/QUOTE]

No näinpä

Mitä itse olen vierestä seurannut uskovaisten jorinoita, nykyään vammaiset lapset ovat ilmeisesti jonkinlainen todistus perheen paremmuudesta. Tyyliin, olemme niin loistavia vanhempia, että Jumala uskalsi antaa meille vammaisen lapsen koska rakastaisimme sitä ihan varmasti. Tai vaihtoehto B, vammainen lapsi on koettelemus, jonka kautta Jumala näkee rakastammeko todella lähimmäistämme. Ei niillä yhtenäistä linjaa tunnu olevan.

Yhteistyössä