Aivan mahtava tunne kun usko uudistaa elämän!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UniQuePopPy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26976469]Nyt mä olen taas vähän hämilläni.. Äsken sanoit, että käskisit ihmisen mennä hoitoon ja nyt sitten taas näin.. Miten teidän kanssa oikein keskustelisi, kun mielipiteet, ja faktoina pitämänne asiat ei sen puoleen, muuttuu parin viestin välissä. Oh, well.[/QUOTE]

Miten se ei selvinnyt edellisestä viestistä?

Jos kysyit kummalla hoidattaisin itseni niin mitä sitten, kuuluko se sinulle. Pakkohoito tilanne voi kokonaan eriasia, mutta luulin että niistä ei keskusteltu nyt.

[QUOTE="vieras";26976414]Luokittelet toisten harhat/harhojen näkijät sairaiksi ja toisten terveiksi? Muistelet lukeneesi yhtä ja toista? Kyllä, todistuksesi on voimakas, sisko![/QUOTE]

Niin muistelen. En ole ihan dementikko vielä mutta unohdankin paljon yksityiskohtia. Olen lukenut paljon eri uskontojen edustajien uskoontulokertomuksia n. 10-15 vuotta sitten, mutta en laittanut niitä muistiin sitä varten että ne joskus linkittäisin Kaksplussalle. Pääkohdat eli heidän uskoontuloprosessin muistan, mutta esim. henkilöiden nimet ovat unohtuneet. Vai muistatko sinä jokaisen esim. naistenlehdessä tai tv-dokkarissa haastatellun ihmisen nimen?

Muslimimaailma on siitä jännä, että kun sinne ei evankeliumia saa yleensä viedä ja kristityt vaiennetaan, niin siellä Jeesus "joutuu" ilmestymään suoraan ja suorien ihmeiden kautta. Rukous on mahtava juttu: se ja sen vaikutukset yltävät suljettuihin yhteisöihinkin, niihin paikkoihin joihin uskovia ei päästetä. :)

Millä tavalla olen luokitellut toisia näkyjen näkijöitä sairaiksi ja toisia terveiksi? Siis tietysti, jos joku on vakavasti mielenterveysongelmainen niin on suurempi todennäköisyys että hänen näkynsä ovat mielisairauden tulosta. Mutta nyt käsittääkseni puhutaan psyykkisesti terveistä ihmisistä.

Miten se ei selvinnyt edellisestä viestistä?

Jos kysyit kummalla hoidattaisin itseni niin mitä sitten, kuuluko se sinulle. Pakkohoito tilanne voi kokonaan eriasia, mutta luulin että niistä ei keskusteltu nyt.

"Alkuperäinen kirjoittaja fifiia Näytä viesti
Jos uskonto ja varsinkin jos jonkun toisen ihmisen uskonto ahdistaa varmasti käskisin henkilöä hakeutumaan hoitoon."

Ja sitten et käskisikään. Paitsi jos on pakkohoidosta kyse. Mutta sekin varmaan muuttuu kohta? Mutta ei jatketa jooko enää :D Sä olet kohta ihan solmussa.

[QUOTE="vieras";26976553]"Alkuperäinen kirjoittaja fifiia Näytä viesti
Jos uskonto ja varsinkin jos jonkun toisen ihmisen uskonto ahdistaa varmasti käskisin henkilöä hakeutumaan hoitoon."

Ja sitten et käskisikään. Paitsi jos on pakkohoidosta kyse. Mutta sekin varmaan muuttuu kohta? Mutta ei jatketa jooko enää :D Sä olet kohta ihan solmussa.[/QUOTE]

Aa eli jos toisen ihmisen uskonto aiheuttaa ahdistusta (kyse on painostuksesta tai pakottamisesta uskomaan tietyllä tavalla) niin lääkärille. Oman uskonsa kohdalla jokainen joutuu miettiimään mikä on paras taho auttamaan ja onko kysymys ylipäätään sellainen johon apua tarvitaan.

*muoks* Käskeminen on tietysti melko voimakkaasti ilmaistu ja johtui ennen muuta siitä ihmetyksestä että ihminen joka pitää itseään terveenä kokee toisen ihmisen uskon uhkana ja painostuksena. Tosiasiassa uskonnon uhria pikemminkin ohjaisin hakeutumaan hoitoon lääkärille.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Uskis";26976522]Niin muistelen. En ole ihan dementikko vielä mutta unohdankin paljon yksityiskohtia. Olen lukenut paljon eri uskontojen edustajien uskoontulokertomuksia n. 10-15 vuotta sitten, mutta en laittanut niitä muistiin sitä varten että ne joskus linkittäisin Kaksplussalle. Pääkohdat eli heidän uskoontuloprosessin muistan, mutta esim. henkilöiden nimet ovat unohtuneet. Vai muistatko sinä jokaisen esim. naistenlehdessä tai tv-dokkarissa haastatellun ihmisen nimen?

Muslimimaailma on siitä jännä, että kun sinne ei evankeliumia saa yleensä viedä ja kristityt vaiennetaan, niin siellä Jeesus "joutuu" ilmestymään suoraan ja suorien ihmeiden kautta. Rukous on mahtava juttu: se ja sen vaikutukset yltävät suljettuihin yhteisöihinkin, niihin paikkoihin joihin uskovia ei päästetä. :)

Millä tavalla olen luokitellut toisia näkyjen näkijöitä sairaiksi ja toisia terveiksi? Siis tietysti, jos joku on vakavasti mielenterveysongelmainen niin on suurempi todennäköisyys että hänen näkynsä ovat mielisairauden tulosta. Mutta nyt käsittääkseni puhutaan psyykkisesti terveistä ihmisistä.[/QUOTE]

Jos haluan käyttää jotain asiaa tukemaan omaa mielipidettäni, niin en vesitä sitä "muistelisin ehkä lukeneeni joskus jostain, että"-argumentein.

Siten, että tuskin pitäisit psyykkisesti terveenä ihmistä, joka kertoo nähneensä yksisarvisia takapihallaan. Enkeleitä takapihallaan nähnyt taas on sinusta täysissä sielun ja ruumiin voimissa. Mites profeetta Muhammed, onko ihminen, jolle profeetta ilmestyy sinusta terve?

[QUOTE="vieras";26976355]Hö, kukaan ei vastaa. Eikö kenelläkään olisi ajatuksia tästä?[/QUOTE]

Joku vieras jo vastasikin hyvin, että kannattaa lukea Raamatusta; silti, naispappeusasia on aika kimurantti eikä ihan yksiselitteinen joten siitä voi tulla pitkä sivujuonne tähän keskusteluun. Lähden nyt vanhempainiltaan, jos ehdin niin voin illalla jutella tästä aiheesta. Tai joku muukin uskovainen, se on aika sama kuka meistä uskovista vastailee näihin. :)

[QUOTE="Uskis";26976627]Joku vieras jo vastasikin hyvin, että kannattaa lukea Raamatusta; silti, naispappeusasia on aika kimurantti eikä ihan yksiselitteinen joten siitä voi tulla pitkä sivujuonne tähän keskusteluun. Lähden nyt vanhempainiltaan, jos ehdin niin voin illalla jutella tästä aiheesta. Tai joku muukin uskovainen, se on aika sama kuka meistä uskovista vastailee näihin. :)[/QUOTE]

Miten se voi olla sama, kun näkemyksiä on ainakin ne kaksi: puolesta ja vastaan, riippuen siitä, miten sitä raamattua tulkitsee?

[QUOTE="vieras";26976619]Vielä yhden tuikkaan, jos vanhempi on huolissaan ja ahdistunut alaikäisen lapsensa uskosta, kenen pitää mennä hoitoon ja mihin?[/QUOTE]

Korjasin edellistä vastausta vielä hieman eli jos kyse on uskontoon painostamisesta niin lääkärille jos kysymys on enemmän teologinen en ohjaisi parantajalle, mutta ehkä jollakin tavalla yrittäisin auttaa löytämään vastauksia niihin kysymyksiin, psykiatri tuskin siinä pystyisi auttamaan.

[QUOTE="vieras";26976609]Jos haluan käyttää jotain asiaa tukemaan omaa mielipidettäni, niin en vesitä sitä "muistelisin ehkä lukeneeni joskus jostain, että"-argumentein.

Siten, että tuskin pitäisit psyykkisesti terveenä ihmistä, joka kertoo nähneensä yksisarvisia takapihallaan. Enkeleitä takapihallaan nähnyt taas on sinusta täysissä sielun ja ruumiin voimissa. Mites profeetta Muhammed, onko ihminen, jolle profeetta ilmestyy sinusta terve?[/QUOTE]

No tuostapa saankin kimmokkeen etsiä sulle ne kirjat ja uskoontulleiden muslimien/hindujen kertomukset ja nimet. Kyllästytänkin sut niillä. :D Vaikka osan kirjoista olen OIKEASTI kantanut yhteen uskovien kahvilaan ja osa on kotipaikkakunnallani...eikä nää ole tekosyitä, olen rehellinen, en valehtele.

Siis, sielunvihollinen antaa omia näkyjään. Ne ei siis ole mitään jättimäisiä käveleviä vaahtokarkkeja tai violetteja kirahveja, vaan aina niitä tiettyjä:ufoja, tonttuja, keijuja, haltijoita, kummituksia, vainajia, vieraiden uskontojen jumaluuksia, jopa ENKELEITÄ jotka sanovat tulevansa Jumalan lähettäminä ja puhuvat imeliä rakkauden sanoja.
Mistäs sit tietää että onko ne alakerran porukkaa? Kysymällä niiltä. Esim. Oletko tullut Jeesuksen Kristuksen nimessä? Onko Jeesus Herra? Pahat henget eivät kestä sitä, vaan lähtevät nopeasti paikalta.

Kun on asialla Jumalan lähettämä enkeli tai Jeesus itse, niin ihmiselle yleensä tulee tunne "siitä oikeasta". Tai ainakaan en ole koskaan kuullut että oikean Jeesuksen kohdalla olisi tarvinnut kysellä hahmon alkuperästä mitään.

On turvallista tietää uskovana, että mun ei tarvitse koskaan, koskaan kohdata mitään ufoja tai haltijoita vaikka nuorena pelkäsin niitä. Ne eivät uskalla tulla meidän tontille kun täällä on Jeesus. :D

Laitan vielä raamatunkohdat tähän...
2. Kor. 11:14
Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
1. Joh. 4:2.-3
Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta...

Nyt pitää mennä.

[QUOTE="Uskis";26976781]No tuostapa saankin kimmokkeen etsiä sulle ne kirjat ja uskoontulleiden muslimien/hindujen kertomukset ja nimet. Kyllästytänkin sut niillä. :D Vaikka osan kirjoista olen OIKEASTI kantanut yhteen uskovien kahvilaan ja osa on kotipaikkakunnallani...eikä nää ole tekosyitä, olen rehellinen, en valehtele.

Siis, sielunvihollinen antaa omia näkyjään. Ne ei siis ole mitään jättimäisiä käveleviä vaahtokarkkeja tai violetteja kirahveja, vaan aina niitä tiettyjä:ufoja, tonttuja, keijuja, haltijoita, kummituksia, vainajia, vieraiden uskontojen jumaluuksia, jopa ENKELEITÄ jotka sanovat tulevansa Jumalan lähettäminä ja puhuvat imeliä rakkauden sanoja.
Mistäs sit tietää että onko ne alakerran porukkaa? Kysymällä niiltä. Esim. Oletko tullut Jeesuksen Kristuksen nimessä? Onko Jeesus Herra? Pahat henget eivät kestä sitä, vaan lähtevät nopeasti paikalta.

Kun on asialla Jumalan lähettämä enkeli tai Jeesus itse, niin ihmiselle yleensä tulee tunne "siitä oikeasta". Tai ainakaan en ole koskaan kuullut että oikean Jeesuksen kohdalla olisi tarvinnut kysellä hahmon alkuperästä mitään.

On turvallista tietää uskovana, että mun ei tarvitse koskaan, koskaan kohdata mitään ufoja tai haltijoita vaikka nuorena pelkäsin niitä. Ne eivät uskalla tulla meidän tontille kun täällä on Jeesus. :D

Laitan vielä raamatunkohdat tähän...
2. Kor. 11:14
Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
1. Joh. 4:2.-3
Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta...

Nyt pitää mennä.[/QUOTE]

Etsi samalla vauhdilla ne kirjat, joissa joku kristinuskoon eksynyt on löytänyt oikean uskonsa islamista/jehovista/mistä tahansa muusta uskosta, niitäkin löytyy, ja yhtä suuri todistusarvo niillä on.

Kun muslimille puhuu allah tai profeetta Muhammed ilmestyy, onko kyse silloin harhasta ja/tai sairaudesta, ehkä jopa sielunvihollisen kohtaamisesta? Entäs kun muslimi kokee samoin Jeesus-näyistä, ne ovat merkkejä saatanasta sille muslimille. Samalla viivalla olette, sinä ja muslimiveljesi.

Uskot kuitenkin haltijoihin ja ufoihin? Ne vain kiertävät sinut kaukaa, kun Jeesus suojelee tonttiasi?

[QUOTE="Uskis";26976627]Joku vieras jo vastasikin hyvin, että kannattaa lukea Raamatusta; silti, naispappeusasia on aika kimurantti eikä ihan yksiselitteinen joten siitä voi tulla pitkä sivujuonne tähän keskusteluun. Lähden nyt vanhempainiltaan, jos ehdin niin voin illalla jutella tästä aiheesta. Tai joku muukin uskovainen, se on aika sama kuka meistä uskovista vastailee näihin. :)[/QUOTE]

Kiva, jos ehdit myöhemmin vastailla. Jään odottelemaan :)

Olisi mukavaa myös kuulla muidenkin uskovien ajatuksia tästä aiheesta, koska tosiaan tämä on aihe, josta löytyy ainakin kahdella tavalla uskovia.

Palailen lukemaan illalla myöhemmin.

[QUOTE="Uskis";26976212]Silloin pitää tutkia että onko henkilöllä muutenkin esim. skitsofrenia. Ja esim. saatananpalvojissa on sellaisia, jotka saavat hyvin selkeitä tappamiskäskyjä, vaikka henkilön muuten todettaisiin olevan psyykkisesti terve. Mutta se ei ole yllätys, kun tietää miten suoraan sielunvihollinen pääsee saatananpalvojissa ylipäätään jylläämään.

Ja jos päässä pyörii sanoja joista ei tiedä että onko ne Jumalasta, itsestä/psyykestä vai sielunvihollisesta, niin niitä voi arvioida sen sanoman raamatullisuuden mukaan. Esim.Jeesus ei käske hyppäämään naapurin perheenisän kanssa sänkyyn.[/QUOTE]

Eli "kivat jutut" tulee jumalalta, ikävät asiat on hullun omaa kuvitelmaa tai saatanasta. Miten arvelet olevan USA:n entisen presidentin kohdalla kun kävi käsky lähteä ristiretkelle Irakiin siviilejä tappamaan?
Ja muutes, mikä sinä olet sanomaan mitä jeesus kenellekin sanoo? Johan täälläkin on uskikset vannoneet että pahatkin teot, jotka on tehty uskonnon nimissä, ovat loppupeleissä olleet hyvää tarkoittavia. Ja jos jollekin jumala puhuu niin kyllä hän silloin tietää että se on jumala. Eikä sitä kai edes pidä epäillä omaa uskoaan.

[QUOTE="vieras";26977018]Etsi samalla vauhdilla ne kirjat, joissa joku kristinuskoon eksynyt on löytänyt oikean uskonsa islamista/jehovista/mistä tahansa muusta uskosta, niitäkin löytyy, ja yhtä suuri todistusarvo niillä on.

Kun muslimille puhuu allah tai profeetta Muhammed ilmestyy, onko kyse silloin harhasta ja/tai sairaudesta, ehkä jopa sielunvihollisen kohtaamisesta? Entäs kun muslimi kokee samoin Jeesus-näyistä, ne ovat merkkejä saatanasta sille muslimille. Samalla viivalla olette, sinä ja muslimiveljesi.

Uskot kuitenkin haltijoihin ja ufoihin? Ne vain kiertävät sinut kaukaa, kun Jeesus suojelee tonttiasi?[/QUOTE]

En tiedä että oletko kahlannut koko ketjua läpi mutta näitä käsiteltiin jo aiemmin muutamia sivuja sitten. Tässä vaiheessa ketjua en jaksa muotoilla samaa asiaa uudestaan, joten laitan saman vastaukseni tähän:

"Jos jotkut kristityt ovat löytäneet islamin, niin ovatko he olleet uudestisyntyneitä kristittyjä? Minäkin pidin ennen itseäni kristittynä kun pelkästään kunnioitin Raamatun juttuja ja kävin kirkossa jne, mutta uudestisyntynyt=pelastettu en ollut, eli olin nimikristitty.
Juu, täysin uskonnottomia luopioitakin on, vaikka he ovat olleet joskus oikeassa uskossa. Mutta näitä oli jo Raamatun aikoina ja niistä puhutaan UT:ssa. Koska, on olemassa sielunvihollinen joka kiertää uskovienkin ympärillä haluten saada meitä lankeamaan. Uskovalla on joka päivä valinnan paikka Jeesuksen ja pahan välillä, koska Jumala ei uskovia muuta uskoontultuaankaan aivottomiksi roboteiksi. Jotkut lähtevät maailman vieminä, jotkut kompastuvat muihin juttuihin."

Edellisessä viestissäni viittasin siihen, että täällä maailmassa on joku joka on oikea pomo, ja joku joka on pienempi voima. Jos jokainen ei-kristillinen näkyhahmo luikkii karkuun kun siltä kysyy ihan viattoman kysymyksen "Oletko Jeesuksesta Kristuksesta" niin mistä se kertoo?
Jos se ei-kristillinen hahmo olisi Jumalan lähettämä, niin se voisi tuon kysymyksen kuullessaan ihan polleana ja rauhassa jäädä siihen seisoskelemaan ja sanoa että "juu, tässä ollaan hyvän asialla, Jumalahan mut lähetti", tai "sori mä en oo ihan Jeesuksesta mutta yks toinen tyyppi eli Allah mut tänne lähetti sua auttamaan" mutta miks pitää karkuun lähteä?

Jeesus kun käveli vetten päällä niin opetuslapset luulivat Häntä aaveeksi; Jeesus ei juossut karkuun vaan ihan rauhassa oikaisi asian että "Minä se olen, älkää pelätkö".
Miten kummassa tuo ei-kristillisten hahmojen pelkurimainen käytös muistuttaa sitä kun pahat henget kohtasivat Jeesuksen UT:ssa? Siinä käy niin, että ne tunnistavat Kaikkivaltiaan, ja niillä alkaa puntit tutista.

Markus 1:23-24:
Ja heidän synagoogassaan oli juuri silloin mies, jossa oli saastainen henki; ja se (siis se henki) huusi sanoen: "Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut meitä tuhoamaan? Minä tunnen sinut, kuka olet, sinä Jumalan Pyhä."

Jossei nyt ed. viestistäni tullut jo esille, niin uskon että ufot ovat olemassa, mutta ne eivät ole ufoja vaan pahoja henkiä. Mä tiedän, etten koskaan tule näkemään ufoa.

" Jos jokainen ei-kristillinen näkyhahmo luikkii karkuun kun siltä kysyy ihan viattoman kysymyksen "Oletko Jeesuksesta Kristuksesta" niin mistä se kertoo?
Jos se ei-kristillinen hahmo olisi Jumalan lähettämä, niin se voisi tuon kysymyksen kuullessaan ihan polleana ja rauhassa jäädä siihen seisoskelemaan ja sanoa että "juu, tässä ollaan hyvän asialla, Jumalahan mut lähetti", tai "sori mä en oo ihan Jeesuksesta mutta yks toinen tyyppi eli Allah mut tänne lähetti sua auttamaan" mutta miks pitää karkuun lähteä? "

Ihan pettämätön logiikka. Mäkin muistelisin nähneeni tästä ihan Kymppiuutisissa jutun. Eiku. Oikeasti nyt jo.. Sinullehan tuo on tietysti tapahtunut useasti.

Kun en raamattua niin tarkkaan tunne, saatikka uskovaisia, mutta ihan käytännön jutuissa tuntuu olevan eroja. Kuten vaikka ehkäisykielto, kuolemantuomio, television katsominen, joidenkin ruoka-aineiden välttäminen... Eikös nämä kaikki tule raamatusta mutta aika eri tavalla nuo tulkitaan.
Samoin aika ihmeelliseltä tuntuu, että pitäisi ottaa aika ja kulttuuri huomioon tulkitessa raamattua. Kuka sanoo missä kohtaa se pitää ottaa huomioon ja missä kohtaa pitää noudattaa kirjaimellisesti? Vai tehdäänkö niin kuin on aina tehty, eli noukitaan omiin tarkoitusperiin sopivat jutut ja toiset jätetään huomioimatta "koska silloin oli eri aika ja kulttuuri"? Voin tähän nyt tarkentaa (kuten jo kaikki tietävät) nämä orjien ottamiset ja kuitujen sekoittamiset, toisaalta homoseksuaalit.

Sellaiset asiat jätetään vähän kuin huomiotta, jotka on myöhemmin raamatussa kumottu. Esimerkiksi mitä saa syödä ja mitä ei, vanhassa testamentissahan on pitkät litaniat mitä saa syödä ja mitä ei mutta myöhemmin on sanottu :

1.Kor. 10
24 Älköön kukaan katsoko omaa parastaan, vaan toisen parasta.
25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,
26 sillä: "Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on".
27 Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden.
28 Mutta jos joku sanoo teille: "Tämä on epäjumalille uhrattua", niin jättäkää se syömättä hänen tähtensä, joka sen ilmaisi, ja omantunnon tähden;
29 en tarkoita sinun omaatuntoasi, vaan tuon toisen; sillä miksi minun vapauteni joutuisi toisen omantunnon tuomittavaksi?
30 Jos minä sen kiittäen nautin, miksi minua herjataan siitä, mistä kiitän?
31 Söittepä siis tai joitte tai teittepä mitä hyvänsä, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi.
32 Älkää olko pahennukseksi juutalaisille, älkää kreikkalaisille älkääkä Jumalan seurakunnalle,
33 niinkuin minäkin koetan kelvata kaikille kaikessa enkä katso omaa hyötyäni, vaan monien hyötyä, että he pelastuisivat.

1.Mooseksen kirja 9

3 Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.
4 Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on.

Tuo älkää syökö lihaa kohta, meinaa lihaa jossa on vielä verta, eli normaalia lihaa josta on veret valutettu pois saa syödä.

Tuosta orjaksi ottamisestahan oli aikoinaan keskusteluakin, olisi varmasti luksusta jollekin nälänhädässä kärsivälle orvolle päästä suomeen jollekin orjaksi. Saisi siis ruokaa, nukkumapaikan ja kaikki olisi hyvin. Mutta taitaa sitten suomen lait tulla jo vastaan? Ja eikös orjien aika ole jo vähän kuin ohitse? Raamatussa sanotaan tästäkin, että maanlakeja pitää kunnioittaa ja niitä pitää noudattaa. En nyt löydä kylläkään sitä kohtaa, laitan sen tänne kyllä kun löydän tai joku muu voi laittaa jos muistaa :)

Nykyään on aika vaikeaa ostaa vaatteita niin, että tietäisi varmaksi mitä kaikkia kuituja niissä on. Minun mielestä tuokin koski enemmän sitä aikaa, kun vaatteet oikeastikkin tehtiin alusta asti itse. Uudessa testamentissa korostetaan myös sitä ja miksei vanhassakin, että kaikista tärkein on ihmisen henki, ei se mitä puemme päällemme, syömme jne. ne on "ulkokultaisia" asioita, olisin aika ällikällä löyty jos joku vanhurskas ihminen teoiltaan ja sydämmeltään tuomittaisi sen takia, koska piti dressmannin kauluspaitaa päällä jossa olikin väärää kuitua. Eli ensimmäisenä täytyy keskittyä omaan sielunelämäänsä ja henkeensä, siinä on ihmisellä aina parantamisen varaa ja opittavaa, kuinka esim. kohtelee toisia jne.

Minun mielestäni Raamatussa ei sanota mitään ehkäisystä, siis ei puolesta eikä vastaankaan. Jos joku tietää tähän raamatunpaikan niin saa informoida :)

Telkkari onkin sitten niin, että monelta uskovalta löytyy nykypäivänä telkkari, mutta sieltä sitten katsotaan ne ohjelmat jotka sopii omaan uskonelämään. Eli ei uskovana tunnu kovinkaan mukavalle katsoa sarjoja, joissa tehdään kaikki niin päinvastoin kuin esimerkiksi uskova tekee. Monissa ohjelmissa petetään, on kolmiodraamaa, juonittelua, tappamista, "palvotaan rahaa ja maanpäälistä rikkautta", seksiä jne. Eli ei noista ohjelmista enää saa oikein kiksejä itselleen, lähinnä kuvottavat ja tulee inhottava olo, kun haluaisi kaikesta vääryydestä itse olla erossa. Mutta voihan sieltä katsoa uutiset, jotain dokumentteja ja missä nyt ei tapahdu jatkuvalla syötöllä uskovan mielestä vääryyttä. Minä en itseasiassa katso telkkaria ollenkaan, ei vaan kiinnosta, lastenohjelmia saatan katsoa lasten kanssa ja ukon seuraksi joskus illalla jotain hömppää..

Mulle nousi muuten sellanen ajatuskin eilen mieleen, että tv saattaa tulla ihmiselle vähän kuin epäjumalaksi. Eli saattaa alkaa rajoittamaan elämää liikaa ja se estää ihmistä suorastaan elämästä, tarkoitan nyt sitä että joillakin on oikeasti sellanen tyyli, että katsovat tv:tä melkein koko päivän eivätkä osaa enää tehdä muuta. Ja tietokone on sama juttu. Mä oikeastaan rukoilin joskus muutamapäivä sitten että pyhä henki kirkastaisi minulle minun syntejäni, että missä olisi entraamista... Niin tässä tietokoneella sitten yhtäkkiä vaan tuli mieleen ajatus, että olen taas uppoutunut tähän liikaa ja tämä estää minua elämästä. Tai sitä ei oikeastaan huomaa, miten aika ja elämä menee hukkaan kun koneella viettää aikaansa. Ja tuo ajatus tuli vähän kuin siitäkin, että juteltiin kaverin kanssa että on virhe aloittaa aamu menemällä koneelle, koska silloin jostain syystä koko päivä on pilalla eikä saa mitään aikaiseksi.
Siksi olen täälläkin käyntiä rajoittanut, koska mulla on paha tapa istua täällä vaikka kuinka kauan, tai oikeastaan nyt, kun on niin mielenkiintonen ketju luettavana :D

Huh, vastailin mitä jaksoin. Joku muu saa täydentää jos haluaa :D

En ole eläissäni tuntenut olevani näin energinen ja huoleton, mikään taakka ei enää tunnu mahdottomalle :)

Mietin jonkun aikaa, että alkaisinko kirjoittamaan ihan blogia vai missä tästä kaikesta kertoisin. Tulin nyt kuitenkin siihen tulokseen, että haluan kertoa nyt alkuunsa täällä. Koska olen samassa elämäntilanteessa useiden täällä kirjoittelevien ihmisten kanssa. Haluan kertoa siitä, kuin synkkä masennus, paniikkihäiriö, jatkuva stressi ym. "turhat" taakat ovat väistyneet elämästä!

Tämä päivä on aika esimerkillinen siitä, kuinka se eroaa entisestä. Mies on kipeänä, nuorimmainen vatsataudissa, minä siis saan hoitaa kotityöt ja lapset, jotka heräilevät yölläkin useamman kerran. Varsinkin pienin on nyt aika polonen, kun kuumetta pukkaa ja on kärttyinen :(
En tiedä miksi, mutta ennen olin näissä tilanteissa kuin marttyyri tai "raskaan työn RAATAJA". Olin katkera miehelle, kun minun piti tehdä kaikki itse kun hän ei kyennyt. Olin myös jollain tapaa (salaa) kiukkuinen lapsillekin. Kaikki asiat tuntuivat olevan pakkoa ja väkisin vääntämistä, en oikein osannut tehdä ilolla mitään. Ja olin kamalan väsynyt näiden sairastelupäivien jälkeen, minulla oli joku pakkomielle siihenkin, että miehen piti minulle hyvittää jollain tavalla se, kun olin nyt yksin "joutunut tekemään kaiken".
Olin siis aivan kamala ihminen ja nyt kun itsekin luen omaa tekstiäni, niin ihan puistattaa se miten mustassa maailmassa elin ajatuksineni. Ja kuinka itsekäs olin.

Nyt en tunne kamalaa väsymystä lainkaan, hymyilen, eikä tunnu ollenkaan vaikealta. Rakkaudella hoidan kipeänä olevaa perhettäni ja tiedän, että Jumala katsoo sitä hymyillen myös. Teen työni ja kaikki asiat vähän kuin Jumalalle, Hän arvostaa suuresti ilolla ahertajaa. Eikä tämä ole mitään esitystä tai tekohymyä :)
Tiedän, että Jumala minut sitten palkitsee jollain tavalla, mutta en kumminkaan tuohon ajatukseen lohduttaudu.

On kyllä miehelleni ja perheelleni suuri siunas se, että tulin uskoon. Ennen ajattelin, että kaikki on miehen syytä, mutta jälkeenpäin ajatellen ja miettien huomaan, että jos ero olisi tullut olisi se ollut todellakin myös minun syytäni.
Enää ei ole maalliset asiat ykkösenä, mua ei haittaa vaikka vähän pyykkiä kerääntyy ja sotkuista tuppaa olemaan, sillä ei enää ole oikeastaan mitään suurta merkitystä. Mutta uskon ansiosta olen ahkerampi! Vaikka en enää stressaa noista asioista, niin meillä on silti siistimpää, jaksan tehdä paljon enemmän eikä tunnu missään :)

Rukouksiinikin on vastattu, taloudellinen tilannekin tällä hetkellä hyvä, nälkää ei totisesti ole tarvinnut nähdä :) Raamatussa sanotaan, kun täydestä sydämmestään alkaa palvella Herraa ja tekee hänen tahtonsa, niin Jumala järjestää siinä sivussa maalliset asiat.

Jumalan huolenpito

25 "Sen tähden minä sanon teille: älkää huolehtiko hengestänne, siitä mitä söisitte tai joisitte, älkää ruumiistanne, siitä millä sen vaatettaisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ja olettehan te paljon enemmän arvoisia kuin linnut!
27 Kuka teistä voi murehtimalla lisätä elämänsä pituutta kyynäränkään vertaa?
28 "Mitä te vaatetuksesta huolehditte! Katsokaa kedon kukkia, kuinka ne nousevat maasta: eivät ne näe vaivaa eivätkä kehrää.
29 Minä sanon teille: edes Salomo kaikessa loistossaan ei ollut niin vaatetettu kuin mikä tahansa niistä.
30 Kun Jumala näin pukee kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna joutuu uuniin, niin tottahan hän teistä huolehtii, te vähäuskoiset!
31 "Älkää siis murehtiko: 'Mitä me nyt syömme?' tai 'Mitä me juomme?' tai 'Mistä me saamme vaatteet?'
32 Tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne tietää kyllä, että te tarvitsette kaikkea tätä.
33 Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin.
34 Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet.

Jumala puhutteli myös miestäni... Saimme ilmaiseksi arvokkaan auton, saman merkkisestä ja mallisesta autosta mieheni on haaveillut puolisenvuotta. Kaikille vaan tiedoksi, että kiitimme kyllä todella paljon auton antajaa ja kysyimme moneen kertaan "Oletko tosissasi?! Miksi? Oletko ihan varma että haluat ilmaiseksi antaa?". Tämä ei minusta ole ihan sattumaa, vaatii jo ihmiseltäkin paljon hyväsydämmisyyttä lahjoittaa auto. Pyysin ennen tuota siis rukouksessa "Jumala, puhuttele minun miestäni ja näytä ettei mikään ole mahdotonta."
Sen verran siitä, että mieheni on autofanaatikko ja hänen lempityötään on korjata, kunnostaa ja kiillottaa niitä...
Mies oli ihan hämillään tuosta tapahtumasta, minä vaan osoitin taivaalle sormea ja mies nyökkäsi.

Samana iltana mies sanoi "jos vielä pääsisi tuosta lava-autosta eroon niin kaikki olisi täydellistä". Mies oli yrittänyt myydä autoa jo monta kuukautta, halpaan hintaan. Ostaja ehdokkaita kävi, mutta ei mitään tapahtunut...
Mutta tuon miehen lausahduksen jälkeen meni 2päivää, niin joku ostaja soitti miehelle ja kävi ostamassa auton siihen hintaan mikä oli ilmoituksessakin.

Olemme myös yrittäneet saada vauvaa alulle, eikä ole onnistuttu. Mielestäni minussa oli jotain "häikkää", koska kemiallisia on monta takana...
Mietin sitten yksi päivä, että voisin kyllä viedä tämän asian Jumalalle ja katsoa mitä tapahtuu. Rukouksen jälkeen tuli todella rauhaisa ja stressitön olo asian suhteen, ihan kuin ääni olisi sanonut sisällä "Älä murehdi, raskaus onnistuu kyllä". Saman kuukauden aikana tulin raskaaksi, mutta tämä raskaus on todella alussa! Rukouksessa olen kiittänyt, että Jumala on antanut nyt meille toivoa ja kallisarvoisimman lahjan, mutta tämä raskaus etenee niin kuin kuuluu edetä, koska Jumala tietää mikä meidän perheelle on parhaaksi. Aluksi todella paljon murehdin ja mietin "milloin tämä menee kesken", mutta nyt olen sulatellut ajatatusta, menee niin kuin menee eikä siihen voi itse vaikuttaa.

Tässä "pieni" kertomus, miten Jumala on ollut meille armollinen ja pitää meistä huolen. Tästä kaikesta ja paljon muustakin, kiitän Herraa päivittäin. Kuinka armollinen hän on meitä kohtaan!
Välillä tulee olo, miksi me olemme ansainneet näin paljon hyvää? Mutta Jumalan rakkaus, se on niin suurta ettei sitä voi ihmismieli ymmärtää.

Olen iloinen että olen päässyt yli maalisista murheista ja sen ansiosta voin keskittyä kaikkiin paljon tärkeämpiin asioihin! mm. uskossa etenemiseen! :)

Toivottavasti tämä kertomani sai jonkun miettimään :)

valitusta voivotusta! Jos osaat näät sen historian!

Ja mitä tulee siihen, että uskovat ja mielisairaat liitetään toisiinsa.
Joidenkin ihmisten psyyke ei kestä uskoontuloa, koska kokevat NIIN voimakkaina vihollisen hyökkäykset. Näillä hyökkäyksillä tarkoitan päiviä, että uskovillekin tulee päiviä jolloin on todella painostava ja ahdistava olo, syytä siihen ei oikein osaa selittää että miksi... Mutta uskossa alkutaipaleella olijat, jotka ovat taipuvaisia masennukseen/paniikkihäiriöihin ym. joskus sekoavat tästä ja joutuvat hoitoon, koska se uskon, pahan ja hyvän miettiminen menee ihan äärirajoille ja ylikin, ihminen sekoaa ja alkaa kuvittelemaan kaikenlaista... Eli tässäkin tilanteessa on todella hyvä, että niitä uskovia ystäviä on ja seurakunta jossa käydä, että pysyy "järjissään".
Ei-uskovan on sitä varmasti vaikea ymmärtää, mutta vihollinen osaa syöttää kyllä vaikka mitä ahdistavia tunteita ja ihme ajatuksia. Mutta noiden ahdistavien olojen tullessa muistelen yhtä kokousta, jossa puhuja sanoi "sydämmeen jossa asuu rakkaus, ei kuulu ahdistus eikä pelko", eli nämä tunteet tulee puhtaasti viholliselta joka yrittää kaikinkeinoin meitä nujertaa ja saada luovuttamaan uskonelämässä.

Ja mitä tulee siihen, että uskovat ja mielisairaat liitetään toisiinsa.
Joidenkin ihmisten psyyke ei kestä uskoontuloa, koska kokevat NIIN voimakkaina vihollisen hyökkäykset. Näillä hyökkäyksillä tarkoitan päiviä, että uskovillekin tulee päiviä jolloin on todella painostava ja ahdistava olo, syytä siihen ei oikein osaa selittää että miksi... Mutta uskossa alkutaipaleella olijat, jotka ovat taipuvaisia masennukseen/paniikkihäiriöihin ym. joskus sekoavat tästä ja joutuvat hoitoon, koska se uskon, pahan ja hyvän miettiminen menee ihan äärirajoille ja ylikin, ihminen sekoaa ja alkaa kuvittelemaan kaikenlaista... Eli tässäkin tilanteessa on todella hyvä, että niitä uskovia ystäviä on ja seurakunta jossa käydä, että pysyy "järjissään".
Ei-uskovan on sitä varmasti vaikea ymmärtää, mutta vihollinen osaa syöttää kyllä vaikka mitä ahdistavia tunteita ja ihme ajatuksia. Mutta noiden ahdistavien olojen tullessa muistelen yhtä kokousta, jossa puhuja sanoi "sydämmeen jossa asuu rakkaus, ei kuulu ahdistus eikä pelko", eli nämä tunteet tulee puhtaasti viholliselta joka yrittää kaikinkeinoin meitä nujertaa ja saada luovuttamaan uskonelämässä.

Eli kaikki psyykelääkkeet, terapia, tutkimukset jne jne on ihan turhia, riittää, kun tulee uskoon ja sitten paranee? Sairaudet tulee "viholliselta"? Älä oikeasti levitä tällaista paskaa. Liian vakavilla aiheilla leikit nyt.

[QUOTE="vieras";26979252]Eli kaikki psyykelääkkeet, terapia, tutkimukset jne jne on ihan turhia, riittää, kun tulee uskoon ja sitten paranee? Sairaudet tulee "viholliselta"? Älä oikeasti levitä tällaista paskaa. Liian vakavilla aiheilla leikit nyt.[/QUOTE]

sä luet/ymmärrät tuota mun tekstiä kyllä just niin kuin itse haluat, lueppas uudelleen :D

sä luet/ymmärrät tuota mun tekstiä kyllä just niin kuin itse haluat, lueppas uudelleen :D

Eli et sanokaan, että ahdistukset, masennukset, paniikkihäiriöt yms tulee "viholliselta" ja niihin auttaa seurakunta ja uskovat ystävät? No hyvä. Se olisi ollut jo vähän liikaa.

Mites noista uskovien erimielisyyksistä tuo naispappeus? Kuka tulkitsee raamattua oikein, kuka on saanut jumalalta kuulevan korvan ja tulkitsemisen lahjan, vastustaja vai hyväksyjä?

[QUOTE="vieras";26979364]Eli et sanokaan, että ahdistukset, masennukset, paniikkihäiriöt yms tulee "viholliselta" ja niihin auttaa seurakunta ja uskovat ystävät? No hyvä. Se olisi ollut jo vähän liikaa.

Mites noista uskovien erimielisyyksistä tuo naispappeus? Kuka tulkitsee raamattua oikein, kuka on saanut jumalalta kuulevan korvan ja tulkitsemisen lahjan, vastustaja vai hyväksyjä?[/QUOTE]

No selitän vielä, mutta lyhyesti. Eli jotkut ihmiset, jotka ovat juuri tulleet uskoon, voivat sairastua esimerkiksi skitsofreeniaan. Koska näiden asioiden liika pohtiminen saattaa mennä pahasti yli ja alkaa kuvitella kaikkea "vihollisen hyökkäyksinä". Siis jos tulee vaikka puhelinsoittoja numerottomalla monta päivää putkeen, eikä puhelimesta kuulu mitään vastattaessa, joku hermoheikko saattaa alkaa kuvittelemaan tuotakin vihollisen kiusaksi. Ja näille sairauksille on alttiita ne jotka ovat ennen tuota uskon elämääkin kärsineet mielenterveysongelmista...

Nyt en jaksa vastata tuohon naispappeus ja muihin juttuihin, täytyy keskittyä jo muuhun... :)

No selitän vielä, mutta lyhyesti. Eli jotkut ihmiset, jotka ovat juuri tulleet uskoon, voivat sairastua esimerkiksi skitsofreeniaan. Koska näiden asioiden liika pohtiminen saattaa mennä pahasti yli ja alkaa kuvitella kaikkea "vihollisen hyökkäyksinä". Siis jos tulee vaikka puhelinsoittoja numerottomalla monta päivää putkeen, eikä puhelimesta kuulu mitään vastattaessa, joku hermoheikko saattaa alkaa kuvittelemaan tuotakin vihollisen kiusaksi. Ja näille sairauksille on alttiita ne jotka ovat ennen tuota uskon elämääkin kärsineet mielenterveysongelmista...

Nyt en jaksa vastata tuohon naispappeus ja muihin juttuihin, täytyy keskittyä jo muuhun... :)

Sä itse pyysit esimerkkejä kristittyjen erilaisista tulkinnoista ja nyt et jaksa vastata? Sano mielummin jos rehellisesti et tiedä. Olisi reilumpaa.

Yhteistyössä