Aivan järkyttävä kutina koko kehossa. Miksi?

Mikähän mulla oikein on? Iho kutisee aivät järjettömästi joka paikasta. Ei siis samaan aikanaa, mutta esim nyt kutisee jalkapohjat ja nilkat ja oikean käden sormet. Kohta se sama h****tillinen kutina on esim. kädessä tai kämmenessä. Mistä tämä voi johtua? Ymmärtäisin, jos olisin vaihtanut pesuainetta, mutta en ole. Meillä pestään kaikki pyykki tuoksuttomilla allergia- ja astmaliiton suosittelemilla. En myöskään ole lisännyt ruokavaliooni mitään tai jättänyt mitään pois. Outoa.
Pitää vissiin soittaa huomenne terveyskeskukseen ja kysyä aikaa lääkärille. Se kutina, vaikkakin kuulostaa hassulle, on niin hirveää, että itku meinaa välillä tulla. Ja sitten se loppuu aivan yhtäkkiä kuin alkoikin. Onkohan mulla vaan vikaavikaavikaa korvien välissä...
 
säynä
Alkuperäinen kirjoittaja jos jos:
jos sulla on jostain syystä maksa arvot ketullaan ni se aiheuttaa ihon kutiamista nii et tekis mieli vrille raappii
peesi... ittellä ku nous maksa-arvot rauhaskuumeen yhteydessä...niin kutina oli sietämätöntä (tosin oli sitte ihottumaaki niis kutina kohdissa..)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jos jos:
jos sulla on jostain syystä maksa arvot ketullaan ni se aiheuttaa ihon kutiamista nii et tekis mieli vrille raappii
Hö! Kaikkee uutta sitä oppii! :) Enpä ole osannu yhdistää kutinaa maksa-arvoihin. :eek: OPPIA IKÄ KAIKKI! Nytpä tiedän tänkin.

 
niiii
Alkuperäinen kirjoittaja marmatus:
Alkuperäinen kirjoittaja jos jos:
jos sulla on jostain syystä maksa arvot ketullaan ni se aiheuttaa ihon kutiamista nii et tekis mieli vrille raappii
Hö! Kaikkee uutta sitä oppii! :) Enpä ole osannu yhdistää kutinaa maksa-arvoihin. :eek: OPPIA IKÄ KAIKKI! Nytpä tiedän tänkin.
joo ja minä tiedän tuon myös raskauden ajalta... ihoni syhyi kovin niin heti epäiltiin maksa arvoja...............
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÄssänÄiti:
Ei ole muita oireita. Aivan järkyttävä kutina vaan.

Mistä tuollaisen syyhypunkin voi saada? Ja jollaisen saa, niin eikö sen luulisi tarttuvan koko perheeseen? Minä olen ainoa, kuka kutisee.
Sen voi saada seksistä, petivaatteista ja voi sen saada tietty muutenkin, mutta helpoiten varmaa nuista. Eikä välttämättä tartu koko perheeseen ellette käytä samoja pyyhkeitä ja petivaatteita. Ai niin ja siinä on muistaakseen 2 viikon itämis aika. googleta!
 
Joo, mä just kuukkeloin sen ja olisi kyllä tosi ikävää, jos se olisi tuo syyhypunkki :/
Seksiä ei ole ollut kuin oman ukkelin kanssa ja tuskin silläkään muiden kuin mun kanssa. Omissa petivaatteissa ollaan nukuttu. Enkä mä kyllä näin äkkiseltään muista ketään kovasti syyhyävää ihmistäkään kätelleeni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÄssänÄiti:
Joo, mä just kuukkeloin sen ja olisi kyllä tosi ikävää, jos se olisi tuo syyhypunkki :/
Seksiä ei ole ollut kuin oman ukkelin kanssa ja tuskin silläkään muiden kuin mun kanssa. Omissa petivaatteissa ollaan nukuttu. Enkä mä kyllä näin äkkiseltään muista ketään kovasti syyhyävää ihmistäkään kätelleeni.
No toivotaan ettei sit sitä ole. Tosi pirullinen kaveri, mutta helppo hoitaa paitti, että kaikki pitää pestä.
 
Huomenna toivottavasti viisaampi tämän asian suhteen. Ei mulla ole siis mitään näkyviä juttuja ihossa. (nyt kutisee sietämättömästi oikea sääri ja jalkapöytä ) Mutta soitan sinne terkkulaan ja kerron sitten teillekin, kun pohditte mun kanssa ongelmaa. Siis jos kiinnostaa :)
 
Soitin terkkulaan ja sain ohjeeksi ottaa Zyrteciä (kirjoitetaanko se noin). Jos ei viikkoon mitään tapahdu, niin sitten lääkäriin. Kuulema pitäis olla jotain näkyvää ihossa, jos olis syyhypunkki. Mulla on vaan kutina, ei mitään näppylöitä tms. No, katsotaan kauanko tätä kutinaa jaksaa katsella ja kuunnella. Välillä, kun se on oikein paha, meinaa tuskastuttaa ihan tosissaan :/
 
vierailija
mulla on ihan saman laisia oireita kutina on ihan kauheeta :( kävin lääkärissä sanoivat siellä, että johtuu ihon kuivuudesta, mutta en usko että se on sitä, koska laitan voidetta usein. aluksi minulla ei ollut ihossa jälkiä, mutta nyt olen huomanut iholle tulevan pieniä näppyjä ihankun olisi ihottumaa. syyhy voidetta oon laittanut ei oo auttanut eli ilmeisesti ei syyhyä.
 
vierailija
mulla on ihan saman laisia oireita kutina on ihan kauheeta :( kävin lääkärissä sanoivat siellä, että johtuu ihon kuivuudesta, mutta en usko että se on sitä, koska laitan voidetta usein. aluksi minulla ei ollut ihossa jälkiä, mutta nyt olen huomanut iholle tulevan pieniä näppyjä ihankun olisi ihottumaa. syyhy voidetta oon laittanut ei oo auttanut eli ilmeisesti ei syyhyä.
 
vierailija
Täällä myös kutinaa koko keholla ollut parin viikon ajan. Rasvaa on laitettu ja allergialääkettä syöty. Nyt alkaa olla jo hermo lopussa kun kutina muistuttaa jo kipua! Pieniä kuivia näppyjä eniten ranteissa, mutta myös siellä täällä jaloissa ja muualla kehossa. Ennen ei iho-ongelmia ole ollut, joten en kyllä tiedä mistä moinen riesa alkanut ja mikä avuksi??? Onko vinkkejä tai vastaavia kokemuksia? Ens perjantaina muun asian takia lääkäri, täytyy kysyä varmaan sitten neuvoa tähän inhottavaan vaivaan!
 
vierailija
Näpyt ranteissa, lantiolla, lapaluiden alla ja erityisesti kämmenis ja jalkapohjissa on syyhypunkin oireita. Lääkärit ja hoitajat tunnistaa huonosti punkin. (Olen itse hoitaja sekä lh&sh) Meillä yksi lapsista toi syyhypunkin ulkomaan matkalta, ilmeisesti hotellista. Näpyt on hyvin pieniä eikä koko perhe välttämättä sairasta.
 
vierailija
AMALGAAMI PAIKAT HAMPAISSA voi aiheuttaa helvetillisen kutinan ympäri kehoa!!! Katsoin just dokumentin missä miehellä oli ja sitä tutkittiin ja tutkittiin.kertoi että pahimmalta tuntui päässää ja koko kropassa tuntu et on ötököitä jokapuolella. Amalgaamipaikan elohopea oli levinnyt verenkiertoon ja koska päässä oli suonet ihan pinnassa niin tuntu pahimmalta. Paikat vaihdettiin muovisiin ja se söi kuonanpoisto ainetta.2kk päästä oireet kokonaan poissa. Jopa mulla on amalgaamipaikka vielä suussa niiku monilla vanhemmilla :(
 

Yhteistyössä