Äitiysrahapäätös kelalta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyyppä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuinka kauan olet päätöstä odottanut? Minulla on ollut hakemus sisällä 6 viikkoa, mutta mitään ei vielä kuulu. Kelan sivuilla puhuttiin jostain hakemusten ruuhkautumisesta, joten tiedä sitten kuinka kauan joutuu odottamaan.

Meni kans aika myöhään kun palkanlaskija odotti sitä viimeisintä palkka-ajoa että tuohon saatiin mukaan todellisuudessa ne 6kk edeltävältä ajalta tulot laskettua.

Odottele siis rauhassa, ja voithan kysyä palkanlaskijalta milloin hän on toimittanut kaikki tarvittavat paperit Kelaan tai milloin aikoo toimittaa. Mikäli et siis itse ole niitä jo sinne kiikuttanut.

Mulla on lapset syntyneet helmikuussa ja molempien kanssa on mennyt pitkään päätöksen saamisessa,silloin ainakin sanoivat että siinä kestää koska sen verotuksen jota käytetään pitää valmistua ensin.Vaikka olisikin 6kk:n tulot joiden perusteella sitä haetaan,niin mun mielestä niitä silti verrataan verotietoihin,että saadaan se äidille paras päiväraha.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Meni kans aika myöhään kun palkanlaskija odotti sitä viimeisintä palkka-ajoa että tuohon saatiin mukaan todellisuudessa ne 6kk edeltävältä ajalta tulot laskettua.

Odottele siis rauhassa, ja voithan kysyä palkanlaskijalta milloin hän on toimittanut kaikki tarvittavat paperit Kelaan tai milloin aikoo toimittaa. Mikäli et siis itse ole niitä jo sinne kiikuttanut.

Kelan sivuilta kannattaa itse käydä tarkistamassa, että hakemus on mennyt perille (verkkopankkitunnusten avulla sisäänkirjautumalla pääsee näkemään omat tietonsa). Minulla lukee siellä minä päivänä hakemus on saapunut perille. Meidän työpaikalla ei ainakaan voi täysin luottaa palkanlaskijoihin, hukkaavat verokortteja sun muita papereita ja väittävät sitten etteivät ole saaneet niitä.

Yhteistyössä