Äitiyspakkaus 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Amur
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kopioin tämän viestin toiselta keskustelupalstalta...

""KYSYIN ASIASTA SUORAAN KELALTA JA VASTAUS ON TÄLLAINEN:

Hei,

äitiyspakkausten määrä vuodessa arvioidaan edellisten vuosien kulutusten
perusteella. Olemme vähentäneet määrää joka vuosi. 90-luvun alussa määrä
on ollut jopa 50000 kpl, nykyisin 42000 kpl +/- 15 %. Ensisynnyttäjät
valitsevat pakkauksen yli 95 %:sti. Syntyvien lapsien määrä vaihtelee
vuosittain ja etukäteen on mahdoton tietää kuinka moni sitten valitsee
pakkauksen. Arvioimme vuosi sitten, että vuoden 2005 pakkaukset loppuvat
maaliskuun lopulla. Ilmeisesti mm. pakkauksen tuotteista ei kuitenkaan ole
pidetty yhtä paljon kuin aikaisemmin ja sen vuoksi varsinkin vuoden 2006
alussa pakkauksena ottaneiden määrä on vähentynyt. Siirtymävaiheessa
maalis-huhtikuussa 2006 hakemuksia on jätetty huomattavasti vähemmän,
mikä johtuu siitä että niitä on pidätelty jotta saataisiin vuoden 2006
pakkaus. Vastaavasti rahakorvauksena ottaneiden määrä on noussut jonkin
verran. Viime vuosina pakkauksia on kulunut keskimäärin 800 kpl/viikko,
mutta vuoden 2006 aikana vain noin 650 kpl/viikko. Syynä tähän voi
tietenkin olla, että hyviä vauvan vaatteita saadaan sukulaisilta ja
tuttavilta sekä edullisesti myös kirpputoreilta.
Vuoden 2005 pakkauksia on jäljellä noin 400 kpl ja Reima Oy:n ilmoituksen
mukaan pakkaus vaihtuu uuteen viikon 18 lopulla. Koska kuitenkin meillä on
periaatteena, että kaikki pakkaukset jaetaan aina loppuun ennenkuin
siirrytään ns. uuteen, niin tänä vuonna siirtyminen tulee kuukautta
myöhemmin. Vuoden 2005 pakkauksen tuotteet ovat aivan uusia ja käyttöön
sopivia. Joka vuosi tämä siirtymävaihe on ollut yhtä hankala. Toinen
hakija haluaisia edellisen vuoden pakkauksen ja toinen ehdottomasti uuden.
Valitettavasti näitä valintoja ei pystytä toteuttamaan, vaan pakkaukset
jaetaan siinä järjestyksessä kun Kelan päätökset ovat menneet Reima Oy:lle
Kankaanpäähän. Jos pakkaus olisi samanlainen useamman vuoden ajan, niin
tällaista jokavuotista ns. vanhan ja uuden pakkauksen siirtymävaiheen
ongelmaa ei olisi. Pakkauksen arvo on 140 ¬ ilman arvonlisäveroa ja
siihen summaan on mahduttava kaikki tuotteet ja vielä pakkauskulutkin.
Mikäli sinulla on vielä kysyttävää pakkaukseen liittyen, niin voit lähettä
minulle suoraan sähköpostia.

Hyvää kevää jatkoa!

Ystävällisin terveisin

Eva Schohin
Kela / Palveluosasto / Hankintapalvelut
Puhelin 020 434 1262
Faksi 020 434 1275
eva.schohin@kela.fi""

Mun mielestä vuoden 2006 pakkaus on aivan kauhea,mielummin itse ottaisin pakkauksen vuodelta 2005 jos valita sais. Taidanpa ottaa kuitenkin rahana,ainakin saa juuri sellaiset mistä itse pitää,kun pakkauksen sisältö on niin maku asia,mutta aika poika voittoiset värit. Tosin helpompi tytölle pukea sinistä kun pojalle vaaleanpunaista :)

Koko etuus, sekä ä.pakkaus että äitiysavustus rahana, pitäisi poistaa, kun siitä aina vaan valitetaan. Näin kaikki olisivat tyytyväisiä vauvojensa vaatteisiin ja olisi vähemmän paperihommia Kelassakin.

Kyllä on tyytymätöntä porukkaa! Ilmaiseksi saa pakkauksen ja siitäkin pitää valittaa. Ei voi muuta sanoa, kuin että liian helppoa on teidän elämänne. Ostakaa itse kaupasta ihan sellaisia vaatteita kuin haluatte, voihan pakkauksen tilalle valita myös rahan. Että olette tyhmiä, ja teistä tulee vielä äitejä! Samanlaisia tyytymättömiä ovat sitten lapsennekin.

Minä olen iloinen ja kiitollinen, että sain pakkauksen vaikka olisin mielummin halunnut vuoden 2006 ja olen kyllä arvostellut pakkauksen vaatteita, osa kivoja, osa vähemmän kivoja, kai nyt asiasta saa mielipide olla? Olenko nyt huono äiti? Ja lapsistani tulee huonoja myös?

Kai meillä jokaisella saa mielipiteet olla?! Ei se tee kenestäkään huonoa ihmistä, saati huonoa äitiä. Itse ainakin koitan olla hyvä äiti lapsilleni ja haluan että pikkuiseni kulkee vaatteissa mitkä ovat mukavat. Onko siinä jotain pahaa? Hienoa toki,että suomessa pakkaus tai raha vaihtoehdot annetaan kun monilla lapsilla ei niitä vaatteita todellakaan ole. Mutta siksihän me veroja maksetaan ja eikös suomi hyvinvointi valtio olekkin?!

Kyllähän tätä äitiyspakkauksen jatkoa on usein mietitty ja sitä, että alkaako olla koko homma ihan vanhanaikainen. Saapa nähdä milloin tämäkin etuus poistetaan kokonaan.

Eilen tuli viimevuotinen pakkaus Turkuun. Ainoa syy, miksi olisin halunnut tämänvuotisen, oli kestovaippasetti. Värien suhteen oli ihan sama kumpi tulee. Tyytyväinen olen saamaani pakkaukseen kuitenkin!

Minä ostaisin avaamattoman äitiyspakkauksen 150 eurolla, ihan sama onko 2005 vai 2006, jos joku haluaisi myydä. Nouto itä-helsingin / keskustan kieppeiltä. En oikein tiedä mistä kyselis, huuto.netissä ei näkynyt...
tiffis@suomi24.fi

Tänään saatu vuoden 2005 äitiyspakkaus. Aluksi toivoin, että olisin saanut uuden pakkauksen, mutta vähitellen kallistuin kuitenkin toivomaan 2005 pakkausta, koska en usko, että ainakaan alusta alan käyttämään kestovaippoja ja tässä pakkauksessa on ennemmän vaatteita. Kummallista kyllä toppapuku näytti erittäin suloiselta vaikka olen aiemmin sitä pitänyt rumana!

Odottelin Oulussa avustuspäätöstä n. kuukauden, päivärahapäätöksestä ei ole kuulunut vieläkään mitään. Vuoden 2005 pakkaus tuli eilen postissa. Tyytyväisiä ollaan siihen, että tämmöiseen on mahdollisuus, mutta se ei saa minua pitämään mintunvihreää yhtään kauniimpana kuin ennenkään. Toppapuku saattaa siis ""unohtua"" kaappiin talven tullessa.

hei te jotka tulette saamaan äp.06 ja ette aio/halua käyttää kestovaippoja, ottakaa yhteyttä, voisimme niitä mieluusti ottaavastaan/ostella teiltä pois nurkista pyörimästä...

yhteydenotot: j.s.perttula@gmail.com

-nuori opiskelia pariskunta-

Eilen oli Reimalta vastattu KELAlle, että paketti vaihtuu tänään, eli 5.5. eli sen mukaan tän päivän jälkeen lähtevät paketit pitäs olla sit uutta... ?? Saas nähdä miten käy, mulla on tilaus juuri tälle päivälle ;-/ Toivoisin uutta.

Yhteistyössä