Äitiyspakkaus 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Amur
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei!mä kysyin asiaa kelalta ja ne sano en maaliskuun lopussa tuo kelan paperit niin saa uuden äitiyspakkauksen ja laittaa siihen vielä toiveeksi että haluat 2006 vuoden pakkauksen. itse vien kelan paperit tulevana maanantaina

Onkohan muita jotka ovat saaneet -06 pakkauksen??? / Löytyykö joukosta sellaisia jotka ovat vielä vataanottaneet -05 pakkauksen???
Lisätkääpä tietoja ketjuun...:)

Riippuu varmaan ihan paikkakunnasta, kumman pakkauksen saa jos esim nyt hakee. Jossain sitä vanhaa voi vieläkin olla jäljellä. Itse olen odottanut ihan viime tinkaan hakemisen kanssa kun haluaisin uuden pakkauksen, laskettu aika kesäkuun puolivälissä joten tällä viikolla melkein pakko laittaa hakemus menemään... Ja Helsingissä asun.

Olen ymmärtänyt että paketit lähetetään yhdestä ja ainoasta paikasta (Reima Oy ?). Ilmeisesti paikallinen Kela tekee päätöksen ja ilmoittaa tuonne firmaan ja sieltä sitten lähtee paketit ympäri Suomen. Eli tietääkseni ei riipu hakijan paikkakunnasta tuo kumman laatikon saa.

Kysyin asiaa Kelalta, joka käski kysymään Reimalta, Kelalla kuulemma ei ole tietoa vanhojen pakausten määrästä, eli Kelan antamat kommentit ovat hyvin suurpiirteisiä. Reima vastasi näin: ""ÄA 2006 vaihtuu huhtikuun lopulla. Uusi tulee jakoon kun saamme ÄA 2005 jaettua. Kaikki (koko maan pakkaukset) tulevat samasta varastosta.""

Eli kuulostaa tosi erikoiselta, että joku olisi jo saanut 2006-pakkauksen maaliskuun lopulla.

pahoitteluni!!Annoin vahingossa väärää tietoja, pakkaukseni on sittenkin sitä 2005 mallia.Taisin vain innostua liikaa kun vihdoin sain pakkauksen =) mielestäni tämänkin sisältö oli oikein kaunis!!

Sain pakkauksen (2005) viime viikolla, ja yllätyksekseni olin pikkuisen pettynyt. Pakkausta on niin hehkutettu, mutta ei se sisältö NIIN ihmeellinen ollutkaan.

Olen ostanut vauvalle jo aika paljon kierrätettyjä tavaroita, ja kun 1-2 euron kappalehintaan löytyy aika hienoja vaatteita, ä-pakkauksen vaatteet eivät kestä vertailua. Jos olisin ottanut pakkauksen rahana, olisin saanut sillä rahalla paljon parempaa tavaraa. Mutta oma vikani, kun otin 'sian säkissä'.

itse olen kyllä tyytyväinen 2005 pakkauksen sisältöön, sain sen maaliskuussa. sisälsi ihan ""priimatavaraa"". mm. tutan ja marlon kotimaisia vaatteita. ainakin täälläpäin kirppisvaattet on jo kulahtaneita ja tietyn hajuisia (ummehtuneita?). pesulla ja silityksellähän ne tietty siistiytyy. tosin suurissa kaupungeissa voi olla paremmat kirppikset ja valikoimat kuin pikkupitäjillä. itse olen joitan uusia vaatteita ostanut, ja esim. tutan kamppeisiin saa kyllä äkkiä euroja uppoomaan. otin siis pakkauksen ilolla vastaan. sehän ei ole mistään pois, vaan ajattelen sitä lähinnä etuoikeutena. Ymmärrän myös toisenlaisia näkemyksiä, en halua suututtaa ketään...

minä olen ajatellut ottaa tällä kertaa äitiyspakkauksen rahana, otin viime vuonna pakkauksen ja olen kyllä jossain määrin juliettan kanssa samaa mieltä että ei se niin kummoinen ole ja monet vaatteet on jääneet käyttämättä täysin. Sillä rahalla 140 euroa saa loppujen lopuksi aika paljon bodeja ja potkareita sun muita lastenvaatteita, ja ihan oman maun mukaisia. Esimerkiksi H&M myy tosi kivoja vaatteita ja hinnat ei kovin korkeita ole. Ja niitä tutan vaatteita ei siellä pakkauksessa ikävä kyllä kovin montaa löydy, kyllä ne vaatteet pakkaukseen valmistetaan kaikkealla muualla kuin suomessa nykyään. Ja jos saa itse ostaa vaattensa lapsilleen eipähän jokainen samana vuonna syntynyt lapsi tule samanlaisessa toppahaalarissa vastaan...:)Tää on minun mielipiteen, onneksi jokaisella on oikeus valita kumman ottaa rahan vai pakkauksen.

Laskettuaika elokuussa ja tulen saamaan 2006 pakkauksen. Jos vaavi on tyttö, en tee kyllä tuolla pakkauksella mitään, koska se on sinivärinen.... joten siinä tapauksessa olen valmis vaihtamaan pakkauksen 2005 KÄYTTÄMÄTTÖMÄÄN pakkaukseen erittäin mielelläni! :)

minä otin esikoiselle pakkauksen, saatiin vuoden 2004 malli, lapsi syntyi 2005 vuoden alussa. olin siihen pakkaukseen tosi tyytyväinen, toppapuku oli nätti jne. nyt kuopukselle otin äitiysavustuksen rahana. olihan se vähän karua, kun kelalta tuli vaan kirje, jossa luki, et rahat on nostettavissa se ja se pv. kyllä se pakkaus on kuitenki sellanen, mitä on ihana oottaa... mut tein siis niin, että ostin käyttämättömiä vuoden 2005 pakkauksen vaatteita (paljon tarjolla!!), maksoin yhteensä 20e, ja sain melkein kaikki vaatteet, mitä siinä oli. sakset, lämpömittari jne on säilyneet isoveikalta, niitä en tarvitsekaan. ja toppapuvun ostan sitten mieleisen, en tykännyt tästä turkoosista. onpahan nyt sitten vauvallekin jotain uutta, ja esikoiseltakin on vaatetta jäänyt, paljon... eli kyllä se 140e on ihan hyvä raha.

mun on pakko sanoa noista tutan vaatteista..siis kalliitahan ne on mutta mun mielestä ne eivät kyllä vastaa hinta-laatu suhdetta missään tapauksessa..mun mielestä noi tutan vaatteet kuluu todella nopeasti nukkaisiksi ja vaattteista lähtee värit.

Yhteistyössä