Äitiyspakkaus 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Amur
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heips!

Mä sain viime maanantaina vanhan pakkauksen tänne tampereelle.
Ja oon enemmän kun tyytyväinen että sain vanhan enkä uutta.. uus on niin kovin ""poikamainen"" :)

Mutta tää on vaan mun mielipide, älkää kukaan ottako nokkiinne! ;)

Helou! Laitoin 2 viikkoa sitten paperit KELAan ja tänään haimme äitiyspakkauksen mallia 2005. Odotin kovin uutta pakkausta,mutta tutkiessani tota viime vuotista,niin ei se ollutkaan hullumpi.Ihan asiallinen kaikin puolin! Mieskin totesi että noi vaatteethan ovat murto-osa siitä mitä itse hankimme ja vauvalle puemme. Aivan! Näin Turussa!

Kannattaa laittaa ne paperit kelaan viimeisenä mahdollisena päivänä!! Näin ei tarvitse turhaan tuhlata aikaansa spekulointiin pakkauksen vuosimallista, vaan silloin saa sen pakkauksen jonka saa. Eikä jää sitten harmittamaan, jos ei tulekaan sitä himottua 2006-pakkausta vaan se vanha...

Nyt täytyy kyllä kertoa oma kokemus... Minäkin viime vuonna vein paperit viime tingassa, että saisin uuden pakkauksen, siis vuoden 2005 mallin, ja niin sitten sainkin ja uppo-onnellinen olin. Kuitenkin, kun muutama kuukausi on kulunut vauva-arkea, niin höpönhöpöä, ei sillä ole enää väliä, että mikä pakkaus sieltä tuli... Sitä tulee kuulkaa niin paljon muuta ajateltavaa, että ei sitä enää mieti, että olikohan se nyt tämä pakkaus parempi vai olisikohan se vanha ollut sittenkin hyvä jne...
Uskokaa pois, ennen vauvan syntymää on aikaa harmitella ja mietiskellä äitiyspakkauksen hakuaikaa/mallia/värejä/sisältöä, mutta kunhan vauva-arki koittaa, niin on muut asiat mielessä =D

Ja jos toppapuku ei miellytä, niin eihän sitä tarvi käyttää. Meillä se oli alkutalvesta aivan liian iso ja keväämmällä liian pieni, joten käyttämättä jäi. Eikä minua harmita yhtään, enhän minä siitä rahallista rahaa ole maksanut, yksi pikkuetu vain jäi käyttämättä. Mutta enhän minä kaikkia muitakaan kaikenmaailman etuja käytä, joihin veroja maksavana kansalaisena olisi oikeus, että ei minua yksi toppapuku itketä...

Lukiessani tätä viestiketjua en voi ku ihmetellä, miten jotkut eivät ole tyytyväisiä joko koko pakkaukseen tai sitten siihen, että ovat saaneet ""vanhan"" pakkauksen?!? Minä sain 2005 pakkauksen ja olen todellakin tyytyväinen sen sisältöön ja otan kiitollisena sen vastaan. Muissa maissa ei esim. tällaista tukea ole mahdollista saada. Ja jos ei pidä koko pakkauksesta niin eihän sitä tarvitse ottaa. Tämäki etu kohta poistuu, jos valitetaan... :-/ Onneksi aika suurin osa näytti kuitenkin olevan tyytyväinen siihen.

Ainoa syy sille, miksi meillä toivotaan ja odotellaan kovasti 2006 pakkausta on sen sisältämä kestovaippa. Muutoin ei juuri mitään väliä kumpi tulee, mutta harmittaisi, jos jäisi se vaippa saamatta.

Paperit laitettu menemään 11.4. saas nähdä koska tulee hakulappu.

p.s. Älkää sitten hyvät vakautuneet kertakäyttövaippailijat heittäkö sitä kestovaippaa roskiin. Viekää kirppikselle tai nettikirppikselle. Saatte ehkä muutaman euron siitä ilosta, että pääsee käyttöön sekin.

Olen usealla eri palstalla seuraillut tämän tyyppistä keskustelua, kumpi pakkaus tulee.

Tuli mieleen, että ehkäpä ne jotka oikein himoitsevat vuoden 2006 pakkausta tahallaan kirjoittavat viestejä, että se on jo jaossa, että saisivat ihmisiä jättämään hakemuksensa ja 2005 pakkauksen hupenisivat varastosta...

Kieroa peliä, äitsykät, hyi teitä!

Reimalta ja kelalta sanottiin/arvioitiin ainakin perjantaina, että uutta pakkausta aletaan jakamaan vasta toukokuun puolessa välissä/lopussa, joten vanhan pakkauksen tulen saamaan, vaikka mitä tekisin=(

Kiva, kiva.....hyvää hyvyyttäni ilmoitan teille, että kumpi pakkaus tuli ja sitten tulee pa...niskaan!!!!!!

Henkilökohtaisesti minulle oli ihan sama kumpi pakkaus edes olisi tullut mutta mielenkiinnolla olen seuraillut, tämän keskustelun avulla että kumpi sieltä mahdollisesti tulee. Kyllä täällä vain on ihme porukkaa..........

Yhteistyössä