M
miten käy?
Vieras
Mietin tässä, kun minulla on 3 v määräaikainen työsopimus, jos tämän työsopimuksen aikana tulisinkin raskaaksi, miten kävisi? Kyselen täällä, jos on jotain yleistä käytäntöä/lakia, koska en viitsi työpaikalla asiaa mainostaa... haaveilun asteella vasta, en tiedä tuleeko edes ajankohtaiseksi.
Mutta siis: jos tulisin raskaaksi ja minun pitäisi jäädä äitiyslomalle, irtisanottaisiinko määräaikainen sopimukseni, vai katkaistaisiko se vain siksi aikaa kun olen äitiyslomalla, ja sen jälkeen saisin käyttää työsopimuksessa jäljellä olevat vuodet loppuun?
Saisin ilmeisesti kelalta äitiysrahaa, työnantajalta ilmeisesti en, koska en ole vakituisessa työsuhteessa?
Kiitos paljon jos joku osaa vastata tai on itsekin miettinyt vastaavaa!
Mutta siis: jos tulisin raskaaksi ja minun pitäisi jäädä äitiyslomalle, irtisanottaisiinko määräaikainen sopimukseni, vai katkaistaisiko se vain siksi aikaa kun olen äitiyslomalla, ja sen jälkeen saisin käyttää työsopimuksessa jäljellä olevat vuodet loppuun?
Saisin ilmeisesti kelalta äitiysrahaa, työnantajalta ilmeisesti en, koska en ole vakituisessa työsuhteessa?
Kiitos paljon jos joku osaa vastata tai on itsekin miettinyt vastaavaa!