Äitipelko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelkoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelkoinen

Vieras
Onko ketään muita, jotka kärsivät tästä ja mistä sitten mammaseuraa eli: meillä oli tarkoitus mennä tänään pojan kanssa ensimmäistä kertaa perhekerho tyyppiseen kerhoon, mutta totuus on, että en ahdistukseltani pysty. fb-mammaryhmät (äitiylit!!)/avpalstat/tämä palsta, ovat paljastaneet kuinka äiti on äidille susi ja pelkään kuollakseni joutuvani silmätikuksi, vittuilun ja arvostelun kohteeksi.

Jos et pysty menemään tuollaisiin kuitenkin sangen arkisiin sosiaalisiin tilanteisiin, niiin hanki lääkkeet, terapiaa ja itsellesi apua. Nopeasti.

Äiti, joka on noin ahdistunut ja pelkää sosiaalisia tilanteita on perheelleen erittäin suuri riskitekijä. Lauerma arvioi tämän tyyppisen tilanteen jossain radio-ohjelmassai yhdeksi isoimmista riskitekijöistä ls-tapauksissa ja esim. perhesurmissa.

[QUOTE="höh";26110787]Jos et pysty menemään tuollaisiin kuitenkin sangen arkisiin sosiaalisiin tilanteisiin, niiin hanki lääkkeet, terapiaa ja itsellesi apua. Nopeasti.

Äiti, joka on noin ahdistunut ja pelkää sosiaalisia tilanteita on perheelleen erittäin suuri riskitekijä. Lauerma arvioi tämän tyyppisen tilanteen jossain radio-ohjelmassai yhdeksi isoimmista riskitekijöistä ls-tapauksissa ja esim. perhesurmissa.[/QUOTE]

höpöhöpö. hanki itsellesi terapiaa, jos kuvittelet että juoruaminen toisten mammojen kanssa on pakkollista puuuhaa ihmiselle.

Onko ketään muita, jotka kärsivät tästä ja mistä sitten mammaseuraa eli: meillä oli tarkoitus mennä tänään pojan kanssa ensimmäistä kertaa perhekerho tyyppiseen kerhoon, mutta totuus on, että en ahdistukseltani pysty. fb-mammaryhmät (äitiylit!!)/avpalstat/tämä palsta, ovat paljastaneet kuinka äiti on äidille susi ja pelkään kuollakseni joutuvani silmätikuksi, vittuilun ja arvostelun kohteeksi.

Täällä samanlainen äiti - olen mieluummin menemättä noihin kerhoihin, ja syy on juurikin tuo mainitsemasi. Otetaan nyt esimerkiksi tuo ketjusi kakkosviesti. Siellä taas joku hullu kylvää pahaa oloa ympärilleen. Hirveää aggressiota. Mutta älä välitä. Et ole hoidon tarpeessa, vaan ihan normaali ajatteleva ihminen. Ei kaikkien tarvitsekaan käydä noissa perhekerhoissa. On parempi tehdä niin kuin itse parhaaksi näkee, itselleen ja vauvalleen.

Käyn jo terapiassa, mutta lääkkeitä en voi syödä.

Mutta kiitos tästä psykologisesta analyysista :)

Se ei ole siis minun vaan Esko Lauerman lausunto hänen analysoidessaan ls-työtä, perhesurmatapauksia ja pienten lasten ahdistuneiden ja yksinäisten äitien hätää.

Radio Suomessa tiistaina vähän ennen puolipäivää Lauerma puhui aika pitkään.

Mutta sinä olet jo hakenut apua itsellesi eli olet jo ottanut yhden ison askeleen ja se on hyvä asia.

[QUOTE="höh";26110840]Se ei ole siis minun vaan Esko Lauerman lausunto hänen analysoidessaan ls-työtä, perhesurmatapauksia ja pienten lasten ahdistuneiden ja yksinäisten äitien hätää.

Radio Suomessa tiistaina vähän ennen puolipäivää Lauerma puhui aika pitkään.

Mutta sinä olet jo hakenut apua itsellesi eli olet jo ottanut yhden ison askeleen ja se on hyvä asia.[/QUOTE]

mikä esko lauerma? jos joku asko hauerma sanoo että niiden surmien syy on se, että hypellään liian vähän hyppynarulla, niin hypitkö?

ei kaikkea höpinöitä kannata ottaa todesta.

[QUOTE="moi";26110810]No etkö tunne oikeasti yhtään äitiä? Onko esim. oma äitisi kamala, vittumainen selkäänpuukottaja? Entä oletko sinä itse?[/QUOTE]

Tunnen toki, mutta he joko asuvat kauempana tai meillä ei niin paljon yhteistä, että en voi kokea heitä edes mammakavereiksi.
Äitini itseasiassa on kamala vittumainen selkäänpuukottaja, alkoholisti siis. Itse en voisi puukottaa toista selkään, mutta en tahdo myöskään tulla puukotetuksi

Alkuperäinen kirjoittaja kyllävaan;26110823:
Täällä samanlainen äiti - olen mieluummin menemättä noihin kerhoihin, ja syy on juurikin tuo mainitsemasi. Otetaan nyt esimerkiksi tuo ketjusi kakkosviesti. Siellä taas joku hullu kylvää pahaa oloa ympärilleen. Hirveää aggressiota. Mutta älä välitä. Et ole hoidon tarpeessa, vaan ihan normaali ajatteleva ihminen. Ei kaikkien tarvitsekaan käydä noissa perhekerhoissa. On parempi tehdä niin kuin itse parhaaksi näkee, itselleen ja vauvalleen.

Mukava, että en ole ainoa joka ajattelee näin. Kaipaatko koskaan mammaseuraa, huolesta/pelosta huolimatta?

Juu, ja se on osittain ihan aiheellinenkin pelko, uusi tulokas kyllä aina arvoidaan, samalla tavoin kuin sinä arvioit heidät. Ei sitä pelätä kannata kuitenkaan, eivät ne sinulle mitään voi tehdä. Lähde avoimin mielin, ja ole itse ystävällinen. Yksi hyvä keino saada mukavaa keskustelua aikaan on sanoa joku pieni kohteliaisuus (vaikka että, onpas teidän jessellä hienot haalarit) tai kysyä neuvoa, vaikkei sitä tarvitsisikaan (mistäspäin ootte muuten löytäneet parhaat haalarit täälläpäin?, tiedättekö hyviä lastenkirppareita, puistoja tms. aihe yhdentekevä kunhan on yhteinen). Tsemppiä!

[QUOTE="höh";26110787]Jos et pysty menemään tuollaisiin kuitenkin sangen arkisiin sosiaalisiin tilanteisiin, niiin hanki lääkkeet, terapiaa ja itsellesi apua. Nopeasti.

Äiti, joka on noin ahdistunut ja pelkää sosiaalisia tilanteita on perheelleen erittäin suuri riskitekijä. Lauerma arvioi tämän tyyppisen tilanteen jossain radio-ohjelmassai yhdeksi isoimmista riskitekijöistä ls-tapauksissa ja esim. perhesurmissa.[/QUOTE]

Nyt menee taas yli että paukkuu! :D

Tunnen toki, mutta he joko asuvat kauempana tai meillä ei niin paljon yhteistä, että en voi kokea heitä edes mammakavereiksi.
Äitini itseasiassa on kamala vittumainen selkäänpuukottaja, alkoholisti siis. Itse en voisi puukottaa toista selkään, mutta en tahdo myöskään tulla puukotetuksi

No, ehkä sitten samalla tavoin ajattelevia äitejä on muitakin kuin sinä. Vai kuvitteletko olevasi ainoa äiti, joka ei halua olla vittumainen. Itseasiassa on paljon yleisempää se, että äidit ovat mukavia toisilleen kuin se että he ovat vittumaisia. Tiedän tämän, koska tunnen paljon ihmisiä ja myös äitejä. Ihmiskuvaa ei kannata perustaa tähän palstaan. Toivottavasti uskaltaudut mukaan menoihin, jos siis oikeasti kaipaat seuraa. Positiivinen mieli vain mukaan ja epäluulot kannattaa jättää kotiin.

[QUOTE="pop";26110888]Juu, ja se on osittain ihan aiheellinenkin pelko, uusi tulokas kyllä aina arvoidaan, samalla tavoin kuin sinä arvioit heidät. Ei sitä pelätä kannata kuitenkaan, eivät ne sinulle mitään voi tehdä. Lähde avoimin mielin, ja ole itse ystävällinen. Yksi hyvä keino saada mukavaa keskustelua aikaan on sanoa joku pieni kohteliaisuus (vaikka että, onpas teidän jessellä hienot haalarit) tai kysyä neuvoa, vaikkei sitä tarvitsisikaan (mistäspäin ootte muuten löytäneet parhaat haalarit täälläpäin?, tiedättekö hyviä lastenkirppareita, puistoja tms. aihe yhdentekevä kunhan on yhteinen). Tsemppiä![/QUOTE]

Kiitos tästä vastauksesta! Jospa ensi viikolla uskaltaisin, näiden vinkkien turvin yrittää käydä!

mikä esko lauerma? jos joku asko hauerma sanoo että niiden surmien syy on se, että hypellään liian vähän hyppynarulla, niin hypitkö?

ei kaikkea höpinöitä kannata ottaa todesta.

Siis nimessä sinällään on virhe, hyvä kun korjasit. Kyseessä on siis Hannu Lauerma, joka on tutkinut rikoksia, julmuutta ja niiden takana olevia syitä.

Yritän katsoa onko se ohjelma vielä kuultavana ja linkitän tähän.

Ohjelma jäi mieleeni, koska se oli Lauerman ajatus oli niin viiltävä.

[QUOTE="moi";26110914]No, ehkä sitten samalla tavoin ajattelevia äitejä on muitakin kuin sinä. Vai kuvitteletko olevasi ainoa äiti, joka ei halua olla vittumainen. Itseasiassa on paljon yleisempää se, että äidit ovat mukavia toisilleen kuin se että he ovat vittumaisia. Tiedän tämän, koska tunnen paljon ihmisiä ja myös äitejä. Ihmiskuvaa ei kannata perustaa tähän palstaan. Toivottavasti uskaltaudut mukaan menoihin, jos siis oikeasti kaipaat seuraa. Positiivinen mieli vain mukaan ja epäluulot kannattaa jättää kotiin.[/QUOTE]

En tarkoitakaan, että kaikki äidit olisivat. Yleensä nämä "vittumaiset" vain ovat ne eniten äänessä olevat ja siksi pelkään tulevani ennemmin arvostelluksi kuin hyväksytyksi.

Nämä kommentit alleviivaavat hienosti pelkosi aiheellisuutta. :D Olet vauvasurmaaja koska et halua mennä pötsijoogaan. Ei jeesus. :D Et todellakaan ole ainut. Itse olen tavannut ihan kivoja mutseja naapurista läheisessä leikkipuistossa. Juttelemaan vaan rohkeasti! Jos ei jutut natsaa niin kas, teille tulikin juuri ruoka-aika. ;)

• Tykkää
Reactions: Dongxi
[QUOTE="pop";26110888]Juu, ja se on osittain ihan aiheellinenkin pelko, uusi tulokas kyllä aina arvoidaan, samalla tavoin kuin sinä arvioit heidät. Ei sitä pelätä kannata kuitenkaan, eivät ne sinulle mitään voi tehdä. Lähde avoimin mielin, ja ole itse ystävällinen. Yksi hyvä keino saada mukavaa keskustelua aikaan on sanoa joku pieni kohteliaisuus (vaikka että, onpas teidän jessellä hienot haalarit) tai kysyä neuvoa, vaikkei sitä tarvitsisikaan (mistäspäin ootte muuten löytäneet parhaat haalarit täälläpäin?, tiedättekö hyviä lastenkirppareita, puistoja tms. aihe yhdentekevä kunhan on yhteinen). Tsemppiä![/QUOTE]

En mä ainakaan arvioi. Ja en mä edes tiedä tai tunnista ketkä ovat uusia kävijöitä, kun itsekin silloin tällöin vain niissä käyn. Ja uskon että on paljon sellaisia satunnaiskävijöitä. Tietty jos siellä on joku vakio inside-porukka, niin ehkä ne sitten huomaa uudet tulija ja voi harrastaa jotain arviointia. Se kuulostaa kyllä vähän ikävältä, enkä sellaisiin porukoihin kyllä edes halua mukaan. Aina sieltä on löytynyt mukavaa juttuseuraa. Ehkä ne mukavat on sitten aina olleet kanssa niitä muita uusia, tai niitä jotka ei kuulu siihen "arvioija"-porukkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllävaan;26110966:
Älä sitten lähde turhin kovin odotuksin liikenteeseen. Itse kävin kertaalleen tällaisessa tapahtumassa ja juttelin jokaikisen mamman kanssa siellä yms yms mutta sain vain jäätävän vastaanoton. Totesin turhaksi mennä uudelleen.

En. Onneksi olen pessimisti ja menen lähinnä terapeutin/neuvolan painostuksesta kokeilemaan kerran, onko mun juttu.

Eikö sulla olis jotain ystävää tai sukulaista joka voisi lähteä sinne mukaan? Asuisitpa samalla paikkakunnalla mun kanssa niin tapaisit ainakin yhden äidin joka ei ole pelottava.:) Mä käyn perhekerhossa ja meille se onkin lasten kanssa viikon kohokohta kun näkee muita vanhempia ja lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllävaan;26110823:

Tätä palstaa ei kyllä kannata pitää minkäänlaisena mittarina siitä millaisia 'äidit' ovat. :) Äidit kun ovat ihan normaaleja ihmisiä, erilaisia just niin kuin kaikki muutkin ihmiset ovat toisistaan. Hyvä henki noissa kaikissa sosiaalisissa tapaamisissa on aina ollut ja mukavia ja ihan taviksia ihmisiä niissä on.

Ei äitiys ole mikään ihmisiä sen syvemmin yhdistävä tekijä. Ihan samalla tavalla sitä joidenkin kanssa tuntee synkkaavan paremmin ja joidenkin kanssa taas ei niinkään. Mä olen saanut muutamia todellisia ystäviä toisista äideistä, mutta he ovatkin sellaisia ihmisiä, joihin olisin voinut ystävystyä muutenkin, ennen lapsia.

Samanlaista se kirjoittelu on ihan kaikilla avoimilla palstoilla, puhutaan sitten autoista, politiikasta tai äitiydesä. Ei kannata liikaa miettiä tällaisia keskusteluja.

Kiitos tästä vastauksesta! Jospa ensi viikolla uskaltaisin, näiden vinkkien turvin yrittää käydä!

Anna mennä vaan! Ja muista olla lannistumatta ekasta kerrasta, itsellä meni melkeinpä vuosi että sain hyviä ystäviä ja puhelinnumerot vaihdettua kun muutettiin uudelle paikkakunnalle, se ei siis ole mitään henkilökohtaista, vaan ihan normaalia: aikuisilla on jo omat piirinsä vakiintunempina.

Mieti tilanne toisinpäin: olet kavereinesi jossain tapahtumassa, johon paikalle tulee vieras ihminen. Et tunne tätä, sinulla on seuraa ja helposti kaikki ajattelevat, että ehkä joku muu tuntee tuon, tai että en minä nyt sitä ala tenttaamaan, kun ei kukaan muukaan. Usein huomiotta jättäminen on tavallaan huomioonottamista, kunnioitusta, perisuomalaiseen aika epäsosiaaliseen tyyliin :)

Lapsissa on se ilo, että niistä voi aina jutella, ja jos kiusaantuu voi aina mennä tarkistamaan vaipan jne. :)

Yhteistyössä