M
Mirva
Vieras
Äiti ongelmana. Olen seurustellut itseäni hieman vanhemman miehen kanssa ja mun äiti ei sulata suhdettamme. Meitä ei pyydetä perheen sunnuntairuokailuun, minä olen yksinäni tervetullut, mutta miehelläni ei ole asiaa sukumme keskelle. Serkkuni menee syksyllä naimisiin ja minä sain kutsun, mutta tiedustelessanni asiasta tarkemmin, mieheni ei sisälly kutsuun. Joulun vietin perheeni kanssa, mieheni oli yksin, koska meille hän ei ole tervetullut ja hänen omat vanhemmat asuvat ulkomailla. Minusta olisi kiva viettää perhepäivällistä yhdessä, mutta en saa käännettyä äitini päätä. Veljeni vaimo on ihana ja kuin oma tytär, äidilleni. Näen mieheni silmissä yksinäisyyden ja tuskan ja itse olen itkenyt ties kuinka paljon, äitini takia. Äitini on sydämetön tyranni. Hänen tulisi ymmärtää, ettei hän hallitse ihmisten sydämiä. Minulla on omat aivot joilla ajatella. Hänen tulisi kunnioittaa minun valintaani, mutta ei. olen siinä pisteessä, että teen oman valintani, joka ei ole helppo sillä odotan vauvaa ja haluan tarjota tälle lapselle paremman maailman kuin äitini on minulle tarjonnut. Mieheni ei tarvitse kärsiä äidistäni enää sillä laitan välit totaalisen poikki. Se on minun valintani.