Äiti pahoinpiteli lastaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Järkyttävää!!!

"Alle kolmekymppinen nainen pahoinpiteli syytteen mukaan omaa lastaan tarttumalla tätä vaatteista ja paiskaamalla hänet lattialle. Tyttö oli teon aikaan vuoden ja seitsemän kuukauden ikäinen."

https://www.mtv.fi/uutiset/rikos/ar...a-epaillaan-miehen-taposta/6565466#gs.xKkhpDA

Mikä ihmisiä vaivaa? Pitäisi myös olla matalan kynnyksen palveluita, joista hakea apua mielenterveysongelmiin. Koska tämä tajutaan!!

Mihin mielenterveyspalveluihin?

En tietenkään hyväksy pahoinpitelyä ja kamala äiti kun noin lapselleen teki. Mutta kaikki eivät ole mieleltään sairaita, ovat muuten vain ilkeitä ja pahoja, eli joutaa vankilaan. Toisekseen mielenterveyspalvelut nyt on mitä on nykyään. Määrätään resepti ja tyrkätään pihalle.

Joskus voi mennä hermo ja se on ihan luonnollista.

Lattialle paiskaaminen on sitä paitsi aika pientä verrattuna siihen, mitä lapset yleensä esim. tarhassa kokevat toisten lasten taholta.

Joskus voi mennä hermo ja se on ihan luonnollista.

Lattialle paiskaaminen on sitä paitsi aika pientä verrattuna siihen, mitä lapset yleensä esim. tarhassa kokevat toisten lasten taholta.
Hermojen mene on luonnollista, taaperon paiskaaminen lattiaan niin että tämä saa kallonmurtuman ei!

Mihin mielenterveyspalveluihin?

En tietenkään hyväksy pahoinpitelyä ja kamala äiti kun noin lapselleen teki. Mutta kaikki eivät ole mieleltään sairaita, ovat muuten vain ilkeitä ja pahoja, eli joutaa vankilaan. Toisekseen mielenterveyspalvelut nyt on mitä on nykyään. Määrätään resepti ja tyrkätään pihalle.

Ei tarvitse olla mieleltään sairas, vaikka käyttää mielenterveyspalveluita. Voi olla yksinkertaisesti uupunut. Ennaltaehkäisevät mielenterveyspalvelut olisivat ehdottoman tärkeitä. Siksi esim. neuvolassa tehdään testi, jossa kartoitetaan mahdollista synnytyksenjälkeistä masennusta.

Sitä juuri tähdensin, että näihin palveluihin pitäisi satsata enemmmän, jotta vältyttäisiin tämän kaltaisilta kamalilta tapauksilta.

Lukiko kukaan tuota linkattua uutista? :eek:

Täytyy olla todella häiriintynyt tapaus, kun kykenee tappoon

No ei varmaan ollu tarkotus että se noin paljon sattuis. On pakosti osunu joku kova siiihen päähän ja kait tyttö on nyt ihan kunnossa. Miehet on sellasia et ne ansaitsee kaiken

Isä surmasi pienet lapsensa avioeron vuoksi

Julkaistu: 8.7.2002 0:00

Joensuun rikospoliisi epäilee, että 29-vuotias mies sytytti tahallaan kotitalonsa tuleen Liperin Parrenmäessä viime perjantain ja lauantain vastaisena yönä. Isä ja hänen 3-vuotias tyttärensä sekä 6- ja 9-vuotiaat pojat kuolivat häkämyrkytykseen.

Poliisin mukaan talo oli sytytetty palavalla nesteellä. Kaikki vainajat olivat talon makuuhuoneessa. Rakennuksen ikkunat oli suljettu, jolloin palo tyrehtyi hapen puutteeseen.

Vasta murhenäytelmän paljastuttua poliisi sai tietää, että mies oli ehkä jo juhannuksena aikonut tappaa lapsensa.

Poliisin esitutkinnassa on käynyt ilmi, että Vantaan Hakunilassa tänään iltapäivällä surmatut äiti ja lapset ovat syyskuussa menneet turvakotiin.

Hätäkeskus sai ilmoituksen Hiirakkokujalla sattuneesta puukotuksesta tänään klo 15:33. Perheen isä oli puukottanut lapsensa ja vaimonsa ja tämän jälkeen tiettävästi myös itseään.

Äiti oli palannut turvakodista Hiirakkokujalle miehensä luokse lokakuussa. Lapset otettiin tässä vaiheessa huostaan.

Tämä tyyppi nyt omaa luokkaansa.

Mutta oikeasti jos kyse olis vaikka synnytyksen jälkeisestä masennuksesta niin pahimpia pirujahan on muut, jaksavammat äidit. Voi niitä ääneen kauhisteluja kun minun vauvani viettikin satunnaisesti yön tutulla mummulla. Tai kun lapsen isä hoiti yösyötöt. Ole siis synnytyksen jälkeisen masennuksen kokenut. Sain tuhat kertaa kuulla kuin minun tulee elää lapsentahtisesti. Kuinka julmaa on jättää lapsi isän hoidettavaksi (=kiintymyssuhde kärsii). Imetyksen kun lopetin(en vaan jaksanut tissitakiasta) niin siitäkin sai tutaa.. kerran vastasinkin että jos minulla olisi ollut ennustajan pallo niin ehken lasta olisi tehnyt. Mut kun ei ollut edes pienintä masennustaustaa.

Niin nyt masis vain muisto ja mulla fiksu ja tervepäinen teini tytär. Ei mennyt rikki yökylistä, ei isänsä hoivasta, ei purkkiruuasta, ei edes siitä että sai vain 4kk tissiä.

Miettikää tarkkaan kun fiksuja lapsenkasvatusvinkkejänne ainoina totuuksina jakelette että hyvä äiti voi olla monella tapaa. Ja että se masentunut äiti ei välttämättä ääneen huuda "sairaudestaan" vaan tyytyy kuuntelemaan kaikki arvostelut. Ei siinä paljoa mieleterveystoimistot yksin tee kun potilaana pitäisi kuitenkin jaksaa olla kova ja imuuni muiden arvostelulle

Mulla ei oo mitään masennuksia ollu enkä oo halunnu yhteiskunnalta yhtään mitään. Mä oon hoitanu ite kaiken ja mä en oo kainannu enkä oo halunnu mitään nuevoloita enkä tarhoista mitään enkä lasusta enkä opettajilta enkä rehtorilta yhtään mitän koskaan. Mä en kuulu niihin jotka itkee ja pillittää ja menee puhumaan jollakin. Mä oon tehny toisn päin ja se tarkottaa että sä et kerro paljoa mitään. Mut niin ei sais suomessa elää vaan pitäis olla mukana jossain missä sä et haluu. No oon huomannu et kun sä teet niin sitten ne on sun perässä

Jos linkitetään jotain, niin siitä aiheesta puhutaan. Ei tässä tarvitse puhua mistään "pelkästä" lapsen vahingossa tönäisemisestä raskaan vauva-ajan vuoksi, kun äiti on muutenkin äärimmäisen väkivaltainen ja lapsikin jo 1,5v.

Ei tarvitse olla mieleltään sairas, vaikka käyttää mielenterveyspalveluita. Voi olla yksinkertaisesti uupunut. Ennaltaehkäisevät mielenterveyspalvelut olisivat ehdottoman tärkeitä. Siksi esim. neuvolassa tehdään testi, jossa kartoitetaan mahdollista synnytyksenjälkeistä masennusta.

Sitä juuri tähdensin, että näihin palveluihin pitäisi satsata enemmmän, jotta vältyttäisiin tämän kaltaisilta kamalilta tapauksilta.

Käsittääkseni uupumus ja masennus ovat eri asioita.

Luuletko että jonkun akan lässytys parantaa uupumuksen? Uupumus paranee sillä että saa nukkua, ei ole yhtään stressiä, eikä mitään mikä ärsyttää. Sillä että joku muu hoitaa uhmakiukut ja tekee kotityöt.

Se ei parane paskaa puhumalla

Yhteistyössä