Äiti (42v) ja tytär (17v) samaan aikaan raskaana.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti&tytär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olin 40 kun sain kuopukseni eli ei yhtäaikaa tyttären kanssa, kuopukseni 7v vanhempi ensimmäistä lastenlasta.
Onpa kiva ottaa yökylään kun innokas leikittäjä omasta takaa, mummo säästyy paljolta.
On oikein idols näille pienille.

Alkuperäinen kirjoittaja jeeves:
Alkuperäinen kirjoittaja Gorthaur:
Punatukkainen osasi kiteyttää asian :D Olin silloin melkein 14v, kun pikkuveli syntyi. Ällötyksen lisäksi se myös hävetti. Vanhin veljeni häpesi niin, että laittoi vuodeksi välit poikki äitiimme. En tiedä hävettääkö "vanha" äiti pikkuveljeäni vanhempainilloissa, kun muilla oppilailla on nuoremmat äidit.

Mun miehen siskolla on niin vanha mies,että jopa lasten mummo on nuorempi,kuin lasten isä =X. Vähän ohi aiheen,mutta mulle tullu kans aina mieleen,että mahtaa lapsia hävettää,kun menee vanhempainiltaan,ja on isi mukana(joka tosiaan oli 53vuotta,kun ensimmäinen syntyi,kaksi lasta heillä on). Kaiken lisäksi miehenini sisko on sanonut,että lasten pitää kutsua isiä pappaksi,vaikka eivät ole mitenkään päin ruotsalaisia...

Voi voi, olen 53 ja käyn poikani vanhempainilloissa eikä kukaan katso kieroon, tunnen ihan tasavertaiseksi itseni.
Paljon vanhemmannäköisiä, lihavia nuorempia äitejä siellä näkee.

Mulla kanssa on tyttäreni kanssa samoihin aikoihin syntyneet lapset (viime vuonna). Tyttäreni oli 19v täytti samassa kuussa 20v kun vauva syntyi ja minä olin 39v ja täytin 40v parin kuukauden päästä. Lapsilla on 4 kk eroa. Olen ylpeä tyttärestäni.....ja tietenkin lapsenlapsestani. Nyt odotan jo kuudetta lastani ja täytän siis 41v syksyllä. Vauvan pitäis syntyä nyt 2 viikon sisällä. Muut sisarukset ovat innoissaan siskonsa pojasta....en ymmärrä miksi se olisi jotenkin ällöä.
Kautta aikojen on ollut tälläisiä perheitä. Äitini luokalla oli yks mies jonka veli oli sitten mun luokalla ja tämän äitini luokalla olleen miehen tyttäret minua muutaman vuoden alemmalla luokalla...eli eno oli samassa koulussa niiden tyttöjen kanssa. Varsinais-Suomessa asutaan joten ei kuuluta mihinkän uskonnolliseen yhteisöönkään.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti ja mummi:
Punatukkainen osasi kiteyttää asian :D Olin silloin melkein 14v, kun pikkuveli syntyi. Ällötyksen lisäksi se myös hävetti. Vanhin veljeni häpesi niin, että laittoi vuodeksi välit poikki äitiimme. En tiedä hävettääkö "vanha" äiti pikkuveljeäni vanhempainilloissa, kun muilla oppilailla on nuoremmat äidit.

Mun miehen siskolla on niin vanha mies,että jopa lasten mummo on nuorempi,kuin lasten isä =X. Vähän ohi aiheen,mutta mulle tullu kans aina mieleen,että mahtaa lapsia hävettää,kun menee vanhempainiltaan,ja on isi mukana(joka tosiaan oli 53vuotta,kun ensimmäinen syntyi,kaksi lasta heillä on). Kaiken lisäksi miehenini sisko on sanonut,että lasten pitää kutsua isiä pappaksi,vaikka eivät ole mitenkään päin ruotsalaisia...

Voi voi, olen 53 ja käyn poikani vanhempainilloissa eikä kukaan katso kieroon, tunnen ihan tasavertaiseksi itseni.

Lueppas tarkemmin,eli mies oli 53,kun ensimmäinen mukula synty,eli minkä ikäinen hän sitten onkaan,kun ensimmäiset vanhempainillat alkaa B)

Hyi helvata,mä tunnen kans yhden lestadiolaisen perheen,jossa vanhin lapsi sai jo kolmannen lapsensa,ja toiseksi vanhimmallakin oli jo kaksi,ja äitikin pyöräytti vielä näiden jälkeen iltatähden. Ällöttävää

Mun äiti on tällä hetkellä raskaana, on alle neljänkymmenen, ja minulla ja miehellä ois tarkoituksena myös alkaa lapsentekopuuhiin. Olen itse jo yli kaksikymppinen, enkä halua omista vauvasuunnitelmistani sen takia luopua että äitini sattuu nyt olemaan raskaana.
Ja äitini siis ei tiedä näistä meidän suunnitelmista mitään, enkä minäkään tiennyt vanhempieni aikovan vielä lisääntyä, joten enpä arvannut mennä sanomaan niille että "älkää te enää lapsia tehkö kun me aletaan"
Mutta ei mua kyllä se äitini raskaus hävetä yhtään kun nykyään niin moni saa ensimmäisen lapsensakin vasta tuossa iässä, joten normaaliahan tuo on.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ei:
Minua ainakin nolottaisi jos äitini yhtäaikaa raskaana minun kanssani... ei kiitos!

No valista sitten äitiäs ajoissa :laugh:

Mun suvussani oli kanssa tälläinen tapaus- äiti oli varmaan sen 40 ja tyttärensä 23. Eli äiti itse oli saanut esikoistyttärensä 17 vuotiaana ja kuopus oli hälle jo viides lapsi. Hyvin meni kaikki kummallakin. Mitä sitte?

Ja sit noi suurperheelliset- kaverini oli nuorimmainen ja vanhimmasta päästä lapset saivat jo omiaan. Vauvalle syntyi sitten täti :D

ystävän lapsi on pari kk vanhempi kuin omani. lapsemme ovat nyt 3v ja todella rakkaita toisilleen. ihanaa että teidän molempien lapsilla on jo kaverit valmiina...totta kait mummi voi auttaa.siinä samallahan se toinenkin menee ja sitte taas päinvastoin.

En ymmärrä mitenkä on ällöä!! Mun mielestä ihan OK juttu!
Ja joku laitto et alkais itkee jos 17 v tytär ois raskaana (on siinä äiti!) tytön tukenahan sitä pitäis olla! Ite aloin odottaa18 vuotiaana esikoista ja äitini järkyttyi ja EHDOTTI aborttia, mutta en suostunut ja nyt kun on kulunut 5 vuotta esikon syntymästä sanoo; Hyvä ettet tehny aborttii, lapsenlapset on lahja!!
Onnea!!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti ja mummi:

No eipä ole ikä tuonut sulle viisautta ja käytöstapoja äiti ja mummi. Poikasi saa hävetä sinua ihan muista syistä kuin ikäsi takia.

Tuttu sai lapsen 17-vuotiaana ja äiti samoihin aikoihin 40-vuotiaana. Eipä siinä sinällään mitään "ällöä" ollut, paitsi että 17-v ei ollut oikein kypsä äidiksi... vauva-aika meni, mutta kun täysi-ikäisyys koitti nuorelle äidille, niin lapsi oli todella usein hoidossa viikonloput mummolla... ja oli sitä oikeastaan koko pikkulapsi-ikänsä. Nyt lapsi on jo yli 10 ja äidillä vasta se menovaihe onkin...

Mitä teen synnytin itse 11v.en haluu omalle lapselle samaa. hänellä on isot rinnat ja levee perse kuin aikuinen nainen voiko hän synnyttää. itse ilman suurempia kipuja kuin minä itse.

Yhteistyössä