Äiti (42v) ja tytär (17v) samaan aikaan raskaana.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti&tytär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Gorthaur:
Meidän perheessä on sama homma. Äitini odotti vauvaa 42-vuotiaana ja samaan aikaan oli 24v veljeni muija raskaana. Pikkuveli syntyi 4kk aikaisemmin. Musta se oli ja on vieläkin ällöttävää. Lisäksi mulla on isän puolelta vielä tänä vuonna 3 täyttävä sisko ja en tykkää yhtään.

Oletkohan ihan normaali? :) Mä rakastan mun kaikkia sisaruksia eikä mikään heissä tai heidän syntymässään ole ollut ällöttävää!! Mulla on 24 vuotta ikäeroa siskoni kanssa ja hän on mulle äärimmäisen tärkeä ja rakas.

Mikä ihmeen malli ihmisillä on päässään kun elämän pitäisi mennä tietyillä oudoilla kaavoilla? Se on maailman suurin rikkaus kun on sisaruksia, pieniäkin ja vaikka saman ikäisiä kuin omat lapset, ja perhe enkä koskaan millään tavalla voisi puhua "ällötyksestä" heihin liittyen!!

Alkuperäinen kirjoittaja Naamakala:
tuo tilanne ei minusta ole mitenkään paha, äiti ja tytär voivat touhuilla vauva-asioita yhdessä =)
mutta en lähtis muiden lapsia imettämään, oli kui läheinen tahansa, enkä antais omiakaan imettää. mutta se on vaan mun mielipide, ja mun puolesta muut voi tehdä ihan niinku ite lystää, en lähe tuomitseen.

mutta silti vierasta ajatusta, että imetetään jonkun muun lasta. tämä ei siis tule minulle uutena tietona että näin toimitaan, itse en vaan siihen lähtisi.

mutta meitä on moneen junaan ja kukin tyylillään =)

Niinpä. Onneksi kaikki saa mennä tyylillään ja mä voin tarvittaessa imettää siskoni lasta tai toisin päin. Vierastan kanssa jotenkin tosi paljon sitä kuinka jotkut niin vierastaa tätä! :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:t:
Meidän perheessä on sama homma. Äitini odotti vauvaa 42-vuotiaana ja samaan aikaan oli 24v veljeni muija raskaana. Pikkuveli syntyi 4kk aikaisemmin. Musta se oli ja on vieläkin ällöttävää. Lisäksi mulla on isän puolelta vielä tänä vuonna 3 täyttävä sisko ja en tykkää yhtään.

Miten voit nähdä asian ällöttävänä?

Meillä on varsinainen sillisalaatti koko suku, suoranainen vitsi! Monta eri isää, isot ikäerot.. Pikkuveljeni isäkin on vain muutaman kuukauden vanhempi kuin vanhin veljeni jne jne. Musta tuo on ällöttävää.

Mullakin on sillisalaatti koko suku ja mä olen siitä niin ylpeä! Ainakaan ei olla mikään normiperhe. Me ollaan vielä hyvin läheisiäkin ja meillä on yhdessä hauskaa. Kerron aina ylpeydellä meidän perheestä ihmisille ja monet kadehtivat meitä. Kannattaisi sunkin oppia tuntemaan iloa ja ylpeyttä liittyen peheeseesi, tulee elämä niin paljon kivemmaksi kuin tuollainen ällöttely ja hapannaamailu!! :)

Eipäs tuo niin kovin ihmeellistä ole, ainakaan mun tuttavapiirissä... Eikä varsinkaan ällöttävää! Ja mitäs ällöttävää/hävettävää siinä on, että sisaruksia saa?! Mä sain ite nuorimman veljeni, kun olin 14v ja olin kyllä tosi ylpeä isosisko ja hoidinkin paljon pikkuveljeäni (siis omasta tahdostani hoidin, en siksi, että äiti oli jo 42v "vanha").

Jokainen tavallaan. Miusta on kyllä taas kiva, että meidän äiti keskittyy olemaan mummo mun lapsille, eikä että odotettais yhtäaikaa ja minä saisin sisaruksen ja oman lapsenkin yht´aikaa- mutta minun mielipiteenihän tämä vain on =)

Alkuperäinen kirjoittaja vataaja:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja moraalisaarna:
Mitä valoisaa tuossa teiniäitiydessä on? Tyttö siinä iässä, että pitäis olla opiskelut mielessä, ei vauvat.

miksei olisi valoisaa saada lapsi alle kaksikymppisenä? opiskella kyllä kerkiää kunhan lapsi on päiväkoti ikäinen.

Kyllä se tiettyjä rajoituksia sen tulevaisuuden suhteen nuorelle äidille laittaa.

Esimerkiksi mitä? Kertoisitko???

Ja mun täti imetti mua, kun olin hoidossa huutanut pää punasena kun piti vaan nukkua vaunuissa se aika. Otti sitten ja imetti, kun itellä oli samanikänen vauva =) Fiksua vaan mun mielestä! Ja ite olen antanut lypsettyä maitoa naapuriin.

Naapurissa emäntä ja miniä saivat peräkkäin vauvat =) Ei kai siinä nyt mitään epänormaalia ole!!!

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihanko totta?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän perheessä oli sama tilanne. Tyttö 18-vuotias, äiti 43-vuotias. Eipä sitä kukaan kauhistellut eikä ketään meidän perheessä kiinnostanutkaan jos joku olisikin kauhistellut. Eli nuo säälijät saavat sääliä aivan rauhassa!! :) Kaikki meni hyvin, äiti auttoi vauvan hoidossa paljon, tytär asui vieressä. Äiti pystyi imettämäänkin lastenlastaan, joten hoitamisen järjestely oli helppoa.

Äiti imettää lapsenlasta?

Mun kaveri sai vauvan ja hänen hyvä ystävä sai samaan aikaan vauvan myös. Hoitavat toistensa vauvoja välillä (molemmat yksin) Ja imettävät toistensa vauvoja samalla. Mielestäni ihan ok!

HYI HELVETTI!!!!

Onnea molemmille. :flower:

Muita juttuja joita on tullut esiin tässä, pakko avautua:

Joku sen opiskelun peräänkin kyseli, ei äitiys sulje pois opiskelua. Mä olen käyttänyt kolmesta äitiyslomasta ja hoitovapaavuosista ison osan erinäiseen opiskeluun.

Enkä kyllä osaa kauhistella edes tota imetysjuttua. Tänään just jätin systerille muksut, kun kävin kaupassa. Sillä on 2 viikkoa vanhempi vauva, kuin meidän nuorin.

Olin kyllä pienimmän syöttänyt juuri, mutta taisin tokaistakin siihen suuntaan, että "ruoki jos on aihetta, ihan sama mulle millä opilla, pullosta tai tissistä."

Ei olis mulle mikään ongelma. Eikä olisi ongelma toisinpäin ruokkia systerin vauvaa, jos tosiaan tarve olisi ja se olisi systerille ok.

Mutta kai tääkin on tosiaan nykyään arka ja niiiin henkilökohtainen juttu....

Alkuperäinen kirjoittaja Riksis:
Alkuperäinen kirjoittaja venera:
:o

en kyllä tykkäis jos mun sisarrukset olisi mun lasten ikäisiä....

mä tykkään kun pikkuveli nyt 6v ja omat lapseni 5v ja 7v.. on seuraa..

11kk ikäeroa jokaisella. mun poika 2/01, pikkuveli 1/02 ja mun tyttö 12/02

Mun sisarukset ei ole mutta miehen sisarukset on. Meillä lapset 1v ja 3v ja anopilla 5v, tykkään kyllä kovasti.. :)

Teille vieraille kaikensietäville pikku ystäville, mikä tekin olette määrittelemään mikä on normaalia ja mikä ei. Jos te pidätte sekasikiösuvustanne ja ihannoitte epämääräistä sikiämistänne se on teidän asianne. Jos en tunne ylpeyttä oman sukuni joka suuntaan lisääntymisestä niin ei ole kiellettyä tuntea inhoa sitä kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Riksis:
Alkuperäinen kirjoittaja venera:
:o

en kyllä tykkäis jos mun sisarrukset olisi mun lasten ikäisiä....

mä tykkään kun pikkuveli nyt 6v ja omat lapseni 5v ja 7v.. on seuraa..

11kk ikäeroa jokaisella. mun poika 2/01, pikkuveli 1/02 ja mun tyttö 12/02

Mun sisarukset ei ole mutta miehen sisarukset on. Meillä lapset 1v ja 3v ja anopilla 5v, tykkään kyllä kovasti.. :)

Kukin tavallaan, meillä tytär 30v jonka lapset ovat vanhempia kuin meidän nuoremmat lapset, tyttären pojat 7v, 3v ja 1v meillä poika 5v ja tyttö 3 kk. ja todella kivasti pojat leikkii keskenään, tyttö tulee kohta perästä leikkeihin mukaan :D mikäs siinä mein tyttärel nuorin poika 9kk kun minä synnytin :D

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihanko totta?:
Meidän perheessä oli sama tilanne. Tyttö 18-vuotias, äiti 43-vuotias. Eipä sitä kukaan kauhistellut eikä ketään meidän perheessä kiinnostanutkaan jos joku olisikin kauhistellut. Eli nuo säälijät saavat sääliä aivan rauhassa!! :) Kaikki meni hyvin, äiti auttoi vauvan hoidossa paljon, tytär asui vieressä. Äiti pystyi imettämäänkin lastenlastaan, joten hoitamisen järjestely oli helppoa.

Äiti imettää lapsenlasta?

Mun kaveri sai vauvan ja hänen hyvä ystävä sai samaan aikaan vauvan myös. Hoitavat toistensa vauvoja välillä (molemmat yksin) Ja imettävät toistensa vauvoja samalla. Mielestäni ihan ok!

Ei jumalauta mitä tolloja... voiko olla...ei voi uskoa, että täältä löytyy noin...

Eipä kuulu mulle toisten asiat, onnea vaan! =)

Niin ja tiedän yhden äidin ja tyttären, äiti sai kaksospojat loppuvuodesta 07 ja tyttärensä (21v) sai tytön tammikuun alussa 08.

ONNEA paljon!!!! Voisin kuvitella että omalla siskollani voisi kohta tulla tuollainen tilanne, sillä hän kohta 40v ja lapsi toiveessa. Yksi lapsista olisi kohta tuossa iässä ja koskaan ei tiedä mitä elämä hällekin tuo eteen. Toivottavasti kuiteskin opiskelisi ensin :)-
mutta onnea teille!

Punatukkainen osasi kiteyttää asian :D Olin silloin melkein 14v, kun pikkuveli syntyi. Ällötyksen lisäksi se myös hävetti. Vanhin veljeni häpesi niin, että laittoi vuodeksi välit poikki äitiimme. En tiedä hävettääkö "vanha" äiti pikkuveljeäni vanhempainilloissa, kun muilla oppilailla on nuoremmat äidit.

Mun miehen siskolla on niin vanha mies,että jopa lasten mummo on nuorempi,kuin lasten isä =X. Vähän ohi aiheen,mutta mulle tullu kans aina mieleen,että mahtaa lapsia hävettää,kun menee vanhempainiltaan,ja on isi mukana(joka tosiaan oli 53vuotta,kun ensimmäinen syntyi,kaksi lasta heillä on). Kaiken lisäksi miehenini sisko on sanonut,että lasten pitää kutsua isiä pappaksi,vaikka eivät ole mitenkään päin ruotsalaisia...

En pidä edes ajatuksesta.Kyllä se on jotenkin järjen vastaista. Tuo kuvastaa nykyistä äiti on kaveri-meininkiä josta äiti on aikuinen-ajatus puuttuu.Mutta onnea teille,kuitenkin,vaikka itse ajatus minusta on karmivan ..

Yhteistyössä