ÄIPPÄRAHASTA! HELP!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3lapsen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

3lapsen äiti

Vieras
elikkäs siis miten menee toi äippäraha homma. homma on niin että 2lasta entuudestaan (4v ja 2v) nyt olis kolmas tulossa kesällä. nyt olen töissä ollut vuoden verran (1000e jää käteen) eli siis saanko tämän kolmannesta lapsesta taas sen minimirahan vai saanko enemmän? muuten olen opiskellut että kahesta muusta saannut sen minimin aina.

Äitiyspäiväraha lasketaan kuuden viimeisen kuukauden tulojen mukaan. Sinun (tai työnantajan) pitää toimittaa palkkatodistukset kelaan. Huomaathan muuten, että minimiäitiyspäivärahakin on noussut.

Mulla meni niin että kolmannesta sai saman kuin edellisistäkin, indeksillä korotettuna.
Vaikka olin ollut töissä, 6kk tulot kyllä laskettiin mutta se oli loppujen lopuksi vähemmän kuin tuo indeksillä korotettu ä-raha joka on laskettu jo esikoisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
jos uuden laskettuaika on ennen kun nuorin lapsi täyttää 3 saat saman rahan kuin edellisestä lapsesta

Saat sen rahan joka isompi, jos edeltävän 6kk:n tuloista laskettu on isompi, saat tietenkin sen eikä automaattisesti minimiä jonka sait edellisestä lapsesta.

Yhteistyössä