V
vierailija
Vieras
Itse en aio. Viime vuonna me muutamat työpaikalla, jotka emme sitä ottaneet, olimme ainoita, jotka eivät saaneet influenssaa. Rokotehan ei suojannut juuri siltä virukselta, joka sitten oli dominoivin, mutta itse ajattelen, että se laski immuniteettia juuri sen verran että rokotteen ottaneet sairastuivat herkemmin. Toki kaikki saattoi olla myös ihan sattumaa. Myös omassa lähipiirissäni olin ainoa joka sitä ei ottanut, ja myös ainoa joka säilyi terveenä koko talven. Tilastollista sattumaa tietenkin tämäkin.
Itse ajattelen, että jos vaihtoehtona on sairastaa, tai ottaa rokote, kärsiä sen sivuvaikutukset ja sitten kuitenkin sairastaa, niin parempi olla ottamatta rokotetta. Enkä siis ole rokotevastainen, olen huolehtinut hyvin koko perheen rokotesuojasta.
Itse ajattelen, että jos vaihtoehtona on sairastaa, tai ottaa rokote, kärsiä sen sivuvaikutukset ja sitten kuitenkin sairastaa, niin parempi olla ottamatta rokotetta. Enkä siis ole rokotevastainen, olen huolehtinut hyvin koko perheen rokotesuojasta.