Aion sanoa työpaikalla, etten ole joulun aikaan käytettävissä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sijainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sijainen

Vieras
On minun vuoroni lomailla perheeni kanssa B) . Juoskoot vakkarit, ne on minun työssäoloaikanani lomailleet ihan yllin kyllin ja vuoden vaihteen jälkeen lomailevat taas. Minulla oli lomaa viimeeksi vuosi sitten...

Oikeassa olet.
Et ole mikään lähes ilmainen työntekijä sinäkään.
Jos olet ollut edellisen vuoden kaikki juhlat/pyhät töissä niin kyllä sinulla on oikeus viimeistään nyt olla perheesi kanssa vapaalla

Kannattaa tosiaan huomioida se että toi saattaa antaa sinusta sellaisen kuvan, etteivät halua jatkossa palkata. Mutta jos olet vaikka hoitoalalla ja paikkoja on mistä valita niin ei kun siitä vain.

[QUOTE="vieras";22480862]Etkä ehkä ole työnantajaa kiinnostava Joulun jälkeenkään.[/QUOTE]

Siitä tuskin on huolta ;)
Ja sitä paitsi vakkareilla on joulun aika lomakielto, joten meitä sijaisiakaan ei niin tarvita. Loppiaisen jälkeen sitten on tarvetta taas.

Ihan ok, tosin en kyllä ton tekstin jälkeen odottelis kauheasti jatkopestejä siihen taloon, jos nykynen pätkä on vuodenvaihteessa katkolla. Mutta elämä on valintoja.

[QUOTE="Juu";22480929]Ihan ok, tosin en kyllä ton tekstin jälkeen odottelis kauheasti jatkopestejä siihen taloon, jos nykynen pätkä on vuodenvaihteessa katkolla. Mutta elämä on valintoja.[/QUOTE]

Sijaisellakin on oma elämä.
Ei saa olla hyväksikäytettävissä törkeästi.
Jos on hyvä ja sijaistarve todellinen niin silloin kyllä ihminen palkataan töihin myös joulun jälkeen.

Nyt on asia kerrottu ja arvatkaa mitä esimieheni sanoi?
"Toivottavasti olet heti vuoden vaihteen jälkeen käytettävissä" ja että työt jatkuu viim. XX (ennen tammikuun puolta väliä ) ja hän soittaa heti jos aiemmin tulee 'hätä' :)

Ihanaa, tiedossa melkein kuukauden loma!! Rahaa tosin ei tule mistään (en ilmoittaudu työkkäriin), mutta kaikki ei ole rahalla mitattavissa... ja tuleehan lomarahat+veronpalautukset ;)

Yhteistyössä