Aina tätä kaikki kysyvät, mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sydän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sydän

Aktiivinen jäsen
03.02.2008
2 060
0
36
olen kahden vaiheilla vienkö lapsen huomenna hoitoon vai en.
Eilen oli kuumetta, tänään ei ole ollut (ainakaan vielä). Kovin tuntuu lämpöiseltä.

Yskä on niin kova, ettei öisin nuku juuri lainkaan. Nuha on kova ja silmät vuotavat koko aika.

:ashamed:

voisitko itse tehdä töitä samassa kunnossa, missä lapsi on? näin minä olen aina ajatellut ja sen mukaan joko vienyt tai pitänyt kotona. kerralla kun hoitaa kuntoon, niin ei tartte koko ajan sairastella. työt kyllä odottaa, lapsen terveys on tärkeämpää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voisitko itse tehdä töitä samassa kunnossa, missä lapsi on? näin minä olen aina ajatellut ja sen mukaan joko vienyt tai pitänyt kotona. kerralla kun hoitaa kuntoon, niin ei tartte koko ajan sairastella. työt kyllä odottaa, lapsen terveys on tärkeämpää.

Näin itsekin sen ajattelen. Ja aina minulla lapsi ollut etusijalla. Kaipa se terveydenhoitaja vielä huomisen laittaa... Tuntuu vaan että kuume on se syy minkä takia sairauslomaa saa.

Mulla on nyrkkisääntönä, että yksi täysin kuumeeton päivä ollaan kotona. Jos on ollut jo pari - kolme päivää pois hoidosta tai koulusta, niin yksi lisäpäivä ei enää haittaa, parempi että toipuu kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemaan Liisa:
Mulla on nyrkkisääntönä, että yksi täysin kuumeeton päivä ollaan kotona. Jos on ollut jo pari - kolme päivää pois hoidosta tai koulusta, niin yksi lisäpäivä ei enää haittaa, parempi että toipuu kunnolla.

Näin. Ja nyt on niin paljon flunssaa ja muuta liikkeellä, että ehkä on parasta antaa toipua kunnolla. Kotona huomennakin siis.

Ei sinne päivähoitoon kannata viedä puolikuntoista. Tulee vaan lisää viiruksia ja tarttuu helpommin. Pidä kotona vielä ja hoida kuntoon niin uusille viiruksille altistuminen on vaikeempaa. Ja jos yskä pahenee,niin vie lääkäriin katsottavaksi.

Eihän tota tarvi edes miettiä, päivänselvä asia ettei lapsi kuulu hoitoon. Jos edellisenä päivänä ollut kuumetta, niin ei tietenkään toista lähdetä viemään mihinkään seuraavana päivänä. Eikö "yksi kuumeeton päivä välissä"- sanonta ole tuttu vielä? Näin se menee.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti :
Eihän tota tarvi edes miettiä, päivänselvä asia ettei lapsi kuulu hoitoon. Jos edellisenä päivänä ollut kuumetta, niin ei tietenkään toista lähdetä viemään mihinkään seuraavana päivänä. Eikö "yksi kuumeeton päivä välissä"- sanonta ole tuttu vielä? Näin se menee.

Siis tänään ei ole ollut kuumetta. Tai no.. 37,2 on ollut. Tosin nyt vasta päivä.

Yhteistyössä