Aina silloin tällöin joku läheisistä tuhahtaa, että paljonko menee rahaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24411326]kuule, ihan kaikkea mahdollista. silloin kun vielä olin kosmetiikkafirmojen mainonnan uhri ja luulin tarvitsevani kalliita kosmetiikkatuotteita koska virallisen totuuden mukaan nainen tarvitsee kuorintaa, kosteuttamista, naamioita, rasvausta huulirasvasta käsi- ja silmänympärysvoiteisiin ja omat rasvat toki selluliitille ja ties mihin ruumiinosiin...
mutta en koe toistaiseksi tarvitsevani yhtään mitään, en ole ryppyinen enkä näytä siltä että olisin lähiaikoina varsinaisesti rypistymässäkään saatika muuten rupsahtamassa. eikä iho ole kuiva, kiiltävä, epäpuhdas tai mitään muutakaan joten en ymmärrä mitä hoidettavaa siinä sitten olisi.[/QUOTE]

Kunhan pitää ihon puhtaana, se riittää. Ja vesipesu aamuisin riittää terveelle iholle mainiosti. Jos haluaa kuoria joskus, tekee sen öljyllä ja sokerilla :) Tai hunajalla.

[QUOTE="vieras";24411326]kuule, ihan kaikkea mahdollista. silloin kun vielä olin kosmetiikkafirmojen mainonnan uhri ja luulin tarvitsevani kalliita kosmetiikkatuotteita koska virallisen totuuden mukaan nainen tarvitsee kuorintaa, kosteuttamista, naamioita, rasvausta huulirasvasta käsi- ja silmänympärysvoiteisiin ja omat rasvat toki selluliitille ja ties mihin ruumiinosiin...
mutta en koe toistaiseksi tarvitsevani yhtään mitään, en ole ryppyinen enkä näytä siltä että olisin lähiaikoina varsinaisesti rypistymässäkään saatika muuten rupsahtamassa. eikä iho ole kuiva, kiiltävä, epäpuhdas tai mitään muutakaan joten en ymmärrä mitä hoidettavaa siinä sitten olisi.[/QUOTE]

No jos mikaan maailman tuote ei kay, niin sitten ei kay. Eika toki kaikilla ole edes mitaan intressia ihonhoitoon.

Hmm..

Kampaaja n. 2,5 kertaa vuodessa yht. ehkä 100 €.
Valokynä, ripsari, meikkivoide kerran vuodessa, yht. ehkä 100 €. Satunnaisesti joku luomiväri, kynsilakka tms. alle kerran vuodessa. Sanotaan vaikka 10 €/vuosi.
Kasvohoito ehkä kerran vuodessa 50 €, mutta usein saan tämän esim. joululahjaksi.

Eli nämä ovat n. 20 €/kk.
Ei tule muuta mieleen. Tukkaa ym. en värjäile, ja kosteusvoiteita en laske kauneudenhoitoon, kun ilman kutisen. Shampoita en laske, hoitoaineen ehkä voisi laskea? Ahavan puhdistusainetta, kuorintaa ja naamiota käytän, mutta ilmankin pärjäisin. Nämä saan yleensä lahjaksi, jos en saisi, ostaisin jotain halpaa.

Niin ja en mitenkään paheksu jos joku rahaa kauneudenhoitoon syytää. Jotkut palvelut hieman naurattaa, ehkä kun ovat vieraita itselleni. Esim. suihkurusketus.

Uskomatonta, että jotkut kehuskelevat tässä ketjussa miten eivät hoida ihoaan! Toki voi olla todella onnellisessa tilanteessa, jos iho on pysynyt hyvänä hoitamatta, mutta kyllä se voi esim. raskauden, vaihdevuosien tai jonkin muun syyn takia vielä muuttuakin.
Mun ei ainakaan ollut tarkoitus kehuskella sillä, etten päivittäin hoida ihoani. Tai onhan sekin ehkä jonkinlaista ihonhoitoa, ettei laita iholleen mitään sellaista, joka pitäisi illalla pestä pois. Mutta kyllä mäkin ihoani hoidan silloin, jos se menee rikki tai tulee ihottumaa tai jotain muuta vastaavaa. Sen sijaan ihoni vanhenemista en yritä estää.

Minun aitini aina sanoi etta kayta mita rasvaa vaan, mutta ala ikina jata rasvaamatta. Hyva neuvo!

Mutta sanoiko hän, että kuorinta, puhdistusaineet, kasvohoidot, kasvovedet, seerumit, meikkaus, kulmakarvojen nyppiminen, kestopigmentointi on ehdotonta, jotta ei jätä itseään hoitamatta?

Kyllä minäkin naamaani rasvaan. Mutta ketjun mukaan olen vissiin räjähtänyt spurgu :D

Viimeksi ostin shamppoota kampaajalla, taisi olla huhtikuussa. Rahaa meni leikkauksineen, aineineen kampaajalle 70 euroa.
SEn jälkeen olen ostanut yhden deodorantin, mitä ne nyt maksavat, enpä ole kiinnittänyt huomiota.
Teen itse mm. kulmien nyppimiset.

Mutta sanoiko hän, että kuorinta, puhdistusaineet, kasvohoidot, kasvovedet, seerumit, meikkaus, kulmakarvojen nyppiminen, kestopigmentointi on ehdotonta, jotta ei jätä itseään hoitamatta?

Kyllä minäkin naamaani rasvaan. Mutta ketjun mukaan olen vissiin räjähtänyt spurgu :D

No kylla han noita kaikkia muitakin mainitsemiasi kayttaa, mutta se rasvaus oli se ykkosjuttu. Ei rypyn ryppya ja on jo yli 60 v. Joten samalla linjalla menen.

Olen lähemmäs 40v. Siltikin minua luultiin viimeksi parikymppiseksi. En käytä meikkiä enkä mitään muutakaan tee iholleni oikeastaan. No, lukuuottamatta peruspesuja. En tupakoi. Tupakointi vanhentaa ihoa huomattavasti.
Tähän ikään saavuttua voinee kait olla ylpeä siitä ettei minulla juurikaan ole edes ryppyjä :)

Tähän on hankala vastata! Tänään kävin kampaajalla (leikkaus, vaaleat raidat ja kulmien värjäys), maksoi 80€. Yleensä käyn n. 2 kertaa vuodessa, viimeks tuli myös tyven värjäys ja hoitoaine, summa oli jotain päälle 100€. Väli aikana mä sitten värjäilen itte.

Meikkejä mä ostan sillon kun tarvin tai on halvalla jotain pientä kivaa (huulikiilto tms). Sanoisin että vuodessa niihin ei mene yli 50€.

Sit käytän shampoota (saatan pitää jopa 5 päivän pesuvälin ja hiukset ei ole rasvaiset), hiusnaamioo/-hoitoo n 2 kertaa kuussa. Jos iho on kuiva ja kiristää on sitä varten olemassa rasvaa (naamalle ja vartalolle eri). Toisinaan kuorin aineella ryönät veks. Sit on se pakollinen dödö, ehkä 4kk välein pitää ostaa. Näitä kutsuisin ns. arki kauneudenhoidoksi, muu on luksusta. Tähän arkeen menee maksimissaan 15€ kuussa. Paha arvioida kun käytetyt tuotteen on niin pitkään käytössä ja esim. hiushoitoni maksaa 16€ purkki, mutta se on niin hyvä että koen että se kannattaa maksaa.

Mä en ymmärrä näitä ripsipidennys, rakennekynsi (siis oikeestiko niitä tehdään varpaisiinkin), suihkurusketus yms. feikkejä. Jotenkin vielä pystyn ymmärtämään että vaikka hääpäiväänsä varten ne tekis, mutta oisko sit oman itsensä näköinen?

Mun mutsi kitisee mulle kun en rasvaa lärviäni päivittäin. Miks ihmeessä rasvaisin jos iho voi hyvin ilmankin? Älysin tossa että olen tänä kesänä rasvannut nassuni vain 3 kertaa ja ihan on ok kunnossa. Kuorinta pitäis tehdä, mutta taidanpa ostaa hunajan millä sitten kuorin!

Eiköhän noi kempparipuolen purkit ja purnukat ole ihan rahastus mielessä tehtyjä, saman asian ajaisi joku luonnontuote!

Ihan minimaalisen vähän menee mullakin rahaa kauneudenhoitoon. Muutaman kerran vuodessa ostan meikkejä (ripsarin, meikkivoiteen ja aurinkopuuterin halvimmasta päästä.) Sisko on kampaaja, joten hän yleensä leikkaa ja värjää hiuksiani aineiden kustannuksella, joten siihen uppoaa yleensä max. 10e/kerta. En käy kosmetologilla tms. Samppoo ja hoitoaine on halpoja kempparituotteita (suomalaisia ja silikonittomia), samoin suihkusaippua, dödö yms. Jos kuorin ihoa, käytän öljyä ja sokeria.

Kasvojen iho onkin mulle se ongelma: pillereiden lopettaminen muutama vuosi sitten puhkaisi aknen jolle ei loppua näy. Olen kokeillut pestä kaikilla mahdollisilla apteekki- ja kempparituotteilla, olla pesemättä, käyttää puhdistukseen öljyä, rhassoulsavea ja vaikka mitä, kosteuttaa rasvalla jos toisella, olla kosteuttamatta... Mistään ei apua. Nyt on käytössä lääkärin määräämä antibioottirasva, joka on kyllä kauheaa myrkkyä naamalle, mutta toivon, että taltuttaisi tämän aknen. Jos joskus saan ihon kuntoon, aion luottaa öljypuhdistukseen. Ei kiitos mitään kemikaalicocktailtököttejä mulle enää.

Hiusten tyven värjäykseen ja leikkaukseen menee ehkä 60e kuussa ja kulmat käyn värjäyttämässä ja nyppimässä kerran kuussa 15e/krt. Ne ovat ainoita kerran kuussa tapahtuvia kauneusmenoja. Sitten vaihtelevasti ostan meikkejä, käyn kasvohoidossa ja hierojalla. Niin, ja shampoot ym. muut hiustökötit noin 60e kuussa.

Haen Rismasta dödön, hampaantiskausvehkeet, meikkejä ja pesuaineita. Parin-kolmen kuukauden välein käyn kampaajalla ja otan värin ja leikkauksen.

Aika halpa olen itselleni.

Älyttömän vaikea arvioida paljonko rahaa menee! Nyt olen käynyt 5 viikon välein Derma-Clear-hoidossai kosmetologilla, maksaa 70€. Kampaajalla käyn 6 vkon välein, maksaa n. 30€. Sitten tietysti meikit ja muut, en tiedä mitä niihin menee kuukaudessa. Tulisko siitä nyt sitten 100€/kk jos laskee vuositasolla.

Kampaajalla käyn ehkäpä n. 6 vkon välein, se maksaa 55€.
Meikkejä tai putsareita en joka kuukausi ostele, lähinnä siis silloin kun jokin luottotuote on lopussa.
Kulmat on onneksi luonnostaan tummat joten niitä ei tarvitse laittaa (nyppimisestä selviän itse), ripsienpidennystä oon harkinnut mutta sen verran pelottelua oon kuullut niistä liimoista ja siitä että omat ripset saattavat kärsiä kovastikin, olen haudannut idean.
Kasvohoidoissa en taas tykkää käydä. Hierojalla voisin kyllä itseäni hemmotella, kun vaan saisin aikaan.:xmas:
Joten, ei suuria summia mene vaikka lähes päivittäin itseäni puunailenkin.

Ihan kuusta riippuen, mutta useampi satanen.

Omat rahani tahdon käyttää miten haluan, ja minä haluan panostaa itseeni. Tunnen oloni hyväksi, kun kynnet, hiukset ja meikit on laitettu.

Kuukausittain käyn tosiaan pedikyyrissä, kampaajalla, hierojalla ja vahauksessa. Se on tosin hieman yli kk:n välein..

Kosmetiikkaan kuluu kyllä rahaa, mutta kivempi se on panostaa laatuun.

Nyt pienten lasten kanssa en ehdi, tai teen sillä ajalla mielummin jotain muuta kuten lähden vaikka lenkille... Mutta ennen lapsia todellakin nautin siitä, että mulla oli aikaa kerran kuussa käydä kampaajalla (mulla oli silloin lyhyet hiukset) ja laittamassa kynnet ja kasvohoidossa. Ripsien pidennyksiä en oo kokeillut, mutta olis ne varmaan saanu tohon kasvohoitoon yhdistettyä kätevästi, jos olis halunnu. Hierojalla en oo ikinä käyny säännöllisesti.

Ja mitä siihen meni rahaa? No hyvin vaihtelevasti, kun kampaajan hinta on aika eri riippuen siitä värjätäänkö vai ei... Ei ollut missään vaiheessa ongelma, joten en jaksanut laskea.

Mutta sitten kun on taas enemmän aikaa itselle, niin aion heti leikata hiukset takaisin lyhyiksi ja alkaa käydä kampaajalla. Odotan sitä... :)

Mitä nyt sanoisi. Oon kuulemma luonnonkaunis, joku joskus sanonut. =) Mutta en hirveesti meikkaa, sellai luonnollisen näköinen on mun juttu Iho pitää olla hyvin laitettu ja silmät! Meniskö joku 20-40kk, voi vaihdella ja joku kk menee enempi ja joku kk ei mitään. Ite hoidan ihon, kuorin ehkä 1krt/kk ja rasvaan aina suihkun jälkeen. Naamarasvaa en käytä! Pitäiskö? Mun äiti on käyttänyt ja sillä kauheesti ryppyjä nyt yli 60v eli onko siitä hyötyä? Hiustuotteet kampaamotuotteita tai sitten marketti vaihteeksi. Hiukset aika luonnon tilassa. Viimeksi äiti laittoi raitoja ja kampaajalla kävin viimeksi talvella. Nyt voisi mennä freesaukseen. Luonnostaan aika vaaleat hiukset. Kosmetologilla en käy.

Ihan mielenkiinnosta kysysn. Että te jotka panostatte itseenne yli 100euroa/kk niin oletteko kuinka kauniita ja onko vaatteet ym. samaa tasoa entä lasten vaatteet jne. vai onko se itseensä panostaminen muusta pois? Kun minusta pitäisi kohtuus kaikessa ja yhtä paljon itseen satsata kuin lapsiin! Meillä kyllä mies ei kaipaa satsausta. =)

jaa-a, paljonkohan mulla menis... hiuksiin varmasti eniten, vaikka käynkin kampaajalla kerran kolmessa kuukaudessa leikkauttamassa hiukset, värjään itte ja otsista saatan lyhentää itte. eniten menee rahaa hiusväriin, nyt kun on pinkit niin semmonen 7e kuussa :D yksi purkki pinkkiä suoraväriä nimittäin riittää mulla kuukauden: kaks koko tukan värjäyskertaa ja ylijäävän värin käytän hoitoaineena. eli hiuksiin kaikki shampoot sun muut mukaan lukien varmaan 20e kuussa (leikkaus tosiaan 30e kampaajalla 3kk:n välein).

toisiks eniten menee vartalovoiteisiin, mulla on sen verran kuiva iho että joka suihkun jälkeen pitää suunnilleen uida voiteessa. sit naamarasvat ja kuorinnat ja kasvojenpuhdistusaineet ja meikit (eli lähinnä ripsari ja peitevoide) ynnä muut, menisköhän kaikkeen yhteensä kymppi kuussa? voi kyllä olla enemmänkin. kulmat nypin itte, kynnet kasvaa mulla vahvoina ja pitkinä luonnostaan, ripset ei erityisemmin kaipaa tuuheutusta tai pidennystä ja kun välillä käytän laseja, niin pitkät ripset osuis linsseihin. hierojalla ois kyllä tosi kiva käydä vaikka parin viikon välein ja jalkahoidot ois ihania, mut tällä opiskelijabudjetilla ei oikein ole varaa jollei sitten saa lahjaksi :)

eli varmaankin joku 30e kuussa menee kaudenhoitoon, ehkä vähän enemmänkin.

No parturii joku 40€ kuussa, siihen samaan kuuluu sit ripsien ja kulmien värjäys ja kulmien nyppiminen. Joskus saatan ostaa jonkun luomivärin, mut uusin taitaa olla jo 2 vuotta vanha, et niin paljon mä sit meikkailen :D Tietty sit tukkammömmöihin menee joku 10€ kuussa ton parturin lisäksi..

perus shampoo, hoitoaine, hammastahna, dödö, saippua ja naama- ja vartalovoiteet.
Noin 15-20 euroa kuussa. Mulla kuluu vartalovoidetta tooosi paljon, kun olen kuivanahkainen.

jokatoinen kk käyn kapaajalla, noin 300 euroa VUODESSA on se lysti.

Yhteistyössä