Aikuisten joululahjoista, ARHG!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ah, tätä sisarus rakkautta...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ah, tätä sisarus rakkautta...

Vieras
Siis miksi minä en pitänyt päätäni ja ilmoittanut sisaruksille että tänä vuonna vain lapset saa lahjat, nyt on pitänyt ostaa sisaruksille lahjat kun ovat suoraan laittaneet mitä haluavat. No ok, yhdet paketit vielä meni. Mut puolisoille en ostanut mitään. Ja olen ilmoittanut että meille ei tarvii mitään ostaa, ostamme miehen kanssa toisillemme lahjat ja se riittää.

Mun isosiskon on niin vaikea käsittää tätä ja mä olen se outolintu ja muuta paskaa. Huoh, kun musta on ihan turha ostaa tarpeetonta krääsää, mitä yleensä sitten tulee.. Ja lapsillekin olen toivonut vain yhdet paketit sisaruksilta kun itsekin heille vaan yhdet paketit ostan.
Joulu on lasten juhla ja kiva kun he muutaman paketin saavat, mulle riittää jos ja kun mun mies jotain mulle antaa.

Mun siskojen hyvä joulu varmaan mitataan lahjojen määrässä ja sitten ollaan nama norsun vitulla kun ei saatu mitä haluttiin,, joo ja ikää näilläkin on melkein 40.. Vituttaa taas koko joulu..

Me ei sisarusten kans osteta toisillemme lahjoja. Eikä osta miehenkään sisarukset. Menis hermot, kun pitäs yrittää siskon miehellekkin jotakin keksiä.. Onneksi ei tarvi! Lasten lahjoistakin on sovittu niin, että ostetaan vaan kummilapsille eikä muille. Synttärilahjata ostetaan tietenkin sitten jokaiselle..

Me on onneksi sovittu jo aikoja sitten sisarusten kanssa, että ei osteta lahjoja aikuisille. Ja sanoin lisäksi jo toissa vuonna siskolleni, ettei hänen tarvitse ostaa lahjaa kaikille mun lapsille. Yksi on hänen kummilapsensa ja häntä on sisko sit muistanut. Me ollaan siskon lapsen kummeja ja me muistetaan sit tätä poikaa.

mie en ostanu ku lapsilleni (sisaruksilla ei vielä lapsia) ja kummipojalle... kaikille sanoin ettei me osteta kellekkään eikä meille tarvii ostaa,turhaa lojuu ja saa ettiä sopivaa paikkaa kaiken maailman krääsälle,hermot menee =)

No mua vasta ahistaakin... Sen lisäks että siskolta tulee meidän lapsille ja meille lahjat niin myös siskon miehen äidiltä ja veljeltä ja sen perheeltä tulee meille lahjoja, krääsää... Ja vaikka miten oon koittanu siskolle sanoa,että sano nyt niille,että mä en HALUA niiltä mitään,koska mulla on kauhee ongelma olla antamatta niille mitään... :ashamed:

Me ollaan kyllä sisarusten kanssa ostettu lahjoja näin aikuisiälläkin, kukin oman rahatilanteensa mukaan. Mitään turhaa krääsää tai mitälie kynttilänjalkoja ei ostella, vaan toiveita saa esittää ja kun tekemisissä ollaan niin voi itsekin huomioida mitä toinen voisi tarvita. Myös puolisoille on ostettu, jos ostaa jotain isompaa, sen voi antaa yhteisesti pariskunnalle.
Mutta kukin tavallaan tietysti, meille sopii tämä tyyli.

nii, omaa tyhmyyttäni tää on, kun en ole ajoissa asiasta ilmoittanut. Mä vaan nyt olen se joulun pilaaja jne.. Mä ostan siskojeni lapsille lahjat, yksi on kummilapseni ja hänelle sitten vähän paremman lahjan. Musta on ihan turha ostaa "turhia lahjoja", ihan vaan siksi että saa paljon lahjoja. Omillekaan lapsille ei ostettu kuin muutamat paketit, vanhemmalta yritettiin tiedustella mikä olis mieluisa juttu. Pienempi ei vielä mistään ymmärrä.

Mutta nyt täytyy tehdä tää juttu selväksi ensi joulua varten, eli ei aikuisille lahjoja..

joo no meillä kans miehen veljen muija on kyselly syyskuusta lähtien mitä halutaan, ja ei meinaa uskoa ku me ei haluta/tarvita mitään! Se on jotenkin aikuisten kesken ihan vaan rahan vaihtoa keskenään! Jokainen ostakoon ite mitä tarvitsee! Ja sit se, että just pyytää toiselta aikuiselta jotain tiettyä lahjaa! Mun mielestä on kivempi sit yllättää jollain lahjalla kuin että lahjan saaja tietää mitä tulee saamaan tiettyä merkkiä myöten!! Viime vuonna kyseinen pariskunta oli käynyt katsomassa haluamansa lahjan ja sen hinnan etukäteen valmiiksi, ja ilmoitti vain meille, että sieltä tietystä kaupasta se lahja löytyy ja maksaa sen ja sen verran!!!

Mun siskot tosiaan saa sitä mitä ovat toivoneet ja itsekin saan mitä haluan, niille puolisoille on vaan vaikea mitään keksiä ja sieltä sitten tuleekin aina jotain...mielenkiintoista. Nyt kun lapsiakin on jo kaikilla niin musta on järkevämpää sijoittaa heihin. Ja omalle miehelle sitten vähän parempi lahja,kuten itsekin yleensä koruja yms.. häneltä saan. Näin vanhemmiten arvostaa enempi sitä yhdessäoloa ja lasten riemua. Enää ei ne lahjat itselle ole se the juttu.

Synttärit sit erikseen, silloin on lahjat vaihdettu ja se on ihan ok.

Alkuperäinen kirjoittaja tonttu:
joo no meillä kans miehen veljen muija on kyselly syyskuusta lähtien mitä halutaan, ja ei meinaa uskoa ku me ei haluta/tarvita mitään! Se on jotenkin aikuisten kesken ihan vaan rahan vaihtoa keskenään! Jokainen ostakoon ite mitä tarvitsee! Ja sit se, että just pyytää toiselta aikuiselta jotain tiettyä lahjaa! Mun mielestä on kivempi sit yllättää jollain lahjalla kuin että lahjan saaja tietää mitä tulee saamaan tiettyä merkkiä myöten!! Viime vuonna kyseinen pariskunta oli käynyt katsomassa haluamansa lahjan ja sen hinnan etukäteen valmiiksi, ja ilmoitti vain meille, että sieltä tietystä kaupasta se lahja löytyy ja maksaa sen ja sen verran!!!

Juu, meillä kävi kerran siskon kans niin, että vaihdettiin pyyhkeitä keskenämme :D Sen joulun jälkeen sovittiin, että ei ostella aikuisille.

Meillä on ollut jo vuosia lahjanostokielto. Aikuiset eivät osta toisilleen vaan jokainen saa ihan itse ostaa itselleen. Sillä tavoin saa just mitä haluaa/tarvitsee eikä tule taas yhta yöpaitaa kaappia täyttämään. Helpottaa tosi paljon kun ei tarvitse joka vuosi miettiä mitä siskon miehelle pakettiin...

mä olen se outolintu kun en osta sukulaisten lapsille lahjoja. ja ei ne mun aikuistenkaan lahjat oo mitään kalliita. viime vuonna lähti tavaraa afrikkaan noin 15?/perhe ja tänä vuonna saavatten tod näk maatuvan tiskirätin ja kynttilöitä.... kiva antaa ja saada jotain pientä ja hyödyllistä. yritän itse aina laittaa mukaan vielä ajatuksen ympäristöstä.

Munkin tarvis sanoo mein sisaruksille että jos ei sit enään ens vuonna sit osteltais lahjoja toisillemme, lapsille vain.
Meillä ei onneks ole sisaruksia kuin yhteensä kolme mut sit kun kaikille puolisoillekin pitäis hommaa niin... ja kun ei sit mitään krääsää viittis antaa niin...

Ehkä mä voin ottaa tavoitteeksi ensi vuotta varten että neulon nuille villa sukat :D

Mulla kyllä menisi joulu pilalle, jos en itse lahjoja saisi. Joululahjoja on ihana ostella ja vielä ihanampi saada :)
Meillä kyselläänkin toisilta mitä halutaan ja sitten päätetään mitä ostetaan. Ollaan sen verran paljon yhteyksissä, että tiedetään mistä toinen pitää ja mitä sille voi ostaa.

Muutenkin meitä ei ole montaa, joten ei tarvitse montaa lahjaa ostaa.

No kun riittävän monena jouluna jätät tylysti ostamatta, niin pian loppuu lahjojen tulo. Näin minäkin olen tehnyt niille, jotka eivät ymmärrä, ettei meillä polteta sellaisiajasellaisia kynttilöitä, syödä Tunnelma-konvehteja montaa kiloa jne. Jos ei sana mene perille, niin anna tuoda lahjoja ja sillä sipuli. Jos niin tykkäävät antamisen ilosta (kuitenkin pitäisi jotain saada vastalahjaksi)