Aikuisten alastomana nukkuminen

Heittäisin ilmaan keskustelua alastomuudesta yöllä.

Me miehemme kanssa nukumme usein alasti. Ihan vaan sen vuoksi, ettei housut ole persvaossa yms.. Ei tosiaan seksin vuoksi. Meillä on 4-vuotias lapsi. Myöskin lapsi itsekin nukkuu usein ilman vaatteita. Miten teillä muilla nukutaan? Mietin vaan, et mahtaako tällainen tapa vaikuttaa lapsen elämään myöhemmässä vaiheessa vai pitäisikö antaa yöpaidan pyöriä vyötäröllä makkaralla puolen yötä. :LOL:
 
Salama McQueen
Meillä nukkuu muut yövaatteissa, mutta mies vain kalsareissaan. Musta ois jotenkin outoa, jos kaikki nukkuis alasti...En osaa tarkemmin eritellä miksi, koska alastomuus toki on ihan luonnollista.
 
Ei kai siinä mitään, jos alasti tykkää nukkua. Meillä lapsset nukkuu usein alasti ja aikuiset alusvaatteisillaan, minulla joskus toppi ja villlasukat. =) En osais ikinä nukkua pitkä yöpaita päällä. Sitä oon miettiny,miten sitten isompana, jos ovat kaverin luona yötä, että osaavatko nukkua vaatteet päällä. Vieraassa paikassa olis kuitenki ihan hyvä,ettei nakuna pyöris. ..
 
Me nukutaan alasti, eikä seksin takia mekään =) Esikolla on t-paita ja pikkarit tai sitten vaan pikkarit ja kuopuksella yöasu.
inhoan sitä tunnetta, kun yöpaita on kurtussa mahan alla tai kuristaa kaulaa :kieh: Alasti on hyvä nukkua ja musta se on luonnollista.
Meillä kotona (siis mun lapsuudenkodissa) äiti ja isäkin nukkuivat aina alasti (nukkuvat yhä).
 
Ei meillä kylmä ole, päinvastoin. Tämä varmaakin on totuttu tapa ja niinkuin Estu kirjoitti, minäkin inhoan sitä tunnetta, kun yöpaita on kurtussa mahan alla tai kuristaa kaulaa. Ajattelin vaan, et mahtaako vaikuttaa lapseen jotenkin negatiivisella tavalla vai peräti positiivisella. Kun välillä näkee esim.uimahallissa nuoria aikuisia, keillä on mahdottoman vaikeaa käsitellä alastomuutta tai olla alasti. Meillä kun alastomuus on ihan luonnollista kotioloissa.
 
Mä ja mies nukutaan joko alasti tai alushoususillaan. Tytöllä on yleensä yöpuku päällä, joskus pelkkä paita. Ja välillä nukutaan kaikki samassa sängyssä, jos likka tulee yöllä meidän väliin. Mulle tulee hiki ja levoton uni yöpaidassa, vaikka meillä on viileä makuuhuone eikä tyttökään ole koskaan alstomuutta kummeksunut.
 
meillä nukutaan "ei-alasti". Poika, 12-v, pelkissä kalsareissa, mies lyhyissä yöhousuissa, kylmällä myös pata. Mulla alkkarit ja t-paita tai toppi, ja tytöllä, 2-v, yöpuku. Muut nukutaan peiton alla, paitsi tyttö. Mä voisin nukkua ilman toppiakin, mutta kun tyttö nukkuu meidän välissä, niin en tykkää kun lyö ja potkii paljasta ihoa. Nakuna en osaisi nukkua lasten kanssa samassa sängyssä, ei siksi että näen sen pervona tai seksuaalisena, mutta ehkä enemmän hygieniasyistä... pienet kädet ja jalat kun on ties missä yön aikana, kuin myös tutti...
 
Meillä mies nukkuu t-paita ja kalsarit päällä. Minä taas välillä pikkareilla ja välillä yöpaidalla ilman pikkareita. pikkuneiti 3,5 ottanu siitä mallia yöpaita ei pikkareita. Joskus esikoista odottaessa oli ihanaa nukkua ilman rihmankiertämää -mikään ei kiristänyt.
 
Hmm... empä ole moista miettinyt. Me nukutaan miehen kanssa aina alasti, tähän ei ole sen suurempaa syytä kun yöpuvussa nukkumiseenkaan.. kunhan on tapa. Lapsilla on kyllä pyjamat, että pysyvät lämpiminä sängyissään kun potkivat peitot ympäriinsä.

Oma äitini on muistaakseni nukkunut aina alasti (isästä ei muistikuvaa), enkä ole siitä sen suurempia traumoja saanut... niin kai se on ihan normaalia.

Itse aloin nukkumaan alasti kun muutin omilleni.
 

Yhteistyössä